Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Favorit míří do světa. Legendární značka kvůli zájmu nestíhala vyrábět

Společnost Favorit Czechoslovakia Richarda Galoviče vdechla nový život kdysi slavné značce kol. Bicykly, s nimiž míří na bohatší klientelu, chce vrátit na zahraniční trhy a v blízké době přibere dalšího investora. Kvůli velkému zájmu firma v jednu chvíli nestíhala vyrábět.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

A72d88a91m 30W86e16i76s28s 2713127399691

...pokud je to slovák,pak si nikdy nic o té firmy nekoupím...

0/0
3.11.2016 14:17

V17l31a55d68i42m16í31r 29F46i34b14i62g40e19r 5594791951824

3 článek za 2 roky. Za 3/4 roku bude další. Na to že jde o firmu, která uspokojí cca 300 lidí jí je věnováno dost pozornosti.

0/0
31.10.2016 20:27
Foto

K77a64r14e69l 80S71e28i14d27l 8549835780768

Dík za zajímavý článek, nevěděl jsem, že se Favorit položil a zase byl vzkříšen. Přeji jim, ať se jim daří.

A dotaz na redaktory: co je tohle za formulaci? "S novým vlastníkem to však nedopadlo a výroba kol se definitivně zastavila..." (Ono to možná nedopadlo dobře a spíš to "padlo". ;-))

A málokdo má zdání o časování a skloňování (citát z písničky Čaroděj Koloděj z desky Bylo nebylo) - "Otevření showroom s koly..." Jednou by to byl překlep, ale když je to pod většinou fotek v galerii... Dokonce i Windows to podtrhávají jako chybu.:-)

0/0
31.10.2016 19:21

J47a81k52u72b 10K33n90e79c83h74t46o48v84s39k89ý 3760566951322

Je fajn, žeten pán oživil legendární značku i když jen pro hodních 10000....ale něco vytrhl z kontextu. Jsou mez itěmi 5% i ti, kteří samozřejmě prácovat za každou cenu nechcou. Ale...mnoho lidí třeba nezvládne pracovat v nepřetržitém provozu 12 hodinových směn. Dost lidí také má problém s nočními s měnami a ještě k tomu 12 hodinovýma. Já osobně bych v takové firmě pracoval. Práci se člověk zaučí poměrně rychle, s nabízenou mzdou bez výhrad souhlasím, ale chtlě bych pouze pracovat 3 směny při 8 hod. pracovní době. Týden ranní, pak odpo, pak noční s čímž mám zkušenosti. Ale opravdu ne každému 12 hodin pracovní doby sedne. Další věc je tak kolik je v okolí skutečná nezaměstnanost a nemůže se brát v úvahu jen ta celorepubliková.

0/0
31.10.2016 19:03
Foto

M88a34r73t64i46n 50R83o50c38e87k 3763448665568

měl jsem kdysi také favorita, snil jsem ovšem o shimanu....kdo ne co?

0/0
31.10.2016 15:57

M41a25r58i65a85n 79K71a90r97a80b38a 4333421850872

Nejak mi ten podnikatelský zámer nesedí. Povedzme ze predá 25/mesacne co je 300 rocne. To nie je na výrobu. To je na prepredaj Číny, a nalepenie stickeru s logom. Ak vezmete do úvahy prenájom priestorov v prahe, cenu za promo a marketing, tak to nevychádza. Pri 300 ks /podotykam roznych druhov a farebnych kombinacii/ je obrat 600.000 EUR ročne. Kde a kdo to vyraba? Kolko z toho je/moze byt zisk ak by to vyrabali kusovky? Nie nie, čína+marketing ...

0/−2
31.10.2016 15:30

M24a50r96e87k 56J87a47n72e26č16k32a 1267826623901

Poněkud úlet, ale jsem zvědav, jaký úspěch s tím bude mít, protože kola Favorit byla spíše pojmem pro Čechy a Slováky a tady zase tolik zájemců o tohle silně předražené retro kolo nebude. Chápu retro výrobky za rozumnou cenu, ale tady je to fakt úlet. Navíc za tuhle cenu si každý koupí mnohem lepší kolo.

+6/0
31.10.2016 13:08

M17a40r78t90i52n 24P40a20v69e26l60e96k 5360927365235

Jenže to kolo bude tuctové - a uniformita se většině lidí příčí.

0/−1
31.10.2016 13:14

M17a96r62t24i47n 78K56r20u68t93ý 1528411599635

většině právě bohužel ne, proto se prodává tolik hrozně podobných věcí. Naštěstí se ale pořád najdou lidi, co si tohle krásné "fávo" rádi koupí.

0/−1
31.10.2016 14:35

M63i88c38h16a73l 97K53r50e43j72č82a 5398376706943

Tak jsem chvilku premyslel, jestli se sem nezatoulal (treba v ramci historickeho clanku) nadpis z doby totace. Ted si rikam, jestli autor nadpisu nepouzil schvlne nejaky historicky nadpis jako retro.

Takhle mohl klidne znit i nadpis v clanku v Rudem Pravu ci Mlade Fronte. Rozdil by snad byl jen v minulem vs. pritomnem case o nestihani. :-)

0/0
31.10.2016 12:26

T89o20m78a89s 92V24a28r29g48a 1535374826675

Rád bych sem napsal nějaký hejt ale ani se mi ho nechce vymýšlet.

Jo,a lidi, kdo chcete kolo, nějaký si prostě kupte ;)

0/−1
31.10.2016 12:25

J32a58r71o97s60l15a62v 71R68i29e29s37s68n66e63r 3888400176510

Jen drobná jazyková poznámka k článku: říkat dílně se 6 zaměstnanci "závod", to je teda eufemismus jak sviňa... ;-D

A jen tak mimochodem to ukazuje, jak velmi se charakter ekonomiky (následně i společnosti) změnil; dříve mívaly závody/továrny běžně stovky až tisíce zaměstnanců, ty velké koncerny pak desetitisíce – to pak vznikala přímo verneovská "ocelová města". Dnes takovéto kapacity jsou v Evropě vzácné, většina výroby "šla" kvůli racionalizaci výroby (i prostému porevolučnímu rozkrádání) do Asie a nám tu z výroby zbyly, až na výjimky, jen firmičky; jinak se většina národa živí ve službách, na úřadech, v dočasných brigádách anebo je na pracáku... :-/;-(

+1/−1
31.10.2016 12:18

P85e25t77r 82D72r51a66p49a44l 3685888623455

slyšel ste o Škodovce? to je taková firmička v Mladé Boleslavi, co tam na koleně vyrábí auta. A fakt to není vyjímka

0/−1
31.10.2016 12:21

J25a85r27o83s11l83a78v 31R18i33e30s90s58n61e33r 3578640406170

Právě že Škodovka je výjimka – a výjimka, na níž visí 2/3 našeho exportu (a navazujících menších dodavatelských firmiček). Podobně velký výrobní podnik u nás abyste hledal lupou.

+3/0
31.10.2016 12:32

M45i84c96h52a53l 74K97r56e92j64č27a 5128786656823

Vas postoj je trochu v rozporu s tim, ze mnozi tady si mysli, ze se z nas stava montovna zapadu. Sam bych se do podobneho tvrzeni (jako Vy) nepoustel bez nejakych statistickych podkladu.

0/−1
31.10.2016 12:43

J22a82r48o78s87l55a38v 30R76i90e57s91s23n89e42r 3918790376810

Já ty statistické podklady mám – ostatně, jsou veřejně dostupné. Opravdu nevím, proč bych tu měl vypisovat sáhodlouhé zdrojové citace ke svému komentáři. Jsme na běžné diskusi pod novinovým článkem, nikoliv na diskusním panelu k nějaké vědecké studii.

Á propos, má tvrzení nejsou s názorem "stáváme se montovnou Západu" v rozporu ani trochu, jen se doplňují. Říkám, že už téměř nemáme velké výrobní závody, hodné toho jména, s mnoha tisíci zaměstnanců, zbyly nám převážně dodavatelské firmičky a jinak služby, státní sektor, brigádnické práce a nezaměstnanost.

+2/0
31.10.2016 13:23
Foto

K27a59r27e42l 72S19e12i37d84l 8659895300508

Na druhou stranu je ale třeba vzít v úvahu technický pokrok. Třeba stavebnictví - kde dřív běhaly stovky chlapů s kolečky a lopatami, je dneska 10 lidí a pár kousků techniky. Podobně halu plnou lidí u pásů a soustruhů dnes nahradí robotizovaná hala s 3 zaměstnanci.

0/−2
31.10.2016 19:27

S34t75a48n50i18s84l52a60v 16K64r29e61j95c82a84r 6657606723474

Favorit míří na bohatší klientelu. Je dobře, že bohatší česká vlastenecká klientela zde je. Nejsme tak chudými sockami jak nás svět vidí. A dokáže konkurovat Olpramu, jenž je firmou skládačů dílů z celého světa. Jen je otázkou kolik komponentů favoritů je skutečně vyrobených v Čechách a Moravě a kolik je stejně jako olpram dováží. A co se týká nástupu robotiky a robotizace, je o dosaženém vzdělání a to vzdělání uplatnit v praxi. On nikdy papír o docházce schopného elektronika a it zaměstnance neudělal. Ano máte pravdu, roboti a technika je pokrokem, ale je otázkou co s lidmi jež nedosáhnou na vyšší odborné vzdělání a práci u pásu nahradí stroje - že by konečně přišel Marxův Komunismus ? Utopická chiméra komunistických fanatiků !!

0/0
1.11.2016 10:01

J74a96r48o32s93l49a74v 69R85i28e52s63s85n70e16r 3668470516910

No, však jsem to psal: "kvůli racionalizaci výroby". Kterýžto jev je v současném hospodářsko-sociálním systému v dlouhodobějším výhledu cestou do pekel (pár lidí s hromadou robotů bude pracovat – a zbytek? na sociálce? budou pak mít na to, aby si potřebné výrobky a služby koupili?). To už by ale bylo na jinou debatu...

0/0
1.11.2016 11:51

J82o93s84e30f 20R93a97j80n76o35c26h 1704341929523

Firmy uměli vyrábět, ale ne produktivně a bohužel neuměli obchodovat. Jak oslovit zákazníka, jak ho najít, jakou cenu nabídnout a pak se do té ceny vejít.....

+1/0
31.10.2016 11:38

M55a52r84t52i53n 10K43y25p65r 2422635114424

Ani s tou výrobou to nebylo moc růžové - oni dokázali vyrábět, ale jen to, co vyráběli dlouhodobě a dodat to, co zákazník chtěl často nedokázali. Asi nejlépe o tom svědčí příběh firmy Author. Ta vznikla zpočátku jen jako cyklistický velkoobchod s tím, že bude obchodovat s českými koly. Ale právě špatné zkušenosti majitelů Authoru jmenovitě právě s firmou Favorit vedly k tomu, že začali vozit komponenty z Asie a montovat si kola podle vlastních představ sami (například se jim ve Favoritu vysmáli s požadavkem na horská kola). A zákazníci, kteří si nakonec místo Favoritů ty Authory a Olprany začali kupovat zatloukli Favoritu poslední hřebík do rakve.

0/0
31.10.2016 12:42

P90e89t25r 46D24r67a88p52a88l 3765388383955

favorit se ještě tak asi 5 let zpátky občas objevoval v letácích, ale byl to naprostý lowland. A vlastně stejně skončil i Olprann

+1/0
31.10.2016 12:54

L68a97d43i68s56l28a69v 43B24e62r81o94u96n90s49k78ý 1287862563926

Když jim nějakej trouba ty peníze za to dá, tak proč ne. Ale jinak je to normální PR článek.

+4/−3
31.10.2016 11:10

M64a89r85t20i79n 55K65r14u98t65ý 1758561249565

je to v sekci ekonomika článek o vývoji firmy. Kde vidíte PR?

+4/−1
31.10.2016 11:25

L41a45d80i96s84l45a40v 98B75e37r43o51u27n76s49k73ý 1697882813446

Když se článek na idnesu o jednom a tom samém objeví již poněkolikáté, tak je to u mne PR . . .

+3/0
31.10.2016 11:51

M41a77r21t32i87n 10P61a65v44e57l85e34k 5800497585135

Jsme národ cyklistů a Favorit je česká firma.Lidé jako vy pořád někde skuhrají a "odhalují" reklamu nebo PR v každém článku,který nekritizuje nebo nepomlouvá.

Pokud vám podobné pozitivní články vadí prostě je nečtěte.

+2/−1
31.10.2016 12:01

T96o30m 12K21l61í65č23n58í76k 5380384885635

RB je taky česká firma, Duratec je taky česká firma, Author, 4E, Sup... Akorát Favorit hraje na retro vlnu.

0/0
31.10.2016 13:02

M34a95r86t74i78n 25P62a34v58e19l83e82k 5730637275505

Jenže nejsou ničím zajímavé - na RB jezdím,ale jedná se o zavedenou firmu kde vlastně nejsou žádné novinky.

0/0
31.10.2016 13:12

J18a69r76o27s45l76a48v 86P70e81l75d64a

Uživatel požádal o vymazání
+4/−4
31.10.2016 11:03

M62a55r59t71i72n 12K19r61u98t59ý 1128341959785

kolik znáte na trhu na zakázku stavěných rámů osazených komponentami jako dynamem v přední nábě, planetovou převodovkou v nábě zadní nebo řemenovým pohonem? Tohle průměr rozhodně není.

+3/−1
31.10.2016 11:06

J47a21r27o37s87l11a95v 18P68e67l61d70a

Uživatel požádal o vymazání
+5/−1
31.10.2016 11:27

P27e56t56r 98D13r95a49p97a70l 3135588223205

pokud to bude dělat ze stejných komponentů, tak bude cena +- stejná. favorit si dělá navíc vlastní představce s integrovaným světlem, to bude navíc.

0/0
31.10.2016 11:35

M71a54r65t50i57n 67K52r30u66t38ý 1368691429935

jste mimo víc, než to vypadalo. Jezdíte-li denně a delší jízdy, tak blikačka možná vydrží, ale přední světlo nikoli, tady má dynamo velký smysl (mám to tak a výhod jsem si velmi dobře vědom). Také jsem se ptal, kolik z toho, o čem píšu, je běžně osazováno na kola. Co se týče planetovky, to není torpédo, ale řazení v zadní nábě realizované planetovou převodovkou. Těch na trhu zase až tolik nenajdete a jenom tak na okraj, kolik jste už naživo viděl kol s řemenem? Prostě průměr to není, ať si o tom myslíte, co chcete.

+2/0
31.10.2016 11:48

J74a67r53o85s91l19a11v 83P62e15l10d55a

Uživatel požádal o vymazání
0/0
31.10.2016 11:53

J15a84k96u17b 44N62e14b26u25r56k40a 6665217980199

Taky jsem z toho byl vykulenej. Ale dneska už je mi jasný, že stejně tak jako Festka i Favorit prostě zákazníky má a bude mít. Jenom mezi ně nepatří obyčejní češi. Člověk se musí smířit s tím, že mimo jeho sociální bublinu existují lidé, kteří si takové kolo rádi koupí ;-) I když je jejich marketing občas minimálně k pousmání, tak Favoritu fandím. R^

+6/−1
31.10.2016 11:02

J49i60r28i 29G39a70z11d74a 8394273264664

vsechno je otazka priorit. znam lidi co maji kola za stattisice a jezdi autem z bazaru za par desitek tisic.

+3/0
31.10.2016 11:05

R12o19m87a91n 60Č50e11s62l66á33r 6591924731650

Tak nějak mne ovanul retro závan minulosti..

Favoritky tu byly a levné na svou dobu nebyly, Daleko horší to bylo s dostupností... A proto obyčejní lidé měli doma Esku nebo Sobi20....

A tak i když tu favoritky jsou zpět, stejně jako před léty, nebudu na nich jezdit, jen se změní důvod, dnes není ten hlavní nedostupnost, ale cena ..

+1/0
31.10.2016 11:31

M25a78r27t37i85n 74K91r10u60t33ý 1448841699845

tak ony moc nebyly ani ty Esky... O sobi 20 se mi zdají noční můry kolikrát ještě teď :-)

0/0
31.10.2016 11:49

J14á20n 67K89o28t95ú11č 2176374648786

Bojím sa, že až sa vyčerpá relatívne úzky okruh ľudí (pretože toto je evidentne výrobok len na parádu), tak už to nebude nikto kupovať.

Škoda, ale komu by na čo bol bicykel, ktorý sa nehodí do mesta (príliš drahý a nápadný), nehodí sa na cestné závody (remeň a prevody v náboji) a nehodí sa ani do terénu.

+4/−4
31.10.2016 10:47

J26á20n 46K51o26t11ú34č 2556734548326

Pre všetkých mínusákov: ja tomu tomuto projektu fandím, nový Favorit je úžasný výrobok. Ale jeho použitie je hodne obmedzené

0/0
31.10.2016 10:57

M56a11r40t51i73n 12K58r63u56t74ý 1798251579565

máte jeden mínus, takže klídek :D

0/0
31.10.2016 10:59
Foto

K64a68r74e77l 63S18e50i62d57l 8699645550588

Do večera 4.;-)

0/0
31.10.2016 19:33

P43e32t19r 39D95r40a80p62a65l 3595768313985

použití je naprosto v pohodě na běžné ježdění po zpevněných komunikacích, není to žádný šunt, takže přidaná hodnota "nulové" údržby....vzhledem k ceně se bude muset orientovat i na trh na západ od nás

0/0
31.10.2016 11:03

J57i72ř17í 14K45o93n87d93r61á41t 4585771198

Městký kolo za 65000? Celkem bych se bál nechat ho před obchodem.

0/0
31.10.2016 10:28

P46e80t92r 53D69r85a28p52a25l 3415478453825

klidně, nemá to odpruženou vidlici a přehazovačku...pro běžného čorkaře je to tedy kolo za pár korun;-)

+3/0
31.10.2016 10:35

J84a76n 92K98r19o97m55p64o59l76c 1556538334

Za 60tis. si raději koupím: za 30 obstojného MTB fulla z druhé ruky. Za 20 obstojnou silničku z druhé ruky. Zbývá 10 za které se dá pořídit slušně zrestaurované retro, ať už starý klasický Favorit, nebo něco jiného. Nebo případně koupit starý kus a udělat si sám. Za 10 litrů hodně v pohodě. Ve výsledku můžu mít tři kola: do města, na hory a na delší silniční výlety. :)

+1/−2
31.10.2016 10:23

R69a66d63e80k 89S60ý60k86o93r98a 9697221889891

Škoda, že jste to majiteli firmy Favorit neřekl před šesti lety, vůbec se s oživením značky nemusel zabývat a mohl např. někde na pracáku pobírat dávky :-P Případně mohl restaurovat původní kola a k tomu jako balíček nabízet fulla z druhé ruky a silničku z druhé ruky :-) Když nad tím tak přemýšlím, tak to není úplně blbý nápad, zkuste jej zrealizovat, za 6 let očekávám článek o Vás a Vašich kolech z druhé ruky a o tom, jak se Vám daří ;-D

+1/0
31.10.2016 10:35

J13a55n 42K41r69o67m61p19o21l10c 1626328604

Hele v pohodě, nic proti novým Favorit kolům. Líbí se mi, je to fakt povedené. Jen si myslím, že cena je trochu úlet. Nicméně myslím si, že své kupce to má. Toť vše

+1/0
31.10.2016 13:27

J31a54n 85K14r46o98m46p26o60l87c 1436518854

Já tu jen sdílím svůj pohled na to jakým způsobem bych raději naložil s takovým obnosem a uspokojil tak své veškeré cyklopotřeby a Vy to tu ženete do extrému... Nechápu proč :)

0/0
31.10.2016 13:32

D83a95v90i76d 33B85a29š17t51á18ř 2277451851856

Ano i tak to jde. A proto tohle není kolo pro vás ale pro ty co na to mají.

+3/0
31.10.2016 10:41







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.