Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

PŘEHLEDNĚ: Jak se změní jízdní řády vlaků na Slovensko či do Polska

Počty cestujících v mezinárodních spojích z Česka rostou, tvrdí České dráhy. Jejich zákazníky čeká od prosince řada zásadních změn včetně úplně nových vlaků. Přinášíme jejich základní přehled.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J89a37n 96J48e32m27e31l76k76a 1165330

EU CZ modernizace. 323, Ostrava Střed - Čeladná, po modernizaci za 1 miliardu, rok od dokončení opravy, nový jízdní řád - 57 min, rychlostní průměr 36 km/h. Před modernizací 54 minut. Tedy o 3 minuty déle, minutu ještě přidali. Auto 30 minut. Proč? Protože se tam jezdí 50 místo původních 60 a plánovaných 100. A evidentně pomalé jízdy nemají konce. Záruky zdá se nějak moc nefungují. Takže jediný výsledek - zavření turistického nádraží Kunčice p. o. A zrušení parkovacích míst novou kusou kolejí.

+1/−1
3.11.2016 6:48

J84a37n 42K95o37b28ě48r28s68k74ý 1470426621143

Dostat se z Prahy do Olomouce před osmou (plus nějaká rezerva) místo přímého EC Hradčany nově bude vyžadovat jízdu Ex směr Brno do České Třebové a následně přestup do Rx. Super, z toho budou studenti jezdící z Pardubic, Třebové do Olomouce do školy na osmou nadšeni. Tak hlavně že Hradčany nově prostojí 6 minut v Července Rv

+1/−1
2.11.2016 14:01

J60a88n 49Č18e81k97a13l 7659215694404

Viděl jste ten JŘ vůbec? Ano, z Prahy musí na přestup, ale z Pardubic, Chocně, Ústí a Třebové se dostanou tím Rx Hradec-Luhačovice.

+2/0
2.11.2016 15:35

R89a81d11e30k 34K88o77h28u94t 5517393975103

Z Ostravska je první příjezd vlaku do Žiliny v 8:35. Po dvou letech kdy to bylo v 7:35. Předtím to bylo celá léta v 6:35 díky vlaku Excelsior. Poprvé tak nikdo ze severu Moravy nemůže cestovat na jednodenní výlet například na Fatru. Do Terchové odjíždí poslední smysluplný autobus ze Žiliny v 8:00. Takže například Janošíkové diery či i Súlovské skály již jen autem. Kombinace vlak-vlak či vlak-autobus tam i zpět nelze využít v jednom dni tak poprvé snad za posledních 40? let... Vlaků na tratích 320/127 přitom výrazně díky soukromým dopravcům přibylo. V okrajových raně večerních hodinách však nikoliv. S vlaky tak bohužel končíme na výlety. Jen obrazně řečeno na výlet jen do Žiliny nikdo nepotřebuje jet. Vlakem v kombinaci s busem tak lze navštívit v jeden den již jen termály v Rajeckých Teplicích. Dříve z Ostravska, Karvinský byly možné uskutečnit díky vlaku Excelsior i výlety do Tater. Nyní nic. Ani s přestupem v Mostech u Jablunkova. V podstatě pro nás celkem tragédie a hotová poprava. Jsem konkrétně z Havířova, tak si můžete možnosti nastudovat. Počet přestupů, délka cestování atd. Dostatečně jsem to snad popsal. Takže od prosince již jen autem. Bohužel...

+10/−1
2.11.2016 12:41

J72a95n 39Č59e93k84a11l 7879885664344

Evidentně ty okrajové vlaky, s přípoji do všech těch lákavých končin, až tak využívané nebyly...

+1/−3
2.11.2016 13:04

R23a65d64e17k 75K43o12h36u21t 5707483505303

Kdyby u Vašeho příspěvku nebylo jméno, tak bych Vás tipnul na někoho z vedení ČD. Takhle mohu suše konstatovat, že každý má právo napsat co si myslí...

Celé to bohužel začalo vstupem soukromých dopravců na železnici, který jinak považuji za správný a veliký přínos. No bohužel ČD zrušily jeden ze tří nočních spojů Praha Košice tak, že obětovaly sever Moravy. Soukromí dopravci pak přidali spoje tak, že jedou obdobně jako ČD a a možnost okrajového raně večerního spojení Ostravsko, Karvinsko, Těšínsko, Frýdecko Místecko vlakem versus Žilinský kraj, ale i Tatry zanikla. Viz zrušený vlak Excelsior, respektive jeho časové polohy...

V jiných destinacích v rámci ČR, ale i SR jsou okrajová spojení zatím zachována. Jen zde se to bohužel i z nešťastně výše nastíněných důvodů zcela nepovedlo a totálně zařízlo...;-€

Cestujících zejména ve směru Slovensko nebyl nikdy nedostatek, jen já jsem nenapsal ty správné důvody proč zachovat okrajové spojení i zde, nejen i jako doposud je tomu i všude jinde. A jen se omezil na turisticky laděné informace...

+3/0
2.11.2016 13:44

J33a26n 44Č48e41k89a17l 7319385554324

Což ale nic nemění na tom, že by ty vlaky asi byly celkem plné, pokud by tam byly tak důležité přestupy, nebo snad ne?

+1/0
2.11.2016 15:37

P80e20t24r 98N86e55c74h34a74n35i86c31k61ý 7653566558110

Tohle ořezávání spojů mne postihuje snad každým rokem. Výlety z Olomouce do Beskyd v sobotu úplně na pikaču, když Beskyd v osm večer z Ostravy nejede a Excelsior taky ne. Zrušení Excelsioru je vůbec sranda, propojoval všechny přípoje od západních Čech až po Košice, už v Olomouci na něj navazovaly osobáky, v Přerově noční rychlík, Studénka, Suchdol ranní rozjezdy, z Ostravy celé skupina esek. První Beskyd umožňoval první ranní cesty nebo poslední rozumné večerní, to samé Moravan/Ostravan/Silesia, které dnes po roční odmlce částečně nahrazuje LE do Prešova. Ten vlak měl také dost přípojů v Pardubicích, Kolíně a Olomouci, něco ještě LE získá, otázka je cena jízdného.

+4/0
2.11.2016 15:24

M19a74t82ě37j 56V97o69n85d63ř71i41č65k85a 4234980668766

Koukám do jízdního řádu, a on je tam nějaký ranní (zpět večerní ) rychlík 640/641 Olomouc-Ostrava. Bohužel ve směru tam nejede kromě pondělí, kdy ho supluje Hutník, také v neděli a ve směru zpět jede pouze v pracovní dny.

0/0
3.11.2016 8:05

J60a10n 18P37o11l34e49d85n83a 8724772255356

Kde to v JŘ vidíte?

0/0
3.11.2016 12:25

Z73d58e62n60ě33k 68F69i68l18i78p 7574221731554

Sance pro zlute,vykryt tyto casy

0/0
3.11.2016 10:11

V18l56a23d34i78m92í60r 41Z17a68u26š46k96a 5671122817483

Kde se dá najít návrh časování? Na stránkách ČD je jen informace o spojích Ostrava- Žilina(Zvolen), ale o trati přes Púchov nic. Přitom tam už léta trvá neutěšený stav, kdy po 16.15 hod. se z Prahy do Púchova (a pak na Trenčín) nedostanete - další spoj jede až druhý den ráno. Stačí se trochu zdržet v práci a je zle. Kdysi tam byly aslepoň navazující osobáčky ze Vsetína nebo Lidče, ale už ani ty nenavazují...

0/0
2.11.2016 11:46

P17e34t40r 13N71o96v76o44t51n53y 1131150911

0/0
2.11.2016 11:55

F60r24a75n55t56i35š52e64k 18S98t87r76n89a59d 4784835619446

Naprosto špatná koncepce vlakového spojení se Slovenskem z oblasti východní Moravy. Od nás se nejezdí velkou oklikou přes Hranici na Moravě - Ostravu-Svinov - Bohumín - Čadcu - do Žiliny. Od nás se jezdí přes Valašské Meziříčí - Vsetín - Horní Lideč - Púchov - do Žiliny ! Pokud bude zkrácen čas na přestup v Púchově, potom většina rychlíků do Bratislavy i na druhou stranu přes Žilinu - Poprad - Margecany - do Košic ... zkrátka ujede !! Tak absurdně nesmyslný jízdní řád mohli sestavit pouze "ekšperti", kteří vlaky z Moravy na Slovensku ( a zpět ) vůbec nejezdí !!!

+2/−1
2.11.2016 10:55

L37e15o16š 59N45a38v14r63á53t18i41l 9273770845855

z presova do brna cez zvolen a Bratislavu? 8-o zo zvolena do brna cez ostravu?? to uz su len linky... chapem, zvolencan pojde do ostravy...do brna ale urcite nie.. rovnako presovcan do zvolena ale urcite nie do BA alebo Brna... davam tymto spojom jeden rok... Rv

0/−3
2.11.2016 10:54

J60a43n 72Č80e87k67a23l 7149575564554

Prostě jen lůžko, co jezdilo na rychlíku Poľana Prešov-Košice-Zvolen-Bratislava, bude přivěšeno na EC do Brna, nic víc, nic míň. Dávat ho na noční vlak klasickou cestou přes Žilinu by znamenalo příjezd do Brna někdy ve 4:30. To by bylo podle Vás lepší?

+4/0
2.11.2016 13:07
Foto

P56e50t36e69r 71J37a90b17l73o10n37o17v16s44k37y 1779496651141

Písal som na Ministerstvo dopravy ČR už dávnejšie-ministerstvo súčasné vlaky kateg.EC Praha-Vsetín-Púchov-Žilina od nového gvd presunie do kateg.Expres a pridá im 3 zastávky navyše v "dierach" jako je Červenka alebo Mohelnice,ranný Ex 121 bude v Červenke stáť dokonca 4 min,kým v Olomouci 2 min.8-oV žst.Púchov je v gvd 2016 čas na prestup z EC na R do Popradu a Košíc 13 minút,od nového gvd to bude iba 5 minRvRvHovorca MD ČR mi odpísal,že nemožu posunúť trasy Ex do Púchova ani o 5 min skor...

Stačí jedna výluka a vlak má hneď 10-15 min,podobne v opačnom smere prestup R-EX 5 min.Nežijeme vo Švajčiarsku alebo v Rakúsku,kde 5 min by stačilo v pohode.

+2/0
2.11.2016 10:43

T73o35m17á88š 32V46e73l35e14n88d79o63r79f 1896738112228

To je nějaký záměr s tím archaickým "ilustračním" snímkem? Snad aby jsme si více vážili toho, čím nyní jezdíme?;-D

+3/−1
2.11.2016 10:22

M56i78r17e13k 19Z71á49v57o82d92n17ý 7752237420158

Tak podle té tabule se jedná o klasický rychlík ČD :)) Ale je pravda, že v mezinárodní dopravě takové hrůzy už nebývají :)

+1/0
2.11.2016 10:24

T25o35m20á81š 31M46o47r88a17v57č11í43k 3727866803385

To byste se divil, docela často. Např. za 40 minut vyjíždí z Prahy Petr Bezruč s touto lokomotivou.

0/0
2.11.2016 11:42

M98i40r28e15k 98Z18á31v79o28d40n74ý 7892407570988

Oni ten obrázek změnily :) Předtím tam byla 162 + B + B + B + ... na vlaku 625. Tedy nějaký Portáš či Matalík (nebo který to z nich mohl být) před cca 5 lety, než na ně přešly banáni. Ale vozy zůstaly stejné :)

+1/0
2.11.2016 12:13

M93i17r58e27k 42Z11á65v52o21d22n15ý 7292327790728

změnili :) pardon :)

+1/0
2.11.2016 12:13

T19o39m76á92š 97V54e43l23e73n50d45o79r33f 1316528392398

Nemožné hned, zázraky na počkání..

0/0
2.11.2016 21:06

M89i25c10h76a29l 75P67a32l78e18č47e42k 2891788532864

No ono i to nádraží už vypadá malinko jinak

0/0
2.11.2016 10:26

R29o85m41a75n 65S17t63o24n82e36k 1749123709751

znám i horší než je na tom obrázku :-)

0/0
2.11.2016 10:29

T37o21m45á85š 53M63o56r92a10v90č44í13k 3297106553925

A co vám na tom vadí? Ty vagony nebo lokomotiva? Lokomotiva 151 se rekonstruovala až do roku 2002 a jezdí 160 km/h. Věřte mi, že ve vagonu to stejně moc nepoznáte co vás táhne, rychleji než 160 km/h jet nemůžete a sama 151 opravdu není to nejhorší co můžete potkat. Vždyť Jančura má i lokomotivy s maximálkou 140 km/h.

+1/0
2.11.2016 11:36

D87a19v68i23d 26D67o38b55e13š 3245222387

Už asi nic, ale původně tam byla 163 před reko, obrázek něco jako b.wz.cz

Samozřejmě 151 (opravená 150 a sestra 350), to je moc pěkná mašinka...

+1/0
2.11.2016 11:54







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.