Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Nejrychlejší vlaky by mohly vyjet i za peníze soukromníků, doufá stát

Pro financování připravovaných vysokorychlostních tratí je třeba zvážit možnost využití soukromých peněz. Tratě s rychlostí přes 300 kilometrů v hodině by bylo možné stavět prostřednictvím takzvaných PPP projektů.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P46e33t57r 21B18á63č61a 8285946165475

K nicemu, stavte dalnice !!

0/−13
28.10.2016 1:02

P41a89v73e80l 47M77o41r68a75v60e93c 3782739832558

Myslíte ty 4proudé betonové cosi, co je furt zasekané kamiony a kolonami za haváriemi?

Děkuji, nechci.

+3/0
30.10.2016 16:45

J23a45n 12J82e32m22e77l28k20a 1185440

Sranda:-) zvláštní přístup SŽDC. Takže to by byl definitivní konce levné české železnice? Budeme maskovat svou neschopnost? (to normálně zafinancovat ze svého rozpočtu) Hlavně, že nyní se nevědělo co s penězma EU. Třeba v Brtitánii měli ideu soukromé sždc. Po pár letech ji znárodnili po sérii nehod. A dnes dělají až extrémní pravý opak. Tratě zdá se staví, opravuje státní firma. Vyplývá z toho jedno. Když na VRT nemáme, tak je nestavme.. A pokud ty megalomanské nesmysly nebude platit EU. tak... Švýcaři mají zatím taky jen tratě na 200 a mají nejúspěšnější dopravní systém. Jejich nová trať na 200 (s prvním funkčním ETCS v Evropě) je v cca místě nějvyššího provozu. Tedy Praha Kolín, a třeba Pardubice. Nebo Havl. Brod.

+1/0
27.10.2016 22:56

M88a38r43t58i39n 38R95u90z42i85c45k84a 1422338696517

V cem je to megalomansky nesmysl, ta trat vyjde jen o malo draz (prakticky stejne) jako stavba jakekoliv jine zel. trate, dokonce si troufam rici, ze levneji nez rekonstrukce koridoru...

0/0
28.10.2016 14:32

J54a82n 36J61e49m26e26l22k83a 1355620

27 let tady nikdo nepostavil trať na víc než 160. Najednou min. 350 a bla bla. Dále přes kopcovitou Vysočinu. A bez Carga, což bude v ČR podle mě neufinancovatelné a neudržitelné. Málo napojitelné na stávající infrastrukturu. (dlouhý Benešov Jihlava).

Kdyby nerekonstruovali Kolín - Havlíčkův Brod v původní stopě ale postavili tento úsek nový nebo min. narovnaný o malé dědiny na min 200 km/h..

Zde je současná rychlost 57 km/h. Je to nejhorší úsek, protože první republika (i komanči) ho nouzově opravovala v původní stopě. Ostatní je ale "novostavba" bez přejezdů z 30. a 50. let.

74 km tedy snad 40 mld.

Tím by se dostal čas z 1:17 na třeba pod 30 minut.

A když mohla Slovenská strela projet úsek Praha Brno za 2:50. Určitě by se dostali na konkurenceschopný čas k 2 hodinám. Tím vyřešili i kapacitní problém za Pardubicema.

Dále vrt Praha Kolín. Další časová úspora pro všechny i Cargo.

Mě VRT nezajímá. Mě zajímá kdy se zejména za EU peníze zlepší, opraví, postaví páteřní trasy (Budějovice Jihlava, Nymburk - Boleslav - Turnov) ;-D, příměstské trasy pro denní dojíždění (Ostrava Frýdlant Frenštát - zdvoukolejnění slibováno 40 let + elektrifikace), Měziměstské trasy, které lze opravit v původní stopě. (Valašské Meziříčí - Rožnov ) Atd. atd.

A kdy tratě konečně někdo zabezpečí vlakovým zabezpečovačem!

+1/0
28.10.2016 16:05

R71a62d72e13k 33J89a53n86a32t60a 9295446554582

Cargu pomůže i čistě osobní VRT. Tím, že uvolní kapacitu stávající tratě přes Třebovou, která je pro nákladní dopravu vhodnější, ale přetížená.

2h Praha-Brno není konkurenceschopný čas. Tím přetáhnete pár chudáků z autobusu. Většina lidí ovšem jezdí autem.

Navíc, pokdu chcte něco "narovnávat na min 200 km/h", tak vězta, že taková kace je zhruba stejně drahé jako postavit VRT na 320 km/h. Prostě stavíte novou trať.

+1/0
28.10.2016 20:15

J31a13n 25J47e47m78e54l57k68a 1635600

2 hodiny.. Jenže pokud přistavíte novou Praha Kolín ušetříte dalších 15 - 20 min. Pokud nebudou vědět co s penězma, mohou přistavět další useky Havlíčkův Brod - Brno. A měli by dodržený 2 hodinový takt.

0/0
29.10.2016 8:16

M27a88r74t71i21n 31R74u13z75i34c38k68a 1822218946887

Prave, ze neni rozdil v tom, jestli stavite na 200 nebo na 300, resp. je to opravdu maly rozdil v cene,... A konkurencni cas Praha-Brno je tak hodina max. hodina a pul, uvolnite misto na koridorech a na dalnicich,...

Souhlasim s tou neskutecne dlouhou dobou, jako stavet trat 40let je neuveritelny...

+1/0
29.10.2016 19:48

J45a47n 90J34e47m80e12l28k22a 1115730

Tím bych si nebyl tak jistý, že není rozdíl mezi 200 a třeba 350. Určitě je. Přesnosti, poloměry oblouků, tím trasování, atd. atd. Tím bude i v provozních nákladech na servis rozdíl.

0/0
30.10.2016 20:23

J45a55n 17V23o93j18t51í16š10e77k 6242201395536

6 let na přípravu stačí a ať mi nikdo neříká, že ne. Přijde mi, že pro stavbu VRT nikdo nic nedělá a obhajuje se to slovy "stejně by se to nestihlo."

+2/0
27.10.2016 22:26

J41i78ř34í 92K43o41c35u52r88e19k 6205774385228

Praha-Brno. To je nezatíženější dopravní směr v republice. Takže v tomto směru budeme stavět až nakonec. To dá rozum, žejo.

Takže v Vídně se přižene VR vlak do Brna a dále "hic sunt leones", pojede kolem Svitavy do České Třebové. Poté zamíří na již dnes přetíženou trasu Třebová-Praha a za "krásné" 2:15 překoná VR vlak 200km vzdálenost vzdušnou čarou. Ne že by v cestě byly velehory nebo hluboké jezero, ale přes Brod je to kilometricky stejně. Jen ta rychlost je tam 80-120. Fakt super představa.

+3/0
27.10.2016 21:01

R45o85m56a59n 20J56e39s56c67h20k43e 9598415147935

Není koncepce. To je věc, kterou by měla řešit evropská unie v souvislostech.

Jak jezdí vlaky u sousedů z Vídně do Břeclavy a z Furthu do Mnichova. Také spojení Drážďany - Berlín není rychlé.

+1/0
28.10.2016 8:29

P20a31v36e60l 79M16o11r77a34v78e68c 3482919662978

Koncepce je. I ta evropská. Čekso ji také podepsalo. Jen ji jaksi nedodržuje..

0/0
30.10.2016 16:45

M13i26r79e38k 70G24a31j64e98r 5821246839200

Po roce 2023 uz totiz pujdou vsechny dotace jen na "zaclenovani" a "kulturni obohacovani." Navic pracujicich bude jiz jen asi 1/10 populace.

+2/−1
27.10.2016 20:45

V23i58k82t10o30r 58N78á86r82o26ž58n16ý 3439172318

Nevím , když slyším známé ze zahraničí , kde PPP projekty u dálnic fungují , nadšení z toho nejsou. Soukromník chce vydělávat. A tak se třeba platí na dálnicích vysoké mýto , aby vydělával. A dokonce jsou případy , kdy celý systém zkrachoval , neboť vysoké mýto znamenalo pokles zájmu a výběry takové , že to nedokázalo tu dálnici zaplatit....

+1/0
27.10.2016 18:16

J79i51ř18í 46P89r69ů17š26a 7795132435789

Prosadit a vyřídit stavbu VRT u nás dokáže jen ten tým který dokáže připravit dostavbu pražského okruhu během měsíce. VRT se nedá stavět po kouscích ale musí se postavit a hlavně otevřít jako celý funkční úsek. A vzhledem k nákladům,kapacitám stavebních firem a schopnosti vyřídit stavební povolení pro liniovou stavbu je to u nás prakticky nemožné. Na každém úseku se najde několik sdružení prosazující jinou variantu vedoucí za sousedním kopcem a nebo vyžadují zastávku.

0/0
27.10.2016 17:26

R88a65d37e77k 65J32a89n64a75t94a 9675276434862

VRT se dá stavět po kouscích.

Například u VRT Praha-Drážďany má význam i samotný výjezd z Prahy k Neratovicím nebo samotný tunel Ústí-Drážďany. U VRT Praha-Brno pak má význam samotný úsek Praha-Benešov či druhá etapa jen k Jihlavě. Atd.

VR tratě jsou ve střední Evropě kompatibilní s ostatní železniční sítí a vlaky mohou z VRT sjet a pokračovat po "pomalých" kolejích. I krátký úsek VRT se tak dá použít ke zkrácení jízdních dob a řešení kapacitních problémů.

+7/0
27.10.2016 18:32

M20i30l10a30n 32C36h16a98l83u57p73a 7764926507153

U nás za barákem dělali taky vrt po kusech.

0/0
27.10.2016 20:49

R41o12m96a85n 78J88e31s55c47h91k82e 9528515557835

Proč se jedí pomalu z Drážďan do Berlína ? VRT má smysl celoevropsky. Také Furth - Mnichov se jezdí pomalu. Toto by měla EU řešit koncepčně.

0/0
28.10.2016 8:32

R82a89d13e13k 58J86a26n58a80t17a 9715886804782

Proč se jezdí pomalu z Drážďan do Berlína? Protože to není tak významný směr pro německou vnitrodopravu, Drážďany nejsou až tak velké město a je to na východě země (chudší lidé). A VRT vznikají především kvůli vnitrostátní poptávce, která je obecně vyšší než mezistátní. Mezinárodní spojení vznikají jako bonus, propojení vnitorstátních spojení, málokde jako primární cíl (výjimka je akorát EuroTunnel).

+1/0
28.10.2016 11:36

R13o87m39a49n 59J43e92s70c40h63k96e 9888735617385

Chcete napsat, že Bavorsko je chudá země ? Ani Furth - Mnichov není žádná sláva.

Drážďany jsou větší než Brno.

0/0
28.10.2016 19:03

R48a82d64e52k 98J73a82n73a89t91a 9285246524262

Oblast kolem českých hranic je nepříliš obydlená a 50 let se tam moc neinvestovalo, protože tam byla železná opona.

0/0
28.10.2016 20:17

R78o16m10a49n 75J44e14s53c13h91k22e 9908215597485

Němců je 82 mega a nás 10 a půl.Naše pohraničí také není hustě obydlené. Já jsem pro rakouský model modernizovat členité úseky Choceň - ČT, Brno - Blansko, Brno - Přerov. Co s tratí Znojmo - Jihlava ? Jezdí tam dnes pár lidí. To stejné Brno - Hrušovany - Znojmo. Ač fanda železnice, tam bych raději pořádnou silnici.

0/0
29.10.2016 6:44

L15u68k22á64š 30J41í33l17e46k 7812151291235

Nevím nevím, takovýmto hlemýždím tempem, kdyby stavěli ve Francii, TGV by vůbec nejezdilo.

+3/0
27.10.2016 16:46

J49a56r41o28s49l54a60v 57D96o49s97t27a33l 2944791725409

V roce 1996 jsem jel vysokorychlostním vlakem Řím - Mnichov. Pak obyčejným rychlíkem na české hranice kde se rychlík změnil na osobák směr Praha. Ta změna v rychlosti byla šokující. Stejný vlak, rychlost na území ČR ani ne poloviční. Když jsem se ptal průvodčiho co má znamenat, řekl že naše trať je jenom na 80km/h. A tak to je do dnes. O expresu z Říma ani nemluvím, takový vlak my nebudeme mít ani v tom roce 2050. :-)

+4/0
27.10.2016 15:41

M18i61l33a35n 83C32h15a59l31u83p55a 7984626677693

Dovedete si představit srážku s polským kamiónem?

+1/−1
27.10.2016 15:50

J24a89r14o55s59l92a51v 66D97o90s17t29a24l 2474961465539

Ne nedovedu. Italové v 96tým tam měli jen nadjezdy nebo podjezdy. My budeme rádi když v roce 2050 budeme mít dobudovanou kompletní dálniční síť. U vysokorychlostních tratích to vidím na 2100.

+4/0
27.10.2016 15:58

M44a15r72t52i95n 86N64o33v35o68t27n69ý 3156576431814

Na vysokorychlostních tratích samozřejmě žádné úrovňové křížení nejsou. Leda, že by ten kamión spadl z mostu.

+3/0
27.10.2016 17:25

M37i12l42a90n 33C22h46a65l94u34p44a 7764136907213

Na české železnici je možné vše.

0/0
27.10.2016 18:06

J34i47ř11í 63K57o93c27u27r13e48k 6325334345348

Nebojíte se jezdit Metrem? Co kdyby tam byl polský kamion?

+1/−1
27.10.2016 20:38

M95i92l42a72n 46C85h44a63l54u30p32a 7674176567703

To víte ty paka jezdí úplně všude. Urvaní jak vorvani jedou nonstop přes celou Evropu, sotva vidí na navigaci a když si tam nacvaknou cyklistickou nebo pěší tak je potkáte klidně uprostřed lesa na turistickém chodníku.

0/0
27.10.2016 20:48

M52a87r30e44k 56T91u32r14n92o85v87e20c 7835392510116

Ano, také by ten kamión mohl spadnout na trať i s mostem...

0/0
28.10.2016 10:21

J87a21n 41V98o41j12t13í66š14e75k 6702911795416

Co si budem povidat. Už u nás na vlak spadl i celej most. A v Německu taky, dokonce na rychlovlak.

+3/0
27.10.2016 22:30

R88a85d69e55k 60J60a11n88a77t41a 9725876484862

Myslel jsem, že Praha-Litoměřice má být v roce 2030 už v provozu, že jsme se k tomu zavázali v EU. Ve Španělsku jsou schopni postavit VRT za 6 let, včetně všeho plánování, projektování, stavby.

+1/0
27.10.2016 15:41

P57e75t59r 33L12e29i43š 5560756571392

No, moc vysokou rychlost příprava vysokorychlostních tratí nenabrala. Má za těchto okolností cenu vůbec zaměstnávat lidi, kteří se tím zabývají?

Skoro mi to připadá jako takový český projekt cesty na Mars. Zaměstnáme pár lidí, kteří na tom budou dělat - abychom případně něco měli něco v ruce, kdyby se někdo od sousedů ptal, ale stejně na to nemáme a bylo by to strašně složitý...

Třeba přijde jednou nějaký povel z EU a bude se to muset dělat. Mnohem pravděpodobněji to ale přijde befelem z Číny a budou to dělat Číňani. Do té doby budeme vyčkávat a pár lidí s mapami a pravítky bude dělat čáry po mapě, kudy by to mohlo vést + jezdit po světě, aby viděli, jak by to mohlo vypadat.

+2/0
27.10.2016 15:33

B50o84h63u39m79i30l 39P33e60s95e11k 6495387783904

Ach jo - ja fakt nevim nevim na co platim dane, kdyz stat neni schopen zajistit ani infrastrukturu.

Cim se jako bude vlada chlubit pred nasledujicimi volbami ? Zavedli jsme EET a nabrali par desitek tisic uredniku ? To je fakt uspech hodny zapisu do kroniky velkeho ceskeho naroda.

+2/0
27.10.2016 15:31

J98a98r43o98s35l52a62v 25D18o38s25t46a88l 2604971425209

My jsme nyní za vyspělou Evropou co se týká železnic 50 let a máme našlápnuto abychom byli 100. 

+7/0
27.10.2016 15:29

J21a26n 19L74a47k58o97m20ý 7431645865894

No s financováním české infrastruktury je jedinou šancí ryze soukromé financování, kdy jeden sežene další a celý to zaplatí. Vyjde to na půlku a bude to 10x rychlejší...

0/0
27.10.2016 14:53

M56i35l31a54n 21C30h44a22l76u32p85a 7864686547113

No jo, ale jak to navlíknout, aby z toho taky měli něco tuneláři?

0/0
27.10.2016 15:51

Š63t83ě49p71á62n 63D90o38l21e68ž25a60l 3492451878915

Jinými slovy měli jsme 19 let na to ukrojit si z evropských peněz na VRT (2004-2023) a nešlo na ně ani euro.

+4/0
27.10.2016 14:49

M87i74l34o61s 13L93a91j77d40a 8626298428886

njn co chcete od uredniku.... jen dalsi papir

0/0
27.10.2016 14:34
Foto

P40a32v16e91l 57M43a36k92o91v33e36c 8648965201

Mě nezajímá, co bude (možná) v roce 2050, ale spíše mě zajímá, jak to ti naši "odborníci" vidí v roce 2150 nebo spíše v roce 2200. Tam by mohla být přesnost jejich odhadu větší....:-)

+4/0
27.10.2016 14:22

P84e94t68r 93N76o88v40o97t22n43y 1921970691

PPP u nás v dopravě, pořád se o tom mluví, ale ještě to nikdo neviděl.

0/0
27.10.2016 14:11

J91a70n 41L10a43k57o48m80ý 7461195685914

U PPP se blbě krade, pokud by metro D postavila PPF, tak co z toho budou mít pijavice?

0/0
27.10.2016 14:55

T11o60m97á94š 50M97a95c15e82j16k82a 6711672527537

Vysokorychlostní propojení Prahy a Brna je chystané ve druhé vlně, která je směřovaná k roku 2050.

Ten chlap do myslel vážně, nebo se jen snaží lidi rozesmát či rozbrečet?

Představte si, že by se v Japonsku stavělo všechno takovou rychlostí jako u nás, to by tam dodnes asi jezdili místo Shinkanzenem koňským povozem.

MD, SŠDC a ŘSD by bylo nejlépe zrušit, všechny co tam sedí vyházet, nechat jen úklidovku a vrátné a místo těch neschopných sabotérů co tam sedí najmout a zaplatit odborníky z Japonska a Německa.

+12/0
27.10.2016 14:05

M58i41l20a71n 97C58h73a44l31u60p33a 7924166577383

Německé odborníky raději ne.;-D

+1/0
27.10.2016 18:08

J48i84ř10í 12K75o37c41u12r70e45k 6955914855848

No prostě napřed se musíme pochlubit sousedům, že máme nové auto. Záchod na dvorku vyřešíme až pak.

0/0
27.10.2016 20:39
Foto

M87i68l42o90s14l89a48v 35Z47í69t42k37a 8260754447270

Samozřejmě skoro všechno špatně. Brno - Břeclav-Vídeň se na našem území již nyní dá jezdit 200 ( pokud umožní legislativa a zruší se pár přejezdů ), takže jednoznačnou prioritou by měl být úsek Praha - Brno. Začít co nejdříve výjezdem z Prahy ( pomůže i příměstské dopravě, kde je nedostatečná kapacita ) a od Brna. Druhou prioritou by měl být přeshraniční úsek Ústí - Drážďany, kde by se uvolnila kapacita pro nákladní dopravu na stávající trati, dosud v příhraničním úseku omezující nákladní dopravce.

Brno - Přerov je už špatně rozhodnuto o variantě obnovy tratě na 200.

+5/0
27.10.2016 14:02

J15i89ř57í 53K67o97c71u65r76e26k 6265394485368

Až na to Brno-Přerov. V úseku Brno-Vyškov jsou dvě koleje potřeba jako sůl, ikdyby po nich měly jezdit jen příměstské vlaky. A provoz příměstských vlaků je s VRT vlaky neslučitelný. Dál za Vyškovem stále potřebuejte někudy provést (mezi)regionální dopravu. Po jednokolejce s rychlostí 70-90 to půjde špatně. Budovat do Ivanovic, Nazamyslic, Kojetína sjezdy a nájezdy z VRT nevyjde zrovna levně.

0/0
27.10.2016 20:46
Foto

O12n66d86ř58e43j 90V90a11r12o67š89č22á47k 3394687483

"Správa železnic nyní pracuje na prvním kroku, kterým jsou technicko- provozní studie. Stanoví, jakým řešením a pro jaké rychlosti by se v Česku měly vysokorychlostní tratě stavět." - a nemely tyto studie byt minimalne 15-2 let hotove?

0/0
27.10.2016 13:38







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.