- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
EU CZ modernizace. 323, Ostrava Střed - Čeladná, po modernizaci za 1 miliardu, rok od dokončení opravy, nový jízdní řád - 57 min, rychlostní průměr 36 km/h. Před modernizací 54 minut. Tedy o 3 minuty déle, minutu ještě přidali. Auto 30 minut. Proč? Protože se tam jezdí 50 místo původních 60 a plánovaných 100. A evidentně pomalé jízdy nemají konce. Záruky zdá se nějak moc nefungují. Takže jediný výsledek - zavření turistického nádraží Kunčice p. o. A zrušení parkovacích míst novou kusou kolejí.
Dostat se z Prahy do Olomouce před osmou (plus nějaká rezerva) místo přímého EC Hradčany nově bude vyžadovat jízdu Ex směr Brno do České Třebové a následně přestup do Rx. Super, z toho budou studenti jezdící z Pardubic, Třebové do Olomouce do školy na osmou nadšeni. Tak hlavně že Hradčany nově prostojí 6 minut v Července
Viděl jste ten JŘ vůbec? Ano, z Prahy musí na přestup, ale z Pardubic, Chocně, Ústí a Třebové se dostanou tím Rx Hradec-Luhačovice.
Z Ostravska je první příjezd vlaku do Žiliny v 8:35. Po dvou letech kdy to bylo v 7:35. Předtím to bylo celá léta v 6:35 díky vlaku Excelsior. Poprvé tak nikdo ze severu Moravy nemůže cestovat na jednodenní výlet například na Fatru. Do Terchové odjíždí poslední smysluplný autobus ze Žiliny v 8:00. Takže například Janošíkové diery či i Súlovské skály již jen autem. Kombinace vlak-vlak či vlak-autobus tam i zpět nelze využít v jednom dni tak poprvé snad za posledních 40? let... Vlaků na tratích 320/127 přitom výrazně díky soukromým dopravcům přibylo. V okrajových raně večerních hodinách však nikoliv. S vlaky tak bohužel končíme na výlety. Jen obrazně řečeno na výlet jen do Žiliny nikdo nepotřebuje jet. Vlakem v kombinaci s busem tak lze navštívit v jeden den již jen termály v Rajeckých Teplicích. Dříve z Ostravska, Karvinský byly možné uskutečnit díky vlaku Excelsior i výlety do Tater. Nyní nic. Ani s přestupem v Mostech u Jablunkova. V podstatě pro nás celkem tragédie a hotová poprava. Jsem konkrétně z Havířova, tak si můžete možnosti nastudovat. Počet přestupů, délka cestování atd. Dostatečně jsem to snad popsal. Takže od prosince již jen autem. Bohužel...
Evidentně ty okrajové vlaky, s přípoji do všech těch lákavých končin, až tak využívané nebyly...
Kde se dá najít návrh časování? Na stránkách ČD je jen informace o spojích Ostrava- Žilina(Zvolen), ale o trati přes Púchov nic. Přitom tam už léta trvá neutěšený stav, kdy po 16.15 hod. se z Prahy do Púchova (a pak na Trenčín) nedostanete - další spoj jede až druhý den ráno. Stačí se trochu zdržet v práci a je zle. Kdysi tam byly aslepoň navazující osobáčky ze Vsetína nebo Lidče, ale už ani ty nenavazují...
Naprosto špatná koncepce vlakového spojení se Slovenskem z oblasti východní Moravy. Od nás se nejezdí velkou oklikou přes Hranici na Moravě - Ostravu-Svinov - Bohumín - Čadcu - do Žiliny. Od nás se jezdí přes Valašské Meziříčí - Vsetín - Horní Lideč - Púchov - do Žiliny ! Pokud bude zkrácen čas na přestup v Púchově, potom většina rychlíků do Bratislavy i na druhou stranu přes Žilinu - Poprad - Margecany - do Košic ... zkrátka ujede !! Tak absurdně nesmyslný jízdní řád mohli sestavit pouze "ekšperti", kteří vlaky z Moravy na Slovensku ( a zpět ) vůbec nejezdí
z presova do brna cez zvolen a Bratislavu? zo zvolena do brna cez ostravu?? to uz su len linky... chapem, zvolencan pojde do ostravy...do brna ale urcite nie.. rovnako presovcan do zvolena ale urcite nie do BA alebo Brna... davam tymto spojom jeden rok...
Prostě jen lůžko, co jezdilo na rychlíku Poľana Prešov-Košice-Zvolen-Bratislava, bude přivěšeno na EC do Brna, nic víc, nic míň. Dávat ho na noční vlak klasickou cestou přes Žilinu by znamenalo příjezd do Brna někdy ve 4:30. To by bylo podle Vás lepší?
Písal som na Ministerstvo dopravy ČR už dávnejšie-ministerstvo súčasné vlaky kateg.EC Praha-Vsetín-Púchov-Žilina od nového gvd presunie do kateg.Expres a pridá im 3 zastávky navyše v "dierach" jako je Červenka alebo Mohelnice,ranný Ex 121 bude v Červenke stáť dokonca 4 min,kým v Olomouci 2 min.V žst.Púchov je v gvd 2016 čas na prestup z EC na R do Popradu a Košíc 13 minút,od nového gvd to bude iba 5 minHovorca MD ČR mi odpísal,že nemožu posunúť trasy Ex do Púchova ani o 5 min skor...
Stačí jedna výluka a vlak má hneď 10-15 min,podobne v opačnom smere prestup R-EX 5 min.Nežijeme vo Švajčiarsku alebo v Rakúsku,kde 5 min by stačilo v pohode.
To je nějaký záměr s tím archaickým "ilustračním" snímkem? Snad aby jsme si více vážili toho, čím nyní jezdíme?
Tak podle té tabule se jedná o klasický rychlík ČD :)) Ale je pravda, že v mezinárodní dopravě takové hrůzy už nebývají :)