- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Myslíte ty 4proudé betonové cosi, co je furt zasekané kamiony a kolonami za haváriemi?
Děkuji, nechci.
Sranda:-) zvláštní přístup SŽDC. Takže to by byl definitivní konce levné české železnice? Budeme maskovat svou neschopnost? (to normálně zafinancovat ze svého rozpočtu) Hlavně, že nyní se nevědělo co s penězma EU. Třeba v Brtitánii měli ideu soukromé sždc. Po pár letech ji znárodnili po sérii nehod. A dnes dělají až extrémní pravý opak. Tratě zdá se staví, opravuje státní firma. Vyplývá z toho jedno. Když na VRT nemáme, tak je nestavme.. A pokud ty megalomanské nesmysly nebude platit EU. tak... Švýcaři mají zatím taky jen tratě na 200 a mají nejúspěšnější dopravní systém. Jejich nová trať na 200 (s prvním funkčním ETCS v Evropě) je v cca místě nějvyššího provozu. Tedy Praha Kolín, a třeba Pardubice. Nebo Havl. Brod.
V cem je to megalomansky nesmysl, ta trat vyjde jen o malo draz (prakticky stejne) jako stavba jakekoliv jine zel. trate, dokonce si troufam rici, ze levneji nez rekonstrukce koridoru...
6 let na přípravu stačí a ať mi nikdo neříká, že ne. Přijde mi, že pro stavbu VRT nikdo nic nedělá a obhajuje se to slovy "stejně by se to nestihlo."
Praha-Brno. To je nezatíženější dopravní směr v republice. Takže v tomto směru budeme stavět až nakonec. To dá rozum, žejo.
Takže v Vídně se přižene VR vlak do Brna a dále "hic sunt leones", pojede kolem Svitavy do České Třebové. Poté zamíří na již dnes přetíženou trasu Třebová-Praha a za "krásné" 2:15 překoná VR vlak 200km vzdálenost vzdušnou čarou. Ne že by v cestě byly velehory nebo hluboké jezero, ale přes Brod je to kilometricky stejně. Jen ta rychlost je tam 80-120. Fakt super představa.
Není koncepce. To je věc, kterou by měla řešit evropská unie v souvislostech.
Jak jezdí vlaky u sousedů z Vídně do Břeclavy a z Furthu do Mnichova. Také spojení Drážďany - Berlín není rychlé.
Po roce 2023 uz totiz pujdou vsechny dotace jen na "zaclenovani" a "kulturni obohacovani." Navic pracujicich bude jiz jen asi 1/10 populace.
Nevím , když slyším známé ze zahraničí , kde PPP projekty u dálnic fungují , nadšení z toho nejsou. Soukromník chce vydělávat. A tak se třeba platí na dálnicích vysoké mýto , aby vydělával. A dokonce jsou případy , kdy celý systém zkrachoval , neboť vysoké mýto znamenalo pokles zájmu a výběry takové , že to nedokázalo tu dálnici zaplatit....
Prosadit a vyřídit stavbu VRT u nás dokáže jen ten tým který dokáže připravit dostavbu pražského okruhu během měsíce. VRT se nedá stavět po kouscích ale musí se postavit a hlavně otevřít jako celý funkční úsek. A vzhledem k nákladům,kapacitám stavebních firem a schopnosti vyřídit stavební povolení pro liniovou stavbu je to u nás prakticky nemožné. Na každém úseku se najde několik sdružení prosazující jinou variantu vedoucí za sousedním kopcem a nebo vyžadují zastávku.
VRT se dá stavět po kouscích.
Například u VRT Praha-Drážďany má význam i samotný výjezd z Prahy k Neratovicím nebo samotný tunel Ústí-Drážďany. U VRT Praha-Brno pak má význam samotný úsek Praha-Benešov či druhá etapa jen k Jihlavě. Atd.
VR tratě jsou ve střední Evropě kompatibilní s ostatní železniční sítí a vlaky mohou z VRT sjet a pokračovat po "pomalých" kolejích. I krátký úsek VRT se tak dá použít ke zkrácení jízdních dob a řešení kapacitních problémů.
Nevím nevím, takovýmto hlemýždím tempem, kdyby stavěli ve Francii, TGV by vůbec nejezdilo.
V roce 1996 jsem jel vysokorychlostním vlakem Řím - Mnichov. Pak obyčejným rychlíkem na české hranice kde se rychlík změnil na osobák směr Praha. Ta změna v rychlosti byla šokující. Stejný vlak, rychlost na území ČR ani ne poloviční. Když jsem se ptal průvodčiho co má znamenat, řekl že naše trať je jenom na 80km/h. A tak to je do dnes. O expresu z Říma ani nemluvím, takový vlak my nebudeme mít ani v tom roce 2050. :-)
Dovedete si představit srážku s polským kamiónem?
Myslel jsem, že Praha-Litoměřice má být v roce 2030 už v provozu, že jsme se k tomu zavázali v EU. Ve Španělsku jsou schopni postavit VRT za 6 let, včetně všeho plánování, projektování, stavby.