Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Chybí koleje. Oblíbené Esko zpomalí i přes miliardovou modernizaci

Příměstské vlaky Esko mezi Prahou a jejím okolím jsou jedním z největších tahounů růstu počtu cestujících na železnici. Od nového jízdního řádu ale na hlavní trati z Prahy do Kolína překvapivě zpomalí.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

V87á42c59l16a29v 93K45y50s76e52l42k46a 1365345483537

No hlavní problém je ten, že neexistuje kocepce rozvoje struktury železničních tratí v ČR. Opravují se koridory a zcela nahodile pak vybrané úseky jiných tratí. Stačí se podívat na hektický rok 2015. Jenom v okolí Brna: poloviční reko Brno - Kuřim, poloviční reko Brno - Nesovice (bez stanic), dálkové řízení Újezdec - Vlárský průsmyk (kde lišky dávají dobrou noc).... Vše provedeno v časové tísni díky konci dotačního období EU. Pak se nesmíme divit, že smysluplné projekty nejsou realizovány.

0/0
18.11.2016 12:07

V19l19a86d12i15m34í58r 67F69i88b67i85g26e67r 5194501291484

Výměna kolejí a pražců a zabezpařovacího zařízení kapacitu trati nezvýší o víc než jednotky %, neříkám, že není potřeba optsvovat, ale na mnoha trasách je prostě plno a ke zvýšení kapacity pomůže jen zvýšení počtu kolejí.

0/0
15.11.2016 19:54

J12a31n 36D47a51t78e47l 7966597458722

Modernizace po Česku: Proinvestujeme miliardy ,ale vlaky pojedou ještě delší dobu(a pomaleji) než před tím. To je logika dle SŽDC. To je hnus.

0/−1
14.11.2016 14:49

O86l67d59ř11i96c80h 30J51a53n76e62č83e90k 8459406363581

Další, kdo evidentně nepochopil, anebo ani nečetl článek, ale nutně potřebuje nadávat v diskuzi? 8-o

Můžete uvést konkrétní příklady, kde na modernizovaných tratích většina vlaků zpomalila a to více než o 2 minuty a může za to SŽDC?

Zde jde v první řadě o fatálně zavádějící titulek - prodloužení jízdních dob v jízdním řádu se nikterak netýká modernizovaného úseku. A když se někde díky modernizaci 30 sekund ušetří a jinde 2 minuty ztratí, tak se logicky v součtu jízdní doba nemůže zkrátit. Navíc úsek Běchovice - Úvaly se nemodernizoval kvůli Esku, které kvůli frekvenci zastávek zvýšení maximální traťové rychlosti z nějakých cca. 120 km/h na 160 km/h využít nemůže vůbec anebo jen minimálně, ale kvůli dálkovým vlakům, které skutečně zrychlí.

+3/0
14.11.2016 15:42

M34i18c42h90a27l 87K31r26e26j71č67í 3183632182743

Kocourkov.... Ten kdo něco umí, podniká, ten kdo nic neumí,je u nás ve vládě nebo ve vedení CD.

0/−1
14.11.2016 13:23

O93l82d30ř17i83c28h 86J88a97n74e71č48e47k 8459116203511

anebo pindá v diskuzi pod článkem, kterému ani neporozuměl (nebo si ho vůbec nepřečetl). za to totiž nemůžou ani ČD, ani vláda (resp. ta trochu ano, ale je dost důležitějších viníků).

+3/0
14.11.2016 14:31

O87l72d50ř12i81c68h 79J37a83n79e18č61e43k 8899676873701

Článek vyznívá tak, že "zpomalení" se týká vlaků jedoucích do centra a sice jen některých a jde toliko o číslo v jízdním řádu. Nevidím důvod, když se nějaký spoj na záhlaví s ničím nepotkává, ho prostě nechat jet a dojet o 2 minuty v předstihu - tedy reálné prodloužení jízdní doby žádné. Takže zase mnoho povyku pro nic.

+3/0
14.11.2016 9:50

J95a62n 20S28ů74r15a 4315523923512

Týká se to obou směrů.

0/0
14.11.2016 11:00

R26a82d78e80k 70J56a65n74a45t33a 9205226234502

Ovšem titulek je zavádějící. Prodloužení jízdní doby určitě není kvůli modernizaci, ale kvůli stavu Masaryčky, která modernizací neprošla, naopak tam má teprve začít.

+3/0
14.11.2016 12:03

O79l98d47ř77i36c63h 84J13a60n76e48č47e10k 8329236663291

Souhlas. A navíc, jak už jsem napsal prve, článek vyznívá tak, že se to týká jen vlaků jedoucích na Masaryčku, nikoliv z ní pryč, o tom tam není ani slovo. A to ještě jen těch, které se na zhlaví s něčím potkávají, což dle článku nejsou všechny, ty nedotčené přeci mohou bez čekání projet a dojet do cílové stanice dříve.

A pokud trochu zapojíme mozek, je jasné, že rekonstrukce trati mezi Běchovicemi a Úvaly ani Esko moc zrychlit nemohla, protože soupravy s maximální rychlostí 140 km/h na krátkých mezistaničních úsecích skutečně navýšení maximální traťové rychlosti ze 120 na 160 příliš nevyužijí (a neberte mě za slovo, pokud se to zvýšilo ze 110 na 140 nebo tak něco).

0/0
14.11.2016 14:29

M58a87r27t62i54n 15V98l47á15š77e24k 2322631590821

Nechápu, proč se teda přestalo mluvit o zdvoukolejnění trati Velký Osek - Choceň přes Hradec Králové. Tohle řešení by bylo schopný dost ulevit trati Praha-Kolín hlavně od nákladní dopravy, jednoduše by nákladní vlaky, co nestaví mezi Prahou a Pardubicemi mohli jezdit touto alternativní trasou a třeba by to i zrychlilo dopravu na HK z Prahy přímo a lidi by využívali víc tuhle možnost než cestu z Prahy s přestupem v PCE. Přes Pardubice jedete z Prahy do HK 1:40 s 12 minutovým přestupem a z Prahy do HK přímým rychlíkem přes Lysou a Chlumec taky 1:40...

+7/0
14.11.2016 9:29
Foto

M48a68r48t74i67n 52G26r38o66c23h31o11l 7416328566431

Vámi navrhovaná úprava není v centru zájmu Práglu, co je za Kolínem je out. To jste ještě nepochopil, jak tento Kocourkov funguje? ... S pozdravem z města tak daleko od Práglu, jak to jen jde ... se 45000 auty denně na průtahu centrem, bez obchvatu

0/−4
14.11.2016 10:12

R60a77d13i60m 33Š95o86l34c 1935485405314

No to je sice fakt, ale zas na trati přes Pardubice není akční za kilo bez in-karty, pokud teda není žádná výluka, jinak většinou akční platí i přes Koněpůlky.

0/0
14.11.2016 11:09

D85o69m79i95n26i64k 97Ž40ď82á47n98s76k42ý 7590598497323

To už je na hlavu. Tady se honí každá minuta na železnici, aby vyšlo ekonomické hodnocení a mohlo se to financovat z evropských peněz a pak postaví Běchovice-střed, aby se tísímům lidem prosloužila cesta do centra Prahy, kvůli několika lidem z Běchovic. Bohužel tahle stavba nikdy CBA neměla. A pak do toho ještě tohle?

+2/0
14.11.2016 9:28

M13i66l24a57n 43V63o54l60e98k 5589523816239

Vzpomínáte, jak byli komunisti kritizovaní, že sídliště na okraji Prahy jsou jen noclehárny? Tak teď se nám ten poloměr dojíždění z nocleháren rozrostl o desítky kilometrů. Rychlejší doprava jen umožňuje, aby se 'pražské noclehárny' budovaly dále od Prahy.

+4/0
14.11.2016 9:28

O80l29d21ř93i51c96h 43J34a84n75e34č26e59k 8229786353271

To je ve vyspělém světě úplně normální.

A ta města, která z velké části fungují jako noclehárny pro Prahu, přeci jen nejsou jen noclehárnami, ale plnohodnotnými funkčními městy s veškerou infrastrukturou.

+5/0
14.11.2016 9:32

M73a45r46t12i89n80a 26L73e51v16á 6346458279

Ano a proto se povoluje dopravce jako ARRIVA, hnusný motorák na elektrifikované trati pro pár lidí.

+3/−2
14.11.2016 9:17

P16a55v57e68l 66O79b64d48r17ž62á16l97e28k 6906894408832

Nepovolíte a bude křik o omezování konkurence. Povolíte a bude křik o přetížených tratích.

+2/0
14.11.2016 9:19

P50a74v34e80l 84M16o44r21a89v47e94c 3302109892188

Stačí dát pravidlo čím kratší vlak tím více platí (příp. platí stejně jako dlouhý vlak, v přepočtu na sedadlo to vyjde nevýhodněji), plus pravidlo diesel pod dráty si připlatí.

Oboje má zdůvodnění, oboje je nezávislé na dopravci.

+1/−1
14.11.2016 9:26

O87l66d69ř77i68c89h 55J98a70n78e66č82e40k 8139706883351

Diesly pod dráty přirážku pokud vím platí.

A u krátkých lehkých vlaků pokud vím tvoří zdaleka největší složku platby 'poplatek za řízení', který mají všechny vlaky na dané trati stejný.

Diesly pod dráty nejsou ničím neobvyklým ani v ekofanatickém Rakousku.

Problém propustnosti českých hlavních tratí nejsou zdaleka jen motoráky, které nedokáží dosáhnout maximální traťové rychlosti - té totiž dosahuje máloco, peršinky a bobiny v barvách ČD, peršinky v čele dlouhých žlutých vlaků nebo cokoliv nákladního nejsou o nic lepší.

+3/0
14.11.2016 9:30

P42a67v65e59l 21M45o30r49a22v57e76c 3412699272178

OK, pak osobně nemám s Arrivou větší problém. Užívá trať neefektivně a za to extra platí, to mi přijde fér.

0/0
14.11.2016 9:32
Foto

B71r96o19n60i30s21l71a92v 93G75a62b11r27y32š 2142179281

Jenže peníze nejsou všechno. Sice budou platit víc, ale dopady na efektivní využití trati a lepší stabilitu grafikonu budou mnohem horší.

0/0
14.11.2016 9:45

O58l68d86ř41i34c58h 76J31a48n37e55č42e77k 8669116603591

To máte pravdu, ale však já netvrdím, že zpoplatnění problém kapacity vyřeší.

Pokud je kapacita vyčerpána, pak je rychlým řešením nejen úprava zpoplatnění, ale i určitá regulace - nejsem příznivcem toho někomu zakazovat jezdit, spíš bych navrhoval vytvoření normovaných oken, které by umožnilo posílat stejně rychlé vlaky ve svazcích těsně za sebou, neboli kreslit do grafikonu husté rovnoběžné čáry. Kapacitu trati totiž výrazně narušuje to, že např. EC na Bratislavu jedou v taktu s railjety, ale staví v Kolíně, regiojet v Kolíně nestaví, ale jede jen 140km/h, kdežto LE jede 160, ale v Kolíně staví. Takže např. 1. vrstva pro vlaky, které dokáží jet 160 a mezi Prahou a Třebovou staví jen v Pardubicích a všechny vlaky, které ji nestíhají, ať už kvůli nižší maximální rychlosti nebo protože chtějí zastavit někde navíc, se musí spokojit s jízdní dobou odpovídající rychlosti 140 a zastávkám v Kolíně, Přelouči, Pardubicích, Chocni a Ústí nad Orlicí.

Optimální, ale pomalé řešení je samozřejmě zvýšení kapacity stavbou dalších kolejí (a zlepšením vozového parku, k čemuž lze ale dopravce těžko nutit, pouze motivovat např. výše zmíněným škatulkováním).

0/0
14.11.2016 11:58

M20a42r93t19i68n 23R70u74z70i82c57k43a 1132268176497

tak a ted to zkuste pouzit na dalnice, pokud je kapacita vycerpana, upravime zpoplatneni... to bude reci...

Chybi jednoznacne 4 kolej, ev. alternativni trasa na Brno - VRT a poradna rekonstrukce Praha-HK na vyssi rychlost a jako alternativa k pretizenemu useku...

0/0
11.12.2016 11:05

M57a82r10t40i75n 46Č48a41p39e80k 6830251597264

Spravedlivější by bylo platit podle dosažitelné cestovní rychlosti. Ta určuje kapacitu trati. Vlak s nižší cestovní rychlostí zabírá místo na trati déle.

Co jsem slyšel, tak kontejnery Metransu s TRAXXem (Vmax 100 km/h) dokáže z Ústí do Prahy držet krok s rychlíkem (Vmax 140 km/h). Stačí aby odjel zhruba 5 mimut před rychlíkem a dojedou se až v Praze. Tedy pokud nemusí nikde zbytečně zastavit.

Takže pokud má ten motorák Arrivy cestovní rychlost okolo 100 km/h, tak s přehledem drží krok s vlaky kategorie IC/EC/SC.

+1/0
14.11.2016 10:45

P18a61v49e67l 22M71o22r18a88v54e26c 3652639742288

Jo to určitě. Platit i v závislosti na velikosti přepravního okna které vlak potřebuje. To by snad měl být základ kalkulace. (ale co je realita, to nevím)

0/0
14.11.2016 10:48

O86l45d21ř47i91c30h 83J10a30n83e73č92e62k 8799866393541

Základem pro zpoplatnění je hmotnost vlaku.

Zpoplatnění podle přepravního okna se mi moc nezdá - to by totiž couráky byly velmi drahé a pokud by z tohoto důvodu došlo k jejich omezení ve prospěch chaotické a co do počtu jízdních souprav naddimenzované dálkové dopravy, tak to není dobré řešení.

Hlavní problém na české železnici bych viděl v tom, že vlaky "stejných" kategorií mají výrazně odlišné jízdní doby a těžko je tak lze na trať posílat ve svazcích několika rychlých vlaků těsně za sebou, po nichž by následovalo delší okno pro pomalejší.

Maximálně efektivní poskládání grafikonu kazí třeba už jen to, že EC do Bratislavy a railjety do Vídně jedou v taktu, ale EC staví v Kolíně, kdežto railjet ne. LE jezdí 160km/h, jenže staví v Kolíně - je otázka, jestli za rok ještě bude. Regiojet sice v Kolíně nestaví, ale peršink jede maximálně 140km/h a s deseti vagony (nevím, kolik jich teď jezdí) má mizernou akceleraci. Do toho máme ještě zastávkové rychlíky atd., obdobná situace bude i u nákladních vlaků, které určitě nemají všechny stejnou maximální (ani reálně dosahovanou) rychlost.

To je důsledek stavu v česku provozovaných hnacích vozidel, nekoncepčního a neustále měněného zastavování vlaků na problematickém úseku a i jeho délka cca. 160 kilometrů - i kdyby se všechny dálkové vlaky na odjezdu z Prahy maximálně efektivně poskládaly těsně za sebe, za Chocní jsou mezi nimi čtvrthodinové rozdíly.

Takže spíš než vysoce zpoplatňovat couráky, které potřebují široké časové okno, bych řešení viděl ve stanovení normovaných oken, která by se dobře skládala do svazků, a konkrétní spoj by měl nárok na nejrychlejší z těch, které je schopen stíhat. Příklad: 1. okno pro maximální rychlost 160km/h (a patřičnou akceleraci) a zastávky jen v Pardubicích a Třebové. 2. okno pro rychlost 140 a zastávky v Kolíně, Přelouči, PU, Chocni, Ústí nad Orlicí a Č. Třebové. Chceš stavět jen v PU, ale můžeš jet jen 140 - anebo jedeš 160, ale chceš stavět v Kolíně? Smůla, musíš se přizpůsobit 2. oknu.

0/0
14.11.2016 11:36

P24a54v73e94l 92M45o14r45a36v48e92c 3542249192828

Jo, to dává smysl.. Stejně ale kdyby SŽDC na pár nejvytíženějších tratích měla 4 koleje, dají se kapacitní problémy způsobené různou rychlostí/zrychlením/počtem zastávek vyřešit mnohem elegantněji. Analogicky jako "upgrade" 2proudé silnice na 4proudou nezvýší kapacitu a průjezdnost jen 2krát, ale víc.

Jenže SŽDC o žádné další koleji nechce ani slyšet;-O8-o;-(

0/0
14.11.2016 12:11

K72a23r52e45l 71N76a67s95t33o60u29p83i48l 3770591380121

je třeba jeden rok povolit, druhej nepovolit a změřit křiky a pak se řídit tím menším...

0/−1
14.11.2016 9:27
Foto

B25r70o51n19i11s32l92a10v 16G12a65b80r90y55š 2162739891

Ze současného stavu dopravy jsem nešťastný. Nerozumím tomu, že kdejaký politik má větší váhu slova a názoru než odborník. Už dávno jsme mohli mít všechno dokončeno, ale lidem se házejí klacky pod nohy, místo abychom si užívali pohodovou jízdu autem, vlakem a MHD.

Minimálně do České Třebové by měla vést z Prahy alespoň čtyřkolejná trať, protože se ještě mísí s nákladní dopravou. O minutu delší jízdní doba není zase tak hrozná, ale pokud člověk bude přestupovat, je 60 sekund dost dlouhá doba. To je ovšem způsobeno nerovnoměrným grafikonem. V každém případě by se měla doprava ubírat směrem ke zrychlování.

+6/0
14.11.2016 9:02

F29r49a37n51t67i76š56e57k 50F43l73i61n65t67a 1764200899393

Kudy např. v Kolíéně protáhnete další dvě koleje?

+2/0
14.11.2016 9:05
Foto

B52r66o73n71i89s58l45a64v 74G11a25b41r15y23š 2192579571

To je správná otázka. Na tu ovšem sám nedokážu odpovědět. Nějaká řešení by byla, ale nejsem si jistý, jestli by byla realizovatelná. Faktem je, že okolo Labe moc místa není, ale kapacita tratí se navýšit nějak musí.

0/0
14.11.2016 9:13

R20a11d60e57k 93J93a60n59a88t29a 9485506444882

Nejlepší řešení je postavit konečně VRT Praha-Brno.

Do té doby pak namalovat grafikon tak, aby se kapacita využila efektivně (tj. omezit počet expresních vlaků, namalovat trasy pro menší počet delších vlaků a tyto vysoutěžit/vydražit).

A Velký Osek-HK-Choceň zdvojkolejnit, tam nevidím žádný neřešitelný problém.

0/0
14.11.2016 12:08

O69l11d26ř62i17c26h 56J59a77n16e12č11e54k 8429186383601

Už jsem to tu napsal: VRT Praha - Brno trati Praha - Česká Třebová odlehčí minimálně, toliko o jeden až dva páry vlaků za hodinu. Náklady, které by po VRT mohly jet, předpokládám kvůli vytížení 010 jezdí přes HavlBrod nebo v noci.

A i jak zvýšit kapacitu jsem tady už navrhoval - soutěžit a zakazovat podle mě není potřeba, je potřeba do grafikonu dostat rovnoběžné čáry, které lze namalovat velmi hustě. Spojovat v úseku Praha - ČT krátké vlaky na jižní a střední / severní Moravu ano, ale potenciál je dost omezený.

0/0
14.11.2016 14:44

J52i18ř19í 65K18o39c80u58r72e22k 6215104395958

Pro náklady je trať přes Třebovou mnohem výhodnější než přes Havlíčkův Brod. Uvezete o cca 800-1000 tun více tou samou lokomotivou. Pokud jede náklad od Drážďan a dále přes Brno, vůbec se nemusí na trati Ústí-Praha-Pardubice objevit, pojede po opačném (pravém) břehu Labe. Kolín mine ze severu. Jen by to chtělo od Velkého Oseka až do Hradce Králové druhou kolej. Rozšiřovat jednokolejku je mnohem jednodušší než stavět další dvě koleje u dvoukolejky. Náklady můžou tedy jet po pravobřežce, jen jim musí z cesty uhnout 810 a Regionovy, které májí maximálku 80 a cestovní rychlost 30-40 km/h.

Největší problém pro kapacitu jsou různě rychlé vlaky na téže koleji. Němci to zjistili, že provoz nákladních vlaků po VRT kombinuje akorát tak všechny nevýhody.

0/0
14.11.2016 19:17

J24a40n 22C54e40p87e59k 1114416100

netuším, proč zrovna nákladní vlaky nebo rychlíky, které tam nestaví, musí jet primárně přes Kolín? ať pro tyto udělají další 3 koleje úplně mimo.

+2/0
14.11.2016 9:23

O60l32d54ř54i91c49h 27J51a59n67e95č42e34k 8329616713441

Kolem města - např. by se někde za Velimí mohly odpojit od stávající trati a pokračovat na východ k Sendražicům, kde by se 'přidružily' k 231, mohla by tam být výhybna, a zpět ke stávající trati by se napojily zase až za Kolínem, klidně až u Záboří, ideální by bylo, kdyby spolu s tím vznikla i spojka mezi 231 a 230, která by se vyhýbala kolínskému nádraží.

Čtyřkolejná trať přeci automaticky nemusí znamenat čtyři koleje vedle sebe - právě v Rakousku mezi Vídní a Lincem jde spíše o dvě dvojkolejné trati (původní a novou VRT) vedoucí poblíž sebe a občas propojené, mezi Vídní a St. Pölten pak vedou dokonce dost daleko od sebe. A kolem St. Pöltenu je nový 'obchvat' pro nákladní vlaky, aby nemusely přes město a nádraží.

Je přeci spousta vlaků, které přes kolínské nádraží vůbec nemusí - expresy, které tam nestaví, stejně jako náklady.

Problém s místem by ostatně byl i mezi Chocní a Českou Třebovou - tam by byl ideální dlouhý tunel.

A mezi Prahou a Chocní se čtyřkolej, alespoň z hlediska nákladní dopravy a mimořádných událostí, dá řešit i modernizací trati přes Hradec Králové.

+7/0
14.11.2016 9:23

A14n43t13o45n58í48n 19Z86e70l41e87n76ý 2494103501766

Až si mladý poříděj rodinu, poženem to do patra.

0/0
14.11.2016 9:24

O18l14d85ř83i36c65h 32J94a69n50e70č10e81k 8159896923681

Možná to zní úsměvně, ale taky řešení - viz Neue Inntalbahn (VRT Innsbruck - Kufstein)

+1/0
14.11.2016 9:26

O53n54d67ř37e64j 12P83l45í67v31a 9170385731203

ano, to je celkem reálné a ve světě i realizované řešení, např Bologna centrale: přízemí běžné historické nádraží se vším všudy a běžným provozem, -1 kiss and ride parkoviště, -2 odbavovací hala pro nákup jízdenek všech dopravců, -3 hala s občerstvením a místem k čekání, -4 nástupiště VRT

0/0
14.11.2016 11:07

P66a54v65e26l 27O74b86d18r47ž21á18l74e17k 6766184158642

Vezměte si současnou mapu trati, najděte místo pro čtvrtou kolej, která povede jen po státních pozemcích, proti které nebude nikdo protestovat a má šanci získat stavební povolení ... nakreslete jí do mapy a pak mapu pošlete na SŽDC. Utrhnou Vám za ní ruce.

0/0
14.11.2016 9:18
Foto

B51r94o18n95i55s82l48a52v 12G11a48b67r44y25š 2652949401

Souhlasím, že to nebude tak jednoduché.

Ale co byste pro zvýšení kapacity trati navrhoval Vy?

0/0
14.11.2016 9:23

P13a54v26e88l 71O27b81d44r16ž55á29l88e93k 6176364628652

Kapacitu nezvýšíte, můžete jí jen efektivněji využít.

Takže ji nepřidělovat každému joudovi s orchestrionem, který se rozhodne vozit lidi. Důsledně vyžadovat minimální dynamické parametry vozidel, kterým bude kapacita přidělena. Omezit denní nákladní přepravu (ano, je to nepopulární, ale když se tam nevejde, tak prostě smolík).

0/−1
14.11.2016 9:26

K64a42r65e23l 21N71a26s72t25o73u47p49i13l 3940511790761

Aha, takže ten náklad převedeme zpátky na silnice, tak jste to myslel?

+1/0
14.11.2016 9:28

P72a62v87e75l 79O77b35d60r48ž36á29l62e17k 6936214158772

Bohužel ano, ať to neříkám rád. Nejsme dost velký stát, aby tu mohly být vedle sebe rychlé osobní tratě a pomalé nákladní.

Co preferovat, to je otázka politická, ne technická.

0/−3
14.11.2016 9:32

O59l32d38ř26i91c82h 98J25a55n52e44č94e13k 8599766193271

Jaktože to jde ve srovnatelně velkém Rakousku nebo menším Švýcarsku? 8-o A to má ČR vhodnější geografické podmínky než alpské státy.

Ano, "co preferovat, to je otázka politická, ne technická", to je pravda.

+2/0
14.11.2016 9:34

O43l73d73ř89i84c63h 40J62a72n45e96č19e17k 8799356443341

Hmm a české dálnice anebo třeba rakouské železniční novostavby vedou výlučně po pozemcích vlastněných státem nebo železnicí?

+1/0
14.11.2016 9:25

P45a28v50e59l 80O79b88d59r33ž35á90l65e44k 6756524538892

Když už se staví a pak stojí, tak určitě.

Problém je, že před stavbou většinou patří někomu jinému a to je (alespoň u nás) kámen úrazu - získat pozemek pro stavbu od soukromníka. Za cenu, kterou je daňový poplatník ochotný zaplatit a v horizontu jednociferného počtu let.

0/0
14.11.2016 9:30

O59n47d41ř87e74j 67P97l63í28v46a 9120155481723

řešit by se to nějak mělo, ovšem pravda také je, že se tu z jistého důvodu 50 let kašlalo na vlastnická práva, a tak dnes každý štráfek pole nebo lesa má i několik majitelů a to ideální proporcionality - tzn. pokud vlastníte ideální 1/6 pozemku, nikdo vám neukáže, která šestina to je... a je velmi náročné se dohodnout se 6 navíc blíže i vzdáleně příbuznými, než s 1 člověkem v tom má jistě rakousko i švýcarsko výhodu

0/0
14.11.2016 11:15

D19o59m77i24n57i67k 66Ž61ď93á84n39s60k38ý 7480968377693

Jestli bude někdy VRT Praha - Brno, tak další kolej není potřeba.

0/−1
14.11.2016 9:29







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.