Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Velké a drahé. Evropané si pořizují čím dál více SUV a prémiových aut

Každé čtvrté auto prodané v Evropě je už z kategorie SUV. Bohatnutí Evropanů jako zákazníků automobilek dokládá i další fakt: čím dál více posilují prémiové značky s dražšími modely. Ukazují to data o počtu registrací nových aut za první tři čtvrtletí v Evropě a analýza společnosti Jato Dynamics.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

V28a74c70l45a33v 93V91a80v69r22a 3677194935257

Byl jsem pracující a tedy vždy jen nové auto a každé 3-4 roky. Vždy americké a vždy to bylo SUV. Truck F-250 mám až teď. Diesel. Žena má Camaro ale z r. 2012 takže už potřebuje nové. Já uvažuji konečně o pohodlí a vyhrává zatím Buick LaCrosse. Custom. Jako důchodce si to snad mohu dovolit. Ya předešlá auta jsme si kupovali po vstupu do důchodu. + velký dům na FL.

Sakra jsem v Americe makal 25 let, ne? A kde jinde bych mohl vydělat když ne tady? A nebýt upřímně nenáviděny GastArbeiter ale pan Někdo?

0/0
11.11.2016 20:05

V56a30c66l37a41v 82V95a49v97r66a 3297654925517

S SUV jsme přišli v Americe a na světě jako první ve Fordu s typem Ford Expedition a Lincol Navigátor v r. 1998. Pak přicházeli další automobilky v USA a pak nakonec i svět. V r. 2016 bezmála po 20ti letech i Evropa.

Pokud nepovažujete za SUV všechny ty hračkoví Sidekicky, nebo Fordy vyráběmé v Evropě, tak slušná velikost byl Ford Explorer, Escape jako miniaturka,

Jezdíval jsem ve Ford Bronco II a pak ve velkém Broncu, a pak už každé 3-4 roky jsem kupoval jen nové SUV od Forda, Explorer, Escape, až mě omrzely všechny SUV a kupoval osobáky.

Teď si brousím zuby na Buick LaCrosse, přece nekoupím evropskou xxxxxx..

Na americkém trhu neexceluje počtem prodaných aut ani jedno jediné s evropskou značkou. Asi překvapení, že?

Nejprodávanějším vozidlem už přes dvacet let jsou vozy Ford řady F. Nikdo jiný nemá šanci.

Silverado od GM ovšem je také skvělý truck. Mohl by mě tak v Evropě jakkoliv vybrzdit, tak mu z toho udělám kus staniolu i s ním uvnitř. Ani by mě asi nenapadlo šlápnout na brzdu.

0/0
11.11.2016 19:58

E88m76i48l 18D55u19d76a 8775622456793

Zajimave je ze americti bohaci jezdi vyhradne v evropskych autech. Cim to asi bude? I patriot Donald Trump jezdil Mercedesem

0/0
11.1.2017 21:30

M90a34r33e53k 35J14a19n59e91č14k65a 1207776833811

Pokud budou u nás co do velikosti komunikace, jako pro americké vozy a stejně tak parkovací místa, pak ať si tihle jedinci toužící po obrovských vozech pořizují klidně SUV pro 15 osob, nebo ještě větší obludy na kolech, ale za současné situace jsou problém. Crossovery, tedy zmenšeniny SUV se tady hodí mnohem více a mají vše, čím si lidé toužící po SUV sami sobě zdůvodňují jeho "nutné" pořízení.

+1/0
1.11.2016 14:52

V17a50c78l40a52v 13V13a30v14r22a 3987264465927

a copak? Mindrák?

No jo, u vás o bezpečnost jízdy moc nejde.. a když je nehoda tak rovnou do rakve..Tak to já si života vážím asi víc.

0/0
11.11.2016 19:59

J84a86r45m17i58l 51K23o92k57r69h72e87l 7853780973643

jestli ta oblibenost v SUV neni spis jen prosta reakce na stav nasich ulic/silnic?

0/0
1.11.2016 14:44

B69ě34l39a 49H35o59r79á15k52o65v33á 1158642789290

Jestli to nebude tím, že na rozdíl od kritiků na to maj!

0/−1
1.11.2016 12:55

B56ě18l19a 79H59o57r86á55k13o10v87á 1648562739670

A někteří zároveň nemaj na další tři auta aby střídali podle účelu...

0/0
1.11.2016 12:57

P18e15t37r 40D94r51a63p19a56l 3775618703635

SUV se prodávají od 300tisíc, otázka ceny to nebude

0/0
1.11.2016 13:51

V24l47a69d92i95s44l14a88v 49B27u25r82y77š36e48k 1479942337404

SUV jsou vždycky podstatně dražší než MPV, náhodnej příklad, mokka-meriva, podobná výbava, stejné auto, stejné výrobní náklady, 150tisíc rozdíl, nemožnost pohonu všech kol u merivy

0/0
1.11.2016 17:03

M83a56r28t77i34n 82S77e54d47o61n40a 2285886926729

MPV je Ford S-max, Chrysler Voyager, Seat Alhambra.

0/0
1.11.2016 20:45

V17l42a17d91i29s52l84a28v 89B88u54r61y68š13e25k 1239332477764

opel o merivě tvrdí, že je MPV, malý, rodinný velkoprostorový vůz, ale ať je to jakoli, meriva je o 150 tisíc levnější než mokka a můžem se klidně hádat, jestli je mokka SUV či neni, SUV jsou vždy dražší než MPV, tak to prostě je , kuga je dražší fokusa, yeti fábie, cx3 dvojky mazdy atd, co je a co neni MPV na to nemá žádnej vliv

0/0
2.11.2016 7:44

V23l44a46d23i86s25l50a96v 52B57u30r38y32š19e70k 1929412557744

mě by spíš zajímalo, jaký by mě dali všichni odpůrci SUV tip na to to, co mám koupit, když jezdím autem sám, převážně na nákupy a denně se psem do lesa na výlety, 70% po městě, nechci za auto zbytečně utrácet, 600-700 tisíc na to moje ježdění stačí, jsem zvyklý na sofistikovaný pohon všech kol, 4x4, nechci bouchat hlavou do stropu, nejsem malý, nechci sedět na silnici s nohama před sebou a sedání si na zem mě už také dělá problémy, nesnáším slabé motory, takže tak alespoň 110 kW. Budu rád za každou radu, které neesúvé by moje požadavky mohlo splnit

+4/−1
1.11.2016 12:01

T80o55m65á65š 39M32a71t24ě73j 9385348373922

Mno limitující požadavek je to "nechci sedět na silnici s nohama před sebou"... s tím se toho mnoho vymyslet nedá.

Ale teoreticky nějaký z lehce přizvednutých / oplastovaných vozítek / nebo malých MPV by to mohlo splnit...

Bavit se o síle motoru nemá smysl (to má relevanci pouze ve vztahu k hmotnosti auta). 110 kW v 850kg autě to bude overkill... v dvoutunovém autě to bude slabota.

0/0
1.11.2016 12:10

V50l74a57d35i92s55l90a50v 32B98u36r96y61š65e44k 1909752707694

za 600-700 tisíc nebudu mít jiste audi Q7, které má dvě tuny, za to není ani trojka, auta v této cenové relaci budou mít všechna 1400+- 100 kilo a 110 kW jim bude zaručovat rozumnou dynamiku, konkrétně o které oplastované vozítko s 4x4 by se mohlo jednat?

0/0
1.11.2016 12:15

P47e51t90r 21D56r15a23p51a72l 3505218723245

možná něco ve verzi scout

0/0
1.11.2016 12:18

V63l79a62d73i83s76l46a49v 14B52u80r28y67š14e72k 1879792477134

budete se divit, ale nejlíp tyhle požadavky spňují právě ty nenáviděný SUV, pokud chcete silný motor, pohon všech kol, tak nejlevnější cestou jak k tomu přijít je SUV, bonusem je vám pak pohodlí, mám třetí SUV, tak už na rozdíl od většiny diskutujících vím, o čem mluvím

+1/−2
1.11.2016 12:22

P68e85t85r 11D39r27a52p21a51l 3825508383595

divit se nebudu vůbec, protože ste ty požadavky sepsal tak, jak když uřad vyhlašuje výběrové řízení...taky je vítěz předem jasný;-)

+3/−2
1.11.2016 12:52

B84ě72l27a 97H91o60r24á38k30o64v93á 1708722529520

Plus!

0/0
1.11.2016 12:58

V41l35a70d34i46s52l85a38v 61B49u45r30y71š34e62k 1979752927954

tak jesli mínusáři mají SUV a tedy nějaké negativní zkušenosti s těmito vozy, tak to beru, jinak ale jejich mínusy nechápu, jak může někdo nesouhlasit s něčím, o čem nic nevi prostě nechápu

+1/0
1.11.2016 16:55

V54l50a15d80i37s65l19a81v 13B90u25r38y85š74e21k 1859802587134

první SUV jsem koupil kugu, byla to nejlevnější cesta, jak získat auto s motorem 2,0 TDCi, 103 kW, perfektní motor, v mondeu bych za něj zaplatil mnohem víc, navíc předokolka není nic moc,

0/0
1.11.2016 12:26

T85o72m55á20š 76M62a71t87ě89j 9745328883112

Octavia Scout, A4 Allroad, V40 cross country, Suzuki SX4 S-cross, Starší Scenicy (RX4).

Při troše pátrání by se asi něco našlo...

(Ale neříkám, že SUV jsou špatné.. ať si každý koupí co se mu líbí / hodí...

0/0
1.11.2016 12:22

V73l27a12d46i59s97l15a24v 64B48u93r23y33š63e69k 1189842537144

suzuky sx4 se nedělá a nástupce vitara a s-cros je SUV

+1/0
1.11.2016 12:29

T94o88m30á49š 44M73a52t19ě48j 9755438593242

Abych to ještě vysvětlil - říkám jen, že by to asi "nějak šlo" obejít... neříkám, že je to optimální nebo nedej bože, že bys to tak měl dělat...

0/0
1.11.2016 12:22

P89e50t20r 83J37a60r87o75š 2444481475777

Koukam ze zadavate pozadavky jak statni zakazku. Tak by vysel konkretni vitez :))))

+3/−1
1.11.2016 12:23

V42l85a23d92i62s12l46a70v 36B98u80r34y82š38e93k 1509582387794

tak ale mě fakt nízký předokolky se slabými motory nevyhovují, nemůžu si pomoct

+2/0
1.11.2016 12:31

P15e33t14r 71D23r78a41p57a96l 3765688553515

omlouvám se, nechtěl jsem ukrást myšlenku

+1/0
1.11.2016 12:54

V51í16ť57a 59K59r55u45t38i72š 1320254195267

Osobně neznám nikoho, kdo při výběru aut má tak široké mantinely, že skáče z třídy do třídy. Nevím jak vybíráte auto Vy, ale já jen když zkombinuji mých pár naprosto základních kritérií na auto, tak se ve finále pohybuji tak na 3 - 4 možných kandidátech max., a to ze stejné třídy.

+1/0
1.11.2016 13:17

V36l55a43d19i39s46l63a43v 23B73u69r72y43š60e15k 1159682117804

mě vyjdou většinou jen dva kandidáti a to ještě dělám velké kompromisy, pak už rozhoduje jen finální sleva

0/0
1.11.2016 17:06

J57a38k27u34b 77F44e93i22f98a17r 7819189936559

no tak mi řekněte, co to je za auto, které má sofistikovaný pohon 4x4, 110+kW a cenovku <600 tis. Rád se poučím.

+1/0
1.11.2016 13:06

V85l33a97d47i67s40l15a22v 37B77u46r84y26š97e50k 1409692707514

600-700 tisíc, jsem říkal, pro pořádek, tak jistě se sem vejdou malé městské crossovery, yeti, suzuky vitara, quaskai, mokka, ta má ale jen 103 kW, teď bude mít nový motor 112 kW, pak jsou to ale i větší SUV, určitě kuga, tiguán stojí 720, to zase tak nějak z té ceny nevybočuje, mazda CX5 a to určitě není všechno, samozřejmě těch 700 tisíc nesmíte brát jako dogma, když řeknu nějakých 600-700tisíc, tak to může být klidně třeba 780 tisíc, nemůže to být ale 1,5 milionu

0/0
1.11.2016 16:52

P66e80t97r 12P77o98s25p26í46š55i60l 4158784246866

Ta fotka Tiquana v tom sněhu, to by se už dalo klasifikovat jako klamavá reklama,že?

0/0
1.11.2016 11:31

J20i62ř66í 47S37c95h67w29a60c80h 8498604458526

a přitom by tu byla takřka ideální cesta jak snížit spotřebu. Zastavit to nafukování aut, ubrat pár metráků na váze, 10-20% na aerodynamickém odporu (oproti SUV).... rázem by pominul extrémní tlak na downsizing....

a tato "normální" auta nějak ekonomicky zvýhodnit....protože by byla více "eko" oproti SUV....

+3/−4
1.11.2016 10:51

P80e39t45r 40D50r23a56p83a55l 3975328503935

20% na aerodynamice...to si fakt myslíte, že jsou moderní SUV na tom tak špatně?

0/0
1.11.2016 10:55

J58i61ř32í 97S31c97h16w45a83c92h 8428744828476

aerodynamický odpor závisí na čelní ploše a tu má vysoké SUV právě cca o 10-20% vyšší než "normální" auto....a součinitel Cx bude taky většinou o něco málo horší.

0/0
1.11.2016 11:01

J29a27k61u26b 62F71e45i16f20a29r 7639649666129

tak si to hoďte do kalkulačky:

Volkswagen Passat CC (2008) – 0,28

Subaru Forester (2014) – 0,33

0/0
1.11.2016 11:02

P63e63t44r 95D43r46a16p96a61l 3585518543105

ok, beru

+2/0
1.11.2016 11:08

V68l87a96d70i56s13l92a39v 32B38u44r59y15š86e48k 1419672427644

ideální cestou je prostě podle vás, aby někdo, kdo je velmi chytrej, něco zastavil, ubral, aby pominul tlak a hloupý zákazník si poté koupil něco co nechce, to už je skoro jako nějaké komunistické ideály, kdy o tom co je dobré a co je špatné rozhodoval ústřední výbor KSČ

0/0
1.11.2016 11:42

P94e51t80r 48D95r97a38p76a49l 3675678193705

tak brusel to dělá už roky

0/0
1.11.2016 11:51

V62l12a57d19i48s72l60a70v 36B79u34r29y83š90e55k 1969732387284

nejen Brusel, v demokratických státech je to celkem běžné, já vám prozradím proč, lidi to chtějí, pan Schwach se tím netají a takových lidí je hodně, je naivní se domnívat, že to dělá Brusel, Washington či Montreal proto, protože nás nemá rád

+1/0
1.11.2016 12:05

P92e56t13r 28D30r90a97p41a79l 3625358703225

tak to byla narážka na ten výbor KSČ, ale on k němu Brusel nemá moc daleko

0/0
1.11.2016 12:13

J67i81ř57í 57S76c98h68w16a71c38h 8258264618636

poněkud zdeformované nesmysly....

To, že auta "mají" mít stále menší spotřebu je přece fakt. Že někdo chce velké, těžké, co před sebou musí tlačit "tuny" vzduchu navíc, tedy auto co více žere? No ať mu ho tedy vyrobí, ale proč pak ten s tím menším "eko-autem", má platit poplatek za překročené emise u celé flotily? Ať je platí jen ten, kvůli kterému se ty emise překračují....

0/0
1.11.2016 13:26

V15l51a40d12i20s48l74a62v 67B44u80r65y21š16e92k 1979452657664

poplatky, poplatky, pořád se vymýšli poplatky a pak se ještě budou lidi hádat, kdo za koho jaký poplatek platí, to je všechno špatně a další poplatky to asi nespraví

0/0
1.11.2016 17:42

J66i46ř35í 43S78c96h15w31a56c64h 8418854668656

nemluvím o žádných nových poplatcích ale o těch stávajících ;-)

0/0
1.11.2016 23:53

V84l55a11d76i51s85l95a59v 98B46u76r90y65š92e75k 1189352727574

tak ty stávající byly taky někdy nové, to je všechno špatně, ať si každej koupí co chce, kdo chce velkou káru a má na ni, tak ať ji koupí bez poplatků, kdo na ni nemá, ať jezdí malou, jedině tak bude pořádek, někomu brát peníze s cílem ho od prodeje odratit, protože ví co je dobrý a ví co je špatný, neví jak to ví, ale ví to málo platný, ještě nikoho šťasným neudělalo, navzdory komunistickým ideálům

0/0
2.11.2016 7:34

J58i24ř37í 71S72c43h96w87a91c19h 8318804778246

ekonomická zvýhodnění či různé poplatky usměrňující ruku trhu jsou momentálně jak v EU, tak v USA, či Japonsku. Nemají s "komunistickými ideály" nic společného.

0/0
2.11.2016 23:11

J80o64s15e25f 55Š58o68l17t66e10s 8584518220143

Upřímně nevím, co na SUV lidi vidí. Rodiče si nedávno koupili Discovery a jako jo, jede to hezky, ale stejně bych si radši koupil něco praktičtějšího a s menšími provozními náklady.

0/0
1.11.2016 10:50

P39e23t30r 91D83r37a51p38a23l 3815678793625

někdo má mobil za 3tisíce a druhý za 15tisíc. každý pro to bude mít své argumenty. U aut je to obdobné

+5/0
1.11.2016 10:56

B92ě85l38a 28H68o61r20á11k86o59v62á 1758132499900

Bingo!

0/0
1.11.2016 12:43

P24a77v29e60l 38R66e74z70n27i46c53e35k 3855664814472

discovery mi naopak prijde jako ultraprakticke :)

"pocuvajte kefalin, a co si predstavujete pod takym pojmom prakticky?"

za me je to treba moznost odvezt velky naklad / hodne zavazadel, kamarady ci rodinu a psa a dojet i tam kde nevede asfaltka... tak discovery je tim padem celkem dosti prakticky vuz.. i kdyz neni zrovna levny :D

0/0
1.11.2016 11:43







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.