Diskuze

Nejrychlejší vlaky by mohly vyjet i za peníze soukromníků, doufá stát

Pro financování připravovaných vysokorychlostních tratí je třeba zvážit možnost využití soukromých peněz. Tratě s rychlostí přes 300 kilometrů v hodině by bylo možné stavět prostřednictvím takzvaných PPP projektů.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
PB

P67e56t57r 52B27á75č70a

28. 10. 2016 1:02

K nicemu, stavte dalnice !!

0 13
možnosti
PM

Myslíte ty 4proudé betonové cosi, co je furt zasekané kamiony a kolonami za haváriemi?

Děkuji, nechci.

3 0
možnosti
JJ

J26a88n 30J47e79m64e23l90k44a

27. 10. 2016 22:56

Sranda:-) zvláštní přístup SŽDC. Takže to by byl definitivní konce levné české železnice? Budeme maskovat svou neschopnost? (to normálně zafinancovat ze svého rozpočtu) Hlavně, že nyní se nevědělo co s penězma EU. Třeba v Brtitánii měli ideu soukromé sždc. Po pár letech ji znárodnili po sérii nehod. A dnes dělají až extrémní pravý opak. Tratě zdá se staví, opravuje státní firma. Vyplývá z toho jedno. Když na VRT nemáme, tak je nestavme.. A pokud ty megalomanské nesmysly nebude platit EU. tak... Švýcaři mají zatím taky jen tratě na 200 a mají nejúspěšnější dopravní systém. Jejich nová trať na 200 (s prvním funkčním ETCS v Evropě) je v cca místě nějvyššího provozu. Tedy Praha Kolín, a třeba Pardubice. Nebo Havl. Brod.

1 0
možnosti
MR

V cem je to megalomansky nesmysl, ta trat vyjde jen o malo draz (prakticky stejne) jako stavba jakekoliv jine zel. trate, dokonce si troufam rici, ze levneji nez rekonstrukce koridoru...

0 0
možnosti
JV

6 let na přípravu stačí a ať mi nikdo neříká, že ne. Přijde mi, že pro stavbu VRT nikdo nic nedělá a obhajuje se to slovy "stejně by se to nestihlo."

2 0
možnosti
JK

Praha-Brno. To je nezatíženější dopravní směr v republice. Takže v tomto směru budeme stavět až nakonec. To dá rozum, žejo.

Takže v Vídně se přižene VR vlak do Brna a dále "hic sunt leones", pojede kolem Svitavy do České Třebové. Poté zamíří na již dnes přetíženou trasu Třebová-Praha a za "krásné" 2:15 překoná VR vlak 200km vzdálenost vzdušnou čarou. Ne že by v cestě byly velehory nebo hluboké jezero, ale přes Brod je to kilometricky stejně. Jen ta rychlost je tam 80-120. Fakt super představa.

3 0
možnosti
RJ

Není koncepce. To je věc, kterou by měla řešit evropská unie v souvislostech.

Jak jezdí vlaky u sousedů z Vídně do Břeclavy a z Furthu do Mnichova. Také spojení Drážďany - Berlín není rychlé.

1 0
možnosti
MG

M63i71r76e31k 78G41a15j17e63r

27. 10. 2016 20:45

Po roce 2023 uz totiz pujdou vsechny dotace jen na "zaclenovani" a "kulturni obohacovani." Navic pracujicich bude jiz jen asi 1/10 populace.

2 1
možnosti
VN

Nevím , když slyším známé ze zahraničí , kde PPP projekty u dálnic fungují , nadšení z toho nejsou. Soukromník chce vydělávat. A tak se třeba platí na dálnicích vysoké mýto , aby vydělával. A dokonce jsou případy , kdy celý systém zkrachoval , neboť vysoké mýto znamenalo pokles zájmu a výběry takové , že to nedokázalo tu dálnici zaplatit....

1 0
možnosti
JP

J64i66ř26í 70P76r93ů86š32a

27. 10. 2016 17:26

Prosadit a vyřídit stavbu VRT u nás dokáže jen ten tým který dokáže připravit dostavbu pražského okruhu během měsíce. VRT se nedá stavět po kouscích ale musí se postavit a hlavně otevřít jako celý funkční úsek. A vzhledem k nákladům,kapacitám stavebních firem a schopnosti vyřídit stavební povolení pro liniovou stavbu je to u nás prakticky nemožné. Na každém úseku se najde několik sdružení prosazující jinou variantu vedoucí za sousedním kopcem a nebo vyžadují zastávku.

0 0
možnosti
RJ

VRT se dá stavět po kouscích.

Například u VRT Praha-Drážďany má význam i samotný výjezd z Prahy k Neratovicím nebo samotný tunel Ústí-Drážďany. U VRT Praha-Brno pak má význam samotný úsek Praha-Benešov či druhá etapa jen k Jihlavě. Atd.

VR tratě jsou ve střední Evropě kompatibilní s ostatní železniční sítí a vlaky mohou z VRT sjet a pokračovat po "pomalých" kolejích. I krátký úsek VRT se tak dá použít ke zkrácení jízdních dob a řešení kapacitních problémů.

7 0
možnosti
LJ

Nevím nevím, takovýmto hlemýždím tempem, kdyby stavěli ve Francii, TGV by vůbec nejezdilo.

3 0
možnosti
JD

V roce 1996 jsem jel vysokorychlostním vlakem Řím - Mnichov. Pak obyčejným rychlíkem na české hranice kde se rychlík změnil na osobák směr Praha. Ta změna v rychlosti byla šokující. Stejný vlak, rychlost na území ČR ani ne poloviční. Když jsem se ptal průvodčiho co má znamenat, řekl že naše trať je jenom na 80km/h. A tak to je do dnes. O expresu z Říma ani nemluvím, takový vlak my nebudeme mít ani v tom roce 2050. :-)

4 0
možnosti
MC

Dovedete si představit srážku s polským kamiónem?

1 1
možnosti
RJ

Myslel jsem, že Praha-Litoměřice má být v roce 2030 už v provozu, že jsme se k tomu zavázali v EU. Ve Španělsku jsou schopni postavit VRT za 6 let, včetně všeho plánování, projektování, stavby.

1 0
možnosti