Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Stát nebude víc omezovat vstup do lesa, zvýší ale pokutu za porušení zákazu

Ministerstvo zemědělství dokončilo přípravu sporné novely mysliveckého zákona. Ta vyvolala značnou nevoli kvůli výraznému zjednodušení vydání zákazu vstupu do honitby pro veřejnost. Nakonec zůstane vše při starém, pouze pokuta naroste až na 30 tisíc korun.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M77a26r75t57i95n 82P28r93á35š35e66k 8475901130733

60 000 A není to málo, Antone Pavloviči ?

0/0
11.11.2016 7:31

M61a26r72t20i96n 94P48r36á11š50e54k 8565841710113

likvidační pokutu za toi že zastavím autem u krajnice a jsu de vys* to lesa ? jim už totálně ...

0/0
11.11.2016 7:29

B95ě50l10a 65H96o88r33á23k13o53v70á 1148262439640

Tak nejdříve se zařídí zákonem podmínky pro přemnožení a pak bude platit aby si šel spolek nerušeně zastřílet...

0/0
11.11.2016 6:18

J40a53n 89Š19á38l50e13k 8255563208385

Co se týká myslivců, tak to je diskuze pokaždé stejná. Podle většiny to jsou staří ožralové v maskáčích, kteří zastřelí vše co se pohne. Teď si zase každý myslí, že jen co vstoupí do lesa, tak okamžitě dostane pokutu 30.000. Ti nejvíce hýkající nemají absolutně žádné znalosti o zákonech týkajících se myslivosti, zemědělství, lesů apod. Ale hlavně si pořádně zanadávat.

+4/−3
9.11.2016 17:09

J88i73n16d50ř36i42c31h 33M38i25t47t35e16r 6844375131696

To je taky tím, že myslivecká lobby je velmi silná a prosazuje si parlamentem, co si zamane. Hodně poslanců má tuto zvláštní libůstku.

+5/−2
9.11.2016 17:46

R66a36d90i32m 92P45o19l11á65š75e43k 9606923349529

Ono to je spíš lobby životního prostředí než myslivců.

Protože dokud budou všechny plochy v extravilánu neboli mimo zastavěné části měst a obcí automaticky až na speciálně vyřizované výjimky uznány jako plocha pro život zvěře, volně průchozí bez překážek, bude na těchto plochách nutné vždy mít nějakou kvalifikovanou péči - "údržbu" této zvěře. Pro lovnou a škodnou to jsou v našich českých reáliích myslivci, pro chráněnou zvěř - živočichy to jsou speciální orgány ochrany přírody.

Jestli nechcete myslivce třeba na území nějakého okresu, tak musíte dosáhnout toho ,aby v tom okrese byla změnou zákona plocha extravilánu prohlášena za uzavřenou, bez výskytu lovné a škodné zvěře.

Majitelé pozemků v extravilánu, lesů , polí atd pak budou víceméně muset své pozemky oplotit, aby se jim tam zvěř nedostávala a pokud se jim tam vyskytne, tak ji automaticky jako nežádoucí zlikvidovat.

+1/0
10.11.2016 7:32

M67a98r59t16i62n 27V38o81j91á15č48e92k 9283827341106

no asi tomu nerozumím ,ale jak se dozvím ,že zrrovna do tohoto lesa nesmím ? to tam budou nějaké cedule nebboo bude platit neznalost neomlouvá

+2/0
9.11.2016 15:29

M47a43r58t30i29n 16V94o37j96á49č69e66k 9873727441906

přeci jen sledovat někde nějakou místní vývěsku u úřadu je docela nedostatečné

+1/0
9.11.2016 15:30

M93i79c47h84a77l 95T17i48m97k18o 3393864964265

Právě na té úřední desce by to mělo viset, takže každá vycházka do lesa by měla vést kolem úřadu.

0/−2
9.11.2016 17:13

J81i81ř50í 43K22o58c74u32r35e61k 6135314195238

A není těch 60.000 málo? Co třeba propadnutí vešekerého majetku i občanských práv a následný prodej do otroctví? Tím by se zcela jistě naplnila státní kasa, úředníci by konečně byli bohatí... Ne? Vážně ne? Vždyť ten domeček u lesa je tak hezký, co kdyby se třebali líbil paní starostové? Že by ho takto mohla získat...

+6/−1
9.11.2016 14:36

M56a70r92t29i69n 57N97e48r45m49u31t 9507367198319

Pokud tomu rozumim, je potřeba:

1. omezit vstup lidí do lesa, aby se mohla zvěř nerušeně rozmnožovat

2. omezit vstup lidí do lesa, aby se mohla přemnožená zvěř nerušeně střílet

+12/−1
9.11.2016 14:22

J21a76k18u40b 79Š66p86r25i54n60g85e25r 9711532852

A v čem je problém?

+3/−3
9.11.2016 14:40

J80i56ř86í 92P91a36u24l 3206265497282

Problém je v tom, že se stavy přemnožené zvěře nesnižují.

+4/0
9.11.2016 14:48

R43a46d10i21m 70P32o64l10á24š84e94k 9906393559699

On myslivec z toho skoro nic nemá.

Musí obětovat významnou část noci, přitom někde pracuje a musí být do práce fit, aby nebyl nahrazen někým, kdo chodí do práce vyspaný a odpočinutý.

Náboje jsou drahé, pole jsou zapraná kulturou a na zvěř je v nich blbě vidět a pokud ji skutečně střelí, zvěř musí být zpracována a jsou tu časově a finančně náročná povinná veterinární vyšetření.....

+1/0
9.11.2016 15:27

R55a48d68e83k 41H35o93l58í67k 1748634420276

hahaha...hahahaha...hahahahaha ....tak proč to děláš??????

+1/−1
9.11.2016 15:38

J94a95n 65C90e90l60l32e49r 4249436883624

Asi ho to baví....

0/0
9.11.2016 15:45

R60a71d39i11m 84P65o56l47á31š80e75k 9516423179919

Já to nedělám, nejsem myslivec.

Jen uvádím, že myslivost je vesměs zájmová činnost, není to zaměstnání, tudíž to nikdo nemůže myslivcům nějak natvrdo přikázat.

A že ceny těch vstupů šly nahoru tolik, že až na honitby, kde jsou velmi dobré podmínky pro zvěř a případně i zvěř s dobrou trofejí, takže se dá výhodně prodat odstřel, je to spíš prodělečná činnost.

Ty doby, kdy každá myslivecká rodina na vesnici měla od října až po únor každý týden zajíce nebo bažanta a ještě zbylo spousty této drobné zvěře na prodej nemyslivcům, protože v honitbě se každý rok na honech odstřelilo 100 - 200 zajíců a bažantů, je už takových 40 let pryč.

+2/0
9.11.2016 17:16

J48i86n42d45ř17i88c46h 14M27i28t13t98e78r 6324295401156

A co divočáci ?

0/0
9.11.2016 17:44

R78a30d80i63m 64P57o82l19á16š94e95k 9246303249589

Na divočáka musí být dva. Jeden střílí a druhý čeká s dopravou doma.

Když střelí, tak přijede, to 100 - 200 kilové prase musí zpracovat, vyvrhnout, nechat vychladnou a uložit do mrazničky. A než na veterině vyhodnotí vzorky, nesmí s tím masem nic dělat.

Jinak, co jsem zachytil, mimo ty velké lány divočáci hodně kočují. Pár dnů procházejí na konci léta nebo na podzim místní lesy, co vyčuchají za červy nebo kořínky v zemi, to vyryjí a pak zase zmizí.

+1/0
9.11.2016 18:31

J82i67n83d61ř81i96c81h 73M23i66t21t81e81r 6654775241116

Já měl na mysli, kolik jich je, jestli je o ně nouze.

0/0
9.11.2016 18:34

R50a69d71i21m 36P38o83l39á59š35e10k 9936503899969

To nevím. Akorát v poslední době dostáváme od myslivců na výroční schůzí honebního společenstva guláš místo ze srnčího z divočáka.:-)

Jinak ale osobně si myslím, že divočáci se budou víceméně nerušeně množit do té doby, dokud někdo nepřinutí zemědělce dělat v těch velkých lánek opatření k usnadnění odstřelu divočáků - všelijaké pásy bez porostu otevřené k výstřelu na divočáka.

Už se o tom mluví snad 10 let a zatím, co vím, k tomu zemědělce nikdo nepřinutil. Pravděpodobně se to bez dotací nepohne..

Nebo dokud se drony nezdokonalí tak, že bude možné na dron namontovat kulovnici s dálkovým ovládáním a v těch lánech střílet divočáky ze vzduchu.

+1/0
10.11.2016 7:42

J13i53n25d20ř48i67c57h 17M96i56t66t96e53r 6744105531376

Rok 1935 - 442 divočáků,

Rok 2015

A znovu rekord – historicky nejvyšší úlovek 185 496 ks divokých prasat a žádná změna v populační hustotě této zvěře. Zvyšující se lovy divokých prasat a současně i zvyšující se stavy této zvěře v honitbách dávají tušit, že lov této zvěře odstřelem zřejmě nebude řešením populační exploze, probíhající v posledních letech.

0/0
10.11.2016 9:00

J80a93k73u59b 52Š47p56r39i10n32g32e70r 9801782712

Snížit stav přemnožené zvěře není vůbec jednoduchý.

+1/0
9.11.2016 16:46

L76a23d78i37s49l67a74v 43K91a62l73o64u68s 7415396631580

Máte pravdu, ta zvěř v parlamentu se přemnožila.;-D

0/0
11.11.2016 16:19

M81a71r23t56i26n 47N60e16r68m80u47t 9447347458269

Že si myslivci dělají z lesa svoje soukromé hřiště, i když jim nepatří.

+2/−1
9.11.2016 15:28

J76a94n 29C39e95l72l13e69r 4159596803954

Ano, jen z toho platí nájem.....

0/0
9.11.2016 15:45

J77a82k86u97b 69Š68p73r88i18n65g24e60r 9741272302

Ale kulový. Platí za nájem.

+1/0
9.11.2016 16:47

L79a86d36i98s67l26a57v 86K72a21l10o66u84s 7775116171950

Je potřeba : si vzít neprůstřelnou vestu/kuklu a kulomet s sebou. ;-D

0/0
10.11.2016 8:54

D44a50n81i33e81l 82S77o75b60o56t17a 9209794686630

"v době rozmnožování, hnízdění, kladení a odchovu mláďat nebo provádění lovů"

Prosím o vypracování kalendáře, kdy se která událost děje, jako člověk z města nemám tucha. Dále prosím, aby bylo na každém stromě v dané oblasti vyvěšeno oznámení o zákazu vstupu.

+1/0
9.11.2016 13:56

A77l51e33š 82V77e60n23c79o30v94s23k85ý 1699114879208

Tady je v podstatě popsaný celý myslivecký rok. :-)

0/0
9.11.2016 15:11

J16o57s28e25f 34S45u95k 4975140580324

a kde jsou pokuty myslivcům za přemnožení zvěře, resp. za špatný výkon funkce myslivce? Kvůli jejich přístupu každoroční miliardové škody na lesích a polích!

+4/−1
9.11.2016 13:54

J16a69n 50Š75á92l51e45k 8875423548285

Toto samozřejmě existuje, pokuty za nedodržení plánovaného odstřelu uděluje OSSM - Orgán státní správy myslivosti. Prvně si zjistěte potřebné informace a až poté hýkejte;-)

+2/0
9.11.2016 17:04
Foto

P39a44v30e70l 60P38o67k95o18r73n71ý 2456104610612

No, proč by měl někdo lézt druhému do jeho soukromého lesa? Když někdo chce lézt do lesa, ať si ho koupí, ne?

+1/−9
9.11.2016 13:33

R52a39d42e55k 34H78o29l37í16k 1208794280306

..proč by si ho kupoval, když ho může vyplenit a být zákonem chráněný a ještě pokuty udělovat...?

+3/−1
9.11.2016 13:39

P44e34t23r 54K64o87v28a82ř94í62k 1831673399177

Do lesa byl každému vždy vstup umožněn, co je svět světem.

+5/0
9.11.2016 13:49
Foto

P50a58v44e33l 49P24o40k97o15r55n86ý 2296494200162

Určitě ne, pamatujete, jak u nás "boháči" vyháněli ze svého lesa "chudáky". Byl jste na Krétě, ty nekonečné ploty? A v USA, kde právo opravdu ctí cizí majetek?

Les je nemovitý majetek a vstup by měl být umožněn pouze přes veřejné cesty.

+2/−2
9.11.2016 14:18

L23u60k80á19š 47Š60m82a60h26e79l 2217434772574

Většina lesů u nás je státních nebo obecních, v žádném případě pak nejsou myslivců.

+2/0
9.11.2016 14:19

L75u58k86á94š 70Š77m78a71h85e39l 2147884452284

http://www.mezistromy.cz/cz/les/pestovani-lesa/vlastnictvi-lesu-v-cr

1,6 milionu ha státní lesy, 370 tisíc ha obecní, 650 tisíc ha soukromé (to je necelá čtvrtina)

+1/0
9.11.2016 14:22

L66u66k44á48š 17Š75m80a12h12e57l 2907564662974

http://www.uhul.cz/rychle-informace/88-nejvyznamnejsim-vlastnikem-lesu-v-cr-je-stat

tady jsou novější informace z roku 2016, fyzické a právnické osoby dohromady 22 %

+1/0
9.11.2016 14:24
Foto

P27a52v37e79l 62P49o38k95o10r34n77ý 2416374510732

Můj les není ani státní, ani obecní, ale můj. A kolem mého lesa jsou opět soukromé ley, žádný obecní ani státní. Státní jsou většinou ty, co stát zabavil po odsunutých Němcích, tedy co stát ukradl..

+1/−1
9.11.2016 14:25

R50a15d58i24m 64P92o58l44á72š35e11k 9766723559389

Státní lesy jsou hlavně velké souvislé lesy v horách. Mimo hory, kolem vesnic a měst jsou prakticky všechny lesy soukromé nebo městské.

Činnost myslivců je pak dána zákony o životním prostředí a zákonem o myslivosti, který určuje všechny plochy, lesy, pole atd v extravilánu neboli mimo zastavěnou plochu obcí, jako volně prostupné plochy určené pro život lovné a chráněné zvěře.

Majitel takové plochy, lesa, pole atd má pak ze zákona věcné břemeno - zajistit kvalifikovanou péči o tu zvěř. To se v praxi nejvíc děje sloučením jednotlivých ploch v honitbu a jejich pronájmem zájmovému mysliveckému sdružení.

+1/0
9.11.2016 14:31

J14a24n21a 80H53o43l12á 8330357952889

Nenapadlo Vás, že jsou také státní lesy? A až se budete chtít vykoupat v řece, tak si z ní 50m koupíte?8-o

+1/0
9.11.2016 19:22
Foto

P70a66v20e69l 75P48o38k38o61r52n42ý 2416124140682

Ano, spravují je Lesy České republiky, většinou jde o lesy zabavené po odsunutých Němcích.

A asi nevíte, že stát tvrdí, že všechna voda je státní, i v rybníkách, tu si spíše nekoupíte, jen získáte povolení jí čerpat. Pouze dna řek, potoků a rybníků bývají soukromá. Tedy když plavete ve vodě, tak jste ve státním, jak stoupnete na dno, stojíte na soukromém. Já mám svůj rybník na svém pozemku, tedy nic kupovat nepotřebuji, akorát nyní po suchu v něm se koupat nejde...

0/0
9.11.2016 20:20

V17i64k53t60o72r 65W50o70l30f 8632308563976

Úplně naopak, potřebujeme takovou novelu, která by lesním sadistům přistřihla křídla.

+8/−1
9.11.2016 13:27

P40e48t80r 32D28r74a32p91a34l 3125598623475

myslivecká lobby je jedna z nejsilnějších v zemi..

+5/−1
9.11.2016 12:57

J44i92n85d70ř81i18c75h 84Š35k46o78p74e32k 4335291940895

silná je, zas tak moc ale nebude, když zákon prošel hodně osekaný

0/0
9.11.2016 13:09

R16a54d90e39k 96H22o70l19í22k 1368814750826

rozumím tomu dobře? Kdejakej vagabund v zeleném s flintičkou, co nevlastní les ani polnost, mi může udělit pokutu, když se budu pohybovat po svém pozemku, i když se mně nezeptal, když moje pozemky zahrnul do honitby? Co tak právo myslivosti jen těm, co vlastní pozemky určité velikosti, ze kterých je honitba poskládána....

Jak jé možné, že se po mém pozemku beztrestně pohybují ozbrojené idividua chráněná zákonem?

+16/−2
9.11.2016 12:53

L61u93b96o34š 30R56y84c58h80n21a 1809238141111

Já s Vámi cítím. Bohužel majitel pozemku v ČR polnosti nebo lesa nemá jinou volbu. Je donucen právo myslivosti vykonávat nebo tuto činnost na někoho převést. Povinnost tam je, proto, že prostě zvířata běhají všude.

Jako nemyslivce mě spíš zajímají pravidla chovu divoké zvěře. Protože buď je divoká nebo ji někdo chová a pak je přemnožená.

Nezajímají mě tolik pokuty pro návštěvníka lesa jako spíš pokuty za špatný výkon myslivosti v honidbě, kde je přemnožená černá ,kde je přemnožená vysoká, kde jsou přemnožení dravci, přemnožení myslivci a všichni dohromady ničí majetky nemyslivců.

Pokud chtějí vykonávat právo, měli by taky mýt povinnosti.RvRvRv

+8/−1
9.11.2016 13:42

D11a57n95i51e12l 96N43. 95P15o70k17o46r79n24ý 6617686815921

Jo, ty povinnosti je třeba řádně umýt, aby je mohli mít ;-D

Jinak samozřejmě souhlas :-)

0/0
9.11.2016 14:16

R18a52d84i84m 76P96o12l71á19š41e34k 9426203269929

Pravidla jsou taková:

Myslivce řídí příslušný úředník na odboru Životního prostředí příslušného místního nebo městského úřadu.

0/0
9.11.2016 14:34







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.