Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Hlídejte více strojvedoucí, jezdí moc na červenou, píše úřad dopravcům

Počet projetí návěstidel Stůj, lidově řečeno na červenou, na české železnici dál roste. Drážní úřad proto vyzval všechny dopravce, aby přijali opatření, která tento trend zastaví.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

A76d76a58m 27Ž34í33d14e66k 8875342815593

Jsem poměrně v šoku, že u strojvedoucích neexistuje systém podobný tomu v národní dopravě, tedy čipové karty. To jako opravdu může řidič vlaku se stovku lidí na palubě ráno střihnou šichtu u CD, odpoledne RJ a noční pohodovou si dá u Lea a všechno je v pořádku a nikdo o tom v podstatě ani nemusí vědět?

A rohlikář který po nocích rozváží rohlíky po pár hodinách musí do postele a boj se boj kdyby přetáhl o pár minut. Celý následující měsíc žije ve stresu aby nechytili policajti a nepřišlo se na to.

Masakr

+1/0
13.11.2016 10:51

J11a62n 64B10a96r31t67á86č40e71k 6395235800819

Pokud řidič náklaďáku jezdí na papírová kolečka (prozatím jich je v provozu ještě dost), nikdo nic nezjistí. I pokud má digitální kartu nic mu nezabrání odstavit kamion skočit do dodávky do 3,5t a jet, skladník v automobilce může po noční co odstaví ještěrku jít nevyspalý odjezdit 500 km jako testovací řidič auty s RZ začínající na F.

0/0
16.11.2016 2:50

M18i77l82d42a 51J47i34l51o38u10s 1159547118234

Na strojvedoucí se nahrnuly povinnosti od ostatních profesí. Výpravčími počínaje, přes posunovače, až po odbavení cestujících jízdními doklady a odbavením vlaku za průvodčí. To, že řídí lokomotivu či několik lokomotiv je pak někdy bohužel to poslední co stíhá...

Co se týče nehody na Vyšehradě, byl strojvedoucí také osobou řídící posun, to že jeho podřízený posunovač přehlédl návěstidlo se na něj přenese taktéž. Soudě tedy dle obvyklé praxe v podobných případech.

+3/−1
12.11.2016 20:19

V44l97a81d20i65m77í68r 98J73e56ř62á64b92e97k 1157142478443

A jak za to může strojvedoucí? Jede podle toho co mu posunovač říká, tak jak tomu mohl strojvedoucí zabránit?

+1/0
13.11.2016 17:43

D46a51v24i35d 82P54e81c44a 1355594341636

Pokud tedy nebylo ticho a on jel dál, dál dál. Ale to je spekulace.

0/0
13.11.2016 21:18

V94l51a30d53i52m42í89r 28J56e13ř22á19b14e36k 1797862538353

"V současné době mají dopravci možnost strojvedoucího, který projede červenou návěst, znovu proškolit, například z dopravních předpisů. „Vzhledem ke zvyšujícímu se počtu mimořádných událostí tohoto typu se však takový typ opatření jeví jako ne zcela účinný,“ dodal Kolář.

Co to mele pan Kolář za bludy? Copak jdeme do práce s tím, že projedeme návěstidlo? Copak nevíme, že se má před červenou zastavit? Co to ten člověk mele za bláboly? Když už se něco takového stane, nikoho nezajímá, jestli má ten strojvedoucí problémy doma, jestli není vyčerpaný, jestli nemá nějaké osobní nebo pracovní problémy, jestli není přepracovaný, ale strojvedoucího potrestáme tím, že ho pošleme na přezkoušení, protože nerespektoval červenou. V první řadě by měl naopak strojvedoucí jet se svým kontrolorem vozby, jestli má správné návyky a poslat ho na psychologickou konzultaci, co bylo příčinou....Jenže podniky se o lidi nechtějí zajímat.....Jednoduší je ho poslat na přezkoušky....

+4/−2
12.11.2016 18:04

M45a33r62e69k 18M58a97r18t24i36n 8389304516190

Tak snad oslovili dopravce, nikoliv strojvedoucí, ne? Tudíž podnik musí právě řešit to, aby to jen "nelidsky" odbyl nějakým školením.

+1/0
12.11.2016 22:26

R73o19m61a20n 43J48e54s72c24h28k86e 9428395157315

Pan Kolář je špatný ředitel. Nejhorší přejezd v republice v Rájci - Jetřebí prohlásí za bezpečný. Tam přejeli od roku 1996 jenom 18 lidí. Na dálnici také není přechod pro chodce. Na hlavní trati, kde jede několik vlaků za sebou a lidé se nemají jak dostat k vlaku. Ostuda drážního úřadu.

0/0
13.11.2016 14:10

J56a74n 93J89e98m23e10l11k34a 1425710

Podle mě by měli jako první zveřejňovat tabulku, s počtem incidentů na dopravce. Ve výroční zprávě jsou uvedeny vlakokm a procentní podíl na truhu. K tomu dopočítat tedy míru na dopravce.

Stejně jako to trvalo, než čoi vůbec začala zveřejňovat jména společností benzínových pump. A výsledky kontrol. (nedávno už zase jsem je nenašel)

Například dopravci s podílem 0.45% (ČD cca 95% v osobní dopravě), Jezdícího na lokální trati podle wikipedia tuším od 2011 se již povedl čelní střet. Trochu lepší načasování a je tady Bad Aibling. Pak se to hodí na strojvůdce.. A jede se dál.

U unitární železnice podle mě to bylo lepší. Podle mě to měli podchycené. Protože ČD se podle mě čelní střety nestávají "každý rok". Poslední podobný si pamatuji v roce 2008 Paskov. Před tím zas dlouho, dlouho nic.

Nelze dávat všechny do jednoho pytle, někteří jsou určitě dobří, proto by to mělo být zveřejňováno.

Další soukromý, strojvůdce 2 promile za lokomotivou. Taky si nemyslím, že toto je běžné u velké firmy typu ČD.

Snad registrovaných 100 dopravců.

Myslím si, že anglický scénář se evidetně chystá opakovat.. A oni ho nechají opakovat. Nevím proč se peníze EU nepoužijí na aspoň bodové vlakové zabezpečovače na jednokolejných trasách. Abychom dohnali aspoň 30 let zpoždění.

+3/−2
12.11.2016 7:52

P54a44v28e62l 89S35o60b13o44t93k74a 5680534

Tak jim jednoduše dejte pořádné pokuty a když to nepomůže, seberte jim papíry.

Od čeho jiného tu Drážní inspekce je?

0/−7
11.11.2016 22:44

J14a80n 72H18r43u81z75a 8284928859667

Třeba toho ožralu co projel nefunkční železniční přejezd a smetl auto s dvěma lidmi. Pozůstalé jistě potěší, když mu dají pokutu a seberou papíry.8-o Jedině, že by ČD koupily křišťálovou kouli aby zjistily kdo se chystá jet na červenou.

0/0
12.11.2016 11:40

A61l43e39x52a95n73d18r 36Š76m71í92r20o 9536617374606

Až na to, že ten od ČD nebyl. 8-o8-o

+2/0
12.11.2016 14:13

V81í35t69ě37z81s15l50a85v 28K49l90o66z52í66k 3521619574607

Drážní inspekce nedává pokuty, pouze doporučení. Na pokury je Drážní úřad.

0/0
12.11.2016 21:03

J11a55n 95H18o16r70a 6847471906

"Od začátku roku zaznamenal Drážní úřad už 84 případů, kdy strojvedoucí nerespektoval návěst Stůj a projel ji. Naposledy došlo k takovému případu ve čtvrtek v Praze, kdy u nádraží Vyšehrad od sebe vlaky zastavily necelých sto metrů "

...vážený mistře Sůro, nastudujte si prosím u vyšehradského projetí základní informace. Vaše úvaha je hodná Jiřího Ovčáčka :-)

+4/−2
11.11.2016 22:33

F80r20a70n29t56i15š30e92k 91M32a58t84ě56j92č53e33k 7553812503821

Když projede červenou, tak to proškolení nespraví, to lidem lžete. Sundají ho třeba na posunovače. Po roce přezkoušky. Psychotesty. Než se dostane zpátky, tak musí nějaký čas na podřadný výkon. Stojí to hodně peněz a ostudy.

Přál bych novinářům stejná opatření třeba za deset překlepů, nebo pravopisných chyb.

+13/−1
11.11.2016 19:17

T19o29m41á61š 92N60o81v64o72t29n98ý 5516431238681

Bejvávalo

+2/−1
11.11.2016 19:52

J74i57ř30í 44F61a32l72t59u38s 6980755539622

Jo, a začít by mohli hned u pana Sůry: "... výpravčích v řadě stanicích..."

+6/0
11.11.2016 21:15

A51d83a59m 87Ž43í64d80e61k 8785182355953

A nebo od CD přejde ke Cargu, RJ, Leu s nebo někde úplně jinde, a všem sankcím se vysměje!

+1/0
13.11.2016 10:46

R33o64m30a72n 32J16e50s42c34h78k75e 9358475887605

Máte pravdu u ČD to funguje. U soukromníků ráno projede a druhý den opět jezdí.

+1/0
13.11.2016 14:12

J46i68ř13í 61N27e16v28r23l88a 8682213179787

Pane Sůro, prosím Vás, jak může strojvedoucí, který je na mašině u sunutého rychlíku směrem na Smíchov, vidět na návěstidlo přes x vagónů a navíc v oblouku? Logicky přeci. Na strojvedoucího bych to tentokrát neházel.... a příště nad tím trochu víc uvažoval...

+14/−2
11.11.2016 18:46

Z41d17e95n48ě93k 47F38i66l52i85p 7154921341214

Bohuzel,nemel tedy jet,on rozhoduje a zodpovida

0/−8
11.11.2016 19:10

V37a71c17l34a49v 54H13a44j91e75k 3566189899

Pokud to byl posun, tak odpovídá te kdo je v čele sunutého dílu. U sunutého vlaku také.

+10/0
11.11.2016 19:14

Z14d50e40n14ě21k 97F71i11l27i82p 7374411101594

No abyl tam nekdo?

0/−3
11.11.2016 19:19

J92i92ř82í 96N68e91v94r90l50a 8802443709627

Samozřejmě!

+3/0
11.11.2016 19:24

Z74d95e24n30ě91k 84F57i34l25i22p 7814921931614

Tak asi jste tam byl,nikde to neni popsano podrobneji

0/−3
11.11.2016 19:28

R19o20b88e79r91t 49P93r19a51ž19á77k 4868256945230

V čele musí být vždy poučená osoba. Nevím který šílenec by to jinak pustil do světa.

+6/0
11.11.2016 20:34

V10a59c68l50a45v 95H14a12j62e44k 3556529359

no na tom Vyšehradě by mohl mít spoluvinu také výpravčí.

0/0
15.11.2016 8:35

P77e80t10r 13N73o40v84o79t61n10y 1511300671

To neznamená, že to nepo...kazil ten strojvedoucí.

+1/0
11.11.2016 21:56

V65í54t15ě51z14s69l61a20v 25K61l22o52z58í65k 3151189364447

Vysvětlím, v čele sunuteho posunoveho dilu musi byt vždy odborně způsobilá osoba, ta předává navesti strojvudci který ovládá lokomotivu. Pokud dostane špatnou informaci, nastane problém, pokud nedostane žádnou informaci, neprodleně zastaví.... Nikdo nejde na šichtu stim ze dneska projedu návěstidlo, vždy jde o nějaké prehlednuti, chybu atd. I fira je jen člověk, neni stroj.

+1/0
12.11.2016 21:07
Foto

D46a96v67i41d 70K18r73á22s84e19n42s47k58ý 7277290767

Vy si myslíte, že strojvedoucí "couvá na zrcátka"? Jako s autem? Hodně naivní představa. :-) V čele sunutého neboli "couvajícího" vlaku musí být vždycky průvodčí nebo posunovač s vysílačkou.

+5/0
12.11.2016 8:51

I40v59a96n 20M39a85r89e25k 6614288872

Zrušit "drážní inspekci",ta jen brzdí , komplikuje dopravu a stresuje strojvedoucí.

Za komárů jsme měli nástupy na směny téměř každou denní i noční hodinu. Šichty byly dlouhé okolo 15-16 hod bez přerušení . Nezřídlka se stávalo,že jsme na mašině strávili i 18-20 hod (můj rekord byl 27 hod na jeden zátah) . Na lokomotivách nebylo žádné zab.zař či vysílačky,mobily atd , taky nás nic nehlídalo . Normální byl každoměsíční přesčas 40-50hod při měsíční normě výkonu okolo 175hod. Párkrát se mi stalo ,že jsem měl okolo 100 hod. přesčasu za měsíc, a to jsem na každou směnu dojížděl do depa vzdáleného 32 km.

Dnes si fíra na mašině nesmí ani "vrznout" , vlastní myšlení a úsudek v mimořádné situaci je nežádoucí, je to jen těžce střežený "strojvedoucí na baterky" a podle toho to na dráze vypadá . 8-o

+8/−8
11.11.2016 18:14

V59a25c73l78a71v 34H64a15j33e10k 3336829969

Kolik jste toho z toho časi skutčně jel a kolik prostál a prospal.?

+4/−3
11.11.2016 18:17

I76v90a83n 51M77a76r13e94k 6334818342

Kolik p.Hájku ? V 17hod T.Teplé do BlavyÚNS odtud do Žiliny a ráno v 10 hod,. jsme se ve Štúrově dívali ze Sergeje na Ostřihomskou baziliku za Dunajem, zpět už nás dispečer nepustil měli jsme 17 hod výkonu. . . . .Chcete "popis" té 27 hod túry? Stačí přejít na "k-report", sekce "železnice" vlákno "trať Vlára a okolí-archiv" ,tam je mých 60 příběhů,mějte se hezky R^ ? !

+5/−2
11.11.2016 19:37

V55a20c26l14a60v 17H52a78j52e29k 3236969209

Ja znam ze severu jine. Kdy se mezo Mostem a Bilinou víc stalo než jelo a fira za 12 hodin do té Biny z Mostu nedojel A totéž bylo. na Úpořince nebo Všetatské. Já netvrdím, že to nebylo tak jak píšete ale uvádim, ze to bylo i jinak. A když to shrnete třeba za 5 let, tak je otázkou co převažovalo.

+2/0
11.11.2016 23:00

J40i69ř23í 92E22r95b76e16n 1753984426487

Drážní inspekce je tu od toho, aby vyšetřovala nehodové události a dávala podněty, jak zamezit jejich opakování.

Protože třeba takoví utahaní nevyspalí výkoňáci, pětistovkaři a těžkotonážníci, o kterých píšete, způsobili třeba nehodu u Šakvic (103 mrtvých). Teda ti ještě navíc chlastali.

+2/0
11.11.2016 22:28

R11o47m46a84n 24J91e36s43c48h33k60e 9188605537265

Posádka lokomotivy ze šakvické nehody měla být v Brně po 24 hodinách vystřidaná. Nestalo se tak. Právě proto šli chlastat.

+1/0
13.11.2016 14:16

J56i54ř40í 76K62o93c72u21r17e63k 6205824375158

žádné zab.zař či vysílačky,mobily atd , taky nás nic nehlídalo

---

A pak se stalo, že výpravčí omylem pustil dva vlaky proti sobě. A nebylo jak strojvedoucímu říct, aby zastavil. Prostě ho v tu chvíli poslal na smrt, resp. zabít toho protijedoucího. :-(

+2/0
12.11.2016 1:16

J28i78ř20í 82E65r58b68e15n 1933374376867

Přesně tak. Stéblová 1960, Spálov 1990 nebo Krouna 1995 jsou jasným příkladem nemožnosti vyrozumět strojvedoucího.

+1/0
12.11.2016 8:37

J63o70s16e19f 14Š42o67l78t29e61s 8454328790533

Já bych přešel komplet na automatiku. Ať se zainvestuje a je to. Jednou pro vždy vyřešeno.

+1/−13
11.11.2016 17:59

F37e35l39i30x 14M19e98d37e30k 7545494350937

To ale není tak jednoduché.

+3/0
11.11.2016 18:47

J94o56s50e59f 12Š49o75l39t12e15s 8974588760243

Proč ne? Chcete říct, že to nejde? Ano, investice na straně všech provozovatelů železnice by byly nemalé. Ale jak to tak vidím, možná by to bylo ku prospěchu věci.

0/−4
11.11.2016 18:57

F57r84a66n43t87i13š22e30k 42M75a72t33ě27j86č35e50k 7603682783481

Vůbec nevíte o čem je řeč.

+6/0
11.11.2016 19:08

J71o32s78e12f 42Š82o13l23t35e30s 8404718360933

Tak mi vysvětlete problém? Chcete mi tvrdit, že to technicky nejde?

0/0
11.11.2016 19:09

V51a52c63l21a61v 31H80a74j24e73k 3856789319

Technicky lze ledacos, je na to mít ty prachy.

0/0
11.11.2016 19:16

J87o14s61e53f 39Š78o38l52t35e16s 8634108140983

A o čem píšu?

0/−2
11.11.2016 19:23

V97a93c21l45a11v 95H32a45j82e85k 3496169569

No jste mimo realitu. Protože ty prachy nejsou a hnedtak nebudou. Ani nemci či francouzi nic takového nemají.

+1/0
11.11.2016 23:02

J66o95s17e14f 25Š62o60l25t19e73s 8754118920963

Jenom kvůli lobby železničářských odborů a strojvůdců.

0/−2
11.11.2016 23:08

V51a25c46l98a20v 57H32a82j80e12k 3386849829

To je nesmysl co píšete.

+1/0
12.11.2016 16:48

J98o51s31e74f 14Š32o31l71t55e27s 8124488470523

Neřekl bych. Technicky je situace zvládnutelná a to relativně levně. Zeptejte se jakéhokoliv inženýra v oblasti automatizace, odpoví vám. Ale chápu, že by strojvůdci měli problém. Stejně jako ho budou mít řidiči, ale tam se to pozdržet nepodaří, protože od veřejnosti je velký tlak na automatiku, protože je to pohodlné.

0/−1
12.11.2016 17:02

V83a87c30l45a43v 18H97a80j30e45k 3856389579

Ani zatim posledni vykrik techniky ECTS strojvedouciho z mašiny nesunda. Ta nepište nesmyly.

+2/0
12.11.2016 17:10







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.