Diskuze
Nejrychlejší vlaky by mohly vyjet i za peníze soukromníků, doufá stát
Děkujeme za pochopení.
P49a31v81e57l 74M51o15r39a18v17e25c
Myslíte ty 4proudé betonové cosi, co je furt zasekané kamiony a kolonami za haváriemi?
Děkuji, nechci.
J66a49n 33J29e31m67e60l77k86a
Sranda:-) zvláštní přístup SŽDC. Takže to by byl definitivní konce levné české železnice? Budeme maskovat svou neschopnost? (to normálně zafinancovat ze svého rozpočtu) Hlavně, že nyní se nevědělo co s penězma EU. Třeba v Brtitánii měli ideu soukromé sždc. Po pár letech ji znárodnili po sérii nehod. A dnes dělají až extrémní pravý opak. Tratě zdá se staví, opravuje státní firma. Vyplývá z toho jedno. Když na VRT nemáme, tak je nestavme.. A pokud ty megalomanské nesmysly nebude platit EU. tak... Švýcaři mají zatím taky jen tratě na 200 a mají nejúspěšnější dopravní systém. Jejich nová trať na 200 (s prvním funkčním ETCS v Evropě) je v cca místě nějvyššího provozu. Tedy Praha Kolín, a třeba Pardubice. Nebo Havl. Brod.
M84a67r56t15i68n 35R52u14z10i77c51k92a
V cem je to megalomansky nesmysl, ta trat vyjde jen o malo draz (prakticky stejne) jako stavba jakekoliv jine zel. trate, dokonce si troufam rici, ze levneji nez rekonstrukce koridoru...
J39a91n 32V20o66j17t32í31š60e77k
6 let na přípravu stačí a ať mi nikdo neříká, že ne. Přijde mi, že pro stavbu VRT nikdo nic nedělá a obhajuje se to slovy "stejně by se to nestihlo."
J76i40ř38í 52K79o16c91u10r11e21k
Praha-Brno. To je nezatíženější dopravní směr v republice. Takže v tomto směru budeme stavět až nakonec. To dá rozum, žejo.
Takže v Vídně se přižene VR vlak do Brna a dále "hic sunt leones", pojede kolem Svitavy do České Třebové. Poté zamíří na již dnes přetíženou trasu Třebová-Praha a za "krásné" 2:15 překoná VR vlak 200km vzdálenost vzdušnou čarou. Ne že by v cestě byly velehory nebo hluboké jezero, ale přes Brod je to kilometricky stejně. Jen ta rychlost je tam 80-120. Fakt super představa.
R32o63m63a35n 51J16e25s62c35h18k39e
Není koncepce. To je věc, kterou by měla řešit evropská unie v souvislostech.
Jak jezdí vlaky u sousedů z Vídně do Břeclavy a z Furthu do Mnichova. Také spojení Drážďany - Berlín není rychlé.
M72i72r19e40k 96G20a10j52e54r
Po roce 2023 uz totiz pujdou vsechny dotace jen na "zaclenovani" a "kulturni obohacovani." Navic pracujicich bude jiz jen asi 1/10 populace.
V64i88k17t42o79r 73N39á82r71o97ž18n77ý
Nevím , když slyším známé ze zahraničí , kde PPP projekty u dálnic fungují , nadšení z toho nejsou. Soukromník chce vydělávat. A tak se třeba platí na dálnicích vysoké mýto , aby vydělával. A dokonce jsou případy , kdy celý systém zkrachoval , neboť vysoké mýto znamenalo pokles zájmu a výběry takové , že to nedokázalo tu dálnici zaplatit....
J49i81ř17í 37P67r84ů25š11a
Prosadit a vyřídit stavbu VRT u nás dokáže jen ten tým který dokáže připravit dostavbu pražského okruhu během měsíce. VRT se nedá stavět po kouscích ale musí se postavit a hlavně otevřít jako celý funkční úsek. A vzhledem k nákladům,kapacitám stavebních firem a schopnosti vyřídit stavební povolení pro liniovou stavbu je to u nás prakticky nemožné. Na každém úseku se najde několik sdružení prosazující jinou variantu vedoucí za sousedním kopcem a nebo vyžadují zastávku.
R17a68d34e68k 94J13a67n28a21t81a
VRT se dá stavět po kouscích.
Například u VRT Praha-Drážďany má význam i samotný výjezd z Prahy k Neratovicím nebo samotný tunel Ústí-Drážďany. U VRT Praha-Brno pak má význam samotný úsek Praha-Benešov či druhá etapa jen k Jihlavě. Atd.
VR tratě jsou ve střední Evropě kompatibilní s ostatní železniční sítí a vlaky mohou z VRT sjet a pokračovat po "pomalých" kolejích. I krátký úsek VRT se tak dá použít ke zkrácení jízdních dob a řešení kapacitních problémů.
L94u90k57á56š 55J42í55l30e54k
Nevím nevím, takovýmto hlemýždím tempem, kdyby stavěli ve Francii, TGV by vůbec nejezdilo.
J76a75r42o89s37l10a61v 33D90o12s13t38a34l
V roce 1996 jsem jel vysokorychlostním vlakem Řím - Mnichov. Pak obyčejným rychlíkem na české hranice kde se rychlík změnil na osobák směr Praha. Ta změna v rychlosti byla šokující. Stejný vlak, rychlost na území ČR ani ne poloviční. Když jsem se ptal průvodčiho co má znamenat, řekl že naše trať je jenom na 80km/h. A tak to je do dnes. O expresu z Říma ani nemluvím, takový vlak my nebudeme mít ani v tom roce 2050. :-)
M84i50l47a95n 63C48h46a75l16u21p70a
Dovedete si představit srážku s polským kamiónem?
R88a12d26e29k 91J35a74n80a47t40a
Myslel jsem, že Praha-Litoměřice má být v roce 2030 už v provozu, že jsme se k tomu zavázali v EU. Ve Španělsku jsou schopni postavit VRT za 6 let, včetně všeho plánování, projektování, stavby.
Rusové se vrací. Putin propagandisticky slaví a těží z toho i tamní ekonomika
Počátek války na Ukrajině vyvolal mezi některými Rusy už v únoru roku 2022 velké obavy. Během...
Kofola, fidorky, polévka z pytlíku. České potraviny nabízí Amazon i za tisíce korun
Na americkém internetovém obchodu Amazonu prodává ostravská firma výhradně české výrobky. V nabídce...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
KOMENTÁŘ: Stanjurova další daň je prohrou pravicové politiky
Premium Po zklamání z chabého výnosu windfall tax ministr financí plánuje, jak si na banky posvítit jinak –...
KOMENTÁŘ: Nad švarcsystémem už se smráká. Ale je to opravdu dobře?
Premium Kontroloři dostali od letošního ledna do ruky nový nástroj k potírání nelegální práce. Je ale...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
KOMENTÁŘ: Po solárním tunelu je tu další. Možná ještě větší
Premium Čeští solární lobbisté otevírají šampaňské, protože se otevřela cesta k dalšímu solárnímu Klondiku,...
Prezident Gen Digital Ondřej Vlček odstoupil z funkce. Bude v představenstvu
Prezident antivirové společnosti Gen Digital Ondřej Vlček odstoupil z funkce, zůstane členem...
Na rekonstrukci chalupy i dovolenou. iDNES.cz rozdal výhercům 600 000 korun
Jarní Megahra o peníze na portálu iDNES.cz sklidila u čtenářů a čtenářek ohlas. Nejenže jsme každý...
Počet turistů v Česku vzrostl o deset procent. Největší nárůst hlásí Praha
V českých hotelech, penzionech a kempech se v prvním čtvrtletí letošního roku ubytovalo 4,1 milionu...
USA zavedou cla na dovoz elektromobilů, baterií a solárů z Číny
Administrativa amerického prezidenta Joea Bidena připravuje zavedení cel na dovoz elektromobilů z...
Akční letáky
Prohlédněte si akční letáky všech obchodů hezky na jednom místě!