Diskuze
V Německu vyjede vlak na raketové palivo. Vodík zajímá i další země
Děkujeme za pochopení.
K52a49m57i11l 95D50o84l39e14z59e32l
dle posledniho odstavce je zrejme, ze k tomu aby se nekdo stal novinarem na idnes se staci umet podepsat a pri prichodu do kancelare se dvakrat poklonit pred obrazem sveho vudce Babise
O63l95d93ř12i46c58h 47V33a79c25u57l15o37v20i24č
Elektroliza, rozkládá vodu na kyslík a vodík,to na úvod. Málá nepodstatná drobnost. Před 15 lety se k pohonu modelů letadel používal spalovací motor/detonační a se žhavící svíčkou./ Dnes na letišti se vyjimečně a spíše s nostalgie najde spalovák. Běžně se používalí el.motory a Li baterie.Dokonce i u malých spor.letadel se používá elmotorů. Velcí producenti ropy a výrobci automobilů nemají zájem o tyto alternativní pohony , i za cenu úplatků, ne-li horšího.Eletro auto je mnohem jednodšší.Jen elektromotor odpadne mnoho další častí.Kdyby měli zájem a investovali peníze na vývoj elektro pohonů Byli by tyto problémy dávno vyřešené. Bohužel ropné společnosti a výrobci automobilů zatím rozhodují kam směřuje vývoj.Ten se ale nezastaví jen přibzdí.
K12a52m43i39l 88D62o22l57e73z22e98l
pohon neni problem, problem je skladovani energie. samozrejme priznivci konsipiracnich teorii za vsim vidi pouze spiknuti martanu
M88i52c63h98a58e91l 47C15h34a44r74v93á47t
Vodík nebo vodník. Co na tom záleží. Vždyť to podobně zní. Ale dávat rovnítko mezi raketový pohon a palivový článek, to holt nikdo jiný jak Lupa nezvládne.
J47a21n 31P32l71a83c91h58ý
Ten poslední odstavec se autorovi nějak vymkl skutečnosti.
Palivový článek na vodík a kyslík je něco úplně jiného než raketový motor na vodík a kyslík. První zkušební let raketového motoru na vodík a kyslík provedla NASA již v květnu 1962. A mrak kouře, respektive páry při startu rakety NASA, je způsoben tím, že pod zažehnutý motor proudí hektolitry vody, kvuli minimalizování akustických rázů a tím i poškození raketových motorů v okamžiku startu.
Nechápu, proč se autor pouští do psaní něčeho, čemu evidentně vůbec nerozumí.
M12a28r57t69i66n 66J82i92r37o31u71s69e21k
No přesně. První stupně raket jsou postaveny na jiné kombinaci paliva+okysličovadla, než vodík+kyslík.
M35a82r67t77i66n 77N37e58r94m61u13t
500mil? To je loď nebo americká lokomotiva? Aspoň si strojvůdce na konečné může zpívat: I'm 500 miles away from home....
B61o89h76u26m68i71l 50M55á72c88a
500 mil denně možná stačí pro lokální přepravu, pro dálkovou v Německu je to určitě málo.
Vodík se průmyslově vyrábí v obrovských objemech, takže jeho cena není nijak vysoká.
P55e23t17r 27N21o37v63o54t14n15y
Však to jsou vlaky pro lokální dopravu. Na dálkových tratích jsou troleje. A z čeho se ten vodík vyrábí? Z ruského plynu a ropy?
T98o16m66á53š 83M82a56c30e12j60k15a
Bezemisní, opravdu? A ten kyslík a vodík se získává jak a z čeho?
P13e97t70r 78T19a77f41t
Treba z elektrolyzou vody, pricemz energie muze byt z fotovoltaiky ci vetrniku...
J98a11n 46D57ě84d
Kucí nechcu prudit, ale pod odkazem v článku se mi otvírá redakční systém. Dost dobrý
P88e76t65r 97N34o36v31o21t62n17y
A napsal jste Heleně Weissové, aby vám zřídila účet?
V49í16t 44K60o83u30b69a
Že by se mi chtělo cestovat něčím co má na střeše 2 nádrže plné látek, při jejichž úniku je velmi pravděpodobné, že to nepřežiji, to se nedá říci.
R58a49d20e19k 55U41r27b84a22n
Pořád je to mnohem bezpečnější než jezdit autem.
O27l51d30ř59i64c16h 26J57a95n75e39č92e50k
Lupo lupo...
"Výkon má podobný jako diesely, pohybuje se rychlostí až 140 kilometrů v hodině. Denně je schopná ujet až 500 mil"
Btw. může mi někdo ze znalých vysvětlit, proč jen 500 mil denně? Proč nemůže jezdit v podstatě nonstop, samozřejmě při průběžném doplňování paliva? Anebo to "dotankování" trvá mnoho hodin?
P39a13v42e80l 25M79a75t59o36u65š78e67k
To těžko, v Číně jezdí stejným (nebo podobným) způsobem poháněné tramvaje, dokonce ta vozidla pocházejí ze Škody Plzeň, a tankování na konečné údajně trvá asi 2 minuty.
Zlato místo bankomatu. Američané berou útokem zastavárny a zbavují se ho
Vysoká cena zlata je pro mnohé jeho majitele jasným signálem, že právě nazrál čas jeho zpeněžení....
Za vytlačení z linky do Brna musí Student Agency zaplatit náhradu 21 milionů
Společnost Student Agency provozující autobusy a vlaky pod označením RegioJet musí zaplatit...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
Kdo je Tomáš Otruba. Klíčový muž v PPF a nový partner Renáty Kellnerové
Největší česká finanční skupina PPF prochází personální i byznysovou proměnou. Jedním z hlavních...
Nad Českem krouží nové značky fast foodů. V plánu mají rozvířit trh
Premium Již třicet let vévodí šťavnatým burgerům, hranolkům a kuřeti v Česku tři fastfoodové řetězce. Nyní...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
Maloobchody na českém venkově ovládnou Maďaři. Kupují další řetězec
Úřad pro ochranu hospodářské soutěže (ÚOHS) povolil maďarské skupině Oriens nákup maloobchodního...
ČNB může ještě snížit sazby. Pak už bude velmi opatrná, uvedl guvernér Michl
Česká národní banka (ČNB) příští týden možná ještě sníží úrokové sazby. Poté ale bude k dalšímu...
Desítky tisíc letů nad Evropou hlásí rušení signálu GPS. V podezření Rusko
Navigační systémy letadel na trasách nad Pobaltím i nad dalšími oblastmi hlásí stále více...
Portál iDNES.cz čte od nepaměti. Petr je dalším výhercem týdenní Megahry
Jarní Megahra o peněžní prémie na portálu iDNES.cz pokračuje a po pondělím losování má již pátého...
Buď vysaďte nové stromy, nebo zaplaťte až půl miliardy, dozví se developeři
Premium Pokud nebude možné vysadit nové stromy ve městě do kilometru od pokácených, zaplatí developeři...