Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Česká spořitelna letos vydělala už 12 miliard, hypotéky dosáhly rekordu

České spořitelně za letošní tři čtvrtletí stoupl čistý zisk o 7,1 procenta na 11,9 miliardy korun. Provozní zisk se však snížil o 6,1 procenta na 15,2 miliardy korun. Meziročně se zvýšily vklady klientů i poskytované úvěry.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

A50n61t81o21n65i75n 43K39u96l18h34a84n46e34k 5746260377684

No pekny v aktivech maji 3 HDP Ceske republiky. To by se to znarodnovalo a prerozdelovalo.

0/0
5.11.2016 10:29

V69í57ť79a 65K49r13u91t52i20š 1370574125347

A?

Většina lidí si bydlení pořizuje právě kvůli tomu bydlení v době této potřeby, obvykle na delší období. A "průběžná" hodnota nemovitosti v krátkodobém horizontu je nezajímá.

0/0
4.11.2016 21:49

A83n91t73o55n40í57n 84S41c91h79i33n27d53l98e62r 8193517915979

nebí to slovo "česká" v názvu této banky klamaní spotřebitele? co na to Brusel?

+1/0
4.11.2016 21:35

A84n15t91o92n10í84n 21S77c28h22i64n15d80l93e83r 8503917715779

(to je něco jako "Poprava 27 českých pánů" - údajně ani jedn z nich neuměl česky ;-D

+1/0
4.11.2016 21:36
Foto

P43a67v51e37l 77M76a56k48o95v13e39c 8428685451

ČNB dělá co může, aby ty "české" banky vydělaly co nejvíc...:-(

http://makovecpavel.blog.idnes.cz/blog.aspx?c=559826

0/0
4.11.2016 21:29

E59l27i28š90k98a 73K70u29č79e65r28o36v73á 7529322693573

a za dva--tři roky PLOP a bude po realitní bublině a lidi budou mít na krku zaúvěrované byty neprodejné ani za původní odhadní cenu.

0/0
4.11.2016 21:18

J69a46n 72V57a39c42h76u24d25a 7522466247748

;-Dplatím hotově... kartu nepotřebuji na běžné platby..

0/0
4.11.2016 18:51

V88e78n95a 69S31e76d64i59v92e97c 5176242879856

Před 4 roky jsem odešel od České spořitelny, platil jsem 260kč měsíčně za poplatky. Za tyto 4 roky jsem u své stávající banky ušetřil na poplatcích krásných 12480 kč. To docela hřeje....

+1/−1
4.11.2016 15:03

J18a50r12o14s25l36a54v 68H95o94l87e29č83e51k 7762829306331

banky vydelavaji miliardy rocne, ale nejsou schopne zaplatit svym lidem prescasy. zcela bezne nuti sve zamestnance delat prescasy, ktere se neeviduji. breci, ze nejsou lidi, ale misto aby nabidli matkam malych deti zkracene uvazky, budou radsi zdimat ty, ktere si nemuzou dovolit zustat doma nekonecnou pracovni dobou. je to vsechno banda zlodeju, ktere je lepsi se zdaleka vyhnout.

+1/−1
4.11.2016 13:02

M14a14r76t48i40n 14S30e55d14o97n76a 2485646436519

Prescas vam musi firma naridit. Pokud jste v praci dobrovolne dele, je to vase rozhodnuti. Jinak pracovni smlouva je smlouva jako kazda jina, pokud jedne strane nevyhovuje, tak se vypovi.

+1/0
4.11.2016 14:15

J56a67r72o23s48l30a87v 29H30o82l10e81č11e91k 7232819196771

oni nenarizuji prescas ale porady nebo schuzky s klienty a kdyz nebudete souhlasit, mate problem, i kdyz ne oficialni. vypovedet smlouvu muzou obe strany, kritizovat muzou taky obe strany, ovsem jsou to zamestnavatele, kdo breci do medii, ze nemaji "kvalitni" lidi. ovsem za kvalitniho povazuji jen toho,kdo je ochotny 10 hodin denne nalhavat lidem zhora schvalene lzi za 20000 mesicne.

+2/0
4.11.2016 15:00

M83a19r82t18i68n 20S96e82d69o31n55a 2905566406549

Kazdy vi ze kvalita ma svoji cenu. Az lide prestanou pracovat pro firmy se spatnou povesti tak se trh zmeni.

Ja jsem vyhral vyberove rizeni do ING (dnes NN), ale pri podpisu smlouvy prisla firma s tim, ze mi snizi mzdu o 20% a bud to vezmu nebo smula. Tak jsem podekoval a odesel jsem, nenechal si kalet na hlavu od nekoho, kdo se chova takto neferove.

0/0
6.11.2016 9:28

V77a37l82e14n69t80i13n 25R84y56b65á40ř 6324290634903

Vážený pane Pelc ,řekněte to na rovinu že český národ je totálně blbý že platí nesmyslné poplatky ,a nemusíte tu tlachat kraviny které vám stejně nikdo neuvěří .

0/0
4.11.2016 13:02

J26a67n 70C80e33p67e47k 1974626250

Pan Pelc nám tu vlastně vysvětluje, jak oni chudák banka musejí dělat vše i nemožné, jen aby se ten vydřiduch klient měl dobře. Pane Pelc, obhajujete tu neobhajitelné. Robustní banka? Spíš plná neschopných a hamižných budižničemů. Vím o čem mluvím. Třeba jen KB má IT oddělení o počtu 500 lidí. Naprogramovat lze cokoliv, ale to se z vašeho pohledu děje jen v případech, kdy na tom vyděláte vy, ne kdy by na tom vydělal klient. Tečka. A loajální zaměstnanec odvádějící své výsledky? Pokud vás moloch Česká spořitelna platí za tlachání a obhajování nesmyslných poplatků na diskusích, pak ano, jinak se flákáte v pracovní době.

+3/0
4.11.2016 12:57

V64a60l66e72n38t36i68n 37R33y64b40á77ř 6484950804923

no asi se mají tak dobře že jim dneska klesla hodnota akcii o 6%,hlášeno na čt24

0/0
4.11.2016 12:55

M96a61r13t79i74n 63P15a39v39e32l84e59k 5300197885835

Mluvím slušně se slušnými lidmi,s fízly a bolševickými kádrováky mluvím tak jak si zaslouží.

Chcete mluvit s erudovanými lidmi,ale když se tu objeví člověk ze Spořitelny tak ho hned začnete fízlovat na sociálních sítích místo diskuze.A ještě jste tak opožděný,že se tím pochlubíte.

0/0
4.11.2016 15:16

P53a25v51e58l 22N27o38v70o94t94n97ý 6600475298745

Podnikají ve stylu francouzských vodáren.

0/0
4.11.2016 11:54

Z10d39e70n85ě94k 81H50r11u54b36ý 5425158501196

Zajímavé, tak už se mažou příspěvky i v této na první pohled nezávadné bankovní diskuzi, když se pravda někomu nehodí do krámu... :-/

+3/0
4.11.2016 11:52

Z16d24e74n56ě36k 94H79r38u44b83ý 5435738191786

Mimochodem, chápete někdo k čemu jsou vlastně íčka, když v katalogu dárků není ani jeden produkt? Nebo tam někdo něco máte?

+3/0
4.11.2016 11:54

P67a17v78e90l 13V20a58l90e48n12t88a 7681121247953

To budou mit v rakousku radost, pujcili nam uplne nove penize vytvorene z niceho a ted si mnou ruce. Ale co uz tak proste ten financni system funguje. Tak snad to jeste chvili vydrzi nez prijde krize .

0/0
4.11.2016 11:50

M31a79r22t87i60n 88K80a32r14á21s33e93k 9708933858528

No uplne stejne jako v bance to funguje kdyz pujcite kamaradovi stovku v hospode...

0/0
4.11.2016 12:38

J30a72n 71H42l47e56d50í11k 8398599258756

a proto tito loupežníci aktuálně snižují úrok.sazbu z 0,40% na 0,20%

a ÚVKSČM mlčí, event. si plácá do stehen, prej jdou s lidem a kam ???

0/−1
4.11.2016 11:35

J72a67n 67C91e65p42e23k 1144316850

No protože oni vás musí potrestat, že si k nim peníze dáváte, hodný klient si jen půjčuje, platí různé poplatky a tučné úroky.

0/−1
4.11.2016 13:00

P57e89t86r 83V74i79n78t26r87l95í62k 3596674941

A nedají si pokoj a nedají, poslední krize ani nevyčichla a už delají opět stejné chyby:-/

+1/0
4.11.2016 11:23

L40u80k57á73š 38Š20l58e10h72o14f59e45r 1523419385389

Poslední krize se českých bank netýkala, ty už mají zlé časy za sebou z 90. let...

+2/0
4.11.2016 11:26

J80a80n 30R44y24s 4808549638803

Krize 2008 se našich bank samozřejmě týkala.

Především ČSOB měla v době, kdy česká Topolánkovo/Kalouskovská vláda odmítla garantovat jistotu vkladu v bankách nebo alespoň těch 100.000 Euro, obrovský odliv aktiv do SRN, které musela sanovat ČNB.

+1/0
4.11.2016 11:49

P70e32t23r 71V28i22n23t98r71l60í83k 3836484751

Mýlíte se, českých bank se týkala významně ;)

+1/0
4.11.2016 12:10

Z21d36e57n26ě81k 33H38r36u46b86ý 5595248801386

Účet u ČS jsem zrušil a hypo převedl jinam, když jsem zjistil, že u této banky není poplatek za poplatek jen vtip z reklamy. Když jsem se marně snažil napasovat počet poplatků na odchozí platby, tak jsem zjistil, že mi spořka účtuje poplatek 5 Kč za to, že mi z běžného účtu inkasuje poplatek 150 Kč za vedení hypotéky. Podal jsem stížnost, že opravdu nechci platit poplatek za poplatek, ale odpověděli, že jej neumí zrušit a že to systém bla bla bla. Nabídli mi jednorázovou slevu ve výši těch poplatků za poslední 4 roky (tedy 4x12x5 Kč=240 Kč), což jsem odmítl, protože mi šlo o princip. Účet jsem zrušil a hypotéku převedl jinam.

+3/−1
4.11.2016 11:19

L33u80k59a35s 93P91e67l86c 1446373535903

Jsou to 2 produkty a tak jsme inkasovali poplatek za hypotéku a zvlášť poplatek za vedení účtu !! Jinak asi jste se setkal s kapku nekompetentním pracovníkem banky (nerad to přiznávám coby kolega), neboť díky té hypotéce jste mohl mít účet grátis. Ale za to už nemůže spořka, za to může mozková kůra lidí za přepážkami... Jinak na ten poplatek za vedení hypotéky máme nárok.

0/−3
4.11.2016 11:30

J46a46n 80K80a53b54í41č15e19k 6172664635718

Řekl bych, že ni kde nepíše o poplatku za vedení účtu, ale za vedení hypotéky. A ani mu nešlo o ten poplatek za vedení hypotéky, ale za inkaso.

+1/0
4.11.2016 11:38

Z39d52e43n84ě35k 22H13r41u84b74ý 5905108571886

Špatně čtete, čímž jen potvrzujete vámi zmiňovanou nekompetentnost pracovníků ČS. Já jsem nereklamoval ani poplatek za hypotéku, ani poplatek za vedení účtu. Ale poplatek za poplatek. Za to, že si ČS inkasovala z běžného účtu poplatek 150 Kč mi strhla dalších 5 Kč.

+2/0
4.11.2016 11:40

L55u17k33a91s 29P71e89l86c 1916553655423

Já vím, že Vám jde o princip, nicméně naše systémy nerozlišují, jestli se ztrhne poplatek za účetní položku takovou či makovou. Prostě vznikla položka a tak systém si to chtěl vyinkasovat. Jistě, vypadá to zvláštně, ale jsou jen 2 cesty - buď poplatkovat každou položku uvedenou v sazebníku anebo žádnou. My jsme holt robusnější, tak jsme si ji holt účtovali. Neznám banku, aby si řekla, že za trvalý příkaz, respektive inkaso, typu A a B si bude účtovat třeba 5 Kč a za trvalý příkaz typu C už 0 Kč. Pak už je tady ta druhá možnost platit jakýsi paušál za vedení účtu a bude jedno kolik těch položek máte - jestli jednu, pět anebo 50 !! No a tím, že jste měl tu hypotéku a měl byste tento "šikovný paušál", tak byste měl účet zdarma. Takže klid, já umím uvažovat, a to i z pohledu klienta...

0/−1
4.11.2016 12:07

Z14d82e75n28ě26k 24H95r62u63b49ý 5335128191256

No převody mezi dvěma účty 0800 byste mohli umět rozpoznat a dva účty jednoho klienta rovněž. To zase takový technický problém není.

+2/0
4.11.2016 12:11

L50u59k60a70s 88P80e95l64c 1846963845253

Tak jinak - třeba firma T-MOBILE. Ten má účet právě u spořky a taky u KB + ČSOB. Čili jistě nějaký šikovný programátor by jistě mohl zadat, aby se toto rozlišovalo, ale jsou s tím spojené náklady. Nebo ještě jinak - není to jen T-Mobile mající u nás účet, ale i takový gigant nebo spíš super gigant jako ČEZ !! Pak tu máme inkasa vůči České pojišťovně, vůči školám a školkám a já nevím co všechno... A teď si představte, že toto má každý třetí účet...

0/−1
4.11.2016 12:23

M46a90r81t52i59n 87H29o91d17í30k 2645655588767

Nevypadá to zvláštně, je to ani ne zvláštní, je to naprosto nehorázná drzost. Napsat, že systém nerozlišuje... Systém rozliší, co mu jako programátor zadám příkazem rozlišovat. Technicky jednoduché, ale vy to takhle chcete a v tom je rozdíl. Pán udělal jedinou správnou věc, hlasoval nohama.

0/0
4.11.2016 12:19

L14u93k34a16s 82P31e81l14c 1316403355303

Bože, opět hraní na city. Já bych mohl zase říci, že díky nám se podporuje sport a tak namísto dvou milionu lidí závislých na drogách máme jen jeden milion. Prostě je to tak a respektujte to.

0/0
4.11.2016 12:26

J65a84n 46R49y96s 4788429118763

To jsou hodně drsná vyjádření.

0/0
4.11.2016 14:49

K14a80r21e88l 45D82o26k17t29o94r 4947219224750

Vy jste buď troll nebo to samé se záměnou písmeka l za t. No, anebo oboje. ;-D

0/0
4.11.2016 19:54

V11a39l78e23n63t42i41n 68R50y26b39á31ř 6434550674333

já znám ,fio si nebere vůbec nic :)

0/0
4.11.2016 12:59

Z85d32e57n98ě98k 23H23r26u47b47ý 5655968121456

A ještě k tomu nároku na poplatek za vedení hypotéky. Měl jsem hypo u ČS 13 let, když se mi stala nemilá věc - nepřehodil jsem včas peníze ze spořícího účtu u jiné banky a neprovedlo se inkaso hypotéky. Tuto skutečnost jsem zjistil za 6 dní a okamžitě splátku poslal. Nikdo z banky, která SPRAVUJE za poplatek můj úvěr se neobtěžoval upozornit. Naopak mě ČS ihned nahlásila do registru dlužníků. Naštěstí to konkurenční banky moc nezajímalo, jeden přešlap za 13 let je prý ok. Když jsem pak hypo převáděl (mimo fixaci), tak za vyčíslení zůstatku ke 12. dni v měsíci si ČS řekla 500 Kč, prý je to nestandardní služba mimo správu hypotéky. I když mě převod jinam mimo fixaci stál 12000 penále, jsem rád, že jsem pryč. Takže prostě poplatek za správu hypo je zlodějna, protože fakticky ta správa neobsahuje vůbec žádnou službu.

+4/0
4.11.2016 12:02

L39u18k52a18s 45P19e27l64c 1786683455453

Teď už hrajete kapánek na city, ale budiž... Optám se - v té hypoteční smlouvě bylo někde ČERNÉ NA BÍLÉM napsáno, že Vás budeme kontaktovat, že nemáte uhrazenou hypotéku? Jestli jo - tak se omlouvám. Kromě toho - co je psáno, to je dáno, čili pokud neodejde splátka, tak přichází sankce !! Další věc - každá banka musí dělat opravné položky. Není to žádná sranda, pokud neodejde řádná splátka - v tomto ohledu máme závazek vůči ČNB. Těch 500 Kč je dle sazebníku a těch 12 tisíc - to opět bylo ve smlouvě. Právě o tom je ta fixace - je to závazek banky, že do jistou dobu Vám nebude měnit úrok !! Nicméně současně nesmíte provádět mimořádné splátky. Je to z toho důvodu, že se banka chrání, aby když máme jeden rok hypotéky za 100 miliard jsme neměli příští rok hypotéky za 0, což jsou marže třeba za pár miliard !! Jinak dobrá zpráva - od příštího roku už budete moci každý rok dělat mimořádnou splátku na hypo bez sankce, ale musí to být ve výši 20 procent z celkového dluhu !!

0/0
4.11.2016 12:15

V39í94ť59a 24K48r70u49t94i18š 1720634235757

Nemusí. Dle zákona o spotřebitelském úvěru, který vstoupí v platnost 1.12.2016, jde především o tyto změny:

Při každém výročí smlouvy (tedy jednou ročně) může klient splatit bez sankcí až 25 % hypotéky. Banka si může účtovat poplatky, ale pouze takové, které se bezprostředně týkají administrativních úkonů spojených s vyřízením mimořádné splátky. Banka tak nově nesmí chtít „sankci“ či „pokutu“ za mimořádnou splátku nebo předčasné splacení.

V případě těžkých životních situací bude možné hypotéku splatit zcela bez poplatků. Bude se jednat zejména o zdravotní důvody, následky vážných nehod, invaliditu a podobně.

0/0
4.11.2016 12:22

L87u26k62a75s 26P75e44l65c 1156853305773

Připouštím, že to bude už za necelý měsíc a že to bude 25 % hypotéky. Ale jak vidíte, tak se situace mění a spotřebitel může za to být jen rád. Děkuji za upozornění - nejsem totiž hypoteční specialista.

0/0
4.11.2016 12:29

L35u19d57ě15k 30N53ě88m63e63c 5825271652324

Asi byste hlavně měl připustit, že to jde a že to zdaleka není takový nepřekonatelný problém, jak tvrdíte.

0/0
4.11.2016 14:37

M98a94r57t16i36n 66H54o39d41í57k 2925645888617

Zase přidám svou malou do mlýna - péče o kvalitního kredibilního klienta je ve slušných firmách samozřejmostí. To, že pán takovou péči za nadstandardní poplatky očekává je pochopitelné. Doporučil bych vám stáž v po pár bankách v Kanadě či USA. Pochopil byste, co je to business kultura. Trapné výmluvy na to, že něco tak samozřejmého není ve smlouvě, jsou opravdu smutné.

0/0
4.11.2016 12:24

L91u10k78a34s 18P39e45l23c 1606903895873

Zrovna dnes jsem měl u sebe klienta, který vydělává cca 20 tisíc měsíčně a splácí hypotéku a už dlouhodobě má jednu omeškanou splátku. My jej na to upozorňujeme, ale tím, že nemá kde vzít naráz 10 tisíc, tak stejně tato péče je na nic. Jinak v Americe, respektive na Západě se generují nehorázné zisky u bank - ať už investováním (což český člověk zatím moc nedělá), tím, že se hodně zadlužuje (třeba i v takovém Nizozemí či v Dánsku jsou lidé oproti nám zadluženi až po uši, zatímco u nás jen po kolena) a tak dále. Čili až toto bude dělat i český občan, tak si dokážu představit, že personálně posílíme a budeme se opět lépe věnovat našim klientům, což už děláme nyní (byť to není stoprocentní jako na Západě).

0/0
4.11.2016 12:35

L29u73d59ě22k 14N97ě95m52e27c 5795861592784

Řekněme si to trochu jinak. Pokud dotyčný vydělává 20 tisíc měsíčně a dostal od vás úvěr, který splácí 10 tisíci měsíčně, tak je na vaší straně nějaká chyba.

+1/0
4.11.2016 14:42

Z28d75e48n92ě61k 64H50r41u90b96ý 5625848581186

No o tom to právě je, že v sazebníku je jen "správa" a nikdo neví, co tato služba zahrnuje. Fakticky pro klienta nic, žádnou službu za to nedostane. Já bych čekal, že někdo zvedne telefon a řekne: "Pane Hrubý, nepřišla nám splátka, pokud ji nedostaneme do tří dnů, bude to mít takové a makové následky. Můžete se na to podívat?" A já řeknu "Ježiš marjá, to je nějakej omyl, moc vám děkuju, hned to napravím." a splátku pošlu.

A taky bych čekal, že když přijdu poprvé po 13 letech a chci vyčíslit zůstatek, tak někdo dá papír do tiskárny a za 5 minut to zdarma vytiskne, zvlášť když jsem za tu dobu na poplatcích za správu zaplatil 23400 Kč a celou dobu nic nechtěl.

Já teda nevím, já dělám v IT a účtuju taky paušál za správu. Ta správa ale znamená, že za klienta všechno hlídám a když není něco jak má být, tak ho upozorním a řešíme to spolu. Mimo jiné třeba to, že má dostatek peněz v marketingových kampaních nebo zaplacené domény. Ne, že mu je nechám expirovat a pak se mu směju, že je nezaplatil. Taky v tom poplatku za správu má klient nějaké hodiny, takže když po mě chce nějaké informace týkající se věcí, které mu spravuji, tak mu je samozřejmě dám. Neumím si představit, že bych po něm za takovou věc na 5 minut chtěl pětikilo navíc.

+1/0
4.11.2016 12:31

V36í86ť84a 44K65r26u47t47i79š 1790294525947

S ČS a její skupinou mám historicky 2 podobné zkušenosti.

Když jsem měl řádný úvěr ze stavebního spoření, tak ten jsem splácel asi 4x rychleji, než byl rozpis splátek. Když jsem si pak nastavil nižší splátku, neboť jsem se domníval, že mám "předplaceno", tak mi během pár dní po první takové platbě přišel výhružný dopis s pokutou 500 Kč, neboť tato suma byla nižší, než splátka minimální. A samozřejmě okamžitě jsem byl uveden v registru dlužníků.

Když jsem si vybíral hypotéku, tak jsem si nechal udělat i kalkulaci od ČS. A ejhle, už jen tahle kalkulace se objevila v BRKI. Tudíž jsem tam figuroval jako držitel půjčky ve výši, kterou mi banka zkalkulovala jako to maximum, co mi je ochotná půjčit a co asi 2x převyšovalo moji potřebu.

To, že jsem v obou registrech jsem zjistil ve vedlejší bance, kde mi taktéž dělali kalkulace.

0/0
4.11.2016 12:38

M67a45r44t21i23n 28H54o89d63í95k 2295975368497

To je tak trochu lež, že. Pouze hypotéka u vás nikomu účet zdarma nezajistí. jsou tam ještě další podmínky. Např. vám ještě musí člověk věnovat spoustu peněz za placení kartou, za které by mohl mít jinde až 1000 kč /měs zpět na vratkách za placení jejich kartou. Takže jste nechutně drazí a využíváte stádní mentality českého národa.

0/0
4.11.2016 12:17







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.