Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Bezcelní obchod EU s Kanadou se hroutí. Odpověď zní „ne“, říká Belgie

Belgický premiér Charles Michel oznámil předsedovi unijních summitů Donaldu Tuskovi, že jeho země nyní nemůže podepsat unijní obchodní smlouvu CETA s Kanadou. Michel to podle belgických médií uvedl po jednání s představiteli regionálních vlád.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P56e95t92r 16N24o19v39o21t21n38y 1211810971

Tak jim to nadiktujte podle Lisabonské smlouvy kvalifikovanou většinou jako u kvót, ne? Kde je problém?

0/0
25.10.2016 14:56

F29r84a82n29t50i18s36e51k 37C42h62o48m28a91t 7728417534551

Ohledne pochybnosti kolem TTIP jsme byli jako verejnost ujistovani, ze az bude pripraveno finalni zneni, verejnost bude se smlouvou seznamena. CETA je smlouva obdobneho charakteru a mela byt prave podepsana, aniz by o ni verejnost neco vedela. Pak by byly asi veskere protesty zbytecne. S TTIP to bylo zcela jiste pripravovano obdobne. Co to mame za zastupce v EU, v nasem parlamentu, ve vlade (v ostatnich evropskych zemich je to podobne), k cemu jsou zurnaliste, ti hlidaci psi;-). Vsichni jsou hlidacimi psy, ale americkych zajmu, pakaz jedna.

0/0
25.10.2016 8:26

L80u81k84á64š 58K40l14a93z46a32r 1801567273441

Byl to právě volný obchod, co EU učinilo "větší" a silnější. Nevidím důvod, proč by volný obchod mezi EU a Kanadou nemohl učinit "větší" a silnější EU a Kanadu.

Jinak to asi vidí průměrný Valon neschopný efektivně už několik desetiletí přetransformovat svou drhnoucí ekonomiku, která v některých částech Valonska generuje i 20% nezaměstnanost.

+2/0
24.10.2016 20:13

J47i96n24d30ř93i78c55h 22V95á21g28n62e40r 9671956276651

To bude tím, že mají obavu, aby jim nezaměstnanost pokračující globalizací dále nenarostla na 40%. Jsou prozíraví. Smlouvy tohoto typu jsou přínosem. Ale jistě ne pro průměrného Valona, nebo Kanaďana.

+1/0
25.10.2016 10:01
Foto

P78e66t81r 39N98o23v63o36t51ň24á55k 1705131693798

Srabi :-D

0/0
24.10.2016 20:13
Foto

V24l28a11s31t76a 51C47o73u98f67a85l 7727469949105

Jen pro zajímavost. Kanada se hodí jako země pro obcházení US embarga. Dá se přes ni vozit klasifikovaný materiál tam, kam USA nemohou napřímo. Např. do Ruska nebo Číny.

0/0
24.10.2016 19:43
Foto

V46l97a29s65t11a 88C44o14u47f82a60l 7937519649985

Hezké. Která země světa uznala valonskou vládu, že ta může blokovat vlády EU? Tohle se prostě musí rozpadnout.

+1/−1
24.10.2016 19:37

L50i91b50o47r 48J22a66n73e49č24e41k 4925815705231

Stejne jako nas nikdo "nemuze" nutit k necemu co se nam nelibi, tak ani Valony.

Dokud nebude jedina "bruselska" vlada (a toho se snad nedockam) maji narodni vlady posledni slovo. a TO JE DOBRE.

+2/0
24.10.2016 19:51
Foto

V49l26a40s51t77a 57C51o47u68f89a79l 7237629479255

Já to chápu. Chci, aby se EU rozpadla, protože tam prostě nic nefunguje a tohle je typický příklad. Valonie není stát a tady je postavená na úroveň státu.

0/0
24.10.2016 19:55

L57i94b19o98r 26J92a31n97e55č86e79k 4335785515681

Ja nechci aby se EU rozpadla, ale aby zacala fungovat. Protoze s fungujici EU mame lepsi sance nez jako pidistat mezi Ruskem a Nemeckem.

Co se tyce Valonu, maji federaci a bez nich vlada proste rozhodnout nemuze. EU musi respektovat i zajmy malych. POkud to tak nebude, budeme skakak ja Nemecko a Francie piskaji.

+2/0
24.10.2016 20:03
Foto

V95l61a43s34t43a 43C62o10u85f51a98l 7537819569675

Respektovat i zájmy malých? tak proč vyhrožují Maďarsku? Tohle prostě nefunguje. Musí se to rozpadnout a znovu postavit s jinými lidmi i zákony. Reforma je nemožná.

+1/0
24.10.2016 20:18

J97o13s36e33f 65Š45o82l82t53e29s 8274288830633

Já chci opak, já chci, aby EU začala fungovat jako federální VOLENÁ vláda se vším všudy.

+2/−1
24.10.2016 21:27

P97e34t71r 95F98r93ý27d79e38k 7139811949943

Stejne to nakonec projde, na pripadne vzpurne politiky maji paky.

0/0
24.10.2016 18:09

J32i57n27d49r49a 50V87o88š75t95a 1554844329232

Je to v zásadě dobře. CETA je předskokan TTIP. Argumentace byla vedena tak, že CETA není nijak nebezpečná, protože Kanada je v tomto svazku ten výrazně slabší, což nepochybně je. Nicméně pak by se řeklo - Musíte přeci schválit TTIP, když už jste schválili CETA, protože je to to samé. Jenže v případě TTIP je sice Evropa pořád ten větší, ale zároveň přeci jenom slabší.

+5/−1
24.10.2016 18:00

G78e88o14r26g 25K77o45m87b26e36r56e81c 9624501286731

sice to vypada ze Kanada je slabsi ale uz spousta US koncernu ma sidla v Kanade a pres Kanadu pak muzou vyuzivat i CETA.

+1/0
24.10.2016 18:02

J33o51s69e50f 59Š34o36l78t76e76s 8954748310373

A k čemu pořád? K soudním sporům o čem? O křivosti rohlíků a banánů? Já si nedovedu představit situaci, kdy by se koncerny teď nesoudily a po uzavření TTIP či CETA ano. Soudit se budou stejně a se zhruba stejnou pravděpodobnostní na úspěch.

+1/−1
24.10.2016 21:29

J26a20n 75P79r48i89c33h86y65s27t59a44l 8401898913

Dekujeme Valonsku!

Kdyby ta dohoda nebyla nevyhodna, tak by nebylo potreba drzet jit v tajnosti. K jejimu odmitnuti uz pred casem vyzyvali mnozi europoslanci, kteri se s ni meli moznost seznamit. Dohoda je nevyhodna pro vsechny zeme, vcetne Kanady. Jejim cilem byl jen dalsi krok ke globalizaci a dalsimu omezeni demokracie.

+6/−2
24.10.2016 17:36

T67o86m46á69š 11V72r13á24b81e62l 8530624343484

Asi jediná výhoda brexitu vsadím se, že Británie si ten volný obchod s Kanadou a USA vyjedná rychleji než EU.

0/0
24.10.2016 16:50

M47a80r70t65i87n 19R46u15z82i12c38k50a 1452848526897

tak to asi kazdopadne...

0/0
24.10.2016 16:56

J24i92n45d86r19a 88V58o15š30t64a 1234944929262

ona si ale hlavně potřebuje vyjednat volný obchod s Unií... a to se jí zřejmě nepovede. Nějakou modifikací CETy nebo TTIP si nepomůže, protože provázání s Evropou má logicky mnohem silnější.

+1/0
24.10.2016 17:57

T93o37m97á47š 28T45a88t77í52č79e55k 5610142440418

Valoni. V:-)V

+10/−5
24.10.2016 16:30

J60i36n27d71ř91i47c60h 27K47u39c57h31a64ř 4456333958

Další políček pro EU. Třeba to pomůže k tomu, že si uvědomí či zájmy mají hájit

+1/−2
24.10.2016 16:21

P50e21t65r 17B10e51d97n66á17ř 4110464503643

Belgičani jsou trapíci... Tedy ta francouzská část. Makat se jim nechce. Zadlužený po uši a bojej se aby ji pracovitější Kanaďani neohrozili. VOLNÝ OBCHOD A CO NEJINTEZIVNĚJŠÍ, JE JEDINOU PREVENCÍ PŘED VÁLKOU. A VÁLKU NECHCI!

+3/−11
24.10.2016 15:59

T41o56m84á24š 72L68i37s94k33a 6110779424194

On je v socialistickém EU ráji někdo kdo není zadlužený až po uši?

+3/0
24.10.2016 16:11

M60a18r69t23i33n 42R28u83z14i50c48k36a 1402198386597

Otazka jak to myslite, no treba Estonsko zadluzene zrovna moc neni, ale zkrachovat muzete i nizkem zadluzeni, zalezi na strukture dluhu a okolnostem...

0/0
24.10.2016 17:07

G63e89o11r19g 62K16o82m72b17e91r76e94c 9104261206861

CETA a TTIP je jen oddaleni valky o par roku. Valka stejne driv ci pozdeji prijde. S CETA a TTIP ale nejdriv prijde nesvoboda pak zacnou lokalni rozbroje ktery prerostou v globalni valku. Tak to bylo vzdy.

0/−1
24.10.2016 19:32

M74a90r90t88i96n 92R77u13z31i79c36k16a 1452868426587

Tvl, dohodu polozi jen pulka jednoho statu ;-D...

+13/−1
24.10.2016 15:58

R98i44c69h21a76r32d 56T53r34e96f16i40l 4651335829860

Belgie je federální stát. Takže centrální vláda musí mít požehnání obou spolkových států.

+4/0
24.10.2016 16:03

M40a61r61t49i28n 48R62u70z21i97c86k81a 1792768366307

ja vim...

0/0
24.10.2016 16:56

L58i27b95o65r 56J97a20n51e43č46e64k 4105865465471

To bylo revu, kdyz nam EU diktovala kvoty na uprchliky. A ted vam to same v blede modrem u jinych nevadi?8-o

0/0
24.10.2016 20:06

P97a96v48o74l 83H34a92b40u59d81a 2989982779451

To bude zase zasvěcených komentářů k CETA, kterou jistě všichni podrobně, hluboce a dlouze četli.

+3/−6
24.10.2016 15:54

M74a73r57t69i85n 81N47o36v27á39k 6413517209151

no hlavně že vy umíte dávat minusy - a nemáte vlastní vyjádření k tomu, proč najednou EU zablokovalo rozhodnutí jednoho státu

+1/0
24.10.2016 15:59

J80a83n 62C82e74p59e88k 1834406110

A co to má společného s tím, že se podivujeme, jak se některé věci přehlasují přes nás a jiné může vetovat každý? Proč vy zasvěcenče?

0/0
24.10.2016 15:59

P52a95v65o85l 45H82a57b98u41d15a 2689722169391

Pánové Novák a Cepek.

Ad 1. CETA jsem nečetl, je to příliš dlouhé a v právnické terminologii, která je mimořádně složitá (viz např. problém Sáblikové a OH). Navíc část smlouvy není přístupna veřejnosti, což vnímám jako velký problém. Četl jsem výtahy výtahů a poukazování na problematické body. Je jich dost, a z celé smlouvy mám dojem o snahu nadřídit smlouvy mezi firmami nad zákony dané země. Což může mít za následek, že např. v zákoně jsou vypsány podmínky za jakých vás firma může propustit - ale nebude je muset dodržovat.

Ad 2. Diskutující by se mohli rozhodnout. Buď EU státům diktuje, co mají dělat (a pak nechápu, jak může Belgie efektivně odmítnout nějaké rozhodnutí), nebo nediktuje.

Ad 3. Pro mně je tohle test, jak fungují diskuse na iDnes. Jak přibývají plus a minus, jak funguje skupinová dynamika. Funguji ve společnosti, kde je nesouhlas brán spíše jako plus - jestliže každý s předloženým netriviálním řešením souhlasí, je to důvod podívat se na něj ještě jednou, protože je pravděpodobně špatné.

0/0
26.10.2016 11:44

J10a64n 98C70e79p18e43k 1424236860

Přesně tak, když jde o smlouvu na obchod, tak má právo kdejaký bača z Belgie, když jde o tak důležitou věc o povinné kvóty na ekonomické migranty, tak si s námi v Bruselu vytřou podlahu. Něco tu smrdí.

+7/−1
24.10.2016 15:48

L58e75o28š 25M34a27r55š89a43l 5562264892258

Asi EU.;-D

+3/−1
24.10.2016 15:49

J61o90s43e81f 42Š19o14l46t18e76s 8324818190603

Nic nesmrdí. EU má určité pravomoci dané její zřizovací listinou. A autonomní vyjednávání obchodních dohod do toho nespadá.

0/0
24.10.2016 21:31

L27e14o31š 66M20a81r78š37a69l 5642424742238

Tak to EU přeji. Pod svícnem největší tma.A v článku ani zmínka co jim vlastně přesně vadí.Stejně tak chybí informace,co vytýkali smlouvě Rumuni a Bulhaři.Jen Sobotka je spokojený a přitom ji určitě ani nečetl.;-€

+5/−2
24.10.2016 15:47

J59a77n 39P59r22i20c49h47y79s45t36a11l 8321188493

Zminka neni, protoze to stejne na smlouve vadi vsem. Proto je jeji obsah "utajen".

Jeste ze mame internet a idnes ani CTK nerozhoduji o tom, co se smime a co se nesmime dozvedet.

+1/0
24.10.2016 17:40

M49a97r94t42i24n 66N38o84v21á88k 6163177459331

zkuste mi prosím někdo vysvětlit, jak je možné, že v otázce nějaké "hospodářské smlouvy" má jedna jediná země EU právo VETA... - a v otázce migračních kvot nestačí ani společný hlas CZ, SK, PL a HU, aby daná dohoda neprošlo EU parlamentem??

já měl za to, že hlasovací princip v EU byly kolektivně postaveny na tom, že PRO musí být nějaké kvorum, které mají země s cca aspon 65 % obyvately EU či naopak určitý přesně definovaný min. počet států .. ale je že je naprosto vyloučené, aby JEDNA JEDINA země mohla všechna zablokovat (pokud to zrovna nebylo referendum o EU)..

+17/−1
24.10.2016 15:44

M30a78r48t67i95n 54N68o78v26á19k 6703697239461

refererendum o EU (zbožné přání.. :-) ) .. myšleno schválení Lisabonské smlouvy..

0/0
24.10.2016 15:45

L68e94o65š 87M73a39r86š70a68l 5102594552308

To záleží na tom,kde si EU usmyslí hlasovat.prostě s tím nepočítali-pod svícnem největší tma.:-)

+1/0
24.10.2016 15:48

M92a27r70t16i13n 13R23u59z65i86c43k35a 1622808696817

Nemate uplne pravdu, EU sice krici, ze nechceme kvoty a vyhrozuje, ale zatim si nic nedovoli, navic by to neproslo.

No a nemate pravdu v tom, ze jde o jednu zemi, ono totiz v Belgii slo pouze o cast zeme ;-D...

0/0
24.10.2016 16:02

M85a70r53t53i91n 26N25o33v27á42k 6163457589201

.. no tak ten posledí argument samozřejmě beru v nadsázce.. ale je to podle mě naprosto stejné, jako kdybyste řekl, že z XX spolkových zemí jedna jediná nesouhlasila a Německo muselo mít také 100 % konsenzus pro nějaké schválení něčeho.. zkrátka mají v Belgii díky své kolosální tuposti se "sametově rozdělit" tak neskutečné problémy a peklo, že s divím, že odtamud lidi neprchají ve velkém.. viz třeba ti atentátnici začátkem roku.. prý je nebylo možné dříve chytit kvůli tomu, že v zemi je až 7 různých policejních orgánů..

0/0
24.10.2016 16:10

M48a17r49t34i75n 61R54u13z67i66c98k85a 1122178316617

samozrejme, ja jsem to pochopil, jen v kontextu vaseho prispevku, jde prakticky jen o Valony a dva dasli regiony, kteri dali dohode veto... coz je paradoxni...

Spise tim chci upozornit na to, ze pokud s dohodou souhlasi vsichni krom Belgie, tak se nepodepise, ale dost casto jsou jinym statum davany podminky aby souhlasili s necim co nechteji, nastesti jen hlasite krici a principy funguji... na Belgii se moc nekricelo, tak jako na V4 ohledne migracnich kvot.

S rozdelenim Belgie by se nic nevyresilo, porad by Valonsko nesouhlasilo, ale zaroven maji trochu rozum, ono rozdeleni statu vzdy klesne politicka i ekonomicka vyznamnost. A jako Ceskoslovensko bychom meli urcite vetsi vahu nez jen CR natoz Slovensko samostatne.

0/0
24.10.2016 17:05

M20a58r27t88i82n 38N15o12v38á76k 6113477889691

co se týče zrovna konkrétně té Belgie - po jejich neskutečném volebním patu, kdy snad 540 dní neměli žádnou vládu (tedy žádná zásadní rozhodnotí, ať už co se týče ekonomiky či obrany země).. tak by si jenom polepšili.. a ten volební pat tam nebyl poprvé.

0/0
25.10.2016 1:13

J96a76n 10U55l48r35i85c37h 8158183366811

Jedna se o mezinarodni smlouvu a tu musi podepsat vsichni ucastnici.

+2/0
24.10.2016 16:34







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.