Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Na pražské letiště vyjede nejdelší autobus v Česku. Má 25 metrů

Spojení s pražským letištěm bude od poloviny listopadu zajišťovat nejdelší autobus v ČR. 25metrový dlouhán Van Hool AGG 300 pojme zhruba dvě stě lidí a pro jeho užívání si Praha musela vyjednat výjimku. Tříčlánkové autobusy totiž v Česku jezdit nesmějí.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

O24t82a 48P28a22r49n39i61l44o95k92o 1682709762828

Nejednodušší by bylo prodloužit metro linky B ze Zličína na letiště a ne paskvil vymyšlený za Béma prodloužení metra linky A z Dejvické přes Motol, kde se na dlouhou dobu skončilo. Za peníze co se protáhlo metro linky A z Dejvické do Motola už by linka B byla prodloužena na Letiště Praha!

0/0
17.11.2016 11:17

S98t91a32n89i77s36l73a57v 96K63r82e25j19c64a46r 6547546573844

A jak se vejde těch 25m do pražského městského provozu ? Už nyní mají řidiči kloubáků problém s výjezdem ze zastávek a odbočováním. A zde je navýšení o tři metry. Přeji řidiči tohoto busu pevné nervy a bus není kamion !!

+2/−2
2.11.2016 9:12

J76a39n 76Č75e83k67a68l 7799105194724

Proto to má dva klouby...

+2/0
2.11.2016 9:21
Foto

L15u35k67á53š 76N29o73v55o54t66n49ý 6346507648388

Proto taky bude jezdit na 119, která do centra vůbec nezajíždí...

+1/0
2.11.2016 10:55
Foto

J33a29r95o96s51l47a20v 84D10o53u32š25a 3482324184556

Si vzpomínám na jeden autobus z filmu mého dětství:

4.bp.blogspot.com+big+bus.jpg

0/0
2.11.2016 9:12

L72a48d33i57s56l57a64v 87V27a80j98d13a 2277366144352

Můžu vědět název filmu? Díky.

0/0
14.11.2016 16:42
Foto

J21a54r43o48s83l13a66v 34D93o49u66š10a 3542144354336

Velký autobus :-)

www.csfd.cz

0/0
15.11.2016 8:09

D45a20n75i85e26l 16K81o74p64e17c79k70ý 6485174664729

Těší mě, že managment je na případnou investici připraven, ale je na ní také připravena infrastruktura? Zastávky, komunikace, hustota dopravy ? :)

+1/0
2.11.2016 9:05

J48i95ř14í 92Z87a68t70l69o80u98k63a16l 3898649431226

Na pražské letiště především už dávno měly jezdit vlaky. Je.třeba co nejdříve postavit trať z letiště na Veleslavín a pak dál do centra. O tom už se napsalo hodně. Poměrně snadno by se ale dala postavit trať také k metru na Zličíně. Stačila by novostavba z letiště do Hostivic a dálpak využít a zrekonstruovat trať Hostivice Zličin a část vlečky do depa metra, konečná stanice by tak mohla být přímo propojená se stanicí metra. Pomohlo by to lépe propojit významné dopravní uzly na západním okraji Prahy s letištěm i vzájemně mezi sebou.

+4/−2
2.11.2016 8:09
Foto

L54u74k66á17š 59N28o19v14o72t67n83ý 6766337958848

Tak to všichni víme, že by to šlo, ale prioritu mají jiné dopravní stavby (čti: ty, které více sypou). I když trochu svitla naděje v podobě vejvaru skrze žádost Prahy 6 o zahloubení vlakové tratě, ale to také utichlo... Občas se dokonce někde vynoří nápad prodloužit tramvaj z konečné u Divoké Šárky, protože to by s sebou neslo také zásadní rekonstrukci celé dopravní tepny (čti: spousta vejvaru pro magistrátní politiky), nicméně je to moc okaté.

Navíc po tom fiasku na rekonstrukci tratě z Hostivaře, kdy to vyhrála ta nejlepší (nejlevnější) nabídka, je třeba podobné projekty pořádně promyslet a soutěže vypsat tak, aby se podobné faux pas už neopakovalo. :-P

+1/0
2.11.2016 10:58
Foto

L86u82k92a60s 57Z98m41i44z76i48k 8162143270528

vyhláška 341/2014 Sb. říká že tříčlánkové busy u nás jezdit mohou, vyjímka je pouze na délku 25m oproti povoleným 22m

+3/0
2.11.2016 7:43

M74i84c98h73a66l 25G73r49i59v23a29l86s98k29ý 8293832937455

30.10. v 8 50 jsem jel 119 od Starého letiště do Šárky 35 minut !Co tak začít opravit dráhu na Kladno a vybudovat odbočku na letiště.

+1/0
2.11.2016 7:30

P84a23v76e33l 95K13a84r23e23s 8400893686523

Těm se bude krásně vyjíždět z mega terminálu Nádraží Veleslavín!

+1/0
2.11.2016 7:07

P24a91v61e97l 82K83a12r66e80s 8210463326793

Těm se bude krásně vyjíždět z mega terminálu Nádraží Veleslavín

0/0
2.11.2016 7:07

L40u70k10á22š 25K91r53á70l 8298131757500

V únoru Praha zkoušela jiný, 22 metrů dlouhý,(?) autobus:

Není to volný, nýbrž postupně rozvíjející přívlastek.

iDnes by měl konečně zaměstnat korektory.

+2/0
2.11.2016 6:31

J87i95ř87í 53J12o42z59a 3898693150931

Tak timhle autobusem VanHool jsem jel v Hamburku, ten tam jezdi na lince 5 take na letiste...

0/0
2.11.2016 5:44
Foto

J30o46s10e91f 77N14o11v39a10k 1265725248238

Nekolikrat se me cizinci ve svete ptali proc nema Praha metro na letiste. Od ted budu mit skvelou odpoved. Kde jinde ve svete jezdi na letiste podobny autobus?

0/−1
2.11.2016 0:40

J10i25ř97í 25J80o94z87a 3858563940871

V Nemecku v Hamburku...

+2/0
2.11.2016 5:52

V24á23c77l77a85v 41J19ů34z75a 6611907786

Uz pred 10 lety jezdil v Lucemburku. I kdyz taky jenom jeden.

0/0
2.11.2016 9:29
Foto

L91u61k91á25š 12N45o49v71o33t73n40ý 6116277608748

Skoro všude, kde nemají vlak / metro (a zrovna to metro až na letiště je dost unikát).

+2/0
2.11.2016 11:00

R87i20c16h61a73r50d 21B77a64r35t32o53š 4679165479471

A nechtějí požádat vývojáře těch kapslí na lidi? Centrum Prahy - letiště. Možná by se to stihlo dříve, než jakákoliv jiná nesilniční doprava. Rychlodráha je už dnes mýtus a metro áčko se bude natahovat až po déčku, čili někdy kolem roku 2050 ;-D.

0/0
1.11.2016 22:46

R60i19c46h16a62r88d 79B85a50r16t32o64š 4499825759601

Tří článkové autobusy měly už někdy od roku 2012 - 2013 jezdit v oblasti Praha - Dejvice. Tak nakonec k tomu konečně nedošlo. Jen to původně mělo být v běžné dopravě MHD, nikoliv jen na letiště.

0/0
1.11.2016 22:38

R35i66c30h24a69r10d 27B37a79r83t37o88š 4789915819641

* DOŠLO, hups

0/0
1.11.2016 22:40

E85d35u78a91r80d 54T22i98h40o30u21n 2668275568379

No fakt, až se tohle někde kousne.. Nebo kousek zacouvat?..

To není už fakt lepší zaplatit řidiče a poslat holt do 5minut za sebou 2 normálbí autobusy? Což je jistě flexibilnější řešení.. A nejspíš i levnější..

0/0
1.11.2016 22:26

R81o58m71a27n 11S84t32o77n59e90k 1189353789611

1. kde vezmou řidiče už teď jich je nedostatek

2. pochybuji že mají dostatek autobusu aby mohli pokryt navýšení spojů

+1/0
1.11.2016 23:46

E89d16a 57D34r67á77b23e13k 7839782793537

kde by se kousal? ta trasa je "furt rovně"

0/0
2.11.2016 7:58
Foto

L30u83k48á88š 59N19o33v55o54t40n16ý 6736797788628

Není to lepší, protože kapacita dopravní cesty na letiště je na hranici únosnosti.

0/0
2.11.2016 11:01

T57o29m10á71š 29T42r47á49v23n62í41k 6595774234785

Tak hodně štěstí řidičům až se budou vytáčet na Veleslavíně.

+5/0
1.11.2016 20:48

P74e92t47r 56N63e47c38h69a41n98i12c32k16ý 7583986838540

Vybudovat nějakou takovou kapacitní expresní autobusovou linku k metru nebo nádraží by bylo reálnější než snít o rychlodráze.

+1/−5
1.11.2016 20:39

J87i24ř65í 82K82o16c59u21r82e43k 6345364275588

Ale vždyť to má být obyčejná železnice, podobně jako vede z Prahy do Benešova.

+6/0
1.11.2016 20:54

P54e41t75r 65N23e35c32h25a25n28i59c68k72ý 7273196418900

A přesto se tu o ní roky jen mluví a bojkotuje, už chybí jen chráněné žabičky. Měla by být, už minimálně proto, že Kladno potřebuje lepší trať, ale do té doby jde zajistit aspoň slušný pendl k metru nebo hlaváku.

+1/0
1.11.2016 21:31

R24o77s86ť71a 62J57a94n90č86a86r 4457809141146

To jsem zvědav, jak duoharmonika zvládne najet z Evropské na terminál na Veleslavíně. Vyjetí bude též "o ústa"

+7/0
1.11.2016 19:56

J42a23k50u56b 90Š39a92f85a58n31d72a 7985467331231

Ono na délce vůbec záležet nemusí. Články mají řiditelnou nápravu takže všechny jedou ve stopě přední části jako po kolejích. Klidně by tam článků mohlo být více.

+2/0
1.11.2016 21:35

K43a42r11e50l 52T20o58u39š85k90a 1826806730

Jen me zarazili ty 4 mesice. To je asi zkusebni provoz ? Bus maji jen zapujceny? Jinak spatnou zkusenost mam z AE expres. Asi pred 14 dny silena jizda, kufry v zadu litaly a lidi se bouchali hlavami o okna. Nekde u Hradcanske vybehlo dite z busu a zvracelo na chodniku. Ridic misto aby se presvedcil co mu je, tak zavrel a pokracoval.

+1/0
1.11.2016 19:44

E36d47u85a43r20d 24T26i54h31o70u28n 2128975378299

AE je nedůstojnej zážitek. Je to skoro jako (neslavní běžní) taxikáři. Památka pro turisty, na roky.. A navrch je dorazí Sherwood před a uvnitř hlaváku..

0/0
1.11.2016 22:29

M64i98l62o21š 70D77v53o54ř43á40k 8605927836821

uz vidim, jak se tohle monstrum vytoci na veleslavine pri odjezdu z autobusaku ke krizovatce s evropskou. Tam pri cervene na semaforu zablokuji dopravu i dve obycejne karosy za sebou.

to radeji zkratit intervaly a nasadit vic klasickych kloubu

+10/−1
1.11.2016 19:22

J63o64s17e58f 28M59i20k44u38l87í32k 8174677216

Stačí jen sundat dolů závory a nastává kolaps.

0/0
1.11.2016 21:09

J71i81ř48í 54K81o38c74u85r38e71k 6195954825918

Jak známo, kapacita autobusu MHD je n+1. Přičemž bylo experimentálně dosaženo hodnoty n = 236. To jen tak k možnosti naložit hodně lidí do autobusu. ;-)

necyklopedia.wikia.com:4609_1090421539344_1190651257_30242849_5292483_n.jpg

+1/0
1.11.2016 19:15

M52a13r59e30k 41F71l66e15k21a53č 1786775184298

v tom autobuse jsem tehdy byl:) ;-D

0/0
1.11.2016 19:39

J69i73ř88í 63P19r42a82ž60á90k 9150212541182

Už by si měli radní a Dopravní podnik přestat dělat z lidí blázny a konečně povolit železnici na letiště a do Kladna.

Takové monstrum se bude velice obtížně otáčet ve Veleslavíně i na letišti , pojede pomalu, přidaná hodnota oproti současnému kloubovému busu bude nepatrná. Nákup by přinesl problémy se servisováním, náhradními díly,...

+1/−4
1.11.2016 19:00

J77i36ř44í 48K31o76c27u91r35e38k 6115754955538

Praha 6 patří dopravnímu podniku? Že jsou to oni, kdo stále protestují proti štrece. Nebo tam snad bydlí výhradně řidiči DPP?

+6/0
1.11.2016 19:07

J65i70ř94í 74P13r30a54ž25á63k 9820552861502

Asi jste mi nerozuměl. Praha 6 se více než 20 let brání modernizaci železnice na Kladno a odbočce na letiště. Nechali postavit metro, které do Motola vozí jen vzduch. Původně mělo pokračovat z Veleslavína na Dědinu a letiště, ale taxikářům by to zkazilo rita. Tak "odbočili trať do Motola.

A ten dlouhý bus nic nevyřeší. Pojede pomaleji, bude brzdit provoz,... A tento experiment asi zorganizovala zase radnice. Na jaře už jezdilo podobné monstrum.

+2/−2
1.11.2016 20:08

P19e90t21r 53P19e85t62r 6883782768143

Tak to si nerozumíte, Praha 6 nic neblokuje, nezahloubenou variantu blokují místí, kterým už 26 let památkáři kontrolují i výměnu schránek.

Z mého pohledu je celkem logické, že lidi, kteří při výměně oken nesmí koupit plastová ale musí za pětinásobnou cenu objednat "památkářsky kompatibilní" nechtějí, aby jim pod oknem vedla dvoukolejná a frekventovaná trať. Obzvlášť, pokud byla Praha ochotná zaplatit metro, které jezdí lokalitama bez husté zástavby takže vozí vzduch.

A vůbec se jim nedivím, nás taky vchodové dveře do bytu z chodby stály kvůli památkářům několikanásobek a to i přesto, že z venku (logicky) nejdou vidět.

Vžijte se do jejich role, kdyby vás někdo roky terorizoval i kvůli klikám u dveří tak, aby odpovídali historickému stylu tak prostě dobrovolně nepovolíte, aby vám za tou vilou jezdily každou chvíli vlaky ale budete pro zahloubení.

0/0
1.11.2016 20:16

J57i11ř89í 36P44r45a86ž87á23k 9870262891952

K odporu ale mohou použít pouze argumentaci, kterou jim umožňuje platná legislativa. V Praze 6 o to nejde. Jde o kliku spřáhlou s developery, kterým jde o zastavění pozemků okolo současné železnice. Moderní železnice neodporuje ničemu, je možné ji postavit. Ale na Magistrátu i radnici Prahy 6 mají silný vliv i taxikáři. Ve všech evropských metropolích po předměstích vede železnice na letiště a do blízkých měst po povrchu. Nikdo nemá na to, aby celá trasa vedla tunelem. Říká se, že metro se pravděpodobně postavilo proto, že radní získali možnost ovlivnit těch cca 22 miliard na metro. Kdyby se stavěla železnice, tak by peněžní toky nešly přes radnice.

+1/0
1.11.2016 20:33

J40o17s34e62f 61M71i60k92u44l36í18k 8114247836

Radši pojedu za 4€ 45 minut v Římě než za 12€ vlakem 30 minut. Rozdíl 4x 8€ pro dva, tedy zhruba 900 Kč.

0/−2
1.11.2016 21:13

J90i88ř42í 63P86r93a89ž27á12k 9390272801282

Vlak garantuje dojetí dle jízdního řádu. V Římě můžete jet rychlejším nebo pomalejším vlakem. Ten pomalejší je o hodně levnější, ale spolehlivý.

0/0
1.11.2016 21:44

R94a66d73e61k 91J10a24n23a11t61a 9105376164252

V Praze by byla linka na letiště zcela určitě v PID, jako ostatní tratě ve městě. Není to na letiště tak daleko jako v jiných hlavní městech, letiště leží na území města, v zóně P,0.

0/0
2.11.2016 11:05
Foto

V20o22j74t81ě35c30h 60P95a97v79l34í39k 5954161224158

Všimněte si, že má zatáčecí kola i na zadních článcích. Poloměr otáčení má tak jako běžný nekloubový autobus.

+6/0
1.11.2016 19:35

J93i44ř79í 53P65r35a70ž73á25k 9110982691882

A pojede stejně rychle? Nebude vybočovat při určitém poloměru zatáčky? Výjezd ve Veleslavíně už je problematický pro normální kloubový bus.

0/0
1.11.2016 20:09

J37a42k35u80b 78Š78a14f36a57n91d60a 7665987681921

Ano. Ne.

0/0
1.11.2016 21:39







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.