Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Diskuze

Chybí koleje. Oblíbené Esko zpomalí i přes miliardovou modernizaci

Příměstské vlaky Esko mezi Prahou a jejím okolím jsou jedním z největších tahounů růstu počtu cestujících na železnici. Od nového jízdního řádu ale na hlavní trati z Prahy do Kolína překvapivě zpomalí.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
VK

No hlavní problém je ten, že neexistuje kocepce rozvoje struktury železničních tratí v ČR. Opravují se koridory a zcela nahodile pak vybrané úseky jiných tratí. Stačí se podívat na hektický rok 2015. Jenom v okolí Brna: poloviční reko Brno - Kuřim, poloviční reko Brno - Nesovice (bez stanic), dálkové řízení Újezdec - Vlárský průsmyk (kde lišky dávají dobrou noc).... Vše provedeno v časové tísni díky konci dotačního období EU. Pak se nesmíme divit, že smysluplné projekty nejsou realizovány.

0 0
možnosti
VF

Výměna kolejí a pražců a zabezpařovacího zařízení kapacitu trati nezvýší o víc než jednotky %, neříkám, že není potřeba optsvovat, ale na mnoha trasách je prostě plno a ke zvýšení kapacity pomůže jen zvýšení počtu kolejí.

0 0
možnosti
JD

J10a94n 57D33a76t81e88l

14. 11. 2016 14:49

Modernizace po Česku: Proinvestujeme miliardy ,ale vlaky pojedou ještě delší dobu(a pomaleji) než před tím. To je logika dle SŽDC. To je hnus.

0 1
možnosti
OJ

Další, kdo evidentně nepochopil, anebo ani nečetl článek, ale nutně potřebuje nadávat v diskuzi? 8-o

Můžete uvést konkrétní příklady, kde na modernizovaných tratích většina vlaků zpomalila a to více než o 2 minuty a může za to SŽDC?

Zde jde v první řadě o fatálně zavádějící titulek - prodloužení jízdních dob v jízdním řádu se nikterak netýká modernizovaného úseku. A když se někde díky modernizaci 30 sekund ušetří a jinde 2 minuty ztratí, tak se logicky v součtu jízdní doba nemůže zkrátit. Navíc úsek Běchovice - Úvaly se nemodernizoval kvůli Esku, které kvůli frekvenci zastávek zvýšení maximální traťové rychlosti z nějakých cca. 120 km/h na 160 km/h využít nemůže vůbec anebo jen minimálně, ale kvůli dálkovým vlakům, které skutečně zrychlí.

3 0
možnosti
MK

Kocourkov.... Ten kdo něco umí, podniká, ten kdo nic neumí,je u nás ve vládě nebo ve vedení CD.

0 1
možnosti
OJ

anebo pindá v diskuzi pod článkem, kterému ani neporozuměl (nebo si ho vůbec nepřečetl). za to totiž nemůžou ani ČD, ani vláda (resp. ta trochu ano, ale je dost důležitějších viníků).

3 0
možnosti
OJ

Článek vyznívá tak, že "zpomalení" se týká vlaků jedoucích do centra a sice jen některých a jde toliko o číslo v jízdním řádu. Nevidím důvod, když se nějaký spoj na záhlaví s ničím nepotkává, ho prostě nechat jet a dojet o 2 minuty v předstihu - tedy reálné prodloužení jízdní doby žádné. Takže zase mnoho povyku pro nic.

3 0
možnosti
JS

J69a50n 44S78ů73r32a

14. 11. 2016 11:00

Týká se to obou směrů.

0 0
možnosti
MV

Nechápu, proč se teda přestalo mluvit o zdvoukolejnění trati Velký Osek - Choceň přes Hradec Králové. Tohle řešení by bylo schopný dost ulevit trati Praha-Kolín hlavně od nákladní dopravy, jednoduše by nákladní vlaky, co nestaví mezi Prahou a Pardubicemi mohli jezdit touto alternativní trasou a třeba by to i zrychlilo dopravu na HK z Prahy přímo a lidi by využívali víc tuhle možnost než cestu z Prahy s přestupem v PCE. Přes Pardubice jedete z Prahy do HK 1:40 s 12 minutovým přestupem a z Prahy do HK přímým rychlíkem přes Lysou a Chlumec taky 1:40...

7 0
možnosti
Foto

Vámi navrhovaná úprava není v centru zájmu Práglu, co je za Kolínem je out. To jste ještě nepochopil, jak tento Kocourkov funguje? ... S pozdravem z města tak daleko od Práglu, jak to jen jde ... se 45000 auty denně na průtahu centrem, bez obchvatu

0 4
možnosti
Foto

To už je na hlavu. Tady se honí každá minuta na železnici, aby vyšlo ekonomické hodnocení a mohlo se to financovat z evropských peněz a pak postaví Běchovice-střed, aby se tísímům lidem prosloužila cesta do centra Prahy, kvůli několika lidem z Běchovic. Bohužel tahle stavba nikdy CBA neměla. A pak do toho ještě tohle?

2 0
možnosti
MV

M52i21l44a42n 50V42o82l90e40k

14. 11. 2016 9:28

Vzpomínáte, jak byli komunisti kritizovaní, že sídliště na okraji Prahy jsou jen noclehárny? Tak teď se nám ten poloměr dojíždění z nocleháren rozrostl o desítky kilometrů. Rychlejší doprava jen umožňuje, aby se 'pražské noclehárny' budovaly dále od Prahy.

4 0
možnosti
OJ

To je ve vyspělém světě úplně normální.

A ta města, která z velké části fungují jako noclehárny pro Prahu, přeci jen nejsou jen noclehárnami, ale plnohodnotnými funkčními městy s veškerou infrastrukturou.

5 0
možnosti
ML

Ano a proto se povoluje dopravce jako ARRIVA, hnusný motorák na elektrifikované trati pro pár lidí.

3 2
možnosti
PO

Nepovolíte a bude křik o omezování konkurence. Povolíte a bude křik o přetížených tratích.

2 0
možnosti
BG

Ze současného stavu dopravy jsem nešťastný. Nerozumím tomu, že kdejaký politik má větší váhu slova a názoru než odborník. Už dávno jsme mohli mít všechno dokončeno, ale lidem se házejí klacky pod nohy, místo abychom si užívali pohodovou jízdu autem, vlakem a MHD.

Minimálně do České Třebové by měla vést z Prahy alespoň čtyřkolejná trať, protože se ještě mísí s nákladní dopravou. O minutu delší jízdní doba není zase tak hrozná, ale pokud člověk bude přestupovat, je 60 sekund dost dlouhá doba. To je ovšem způsobeno nerovnoměrným grafikonem. V každém případě by se měla doprava ubírat směrem ke zrychlování.

6 0
možnosti
FF

Kudy např. v Kolíéně protáhnete další dvě koleje?

2 0
možnosti
  • Nejčtenější

Za vytlačení z linky do Brna musí Student Agency zaplatit náhradu 21 milionů

22. dubna 2024  15:55

Společnost Student Agency provozující autobusy a vlaky pod označením RegioJet musí zaplatit...

Číst iDNES.cz se vyplatí. Megahra o statisíce korun pro věrné čtenáře vrcholí

15. března 2024  15:02,  aktualizováno  24.4 9:32

Na portálu iDNES.cz vrcholí Megahra o peníze. Do pondělí 29. dubna může každý čtenář s registrací...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Hello Kitty slaví padesátiny. Celý svět si myslí, že je to kočička, jenže není

25. dubna 2024  11:25

Kulatý obličej se dvěma trojúhelníkovýma ušima, drobný čumáček, vousky a červená mašle na uchu....

Desítky tisíc letů nad Evropou hlásí rušení signálu GPS. V podezření Rusko

23. dubna 2024  10:37

Navigační systémy letadel na trasách nad Pobaltím i nad dalšími oblastmi hlásí stále více...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Nad Českem krouží nové značky fast foodů. V plánu mají rozvířit trh

22. dubna 2024

Premium Již třicet let vévodí šťavnatým burgerům, hranolkům a kuřeti v Česku tři fastfoodové řetězce. Nyní...

Kdo hledá práci, má to těžší než dřív. Na jedno místo se hlásí stále víc lidí

26. dubna 2024

Premium Ještě docela nedávno si uchazeči o práci napříč obory mohli vybírat a náboráři se o ně skoro prali....

Jižní Korea sází hlavně na jádro, nic jiného jí nezbývá

26. dubna 2024

Seriál Energetický sektor Jižní Koreje zůstává závislý na dovozu fosilních paliv. Postupně je však hodlá...

Zahraniční pracovníky nejvíc láká Austrálie, z měst vede Londýn, říká průzkum

25. dubna 2024

Nejoblíbenější zemí pro zahraniční pracovníky je Austrálie, za ní se umístily Spojené státy a...

Více než polovina britských dětí pod třináct let pila alkohol, zjistila studie

25. dubna 2024  16:19

Více než třetina britských chlapců a dívek v letech mezi 11 a 13 lety má zkušenosti s konzumací...

Akční letáky
Akční letáky

Všechny akční letáky na jednom místě!