Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

D8 byla v pohybu kvůli odvodňování, otevře se v termínu, slíbil Ťok

Dálnice D8 se začala pohybovat kvůli odvodňování svahu. Situace se však uklidnila a komunikace by se měla otevřít v plánovaném termínu, tedy letos 17. prosince. V pořadu Partie televize Prima to uvedl ministr dopravy Dan Ťok (ANO).

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

V30í72t 44M61r14h31a72l 1575979323650

Čím dál lepší perly vypadávají s pana Ťoka. Tohle může prohlásit snad jedině člověk, který nerozumí dané situaci.

Celý východní svah vrchu Kubačka byl vždy nestabilní a nic na tom nezmění celá dálnice, která tu neměla v této podobě nikdy co dělat. Změní se vlastně jedině to, že svah bude nepředvídatelný a ,,prdnout" může na kterémkoliv místě v neurčitou dobu.

0/0
7.11.2016 16:26

O87l97d13ř52i78c23h 55J29a65n86e64č74e40k 8789766133561

Svah se odvodní, dálnice se v prosinci otevře, když budem mít štěstí, nebude v zimě pršet, ale jen sněžit a mrznout, ale nejpozději na jaře, až ten sníh začne tát, se svah zase rozmočí a utrhne. Asi tak tomu mám rozumět? Rv

0/0
7.11.2016 15:49
Foto

M83i98l55o16s59l91a62v 61Z26í50t73k54a 8980924157220

Dálnice se slavnostně otevře, aby se vzápětí zavřela. Ministr neříká pravdu, zřejmě má špatné poradce.....

+2/0
7.11.2016 7:30

J50i98ř75í 97P16r78a73ž36á12k 9290682651962

Kdyby si tuto rozestavěnou dálnici prohlédl Jára Cimrman, tak by pronesl to , co říkaj ígeologové: vždyť oni si Češi postaví novou...".

Přírodní síly se těžko přemáhají přáním ministra Ťoka.

0/0
7.11.2016 7:23

J14i82n37d27ř26i73c98h 75Š58k37o15p49e90k 4615721800745

tak Ťok nebyl při výběru trasy ani přípravě projektu

0/0
7.11.2016 7:31

J66i93ř58í 61P88r78a11ž15á49k 9140352291132

Někdy je lepší vzdát nesmyslně rozestavěný projekt a postavit to, co bude bezpečně, než do nesmyslu cpát další peníze. Ale to chce "chlapa s gulema".

+1/0
7.11.2016 8:30

J39i33n95d63ř21i67c45h 37Š81k28o16p46e91k 4705691570255

ale politické zadání je jasné: Dálnici D8 zprovozmíme v plánované trase, i když je nesmyslná.

Změna trasy či nové vedení v tunelu by znamenalo přiznat, že politici neměli pravdu a pravdu měli vědci. Nepřípustné

+2/0
7.11.2016 9:48

J26u10l54i37u62s 74P17u45f25l13e36r 9214760699

Když se měl otevřít Temelín tak tady bylo takových křiklounů, že se to nesmí spustit, protože je to hrůza hrůz na ruskou technologii naroubovaná americká. Kde jich je konec blbečků.

0/0
7.11.2016 11:01

J73i56n54d97ř81i52c36h 50Š14k45o47p83e74k 4525251950175

je třeba rozhodovat, kdy jsou to důvody pro nespuštění populistické (Temelín) nebo objektivní v případě D8

+2/0
7.11.2016 11:29

J40i56ř33í 86P34r73a75ž75á58k 9880282951632

Nejde vůbec o křik, ale o přírodní a fyzikální zákonitosti. Ani dnes se nedá 100% poručit větru dešti.... Temelín splňoval veškeré požadavky na bezpečný provoz, nakonec se ukázalo, že palivo od Westinghousu bylo horší než ruské, protože tyče se deformovaly.

Srovnání chybného návrhu dálnice s jadernou elektrárnou, kde žádná chyba nebyla prokázána (tam šlo skutečně pouze o vliv zelených křiklounů), je nešťastné.

+1/0
7.11.2016 11:46

D19a25n15i58e42l 88T46e72n87č15l 1875750951191

Ne, tehdy mimo nejasností co dělat s jaderným odpadem (definitivní úložiště) se říkalo, že energii Temelína dlouho nebudeme potřebovat, leda pod cenou na export.

0/0
7.11.2016 13:19

J89i77n98d64ř29i28c95h 94Š64k52o81p48e82k 4785311320635

doufám, že příroda neřekla své poslední slovo a opět přijde posun.

0/0
7.11.2016 6:55

M18a53r50t35i31n 78H26o19u35b59a 6443511519448

ja naopak doufam, ze se nic takoveho nestane.

nicmene rozum rika, ze zcela jiste ano. otazka neni zda, ale kdy

+1/0
7.11.2016 12:34

O21l38d63ř85i97c59h 34J97a76n67e23č59e61k 8759926163671

já bych řekl, doufejme, že ten posun, který s vysokou pravděpodobností přijde, přijde ještě před otevřením a ne až po něm.

+1/0
7.11.2016 15:51

M50i64c50h79a31e54l 83G67o97t81z 5544928683

Prosím vás, nikoho raději nezvěte, jen tiše otevřít...

+1/0
7.11.2016 4:27

V60í52t 23M17r69h20a28l 1915339723380

Ale opravdu tiše, nebo svým hlasem Zeman a spol spustí další sesuv;-).

0/0
7.11.2016 16:28

V19l75a82s21t70i27m49i26l 29K90o92c86u10r64e88k 4826793270984

Tak nejen Japonci,ale ve stejně složitém terénu staví i Slovensko (s výjimkou JZ), kde sesuvy půdy jsou běžnou věcí, jejich dálnice je z estakády do tunelu a na most. Možná jsme mohli si nechat poradit. Ale tad šlo o něco jiného, chápu.

+2/0
6.11.2016 19:48

O76n79d14ř18e16j 69L46u53b15o82j86a74c27k91ý 4228704549717

No, ale je rozdíl, jestli se vám sesouvá 5-10 m nebo 40-50 m, v tom to mají slováci jednodušší.

0/0
7.11.2016 10:44

V71l95a79s42t37i73m76i67l 65K23o52c80u36r47e74k 4336953580144

To snad má být oslavný článek o blbosti a nezodpovědnosti politiků. Dnes už každý ví, že trasa je nesmyslná a nebezpečná, a dávno se mělo jezdit tunelem, Přivedení dálnice k Prackovicím (jsem z jiného regionu) je totální nesmysl, bydlet tam , tak by mne asi trefilo.

+2/0
6.11.2016 19:44

J67a75n 51B34u73b43i42k 9412261752937

až se to otevře, tak ve Velemíně a v Bohuslavi, kde jim desetiletí jezdí kamiony přes střed obcí, budou konečně oslavovat

a v žádné obci se nebude truchlit, protože přes žádnou obec dálnice nevede....

0/0
6.11.2016 21:02

L87u93k43a21s 18N30o29v43a51k 5404407484133

Bořislavi, jinak souhlas

+1/0
6.11.2016 21:18

J32i10n34d55ř49i98c93h 95Š62k65o86p95e29k 4705161970935

oslavovat budou do doby, než dálnice opět popojede a stav se vrátí do podoby před otevřením dálnice

0/0
7.11.2016 10:06

V41á60c91l71a35v 58M46e25r39g53l 5141610171730

Nekteri to vedeli uz davno. Trasa ale neni tak uplne nesmyslna, mozna je nejlepsi vzhledem k tomu jak byla pred ctyriceti lety navrzena cela D8. Ale stavba by musela byt provedena tak jak se v podobnych podminkach stavi (treba jak sam v jinem prispevku zminujete Slovensko). Nebo by se musela trasovat cela dalnice jinak uz pri prvnim novodobem planoveni v sedmdesatych letech podle ktereho se dnes celek stavi, i kdyz dilci useky jsou az pozdejsi rozhodnuti (zde za doby kdy byl premierem Zeman).

Prackovice jsou jeste pomerne daleko od dalnice. Jsou obce, ktere jsou k dalnici blize. Nebo dalnice vede na moste nad mestem, tak jak je tomu u D5 nad Berounem.

+1/0
6.11.2016 23:51

P36e36t47r 11N72o18v86o91t26n80y 1961340371

To je možné. A kdy ji znova(možná natrvalo) zavřete? V lednu 2017?

+5/0
6.11.2016 18:27

R56o25m87a58n 22N44o56v98a79k 6569401962506

Na seznamu.cz byl priblizne 5 minutovy rozhovor s geologem - podle nej tento svah nikdy stabilni nebude a budou se muset investovat desitky miliard, aby dalnice mohla byt neustale v provozu. Tunel by vysel nespocetnekrat levneji.

+1/−1
7.11.2016 6:25

V87í40t19ě55z88s44l54a91v 60J68a81r68o42š 4892177484436

S tím tunelem nevím, existuje další názor jiných geologů, že v tomto území by byl i tunel nestabilní. Takže kde je pravda? Uvidíme, vlastní provoz nám ukáže co a jak. V této fázi výstavby dálnice již nezbývá než doufat a nemalovat předčasně čerta na zeď.

+1/0
7.11.2016 7:34

J20i73n10d30ř89i10c50h 94Š90k26o60p73e55k 4795161140315

pohyblivé vrstvy jsou dle geologů do cca 50 m, takže logicky by tunel musel jít níže

0/0
7.11.2016 10:44

M30a55r81t70i90n 62H78o45u95b56a 6163881789548

tunel vyvrtany ve skale nestabilni?

0/0
7.11.2016 12:35

R48a59d45e46k 65T95o30m96š40ů 3685593972271

Nespočetněkrát? To by byl asi zadarmo. Nejdříve si zjistěte nějaká fakta, nehledě na to, že ten pán zjevně nemluví pravdu, když tvrdí, že by se už 10 let jezdilo tunelem. To je nesmysl :-/ Za tři roky by se takto dlouhý tunel nepostavil nehledě na problémy, na které by se dosti pravděpodobně podle geologů narazilo během ražby takto dlouhého tunelu v takovém terénu. V té době odhadovaná cena za dlouhý tunel navíc byla vyšší než současná navýšená.

0/0
7.11.2016 8:18

V93í27t14ě87z74s64l21a68v 61K66l72o28z21í30k 3841939534447

Tak to slyším poprvé že když se něco vysouší, odvodňuje že se to dává do pohybu a ujíždí kvůli tomu svah

+1/−2
6.11.2016 17:43

P15a22v70e21l 24M20o43r49a17v11e32c 3242239202928

Když odeberete vodu z podzemní kaverny, její strop se může zřítit, například.

Ono je skoro jedno CO berete pryč, důležité je že odvodněním odebíráte nějakou hmotu. Která mohla bránit jiné hmotě v pohybu.

+3/−1
6.11.2016 18:07

J44a84n 28B91u67b41i34k 9672851852917

tak to si něco počtěte o geologii :-)

0/0
6.11.2016 21:03

M71a27r54t75i45n 13H86o34u54b84a 6563811129928

No a proto přece jsou noviny, aby se člověk něco dověděl

+2/0
6.11.2016 23:00
Foto

J34i56ř19í 45B46a53b62i34n76s45k65ý 7117849128801

ještě otevřená není a nebude , přece si nazavřou penězovod

+3/0
6.11.2016 16:41

P53e83t35r 31K47u25b94i41š65t29a 7379878645171

Ale tenhle úsek se bude opravovat pořád (pokud se nepostaví ten tunel), to je přeci ideální stav.

0/0
7.11.2016 6:07

M86a12r26t97i23n 17H76o58u50b49a 6483191929778

penezovodem ta dalnice zustane uz jedine jako otevrena

0/0
7.11.2016 12:36

Z39d78e11n11ě31k 73J41e71ž 1569795556395

Pokud o trase skutečně rozhodovala vláda jak uvádí R. Kujínek, tak předpokládám, že měli alespoň podklady pro svoje rozhodování od projektantů - přesněji řečeno výsledky a doporučení nebo nedoporučení IGHP od geologů.

Potom už tedy nezbývá než se divit ..................

0/0
6.11.2016 16:24
Foto

R38a25d53e26k 19K64u96j26í88n43e49k 7133714940147

já nechci dělat chytráka, ale věnujte tomu pár minut... tenhle pán povídá úžasně zajímavě a fakt to stojí za to. ten u toho byl. http://video.aktualne.cz/dvtv/d8-je-dira-na-penize-nejhorsi-reseni-chteli-politici-prusvih/r~9ab9222893c211e6bbf10025900fea04/

0/0
6.11.2016 16:32

J94u43l85i81u37s 31P27u12f85l27e35r 9664900759

Trvalo to hezké povídání 19 minut. Vůbec nic jsem se nedozvěděl na co lze narazit při tunelové variantě. Tunel bude mít ještě větší problémy než zvodnělý sesuv. Tohle je o tom já jsem to říkal, že budou problémy. Že by mohly být větší s tunelem si připouští jenom pár lidí. Hlavně nikdo vůbec nic neví. (Jaké překvapení čekala při ražbě metra v Praze a tam se toho vědělo o geologii stavby 1000 x víc než tady.) Tento pán mě nepřesvědčil ani trochu a nejdůležitějšímu se vyhnul. Jenom navádí ty, kteří o tom nic nevědí. I stojící hodiny ukáží dvakrát denně přesný čas.

+1/0
7.11.2016 10:45

M25a54r45t51i83n 77H60o14u33b40a 6833211759878

Divit se může jen někdo, kdo se nezajímá. Už o tom bylo napsáno mnoho a vždy se najde někdo další, kdo se diví.

0/0
6.11.2016 23:01

L94a39d97i39s36l69a45v 37S70a96u27e17r 8217231663984

Asi je velký problém tam naberanit trvalou stěnu štetovnic nebo navrtat piloty, aby se to nehýbalo. Tři kilometry je tak práce na měsíc, ale to by nejspíše bylo moc levné řešení.

+1/−1
6.11.2016 15:52

J82i97n15d50ř73i87c13h 60Š87k27o52p89e19k 4555971250555

to není opěrná zeď u baráku, zde je pohybující se masa mnohokrát větší, takže její zastavení není taková legrace, jak to vypadá

0/0
7.11.2016 7:35

J38i16n56d28ř95i40c31h 39Š86k83o47p34e75k 4655471470345

navíc je to nestabilní do nějakých 50 m hloubky

0/0
7.11.2016 7:38

D56a85n16i35e24l 16K35r46a50u18s 4261553282254

Tak jsem z toho jelen. Muze za to kamenolom, ktery tam byl leta pred tim, nez se vubec zacala dalnice projektovat, nebo hloupost projektantu, kteri nepocitali s jeho pritomnosti a take se skutecnosti, ze ten svah je mokry a diky postaveni dalnice bez dostatecnych opatreni z neho prestane voda odtekat, ale bude se naopak kumulovat a z celkem bezneho svahu udela hroudu mokreho bahna, ktere se uz nebude moci na miste udrzet?

0/0
6.11.2016 15:00

V98á11c60l81a17v 20M79e85r67g83l 5201860141650

Ten lom je skutecne problem uz od zacatku tezby (snad uz vice jak 100let) ale dokud se tam nezacala stavet dalnice tak byl nebezpecim pouze pro zeleznicni trat vedoucim pod nim (mam dojem, ze vznikla za prvni republiky az po zahajeni tezby). Pravdepodobne by k sesuvu v roce 2013 doslo u bez dalnice ale resili bychom skody jen na zeleznici.

Posudky ceskonemeckeho tymu zkoumajiciho pred valkou trasu dalnice Praha - Berlin, tuto trasu nedoporucili. Pry vybrali trasu jdouci Stredohorim zapadneji. Stavba ale neprobehla kvuli valce a povalecnemu zastaveni vystavby dalnic v Ceskoslovensku. Existujici useky byly zakonzerovany, nektere z nich byly pouzity pri pozdejsim obnoveni a nektere dodnes chatraji nebo jsou zcela minulosti. Na stabu dalnice do Drazdan doslo az v podobne D8 koncem osmdesatych let v dnesni trase.

+2/0
6.11.2016 15:29

M36a21r60t14i51n 84H97o21u19b29a 6243981309808

Ta trať je tam od 1897

0/0
6.11.2016 23:04

V55á31c14l83a68v 67M47e32r24g83l 5401370531700

Mate pravdu, nechtelo se mi to hledat. Tak jsem to dohledal ted:

Na trati byl zahajen provoz 16.12.1897

V kamenolomu kolem roku 1910

Nicmene na zbytku to nic nemeni.

+1/0
6.11.2016 23:38

D28a31n25i37e11l 69K20r39a57u22s 4131433272874

Nedoslo. Zeleznicni pesunk negungoval jako zabrana odtoku spodni vody. Teleso dalnice ano a lom sam o sobe by sesuv nevyvolal (a 100 let tomu taky tak bylo), kdyby ta nahromadena spodni voda nezpusobila nestabilitu podlozi a nezvysila hmotnost nasakle zeminy.

0/0
7.11.2016 12:18

V90á41c66l17a89v 98M40e45r78g36l 5281460271130

Pesunk (ne)fungoval podobne jako dalnice. Ta taky neni nijak hluboko zakotvena, ne jako prehrady az do skaly.

Jestli by k sesunu doslo nebo ne se uz nikdo nedozvi. Dnes se blbe dohledavaji fakta, protoze kazdy bud mlzi nebo ukazuje na toho druheho. Existuje tak mnoho protichudnych posudku a jen malokdo je schopen zjistit ktery je blizky pravde.

Protoze me dopravni stavby dlouhodobe zajimaji (na konci ZS jsem se rozhodoval mezi stavebni a elektroprumyslovkou, nakonec ta elektro vyhrala), tak jsem si snazil v dobe kdy byly dohady o trase tohoto useku zjistit nejake podrobnosti. S lomem uz v minulosti byly problemy ale snad nikdy nedoslo k vetsimu sesuvu. Pokud vim, tak lom cim dal vice zhorsoval hydrologicke pomery. I na toto geologove upozornovali. Nekteri upozornovali i na nevhodne trasovani tunelu Kubacka u nektereho z portalu. I kdyz tento tunel je z geologickeho hlediska snad celkem bezpoblemovy az na vetsi narocnost razby.

0/0
7.11.2016 21:44
Foto

R95a76d73e24k 40K36u92j86í14n86e96k 7593694260727

tuhle trasu prosadila vláda přitroublíka zemana

+4/0
6.11.2016 15:00







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.