- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
No hlavní problém je ten, že neexistuje kocepce rozvoje struktury železničních tratí v ČR. Opravují se koridory a zcela nahodile pak vybrané úseky jiných tratí. Stačí se podívat na hektický rok 2015. Jenom v okolí Brna: poloviční reko Brno - Kuřim, poloviční reko Brno - Nesovice (bez stanic), dálkové řízení Újezdec - Vlárský průsmyk (kde lišky dávají dobrou noc).... Vše provedeno v časové tísni díky konci dotačního období EU. Pak se nesmíme divit, že smysluplné projekty nejsou realizovány.
Výměna kolejí a pražců a zabezpařovacího zařízení kapacitu trati nezvýší o víc než jednotky %, neříkám, že není potřeba optsvovat, ale na mnoha trasách je prostě plno a ke zvýšení kapacity pomůže jen zvýšení počtu kolejí.
Modernizace po Česku: Proinvestujeme miliardy ,ale vlaky pojedou ještě delší dobu(a pomaleji) než před tím. To je logika dle SŽDC. To je hnus.
Další, kdo evidentně nepochopil, anebo ani nečetl článek, ale nutně potřebuje nadávat v diskuzi?
Můžete uvést konkrétní příklady, kde na modernizovaných tratích většina vlaků zpomalila a to více než o 2 minuty a může za to SŽDC?
Zde jde v první řadě o fatálně zavádějící titulek - prodloužení jízdních dob v jízdním řádu se nikterak netýká modernizovaného úseku. A když se někde díky modernizaci 30 sekund ušetří a jinde 2 minuty ztratí, tak se logicky v součtu jízdní doba nemůže zkrátit. Navíc úsek Běchovice - Úvaly se nemodernizoval kvůli Esku, které kvůli frekvenci zastávek zvýšení maximální traťové rychlosti z nějakých cca. 120 km/h na 160 km/h využít nemůže vůbec anebo jen minimálně, ale kvůli dálkovým vlakům, které skutečně zrychlí.
Kocourkov.... Ten kdo něco umí, podniká, ten kdo nic neumí,je u nás ve vládě nebo ve vedení CD.
anebo pindá v diskuzi pod článkem, kterému ani neporozuměl (nebo si ho vůbec nepřečetl). za to totiž nemůžou ani ČD, ani vláda (resp. ta trochu ano, ale je dost důležitějších viníků).
Článek vyznívá tak, že "zpomalení" se týká vlaků jedoucích do centra a sice jen některých a jde toliko o číslo v jízdním řádu. Nevidím důvod, když se nějaký spoj na záhlaví s ničím nepotkává, ho prostě nechat jet a dojet o 2 minuty v předstihu - tedy reálné prodloužení jízdní doby žádné. Takže zase mnoho povyku pro nic.
Nechápu, proč se teda přestalo mluvit o zdvoukolejnění trati Velký Osek - Choceň přes Hradec Králové. Tohle řešení by bylo schopný dost ulevit trati Praha-Kolín hlavně od nákladní dopravy, jednoduše by nákladní vlaky, co nestaví mezi Prahou a Pardubicemi mohli jezdit touto alternativní trasou a třeba by to i zrychlilo dopravu na HK z Prahy přímo a lidi by využívali víc tuhle možnost než cestu z Prahy s přestupem v PCE. Přes Pardubice jedete z Prahy do HK 1:40 s 12 minutovým přestupem a z Prahy do HK přímým rychlíkem přes Lysou a Chlumec taky 1:40...
Vámi navrhovaná úprava není v centru zájmu Práglu, co je za Kolínem je out. To jste ještě nepochopil, jak tento Kocourkov funguje? ... S pozdravem z města tak daleko od Práglu, jak to jen jde ... se 45000 auty denně na průtahu centrem, bez obchvatu
To už je na hlavu. Tady se honí každá minuta na železnici, aby vyšlo ekonomické hodnocení a mohlo se to financovat z evropských peněz a pak postaví Běchovice-střed, aby se tísímům lidem prosloužila cesta do centra Prahy, kvůli několika lidem z Běchovic. Bohužel tahle stavba nikdy CBA neměla. A pak do toho ještě tohle?
Vzpomínáte, jak byli komunisti kritizovaní, že sídliště na okraji Prahy jsou jen noclehárny? Tak teď se nám ten poloměr dojíždění z nocleháren rozrostl o desítky kilometrů. Rychlejší doprava jen umožňuje, aby se 'pražské noclehárny' budovaly dále od Prahy.
To je ve vyspělém světě úplně normální.
A ta města, která z velké části fungují jako noclehárny pro Prahu, přeci jen nejsou jen noclehárnami, ale plnohodnotnými funkčními městy s veškerou infrastrukturou.
Ano a proto se povoluje dopravce jako ARRIVA, hnusný motorák na elektrifikované trati pro pár lidí.
Nepovolíte a bude křik o omezování konkurence. Povolíte a bude křik o přetížených tratích.
Ze současného stavu dopravy jsem nešťastný. Nerozumím tomu, že kdejaký politik má větší váhu slova a názoru než odborník. Už dávno jsme mohli mít všechno dokončeno, ale lidem se házejí klacky pod nohy, místo abychom si užívali pohodovou jízdu autem, vlakem a MHD.
Minimálně do České Třebové by měla vést z Prahy alespoň čtyřkolejná trať, protože se ještě mísí s nákladní dopravou. O minutu delší jízdní doba není zase tak hrozná, ale pokud člověk bude přestupovat, je 60 sekund dost dlouhá doba. To je ovšem způsobeno nerovnoměrným grafikonem. V každém případě by se měla doprava ubírat směrem ke zrychlování.
Kudy např. v Kolíéně protáhnete další dvě koleje?