Diskuze

Železniční zakázky začaly po razii zlevňovat, ceny spadly až o 40 procent

Roky u veřejných zakázek na železniční projekty platilo pravidlo, že vysoutěžená cena se téměř rovnala odhadované ceně. Půl roku po policejní razii ve firmách největší projekční skupiny Sudop Group začíná docházet k nečekané situaci – stejná firma nabízí zakázky až o čtvrtinu levněji. Přitom nedostatek práce není.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

P16e85t47r 47D68l42o50u16h65ý

24. 10. 2016 11:03

Otázkou je, proč jsou ty odhadní ceny tak vysoké, když lze jít někdy i na 55 procent. Otázkou je samozřejmě kvalita. Ale to je věc, která by mě zajímala.

0 0
možnosti

to je taková zvláštnost u projektantů. Existuje honorářový řád a podle něj se určují ceny projekčních prací. Neslyšel jsem o nikom, kdo by vysoutěžil lepší cenu než odhadnutou. Ale jsou projektanti, kteří budou dělat za polovic. Nedovedu si představit, že by podobně postupoval advokát. Ten má také od své komory honorářový řád a nemůže si dovolit, že bude podhazovat cenu.

Čím víc se bude tlačit na cenu projektů, tím bude klesat kvalita, protože lidi, kteří nebudou ochotni projektovat za půlku nebo brát 2krát tolik práce prostě půjdou dělat něco jiného. A první odejdou ti nejschopnější.

1 0
možnosti

CEDOP má ŽP na projektování teprve od jara tohoto roku, takže asi dávali nabídky jen na poradenské služny ne na projektování.

0 0
možnosti

To byla reakce na pana Sůru na vlákno pana Fogela.

0 0
možnosti

Ne,fakt jo?????!!!!!! :-D

0 0
možnosti

pak že tady nekradnú všeci....

0 0
možnosti

P34e61t12r 79B20u31r33e21š

24. 10. 2016 9:55

Že by SŽDC veřejně přiznalo, že v tom jedou všichni dohromady vč. projektantů a dodavatelů to tu snad nikdo nečeká ;-D;-D;-D

3 0
možnosti

T53o78m28a64s 64B64e94l93e66c

24. 10. 2016 8:40

Cenu politiku zame krabice vina, ale dokaz jim to za 5 let od odchytu.

1 0
možnosti

J84a34n 59J57e89m83e59l95k87a

24. 10. 2016 8:19

Jednak taky vypadá, že zakázek je o dost méně letos, což může snížit ceny.

A pak taky otázka kvality. Po komančovských kolejích se jezdí již 40 let, někde je to sice hrbaté.. Frýdlant nad Ostravicí - Frenštát se stále po roce od plánovaného dokončení "modernizace" jezdí 50kou místo plánované 100 - z nějakého důvodu (asi je něco špatně). A když se člověk podívá na některé náspy (svršek+spodek) atd, nevím, jestli to bude zase na 40 let.

3 0
možnosti

J33a81n 31S34ů56r74a

24. 10. 2016 22:35

Projekčních zakázek na SŽDC letos není rozhodně výrazně méně. A jinak zajímavý postřeh o kvalitě projektu a jeho ceně.

0 0
možnosti
Foto

No vida, jaký měli úředníci "dobrý" odhad... :-)

0 0
možnosti

Vy se domníváte že centrální komise je schopní posoudit technickou úroveň projektu?

0 0
možnosti

P59e35t45r 87Ž24á31k

24. 10. 2016 8:17

Uz jenom ten titulek-nejedna se o zeleznicni zakazky jako takove,ale o zakazky na projekty...

9 0
možnosti

"Na železnici dějou se věci", kradou tam menedžři i dělníci...

0 2
možnosti