Diskuze

Velká čínská partie: nová hedvábná stezka je větší než Marshallův plán

Jedna cesta, mnoho příležitostí a potenciálně i mnoho komplikací. Tak by se dal ve stručnosti charakterizovat strategický plán čínského prezidenta Si Ťin-pchinga a tamní komunistické strany na propojení Číny s Euroasií, které má Pekingu zároveň umožnit hrát větší roli v regionu i na globálním poli.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
SP

S65e79i40d88l 11P69e13t16r

26. 10. 2016 15:43

Nic neroste do nebe a Čína nebude výjimkou. Takových "tisíciletých říší" či "na věčné časy a nikdy nijak" a mnoho dalších tu už bylo a jak skončily ...

HDP per capita mají stále na asi 1/3 průměru EU či čtvrtině USA a i při současném růstovém diferenciálu jen "dohnání" by trvalo skoro dvě další generace.

Lze s jistotou očekávat, že tak dlouho a tak vysoký růst neudrží nejen proto, že na to na světě není prostě dost surovin a energií ale hlavně, každá další generace už nebude ochotna pracovat do úmoru za zlomek platu, v mizerných podmínkách, bez penze a dalších benefitů, které současné vyspělé země svým obyvatelům zajišťují ...

0 0
možnosti
AG

A10l27e85x 44G46r60e39g66o32r

26. 10. 2016 18:37

Ale oni vyznávají po generace zcela jiné hodnoty než my!!! Nepotřebují náš sociální systém, mají vnitřně zakodováno, že se děti musí postarat o své rodiče.

Nelze je posuzovat jen podle našich měřítek. Oni nás také nechápou a naše domovy důchodců a LDNky jsou pro ně naprosto nepřijatelnou věcí.

Mají tam sice oficiálně nějakou formu socialismu ale prakticky je to ten nejbrutálnější kapitalismus kdy jedni vykořisťují druhé a každý se musí o sebe sám postarat. Tedy ideál současných pravicových politiků. Žádné soc a nemoc odvody ale také žádné podstatné veřejné zdravotnictví.

2 1
možnosti
SS

Česko a Čína? to je jak se šrotovným. jak pomoc českému autoprůmyslu? no přece tak, že podpoříme Německo, aby vyplácelo ještě více šrotovného. A analogie s Čínou? Jak podpoříme Čínu? Tak, že se budeme více orientovat na Západ a budeme spoléhat, že Západ se bude vice orientovat na Čínu. Jak prosté a české :-)

0 0
možnosti
MD

Zacina to ekonomickou expanzi a bude to koncit politickou expanzi. Nebude to hned, ale to nevadi, v Cine se pracuje s desetiletimi tam, kde Evropa pocita s mesici...

1 0
možnosti
PS

Ještě prosím jednu zeleznicni trat mezi Pekingem a Pelhrimovem. Dekuji.

5 0
možnosti
SB

Ale budou ji muset protáhnout až do Kojčic pro potřeby Plhových příbuzných.

3 0
možnosti
MP

To velebení Číny není zcela na místě.

Hospodářský úspěch není vše. V Číně nemá člověk osobní svobodu, nevládne tam právo. I firmy se musí podřizovat "vůli strany". V Číně je hrozné životní prostředí, ničí se kulturní a přírodní dědictví. I bohatý Číňan je ve srovnání s Evropanem chudák (myšleno nemá hodnotu pro stát a stranu). Těch negativ je určitě víc.

S Čínou můžeme obchodovat, ale neměli bychom přejímat její vzory. My chceme především individuální svobodu (teda já určitě), my chceme udržitelný a neškodlivý rozvoj, my nepotřebujeme být vládci světa a měli bychom zabránit, aby se jím stala Čína. Nevím, co všichni od Číny čekají (zejména Evropa), když lezou do těchto projektů na ovládnutí světové infrastruktury. Ty přístavy a železnice si umím spravovat sami.

6 0
možnosti
MS

M25a55r36e93k 71S13a20j48d39a

26. 10. 2016 10:27

Souhlas. A az se tam zas zacnou mydlit mezi sebou, tak budem jedine radi, pokud od nich budeme mit vybudovany zdravy odstup. Co se stabilizace spolecnosti tyce, tak neni vubec nic, co se od nich ucit.

1 0
možnosti
AJ

Cina uz nevi jak by sem vozila ty svoje cetky. Cesta severnim morem je zatim riskatni, tak to zkousi vlakem..... Osobne si myslim, ze budoucnost ma spise lokalni vyroba a lokalni spotreba, predevsim z hlediska udrzitelnosti. Planeta uz je zasvinena dost. Ale cinanum je to jedno......

1 1
možnosti

Hm, myslet můžete, ale všechno ukazuje na opak.

0 0
možnosti
MS

M52a85r33e26k 62S55a42j51d11a

26. 10. 2016 10:15

Velky Cinsky pasovy opar :-P

Jinak me zaujala ta pohadka, ze cela strategicka spojnice Vychod-Zapad bude koncit u nas v Melniku R^ Zeman proste jede ;-D

0 0
možnosti
RP

Ty vlaky už dávno jezdí. Z Číny k nám přes Střední Asii jim to trvá asi 14 dní, o měsíc je to rychlejší než lodí.

A kdesi u Mělníka či jinde u Labe je velké překladiště, kde se kontejnery z vagónů překládají na kamióny.

1 0
možnosti
AB
FP

Bude to končiť u Zemanovej chalupy...

Za 1,4 bilióna to nevybudujú, lebo nepočítajú s úplatkami pre politikov, ale majú šancu, že to bude skôr ako Ficova diaĺnica do Košíc.

1 0
možnosti
MV

M52a65r44e86k 89V78o82k66á36l

26. 10. 2016 9:48

" ... a teď si vás koupím všechny ! " Rv

2 0
možnosti
PH

Já bych si vzpomenul na první republiku. Tehdy jsme patřili mezi nejlepší na světě. Nejen že jsme si dokázali vyrobit všechno samostatně, ale o naše kvalitní výrobky měl zájem celý svět od bot po ocel. Dnes už v Číně není o moc levnější pracovní síla než u nás. Můžeme pozorovat, že výrobky z Číny poslední dobou značně podražují. Celá řada firem přesouvá svou výrobu do jiných asijských států. Kvalita výrobků od bot po mikroprocesory je velice kolísavá.

Zamysleme se nad tím, zda není lepší vyrábět kvalitu u nás a to především pro soběstačnost našeho trhu. Peníze zůstanou doma a ve finále nás to vyjde levněji. V současnosti jsou naše banky plné peněz, které lze investovat do podnikání!!

No a navíc se nebudeme muset před Čínou hrbit a budeme moci hostit koho nás napadne.

12 0
možnosti

Já bych si vzpomněl na pravěk. Pazourek jsme vyráběli dobrý, ale mušle jsme museli dovážet :-P

Ne, teď vážně. Vaše výzva má reálnost a vážnost zvolání "dejme světu mír"

2 2
možnosti