Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

VIDEO: V Praze poprvé přistál nákladní obr ázerbajdžánských aerolinek

Ázerbajdžánská letecká společnost Silk Way Airlines Company vypravila ve středu první letadlo s nákladem na pražské ruzyňské letiště. Jednalo se o Boeing 747-8. Společnost plánuje, že do Prahy bude v budoucnu s nákladem létat pravidelně.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

F23r22a96n60t56i82š46e35k 72M33o74s32s 8552303709459

Pokud vím, tak hlavní výhoda 747-8F je, že má otevírací čumák.

0/0
3.11.2016 13:45
Foto

T37o21m79á97š 30M55i92h85a45l30i12k 1379634313955

Výhoda voči čomu? Otvárací čumák má 747 od prvej verzie 747-100

0/0
3.11.2016 14:14

F83r41a78n91t40i86š19e60k 33M26o78s81s 8482103779389

Výhoda oproti ostatním výrobcům/modelům

0/0
3.11.2016 14:53
Foto

T93o33m43á90š 40M74i66h78a67l28i21k 1259354803195

Airbus A340 aj A330 Cargo sa otvára spredu, Antonov 124, aj 224 sa otvárajú spredu. Tak voči ktorým?

0/0
3.11.2016 16:51

J71i50ř37í 90A89n76d38r40l57e 2286591567812

A340 se v cargo verzi nedělala. A330 má dveře pro nakládání z boku.

+1/0
3.11.2016 18:04

J72i53ř84í 66T91ů17m14a 1292398642195

Ad letadlo: Boeing 747-8F je přímo vyráběn jako nákladní verze tohoto stroje, nejedná se tedy, jak zde již někdo správně zmínil, o původně osobní letadlo, ze kterého by letecká společnost vymontovala sedačky. Navíc, pro nákladní letadlo je typické, že nemá okénka pro pasažéry (těch několik okének v bouli je prostor pro posádku. Co se týká rozdílu v rozměrech mezi B747 který používá China Airlines na svých pravidelných letech do Prahy (jestli se nepletu tak momentálně je to vždy ve čtvrtek a v neděli), tak základ je myslím stejný, jen B747-8F je novější, jsou u něj použité modernější materiály. Jak velký je rozdíl mezi starší B747 a tímto nejnovějším 747-8F v tom, co je schopna přepravit z hlediska nosnosti bohužel netuším, ale určitě by to šlo dohledat na oficiálních stránkách Boeingu.

Co se týká "slavobrány" vytvářené požárními vozy při přistání letadla, jde o slavnostní uvítání při prvním příletu letadla tohoto typu u konkrétní letecké společnosti na pražském letišti (v nedávné minulosti to bylo například u A-380 Korean Airlines).

A pokud jde o A-380 cargo, u které se někdo ptal, kdy bude jeho nákladní verze, tak neexistuje a podle všeho taková nikdy ani nevznikne, protože by to nevyšlo ekonomicky smysluplně - ta druhá hlavní paluba letadla by u nákladního letadla znamenala obrovský nárůst hmotnosti a tím pádem by letadlu kleslo maximální možné užitečné zatížení. Pro lepší představu - pokud budeme považovat za prostor 1 metru čtverečního místo, kam dostaneme cca 2 sedačky s pasažéry s průměrnou hmotností cca 80 kg/osoba + řekněme 50 kg/sedačka, tak jsme na 260 kg na 1 metr čtvereční. Ale taková europaleta může mít s klidem hmotnost i 1000 kg,takže minimálně u té druhé hlavní podlahy by to představovalo celkem velký problém. K tomu si připočtěte, že doprava zásilek musí zaplatit provoz letadla jako takového, a je to celkem jasné.

+1/0
3.11.2016 13:33

V74l98a33d21i75m93í35r 52M17a16c40a21n 4188873611654

Znám pouze Ruzyňské letiště! Ani fašisti za Protektorátu toto letiště nepřejmenovali např. na letiště Adolfa Hitlera! ;-€

+2/−1
3.11.2016 10:55

P91a84v72e80l 27R84y37b93a 8741351570429

tak si holt rychle zvykejte. Nepředpokládám, že by došlo k přejmenování na letiště Emana Zemana ;-D

0/−1
3.11.2016 12:49

J72i14ř52í 20A71l81d25a 4769149282812

laický dotaz: proč to letadlo kropí vodou?

+4/0
3.11.2016 8:47

P34a34v14e74l 44K41u41r75f78ü40r51s21t 3438663835909

přidávám se k dotazu

0/0
3.11.2016 9:23
Foto

R70o39s46t50i45s91l78a12v 63S30t49r36ž72í83n60e73k 2131481551232

uvítání

+7/0
3.11.2016 9:24

J19i91ř61í 42K58r78á12t31k92ý 3180522864

Vážně? Žádný praktický význam to nemá? Takže něco jako chleba a sůl?

0/0
3.11.2016 9:51

P89a34v16e74l 81K40u87r41f35ü71r79s21t 3918493155559

taky jsem překvapený, spíš mi to připadalo jako dekontaminace..:-)

0/0
3.11.2016 10:41

P89a47v39e28l 37T77o79p77i77n13k90a 5654895568190

https://en.wikipedia.org/wiki/Water_salute

+2/0
3.11.2016 12:49

R54o76m61a45n 47K76r85a90t72o59c24h86v47í21l 6496507196724

Co je na tom tak zvláštního?

+1/0
2.11.2016 23:29

J55o41z54e78f 34K58o22s54t37e95l78a49n32s50k77ý 8625352439406

Asi vozia do Českej republiky ropu... :-)

+2/0
2.11.2016 21:27
Foto

P13ř67e78m13e56k 66H67o23m89o42l65a 5378625815926

Mám kus slavobrány ale kvalita nic moc ;-)

https://www.youtube.com/watch?v=x-J9eo4LGzU

+4/−1
2.11.2016 21:26

P44a25v64e75l 51Š12m33í92d 7494888219322

pane jo,už se těším na cargo A 380;-D

0/0
2.11.2016 20:35

R37e72n19é 84Š85r15ů19t16e15k 8768385976218

Proč? Z venčí stejně rozdíl nepoznáte, jen to nemá okénka. To možná, kdyby na základu A380 postavili Belugu. :-)

0/0
2.11.2016 20:56

O65n45d32ř21e70j 68L26a66u39r16i61n 4975581917377

Cargo A380 neexistuje

0/0
2.11.2016 23:28

S79e74i38d23l 44P43e40t49r 1791571785314

Brzo bude vzhledem k tomu, že první A380 dolítané do C/D checku již nikdo nechce (viz Singapore Airlines) tak co s nimi?

0/0
3.11.2016 0:38

O52n74d86ř66e86j 65L64a85u65r10i80n 4775301947657

Pochybuji že by někdo investoval do přestavby. Navíc program přestavby nikdy nebyl ohlášen a dost upřímně a šance, že k němu v dohledné době dojde je téměř nulová.

+1/0
3.11.2016 7:14

M97a65r56t86i37n 23P80l36a39t47i24l 9631773351948

Viděl jsem ho, jak točil severně nad Prahou.

+1/0
2.11.2016 19:23

P51a63v91e47l 72Š90m51í49d 7744418939152

bloudil?;-Dasi navigace od číňana,fuj dávám si 3 otčenáše,navigace od rusa.;-D;-D;-D

+2/−3
2.11.2016 20:46

M70a78r93t60i92n 48H77o42u83b32a 6703511179708

" ... vyznam nakladni cargo dopravy ...."

asi se chce zduraznit emphasize , ze to letadlo aeroplan opravdu neveze cestujici travellers, ale skutecne naklad cargo

+12/−1
2.11.2016 19:13

M48i57c29h71a12l 85J60a70r57o26š 7854810322735

Hned mě při tom vyvstala "lidová demokracie" nebo "nejoptimálnější".

+1/0
2.11.2016 23:13
Foto

T56o26m81a54s 43C17a20b56a45k 8855315244989

Diky za upresneni, nevedel jsem, ze u freight verze dochazi i k upravam horni kabiny (kraceni). Mel jsem za to, ze se jen vyberou sedacky a upravi se nakladove dvere treba. Tak jo, omlouvam se za dezinformaci, jedna se skutecne o "osmicku"... s mensi bouli.. :)

0/0
2.11.2016 19:04

S91e21i29d92l 49P40e12t52r 1931301125384

B747-8F je již vyráběna jako "cargo" verze takže se žádné sedačky nevyndávají bo tam jaksi již od výroby nejsou ..:-)

+1/0
3.11.2016 0:44

J17a54n 10P30a76t74a21k26i 8140854661508

taky jsem čekal.... :/ idnes má některejma článkama úroven blesku :/ Rv

+1/−1
2.11.2016 18:39

P25a17v98e60l 91V21o42j50á87č86e67k 6582386320450

He? Naivně jsem si myslel, že si přečtu něco o tom letadle.

0/0
2.11.2016 18:27

P51e29t30e62r 95V78o26l36č62k19o 1362677213206

koľko fábii odvezie? ;-D

+14/0
2.11.2016 18:25
Foto

M96a94r16i53e 77R77a42u40s50k60u 9818869616509

Mohli napsat více, než jen číslo typu Boeingu :-( Taková nádheraR^

+9/−1
2.11.2016 17:56

M29i86l50a90n 53V39o69l95e82k 5339703706989

Létá zaplněný k nám, nebo od nás?

+12/0
2.11.2016 17:48

B80o46h50u64m52i30l40a 89M90a61j14e59r54o13v20á 4787691794

jako dřív TIR a když jel zpět četlo se to obráceně -

0/0
3.11.2016 12:25

J18o27s74e16f 75D67v44o24ř81á50č11e22k 9822824165775

co nějaky info o letadle když titulek že přistál obr, přeprvni kapacity letiště společnosti mě nezajimaji

+13/0
2.11.2016 17:24

J60a93n 98C94e39p66e30k 1604386340

Krása a to říkám jen z pohledu leteckého fandy. Jinak mohl by mi někdo zasvěcený říci o kolik je asi větší toto letadlo oproti tomu jumbu, co s ním létají číňani? Děkuji.

+2/0
2.11.2016 16:43
Foto

T45o41m97a36s 58C27a22b52a61k 8535335734699

Není o moc vetsi..mam ovsem dojem, ze typ, co tu dnes byl není 747-8, ale starší, o mnoho, jev v cargo úpravě. Lze to poznat podle "hrbu". Ta osmičková mašina, ta lítala v lete (Korean). China cargo, co sem lita už dlouho, je myslím stejný typ, jako tenhle Azerbajdžán. Vic detailu budete mit na Planes.cz

0/−3
2.11.2016 17:15

P82e30t38r 48P89o88l78á77k 8315526764512

Ale byla to B747-8, konkrétně B747-83Q(F)

+1/0
2.11.2016 17:44
Foto

T25o78m74á50š 51D95v24o77ř50á31k 7135256557901

Hezký...

http://www.planes.cz/cs/photo/1216662/b747-83q-f-vq-bwy-silk-way-west-airlines-azg-7l-amsterdam-ams-eham

0/0
2.11.2016 17:46
Foto

T82o98m39á30š 62D53v86o34ř26á73k 7105276407711

http://www.flying-revue.cz/b747-8

0/0
2.11.2016 17:45

R58o56b24e87r31t 83G43e47s46c12h20e56i19d95t 7291605278234

Jedná se skutečně o verzi 747-8F. Jakkoli to může znít divně, hrb na verzi B747-8F (Freighter) je oproti verzi B747-8I (Intercontinental) kratší. Měl jsem tu čest být přítomen české premiéře tohoto typu loni v srpnu na letišti LKTB (BRQ) - Brno Tuřany při přepravě "paddocku" MotoGP z Indianapiolis na GP České republiky. Jednalo se tenkrát o stroj registrace N845GT společnosti Atlas Air. Kromě něj tu byly i dva kusy B747-400F téhož přepravce a B777F Lufthansy. Jako pomůcka při identifikaci typu u řady 747-8 oproti 747-400 nejlépe slouží vzadu "ozubené" motory General Electric GEnx a křídla bez wingletů. Tedy zjednodušeně ...

+1/0
2.11.2016 17:59

J92i98ř15í 79U48r10b89a32n 4644896623118

Krátký "hrb" je pro F(freighter) verze typický. Dokonce ho někdy zkracují při přestavbě u starších z osobní dopravy vyřazených 747-400.

+1/0
2.11.2016 18:32

M49i33c65h52a28l 93J17a24r92o70š 7564450612375

Taky mě to nachytalo. U 747-4 jsou ale mohutné winglety, které 747-2 a 747-1 zcela chybí, a u 747-8 jsou mnohem decentnější.

0/0
2.11.2016 23:20

O20n15d44ř89e14j 65L55a86u34r40i65n 4785181237967

no hrb se při přestavbě osobní>nákladní opravdu nezkracuje :D

0/0
2.11.2016 23:31

P98e29t52r 84P45o61l86á90k 8665766354522

A k vašemu dotazu - doporučuji nastudovat v anglické verzi wikipedie, tam je to pěkně přehledně. Odkazy na Boeing 747-8 a 747-400.

+1/0
2.11.2016 17:48

R12a30d31o52m69í27r 20J89e83d87l73i85č96k54a 2627976340850

To letadlo je cca stejně velké, akorát typ 8 je nejnovější model této řady. Týká se to hlavně úspornosti a modernizace některých systémů a motorů.

0/0
2.11.2016 20:15







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.