Diskuze

ČSA řeší nová letadla. Koupí větší airbusy, „vrtuláky“ si nechá

Zatím poslední velký nákup letadel vedený Jaroslavem Tvrdíkem přivedl České aerolinie téměř ke krachu. Nové airbusy už ale ČSA značně zestárly a firma tak musí řešit, s čím bude dál létat.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Tak takovou situaci p. Sinčákovi, kdy musí ČSA dodržet dohodu vyplývající ze smlouvy, kterou uzavřel v minulosti jeden nekompetentní šéf bez vize budoucnosti, vůbec nezávidím.

ČSA musí nakoupit v letech 2018 - 2020 letadla A320neo, která jsou sice větší a modernější, jenže v té době budou už létat MS-21(200,300,400), která jsou o třetinu levnější, ekonomičtější, méně hlučná, modernější, bezpečnější, pro cestující daleko pohodlnější a technologicky vyspělejší, díky unikátní technologii a konstrukci tzv. "černého křídla" z kompozitních materiálů, než letadla společností Airbus a Boeing.

To je opravdu nezáviděníhodná situace. Nebýt té smlouvy, mohla si ČSA pořídit opravdu špičková a moderní dopravní letadla 21. století. To je na odstřel Luftjardy;-D

Doufám, že redakce Technetu toto špičkové dopravní letadlo MS-21 představí svým čtenářům v nějakém obsáhlejším článku a nebude šetřit obdivem a chválou nad nejnovějšími ruskými technologiemi.;-) Rusové se zase vrátili na nebe.R^

0 0
možnosti

J89a35n 28C48e27p34e96k

7. 11. 2016 10:51

Pohodlí je pro cestujícího až na posledním místě. Nejdůležitější je při co nejnižších nákladech nacpat do letadel co nejvíce cestujících. Čekám, kdy někoho napadne v letadle stát, protože stojících cestujících se vejde na stejné místo více, než sedících.

0 0
možnosti

To již napadlo Ryanair, ale regulace jim to nepovolila z důvodu bezpečnosti.

6 0
možnosti

K22a31r47e78l 14F13a30j42t

7. 11. 2016 10:20

A to s novými letadly změní ČSA opět zcela letové řády? Pokud ne, tak nějak nevidím výhodu zvětšení kapacity letadel, která jsou i teď podvytěžovaná, byť jsou nové A320 někde jinde po stránce nákladů. To bych spíš čekal při stejně nevalné úrovni a ceně ČSA, že se pokusí ze stávajících strojů vyrazit co nejvíc, byť jsou tyto pronajaty. No ale snad hoši vědí co dělají ...

0 0
možnosti

Tak oni si je museli vzít protože tohle ještě uzavřel Tvrdík oni to akorát upravili (měla to být dvojnásobná objednávka) a ty neo jsou mnohem úspornější, takže se to vyplatí.

0 0
možnosti

Zrovna čtu knihu "Křižovatky vzdušných cest" z roku 1980. Popisuje práci pilotů, stevardek, řídících letového provozu a dalšího leteckého personálu. Mimo jiné je zde popsán stav společnosti ČSA za "sovětské éry". Naše aerolinie byly považovány dle IATA za jedny z nejlepších ve světě a to nejen díky servisu na palubách letadel. Už v roce 1957 obdržely ČSA první proudový stroj TU-104 a staly se tak první leteckou společností na světě s proudovou technikou na pravidelných linkách. Společnost obsadila místo na trhu na dálkových letech s prvotřídními službami...

A návrat do současnosti - hladolet, stevardky bez úsměvu, rušení linek a nejistá budoucnost.

2 0
možnosti

Nevim jak v roce 1957, ale dnes IATA zadne srovnani aerolinek co do servisu na palube ani jinych kvalitativnich meritek nedela. Maximalne tak prepraveny pocet cestujicich, pocet nehod.

0 0
možnosti

Letěl jsem teď tam Iberií a zpět ČSA a nesrovnatelné. Obojí Airbus, ale CZ nový, hlavně velmi čistý, placené jídlo (sendviče) dobré, po něm se jen zaprášilo, personál příjemný a rychlý. Všestranně CZ lepší. Když si vzpomenu na lety před roky s BA, kde bylo vše v ceně, tak to jídlo stejně za moc nestálo, akorát ten chlast, no. Ale celkově proč by cesta letadlem měla být jiná než vlakem nebo dálkovým busem. Vždyť vzhledem, kapacitou, vším je to jen vagón s křídly a nutností vyrovnávat tlak v uších, tak nevím, proč od toho někdo očekává víc. Běžné létání není žádný Orient Express a nebo si to někdo musí zaplatit.

3 2
možnosti

Tak do vlaku si ovšem můžete vzít pití, do letadla nikoliv. Jinak to jídlo mě nevadí že tam není, ale pití ano. Tak buď at tam je a nebo at to stojí jako EasyJet nebo Ryanair.

3 0
možnosti

Chtělo by se to zbavit těch ATR a místo toho pořídit Embraery jak to dělají ostatní aerolinky.

0 0
možnosti

J39a89n 44M88a53r47e59k

7. 11. 2016 9:07

Dobrý den. To by jste po nich chtěl moc. Pořídí další vrtuláčky a basta.

0 0
možnosti
Foto

Zase by mohli začít psát o tom, že na jídlo a pití během letu nemáme nárok, i když jsme si jej předtím zaplatili v letence. A předplatili nákupem strojů, předpokládám hojně dotovaných ze státní kasy. Drzost kompletně všech aeroliniíí na celém světě začíná být nedozírná. Předražené služby stojí za... a ještě k tomu se vás snaží téměř okrást na letišti za občerstvení. No veřejná doprava par excellance. Možná si to pánové neuvědomují, ale při všech těch procedurách strávíte i kvůli hodinovému letu po letištích a s dopravou hodin několik. V poslední době letadlem? Jen když nevyhnutelně musím...

1 4
možnosti

Když si jídlo zaplatíš v letence, tak na něj nárok máš, on snad někdo někdy tvrdil něco jiného? Nebo to tvoje fňukání vychází z dojmu, že letenka je automaticky i stravenka?

2 0
možnosti

Kde teď Tvrdík zase škodí?

0 0
možnosti

P22e30t14r 57F50e40i54g45l

7. 11. 2016 8:19

Na Slavii...uz utratil 35 Mio za podprůměrného hráče :-D

1 0
možnosti

Já jen vzpomínám na doby kdy ČSA létalo přes Singapur do Bangkoku, napřímo do NY a do Dubai. Dalo se kouřit na sedadlech přímo za letu a letušky byly štíhlé a tak max do 35 let. Úpadek leteckých společností v Evropě na růst Asijských je typickou ukázkou evropského dotačního a přeplaceného podnikání v porovnání s asiaty.

4 6
možnosti

J58a49n 24M51a46r29e15k

7. 11. 2016 7:55

že bych třeba u Luftu pozoroval úpadek? U ČSA tam jo.

0 0
možnosti
Foto

ČSA? Jen vybledlý stín toho co bylo kdysi. Nedávno jsem musel spolu s kolegy po dlouhé době využít služeb ČSA při cestě z Helsinek - obsluhoval to Travel Service s nějakým starým dobytčákem. To že to byl hladolet je asi jasné, ale že jsme během cesty nedostali ani pití, tak to mě dostalo, zvlášť potom co jsme z Helsinek odlétali s tříhodinovým zpožděním. Sice jsme dostali poukázku na 6€, ale skoro těsně před odletem, takže nevím, kolik lidí si bylo schopno za ni koupit nějaké občerstvení.

Asi víte, že při zpoždění delším než tři hodiny jsou aerolinky povinny vyplatit kompenzaci 250€ - mohu říct, že pilot tomu řádně šlapal na koule, aby se tomu vyhnuli - letadlem jebnul (doslova) o ranvej s desetiminutovým předstihem, tak tvrdé přistání za deset let co pravidelně létám nepamatuji.

Asi ani nemusím popisovat kalvárii s cestováním až domů do Ostravy, když nám díky zpoždění ujeli dva vlaky, kde jsme měli rezervováno byznys kupé - byli jsme rozstřílení po celém vlaku v ekonomy třídě Regiojetu, kdy já jsem seděl v jednom vagonů s partou velmi silně zapáchajících Romů - ne, že bych proti nim něco měl, hluční byli relativně přijatelně, stejně to řešila sluchátka, ale ten zápach byl skutečně hrozný.

Zkrátka, celkový přístup ČSA je dost tragický (o Travel Servisu nemluvě, jak jsem se později dočetl na fórech) a nějak nevidím rozdíl mezi Low costem a ČSA, kteří se honosí titulem národní dopravce. Každopádně jedno vím jistě, s ČSA už zase dlouho nepoletím.

13 2
možnosti

S vaším posledním odstavcem si dovolím nesouhlasit, já rozdíl oproti low costu vidím a to ten že low cost je levný, zatímco ČSA mají ceny jao tradiční dopravci, ovšem jsou na úrovni low costu.

1 0
možnosti