Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Arriva přivezla další ojeté motoráky, rozjedou se na Šumavu i do Nitry

Arriva, dceřiná společnost německého státního dopravce Deutsche Bahn, rozšíří od prosince výrazně svůj železniční byznys v Česku. Od prosince bude zajíždět přímý vlak z Prahy až do slovenské Nitry nebo na Šumavu.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Foto

J12a54n 86Č33e48r30m18á73k 4739128125347

není toto přímo koloniální chování?... Staré loko doma vyřadí a zde je bude používat?...

+3/0
28.10.2016 21:50

R20a56d16e26k 19H36r41u21b97o60ň 3226402935485

to myslej fakt vážně ?? s tímhle krumplem az na slovac ???? ani do benesova v tom skoro nikdo nejezdi

+1/−1
28.10.2016 12:20

J38a73k33u29b 49S15e96l38l65n88e66r 5693422637969

Ale no tak. Nevím kolikrát jste s tím jel, ale jejich vlaky už jsou v poslední době velmi zaplněné, nehledě na to že raději jedu s čistou soupravou, která je v Praze rychleji a pohodlněji, než abych jel se špinavým "City Elefantem".

+1/0
29.10.2016 12:29

M71a27t45o74u43š 63P92r40e20u48s50s 6410554392989

To je sice hezké, že motorák ušetří na přepřahu 10 minut, když couráním z Přerova do Prahy oproti elektrickému vlaku na 160 km/h ztratí 35 minut !!;-D

+3/−1
27.10.2016 17:16

M44a49r54t61i95n 37Š81t89r26o58s 4499937770248

Zase na druhou stranu, pořád je to minimálně dvojnásobná kapacita oproti autobusu.

+1/0
27.10.2016 10:18

M84i16l98a74n 32C31h92a97l88u64p55a 7734856887243

Na silnicích se tlačí na snižování emisí. Diesel je pomalu sprosté slovo. Za chvilku budou mít všechna auta výfuky v elektrárně... Splňuje ta rachotina nějaké eurolimity?

+3/0
27.10.2016 8:32

M57a20r39t42i71n 62H72o10u60b68a 6443441549588

Splňuje všechny potřebné normy. Jinak by to nesmelo jezdit. Staci takto?

+1/0
27.10.2016 9:58

R84o24m98a62n 94J63e44s41c80h16k77e 9988455607885

Nevím jaké jsou normy ale když vidím jezdit 40 roků staré lokomotivy, tak asi hodně volné. Vidím to na našem koridoru 260 jak jedou pomalé diesely s kotly a zdržují rychlíky i osobáky.

+1/0
28.10.2016 8:01

J15i31ř50í 91P75r67a48ž19á60k 9160602211152

Výborně, jen tak dál a více. každá konkurence je dobrá. Trochu provětrat zatuchlé čd je dobře.

+3/−8
27.10.2016 7:46

J48a15n 87R85y47s 4488149508563

Jasná věc. 30 let starý motorák o kapacitě 100 míst je pro RailJet, InterPantera nebo City Elephanta ČD velkou konkurencí, na kterou musí reagovat.

Bože, Bože kam na tyhle myšlenky lidi chodí.....

+11/−2
27.10.2016 8:09

J21i89ř35í 78P26r39a33ž64á71k 9260222201542

Jestl inebude konkurencí, tak bude mít ztrátu a přestane. Jak prosté. Myslíte, že bude větší poptávka, než 100 míst? A jestli ano, bude problém přidat jednotku?

0/−1
27.10.2016 8:22

J46a92n 52R78y90s 4458159488563

Na tohle fakt nevím co mám říct. City Elephant má kapacitu 500 míst. RailJet má kapacitu 80 míst na jeden vagon.

ČD se jistě klepou strachy, až Arriva zdvojí nebo ztrojí své 30 let staté motoráky o kapacitě 100 míst.

+4/0
27.10.2016 8:55

J44i52ř39í 91P75r28a91ž60á95k 9550482581202

Proč to řešíte? Trh to vyřeší? Myslíte si, že do Krumlova pojede v jednu dobu více než 100 lidí? Vy byste tam vozil 400 prázdných sedaček?

0/0
27.10.2016 8:59
Foto

J59a65n 95V51a19l85a95l43í44k 6976949920676

no určitě bych jel z Prahy do ČK takovým vláčkem který je vhodný pouze na příměstké cestování nikoliv na dálkovou dopravu...

+1/0
27.10.2016 9:06

O93l43d67ř57i68c44h 18J63a55n82e49č33e63k 8149726203301

Když jedu 3 hodiny z Pardubic do Liberce, tak ničím jiným než "vláčkem, který je vhodný pouze na příměstské cestování", bohužel jet nemohu Rv

Mimochodem Praha - ČK není ani na evropské poměry žádná extra dálková trasa, na níž by měl (co do délky) smysl provoz něčeho á la (západoevropské) EC/IC - odpovídá spíš tomu, na čem jezdí RExy, tedy regionální vlaky.

0/−1
28.10.2016 0:49

J66a70n 95R36y43s 4858819488363

Řeším to z toho důvodu, že se tyhle motoráčky zcela zbytečně motají do cesty vlakům ČD a cargo dopravcům.

+5/−1
27.10.2016 9:09
Foto

J29a52n 22V98a53l43a98l17í34k 6586929470866

Motorová jednotka české řady 845 je jednotka německého označení 628.2, vyráběná v letech 1986–1996 v Německu ve vagónkách Duewag a Waggon Union. Skládá se z jednoho motorového a jednoho řídicího vozu.

+1/0
27.10.2016 9:08

J14i50ř55í 13P82r56a28ž55á80k 9320322241402

A nejdou spojit 2 jednotky dohromady? To je standard.

+1/0
27.10.2016 9:17

P33e96t41r 60V56o85n19d41r25a65c50e55k 7385151343550

Jak typické - 30 let staré mašiny, které by v Německu sešrotovali čecháčkům bude stačit a a ještě jim jak tupci tuhle šaškárnu zaplatíme ......

+9/0
27.10.2016 5:57

J79i24ř27í 81K79o66c55u79r39e12k 6355304795478

Přesně to jsem čekal. Aby si nechali tenhle ŠROT!!! doma. Máme přece moderní Regionovy, jsou skoro nové. A pak tady máme vlastní motoráky řady 810, které nejsou až tak staré. Sice jsou o 10 let starší, motor mají z 50 let starého autobusu, ale jakákoliv zahraniční ojetina je přece šrot.

+1/0
27.10.2016 21:15

K29a89r84e22l 20J11u75r73d11a 2176388549871

Tak ať to nasadí na tratě obsluhované 810

0/0
13.11.2016 17:41

P84a15v56e53l 50Š93m98í11d18e14k 6419600653518

A pan božský nemá taky ojeté vlaky kromě Astry, včera jsem jí viděl a byl jsem tam uvnitř poprvé (moc mě Astra nenadchla);-D , když jsem čekal na Kyklopa. Kyklop nádhera.

+5/0
27.10.2016 4:51

J61a30n 53P59r87i60c77h45y60s70t25a94l 8321798163

I pan Sura se naucil ten nesvar :(

"Od prosince bude zajíždět přímý vlak z Prahy až do slovenské Nitry nebo na Šumavu."

Pouziva spojku "nebo" tam, kam patri spojka "a" nebo "i". Predpokladam, ze Arriva bude jezdit do obou destinaci, nejen do jedne z nich.

+2/−12
26.10.2016 22:19

N22i20k52o35l78a70j 73M81a58l84í35k 5804463200841

Ano, do obou a proto není před nebo čárka, tzn. nebo je v poměru slučovacím. Jedině kdyby byla před nebo čárka, je to v poměru vylučovacím - jedno nebo druhé. A prosím, nereagujte na mě, vím, že mám pravdu :-)

+11/0
26.10.2016 22:22

L53e61o53š 59N23a52v56r56á50t92i20l 9483530855375

len totalny ma8or pojde z nitry do praglu takouto trasou :/

ale...komu neni z hury dano...

+4/0
26.10.2016 22:02

P54e71t29r 94N94i92v88n34i86c79k86ý 3472944735617

No, když mají spoje vyprodané, řeší posilový vlak a cituji: "větší zájem o spojení mají právě slovenští cestující." Tak otázka, kdo jsou ti "magoři, kterým není shůry dáno", celkem jasně zpodpovězena... :-P

+4/−1
27.10.2016 7:39

M79a41t35ú74š 27B63e50n71a65k 9628654622123

Je rozdiel z Trenčína v Nedelu poobede - cesta do škôl/práce a v iné dni, kedy tá trasa dokopy nikoho nezaujíma. A už duplom nie z Nitry.

+1/0
27.10.2016 18:59

J42i68ř32í 30H95a30v39á63č60e50k 1243900633

Staré smradlavé diesely na elektrifikovaných tratích,hlavně že auta musí plnit všechny možné euraRvRvRv

+11/0
26.10.2016 21:41

F36e66l79i35x 14M60e81d87e22k 7775224780687

Podobné normy pro vlaky taktéž existují.

+1/−3
26.10.2016 22:08

M73a14r98t62i41n 39H39o85u91b28a 6573661519748

Ne. Neexistuji.

+1/−2
27.10.2016 9:55

J44i96ř29í 89K20o82c62u36r83e91k 6395584145808

Jasně chlapečku. https://www.dieselnet.com/standards/eu/nonroad.php

NON ROAD zanmená co?

0/0
27.10.2016 21:18

R24o30m89a19n 51J36e55s35c64h97k19e 9838615777445

Neexistují. Vídím pomalé diesely na koridoru jak brzdí rychlé vlaky. Ale SŽDC vybere peníze, tak jsou spokojení. A mašiny staré 30 - 40 let s původními motory. Pokud jsou normy podle těchto veteránů, tak je možné asi všechno.

0/0
27.10.2016 16:39

J47i31ř68í 61K85o47c89u92r87e12k 6945164475308

Vám taky: Zcela jistě znáte všecko na světě, takže když jste o něčem neslyšel, tak to zákonitě neexistuje.

0/0
27.10.2016 21:29

R16o32m81a35n 58J71e71s38c48h24k25e 9288195427305

Stále vidím jezdit motory řady T 435.0 a T 458.1 a ty mají 50 roků. S původními motory. Také jezdí stále ještě dvoutakty na silnici. Limity normy neznám. Mne stačí norma na peróny na hlavním koridoru, kde bezpečností pruhy nejsou. protože perony jsou úzké pouze 140 cm. Na nádraží Opatov jsou peróny pouze 100 cm. Kde je bezpečnostní pruh 80 cm od kraje ?

Na rozdíl od Vás odborníků použivám selský rozum. Pokud projektant a investor zapomněl na přístupovou cestu k vlaku a jediná cesta je pouze přes koleje a tam přejeli od přestavby v roce 1996 19 lidí, tak je něco špatné. Vy jste viděl přechod pro chodce na dálnici ? To je na koridoru Brno - Praha.

0/0
27.10.2016 21:58

M79a36r31t84i90n 45H70o70u96b27a 6423331379118

co nepochopim ze na tak vytizene trati SZDC dovoli zacpavat grafikon necim, co pobere jen 120 lidi

+25/−2
26.10.2016 21:13

O17l55d30ř18i15c57h 74J36a58n12e15č72e19k 8829546463671

Jojo, hlavně nezapomenout zdůraznit, že jde o 30 let staré jednotky, zatímco v Německu se představuje ICE4.

Sůro Sůro, co nového zavedl 'pan božský' na české koleje? Nebýt náhodné možnosti výhodného nákupu ojetin ze zahraničí, tak by dodnes nejezdil Rv

A mimochodem - Němci v ICE platí za osobokilometr asi tak desetinásobek toho, co Češi na lince Praha - Ostrava. Nebo ještě víc. To se někde projevit musí.

+9/−3
26.10.2016 21:09
Foto

J38a56n 71V17a75l72a31l55í83k 6456619840176

no ČD se stále krituzují že jezdí starými vlaky... a ted tu přibudou další :-P

+7/−1
26.10.2016 21:15

P25e47t43r 36N41o67v93o19t14n83y 1551520761

Navíc ne od "soukromníka", ale od ještě většího molochu než ČD - DB.

+3/0
26.10.2016 21:52

J29a78n 27S35ů87r26a 4595583143762

Díky za názor. Přijde mi vhodné uvést, že jde o modernizovanou ojetinu a nevím, jak se projevuje fakt rozdílu ceny za vlkm na Praha - Ostrava na tom, s čím tu Arriva jezdí.

+7/0
26.10.2016 21:56

O65l92d40ř81i98c61h 30J22a23n51e51č85e67k 8389816503851

Ta formulace vyznívá tak, že Arrivu za ty 30 let staré jednotky kritizujete nebo se jí vysmíváte.

A taky že ji kritizujete za to, že zatímco její matka představuje moderní rychlovlaky, dcera si od ní bere vyřazené motoráky a 'krmí' jimi československé cestující.

Jak že to souvisí s jízdným? Dost jednoduše: nové rychlovlaky jsou velmi drahé. Pokud český cestující nechce platit obdobné (alespoň řádově) ceny jako německý, tak těžko může chtít jezdit v nových rychlovlacích. Naopak pokud někdo chce být schopen na železnici vydělávat při cenách, které je český cestující ochoten platit, těžko si může pořídit něco výrazně lepšího, než ojetiny ze zahraničí nebo tzv. 'tramvaje'.

+1/0
28.10.2016 0:44

J51a58n 33S72ů25r64a 4975533513382

1. Ta formulace vyznívá tak, že popisuje, jak DB přistupuje k českému trhu.

2. ČR nepotřebuje rychlovlaky, když na to není u nás infrastruktura - stačí vozy do 160, bohužel.

3. Opravdu si nemyslím, že v době, kdy si nákladní dopravci stěžují na nedostatek místa na koridoru, má dostávat kapacitu. Určitě je to super produkt v relaci St. Město u Uherského Hradiště - Trenčín, nicméně na koridoru tento vůz nemá podle mého názoru co dělat.

+1/0
28.10.2016 21:40

J57i57ř45í 34K57o21c70u77r43e10k 6845944565828

Jasně. Byl to on, kdo zrušil výběrová řízení a zadal to natvrdo ČD.

0/0
27.10.2016 21:19

O71l42d11ř35i42c21h 88J53a46n40e18č10e79k 8149496383421

co to má do činění s ČD a s výběrovými řízeními? 8-o

0/0
28.10.2016 0:38
Foto

J38a56n 33V71a63l76a26l92í74k 6956599480506

to raději at zruší soutěže... tímhle max tak hodinku jízdy

+3/−7
26.10.2016 21:05

O10l55d11ř50i10c82h 62J72a21n40e48č14e20k 8159256563401

co má tohle společného se soutěžemi? Rv

+1/−2
26.10.2016 21:10
Foto

J66a38n 14V67a56l48a33l20í17k 6646839410676

že na dálkové spoje pak cpou takové krámy...

tohle je dobré akorát tak na příměstké cestování

+4/−3
26.10.2016 21:13

O24l38d14ř95i39c62h 98J39a13n65e75č69e26k 8259836673531

na vysoutěžených trasách - včetně těch dálkových - bude jezdit to, co si objednavatel napíše do podmínek - a zaplatí.

existuje řada 'rychlíkových' tras, na nichž ČD jezdí obdobnými krámy. bez soutěže. a což pak teprv když vezmu v potaz i krámy interpantery Rv

0/0
28.10.2016 0:52

V71á10c45l44a39v 31D43e82m52e16l76e 6399927284775

Tak na modernizovanou D1 s dostavnikem

+3/0
26.10.2016 20:59

M40i52c26h20a10e24l 74C62h56a10r62v72á38t 9979398333482

Z Prahy do Nitry v téhle králikárně, to bude jen pro otrlé cestující.

+6/−2
26.10.2016 20:51

O52l63d91ř82i95c33h 84J17a69n22e86č55e32k 8109206463961

těch, kteří raději pojedou králíkárnou, než aby zaplatili o 50Kč víc, je naštěstí pro Arrivu v ČR dost

+3/−1
26.10.2016 21:12







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.