Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

RegioJet si musel půjčit Bardotku. Na Slovensku mu kamiony ničí vlaky

O čtvrtinu motorových jednotek, které používá na trase Bratislava - Komárno, přišel soukromý dopravce RegioJet během půl roku. Dopravce má nezvyklou smůlu: tři z dvanácti souprav jsou odstavené kvůli střetu s kamiony na přejezdech.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J36o95s64e76f 85H47o75n59e35š 7481832720723

Jančura poznává,jaká je realita.Jedna věc je na papíře spočítat oběh vlaků s minimálními přestávkami.Realita je,že musí držet lokomotivy v záloze pro případ nehod,byť za ně nemůže.Množí se také jízdy na červenou za které může stres fírů.Proto jezdit za jízdné 0,8 Kč/km není udržitelné

+3/−1
12.11.2016 13:51

R31o53m48a83n 68P23o96l63á73č91e76k 5876739795

Jančura to konečně poznává na vlastní kůži jaké je to jezdit na objednané spoje...

Řev, že jezdí přeplněný jde v plné palbě na něj...

Druhá otázka je jestli tyhle moderní soupravy má vůbec cenu opravovat... Většinou jsou konstruované tak, že se náraz rozprostře do celého vlaku a po takové nehodě může být levnější celý vlak odepsat...

+4/−1
11.11.2016 8:31

O67l30d27ř60i16c73h 30J96a65n34e35č43e16k 8509806953761

Přeplněný jezdí proto, že si objednavatel objednal nějakou kapacitu a následně mu nařídil vozit podstatnou část cestujících zdarma, čímž mu snížil tržby a současně výrazně zvýšil obsazenost. To není chyba dopravce!

+1/−2
11.11.2016 9:40

R55o44m16a57n 52P20o19l84á44č77e94k 5386429895

A když jedou narvané ČD, tak řvou všichni na ČD ;-D

Jak já mám rád zjednodušená měřítka dnešní společnosti ;-D

+6/−1
11.11.2016 10:45

O84l18d59ř12i79c67h 27J66a22n65e56č33e50k 8289446863621

Ano to tak bohužel v dnešní zjednodušující společnosti je, že cestující takřka vždy kritizují dopravce, ačkoliv je mnohdy na vině někdo jiný. Samozřejmě i v případě zpoždění apod., kdy je vina na straně dopravce jen výjimečně.

Obdobně včera ráno všichni řvali na silničáře, že včas nedokázali protáhnout / zbavit ledovky silnice, ale že by hlavní díl viny mohl být u řidičů, si připustí málokdo (obzvláště mezi řidiči ;-)).

Já přeci vůbec netvrdím, že Regiojet je bez viny ale ČD mají za plné vlaky vinu vždy.

I když přeplněná 1. třída v railjetech je celkem určitě vinou ČD, protože nejprve objednaly malou kapacitu, protože 1. třídou stejně skoro nikdo nejezdil, a následně ji zlevnily, aby tím aspoň někdo jezdil...

+1/−1
11.11.2016 10:57

M56a32r21t79i20n 27H44o61u72b73a 6493951889848

no jake by to asi bylo jezdit na obejdnane spoje? provozen velmi bezpecne, financne predikovatelne, bez rizika ztraty

0/0
11.11.2016 10:09

P29e69t94r 92N52i30v41n30i93c96k87ý 3262484455867

Co si objednatel objedná, to mu jezdí!

0/0
11.11.2016 10:34

J63o85s43e26f 43K17o74m84á67r72e37k 5484832444159

Jak ze dopravce za nehodu nemuze... A kdo ty viniky zamestnal?

0/0
10.11.2016 22:11

M54a92r72t68i67n 47H31o57u48b93a 6203351909898

dopravce v kontextu clanku je RegioJet. zdalo se mi to byt jasne

+2/0
11.11.2016 10:10

A85n23t39o27n22í37n 86Z84e20l55e68n85ý 2614293171846

Banzai!

+1/0
10.11.2016 21:09

T56o13m81á19š 62M81a71c55e71j27k95a 6471212677937

Za vjetí na přejez, když se to nesmí prostě nafasovat prokuratora a obecné ohrožení.

+4/0
10.11.2016 21:01

M23a64r59t76i82n 51H35o54u26b92a 6273161869588

to ale neresi naklady za opravu

+1/0
11.11.2016 10:10
Foto

J21a78n 45M95r28á86z 5340776869181

Poslat firmu dopravce do konkursu, řešit to exekucí kamionů a pod.

+1/0
11.11.2016 13:02

P76a59v56e55l 65Š64m68í88d72e43k 6109900483648

Ale je to Zamračená nebo Bardotka 749-182-4 Prototypová přestavba lokomotivy 751.039 -pro neznalce Kryšpínovo značení (nově 749.039) byla v jihlavském depu dokončena roku 1992. Jako druhá byla v depu Šumperk přestavována lokomotiva 751.051, pod označením 749.051 vyjela počátkem roku 1993. Poté se rozběhly sériové rekonstrukce a do roku 1996, kdy byly přestavby ukončeny, bylo rekonstruováno celkem 60 lokomotiv. Poslední lokomotiva 749.265 (ex 752.055) byla navíc osazena mikroprocesorovým řídícím systémem Intelo, elektrickým rychloměrem apod. Lokomotivy 749 vznikly jen u Českých drah, na Slovensku k přestavbám přistoupeno nebylo, jelikož pro osobní dopravu postačovaly stroje řad 750 a 754. Jednotlivé stroje nebyly k rekonstrukcím vybírány systematicky, pocházejí ze všech výrobních sérií (vyjma prototypů) a bylo jim ponecháno

zdroj www.wikipedie.com

+2/0
10.11.2016 18:52

B57r18u73n61o 55J64u45r88á54š49e84k 6684830671743

751.039 ale není Kryšpínovo značení! Kryšpínovo značení bylo T478.1039. Toto označení bylo od roku 1988 plošně změněno za nové, dodnes používané, tím se z T478.1 stala 751. Přečíslování ze 751 na 749 se pak odehrálo pouze u té šedesátky vybraných lokomotiv s nově dosazeným elektrickým topením v letech 1992 - 1996.

Mimo toho, Regiojet teď do Komárna jezdí s 749.162, což ale uznávám, že je z fotky v článku špatně čitelné.

+2/0
10.11.2016 19:41

P71a75v35e40l 80Š88m74í73d74e96k 6709360623468

Souhlas psal jsem to nějak rychle Kryšpín začíná s T

0/0
11.11.2016 5:00

R97o85m77a77n 54J56e63s39c25h14k34e 9618215237675

Pane vy si pletete Kryšpína T 478.1 s něčím jiným. Jinak to byl konstruktér lokomotiv v Českomoravské v Praze později ČKD:

0/0
12.11.2016 6:33

J11a26n 79J10e14m14e67l38k24a 1235330

Růst je sice velký. Na druhou stranu používat na příměstské trase 2-3 vozové soupravy s kapacitou cca 90-140 osob. A tady Jančura nemá povinné rezervace jak je zvyklý :-)

Tím chci říct, že když to porovnám s ČD na trati podobné, ale méně lukrativní příměstské trati 323 Ostrava Frýdek Místek, Frenštát. Tak to nakonec ty zlé ČD tak špatně nedělají.

Jejich kapacita ve špičce 4*88=352 cestujících. A ve špičce bývají od Frýdku téměř plné.

A to je jedna z falešných pseudoúspor soutěníků. Menší soupravou.

Mimo špičku jezdí ČD menšíma soupravama 843, případně Regionovou večer. Tedy jsou celkem efektivní.

Kamion už srazili. A na mohutné lokomotivě bylo "pár škrábanců. Zranění cestujících nebylo.

Když jsem jel v Bratislavě. Internet tam stejně nefungoval. Noviny a čokoládu nikdo neroznášel. Sedačky byly standardní pro tyhle vlaky - nic moc. Lepší marketing. Rychlejší stroj. To ano. Co je příkladné jsou parkovací místa u nádraží. Spěšné vlaky s nestejně vzdálenými zastávkami, které my tady nemáme vůbec.

ČD mají více vaty. Na druhou stranu jízdní řád je docela stabilní. U regiojetu už jsem slyšel o zpožděních.. Jízdní řád je docela asi natěsno. Což když se horda nemůže vejít do vlaku je asi problém. A vše se boří. Takže ve výsledku na tom ČD nejsou vůbec špatně. Celý problém trati 323 je, že na příměstských tratích s častýma zastávkama nemá nafta co dělat. A že se EU peníze radši nechají propadnout, než aby se udělala pořádná modernizace. A že výrazným zabijákem je nenávazná pomalá MHD.

+6/−1
10.11.2016 18:27

P75a28v98e86l 79Š66m74í61d91e12k 6859820163888

Bardotka krásna mašinka , ale co za ní vezla;-D

+1/0
10.11.2016 18:40

O24l22d94ř24i76c64h 22J61a61n39e69č20e81k 8459936803191

A na 036 a okolních tratích sice jezdí ČD krásnými novými 840, v nichž ale kvůli bezbariérovému WC a prostoru pro kočárky, bicykly a invalidní vozíky téměř nejsou normální místa k sezení.

Dopravce jezdí tím a v takové kapacitě, co si objednavatel objednal.

Že si objednavatel řekl nějakou kapacitu a následně dopravci nařídil vozit podstatnou část cestujících zdarma, čímž mu snížil tržby a současně výrazně zvýšil obsazenost a teď se nemá k tomu, aby mu za vyšší kapacitu připlatil, to není chyba dopravce.

0/0
11.11.2016 9:38

P48a39v43e39l 62Ř96a14p46e80k 7542476159185

Nechápu tu logiku, kdy pro kamiony platí stejný minimální limit pojištění jako pro papundeklovou popelnici o hmotnosti 400 kilo. Tyhle lidi, kteří takové nesmysly za naše peníze vymýšlí, by si měl vzít na paškál soudce lynch.

+3/0
10.11.2016 18:25

M23i92r27o97s24l47a24v 12F27r19i98d63r85i35c28h 1365156510199

Je to pořádná mašina, ta si s kamiony už poradí.

+9/0
10.11.2016 18:23

J65i91n11d95ř50i89c79h 81Š42k27o71p28e41k 4175231330605

přesně tak

Ty staré lokomotivy měly něco do sebe - samý železo, pořádná konstrukce, vysoká hmotnost

+1/0
10.11.2016 18:24

M96a87t28ú94š 65B71e34n36a26k 9308634432283

Čo železo, ale hlavný rám bol z dôvodu nedostatočnej váhy vylievaní betónom.

0/0
10.11.2016 23:20

P21a61v27e41l 63Ř98a56p11e25k 7122736569445

R^

0/0
10.11.2016 18:24

I29v84a91n 36M45a54r27e15k 6134548532

Plechařina jako každá jiná motorová lokomotiva p.Fridrichu, chtělo by to "Štokr"- 556.0 a bylo by "vymalováno" . R^

+1/0
10.11.2016 18:27

O30l47d95ř44i33c25h 62J63a61n77e82č53e16k 8789886803691

Jenže s takovouhle mašinou je hmotnost vlaku o kapacitě 200 míst minimálně dvojnásobná a spotřeba nafty hádám tak čtyřnásobná oproti modernímu motoráku.

A když by to jelo jako push-pull (no s bardotkou asi těžko, beru teď obecně) s mašinou na konci a do něčeho to narazilo, tak následky jsou asi ještě horší, protože předek navíc muchlá i energie těžké lokomotivy vzadu.

0/0
11.11.2016 9:45

S60t49a85n12i92s91l25a88v 17H40e37r36m97a72n 9927569243863

Desiro ani Talent se už nevyrabi. A proč pořad někdo tvrdi že ma moderni pohodlne soupravy . To je jako Š 105 a Otavia.

+1/−1
10.11.2016 18:15

S19t77a18n15i80s77l57a92v 80H67e16r18m82a38n 9757389333423

překlep Octavia

0/0
10.11.2016 18:17

J92a14n 43S44ů12r52a 4185363553322

Vyrábí. Jen jiný typ.

0/0
10.11.2016 18:45

O33l51d84ř80i23c31h 73J93a59n82e41č79e31k 8259436313181

Pokud jsou 5 nebo 10 let stará desira / talenky Š105, tak co je potom tou octavií? 8-o

A čím je v tomto srovnání pendolino? Asi trabantem, protože to narozdíl od starších typů desir a talentů ani nemá mladší bratříčky ;-D

0/0
11.11.2016 9:47

T48o34m29á53š 68M96a64r32e80k 7923156431727

Bardotka? - my jsme na traťovce říkávali "prsatá"

0/0
10.11.2016 17:59

J13i37n68d31ř47i57c43h 64M32i12t24t53e63r 6394825201716

A čím si myslíte, že byla Bardotka známá ? Intelekt to nebyl.

+2/0
10.11.2016 19:50

M62i23c85h18a86l 27S17e97m14r96á25d 3822576987929

Opravdu je třeba se o peníze s kamionovou firmou soudit? Člověk by řekl, že v právním státě při nezpochybnitelné vině řidiče kamionu nese plnou zodpovědnost přepravní firma, která si to potom může vymáhat na řidiči... řekl bych, že jako poškozený by měl mít člověk právo na rychlou nápravu stavu...

Rozumnej dopravce bude na podobné případy připojištěn...

+3/0
10.11.2016 17:31

M10i53r48e67k 76Z92á55v22o83d60n14ý 7682957500548

Pokud jsme v právním řádě, nemůže škodu platit firma, která nic nezpůsobila. Jak je psáno ve článku, může se RJ soudit s řidičem. Nic víc, nic míň.

0/−5
10.11.2016 17:34

J52i11n92d97ř81i42c79h 59Š26k28o81p14e39k 4595391660175

pojištěná je firma. Pokud má nízký limit, tak přeslimit zaplatí firma a ta má škodu vymáhat po řidiči

+4/0
10.11.2016 17:59

J28i65n54d70ř38i38c71h 14Š85k29o40p95e13k 4665121380185

pochybuji totiž, že povinné ručení je psané na řidiče

+2/0
10.11.2016 18:19

M56a70r40t56i15n 93H28o21d67í18k 2595745738187

To si pletete pojmy s dojmy. Podle českého práva zodpovídá za škodu způsobenou zaměstnance v plné výši zaměstnavatel. Ten pak může nad určitou hranici násobku hrubé mzdy po zaměstnanci požadovat škodu uhradit. Takže zodpovědný je zaměstnavatel.

+1/0
10.11.2016 18:54

K10a74r11e88l 32L87a97n39g63r 2682207380938

Ale nehody se staly na SLOVENSKU ;-).

0/0
10.11.2016 19:52

J39a85n 32M78a47r37k31o 1305200456873

Na slovensku je to podobny

zamnestavatel muze po zamnestnani chtit 3x hrubu mzdu a tim to konci (v CR je to 4.5x hruba mzda)

chyba je i u zamnestnavatele ze setri a sjednava jen minimalni linity

a takisto na statu ze minimalni limiti jsou jen 35M i pro kamiony podle skusenosti vy mneli byt aspon 200-300M

0/0
11.11.2016 9:05

J19a48n 75M20a27j13z95n35e54r 1666877586652

pokud jsou opravy dražší, než limit POVka (zjevně nemají 100M, to by stačit muselo, určitě mají minimum), tak to vymáhat po firmě, za kterou řidič jel. A hlavně už za tohle brát papíry !!!!!!

+1/0
10.11.2016 17:29

I36v36a29n 33M82a41r26e50k 6344188812

Být majitelem RegioJet-u balím si housličky a padám z této polní tratě domů,za pár měsíců může takto přijít o všechny soupravy . 8-oRv

0/0
10.11.2016 17:28

K73a77r73e51l 93L69a25n78g54r 2902527440778

Asi aby si objednali obrněné lokomotivy s pořádnou radlicí ;-D

0/0
10.11.2016 20:12
Foto

R59i63c53h51a16r41d 67P84o28l44á29š80e11k 9934113860619

Bardotka? Tato mašina byla odjakživa Zamračená.

0/−1
10.11.2016 17:26

I56v91a96n 50M11a44r39e28k 6604128712

Ano máte pravdu p.Polášku, je to zamračená . . . . . . Bardotka ,obé je správně . R^

+3/0
10.11.2016 17:30

R27o42m86a81n 45J75e88s14c81h62k95e 9828115507155

Třetí je správně, také Cecula.

0/0
12.11.2016 6:35

M92i55c17h73a88e24l 83C52h13a89r87v85á61t 9239528163752

Tak na spěšné vlaky nasazují soupravu s lokomotivou a co nasazují na couráky?

Ty asi "jezdí" bez lokomotiv.

0/−5
10.11.2016 17:14

O16l81d55ř26i85c93h 29J58a34n96e57č73e39k 8119666103931

Zkuste si ten článek přečíst ještě jednou a trochu se zamyslet nebo se podívejte na jeden z odkazů vedoucí na články o předchozích srážkách.

+1/0
10.11.2016 17:20
Foto

D33a34n 15Š94í96d37a 8285129382417

To tedy Regiojetu nezávidím.

0/0
10.11.2016 17:00

B85ř11e28t29i49s53l75a35v 36Č97e20r98n89í86k 4942934358272

Ještě by mohl Regiojet zažalovat správce železniční dopravní cesty na Slovensku za nedostatečně zabezpečený dopravní koridor. Což by přesně odpovídalo tomu, co se doopravdy stalo ve Studénce a zřejmě i v těchto případech.

+1/−4
10.11.2016 16:59







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.