Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

České hory se zasněžují investicemi. Letos napadlo půl miliardy

Ani tři nepříliš chladné zimy za sebou neodradily podnikatele od investic do byznysu s lyžováním. Do českých a moravských hor letos přitekla zhruba půlmiliarda korun. Nejvíce peněz utrácejí lyžařské areály za výrobu technického sněhu. Zdražují ale jen některé.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P31a85v34e12l 23M15o64r37a86v63e51c 3202619972858

Já tu sjezdařskou mánii nějak nechápu. K čemu sypat stamiliony do ryze soukromého byznysu?

K čemu lyžařské výcvikové kurzy na ZŠ i SŠ (když už tak radši plavecké kurzy, je užitečnější když dítě umí plavat než když umí jezdit ze svahu na lyžích)?

K čemu každodenní sněhové zpravodajství z hor (mají stejný servis třeba zemědělci? nebo podobné info před fotbalovým zápasem nebo před během s desítkami tisíc účastníků)?

Proč je sjezdařský byznys tak často zmiňován v médiích obecně? V porovnání s jinými..

Navíc, když my ani nemáme hory. (ne, Krkonoše nejsou hory, to jsou kopečky)

+1/−3
13.11.2016 14:27

J44a12n 64P31a64v98e18l 8963842388806

Nesouhlasím se sypáním peněz do soukromého byznysu, s tím souhlasím. Nicméně, se zbytkem nesouhlasím. Je správné, když dítě umí plavat A lyžovat. Sněhové zpravodajství lidi zajímá, stejně jako lyžařský byznys, tak proč by o tom média neměla informovat?

Krkonoše jsou malé, ale sníh tam často je.

+3/0
13.11.2016 14:44

P10a93v41e52l 16M15o48r49a30v83e87c 3912699862718

Proč je ve veřejném zájmu obětovat týden učení (pomiňme teď kvalitu našich škol) na úkor naučení se lyžovat? K čemu je to pro společnost užitečné?

Zpravodajství o sněhových podmínkách na horách klidně, ale ta mediální masáž je neopodstatněná. V podobné míře se veřejnoprávní média jiným byznysům nevěnují.

Krkonoše jsou malé, sníh tam je, ale hory to nejsou. A sníh tam je dost díky zasněžování, což je ekologický hnus.

0/−1
13.11.2016 17:28

J89a39n 62P42a23v60e15l 8483772238766

Že ty parchanti pohnou zadkem i v zimě. Ono těch zimních sportů až tak moc není, narozdíl od letních

Média se věnují tomu, co lidi zajímá. Že to nezajímá Vás není podstatné.

Ekologické hnusy hledejte jinde. Vidět ekologické problémy v zasněžování, to už je kapku přehnané.

Nicméně, z celého Vašeho postoje čiší "nelyžuji, proč by měli ostatní dělat něco, co nemám rád?"

+2/−1
13.11.2016 20:10

P44a66v15e23l 88M49o73r41a15v69e94c 3432569462718

A kde čtete že nelyžuji?8-o A v zimě lze dělat spoustu sportů, indoor i outdoor. Proč nutit jeden jediný?

Jo a zasněžování je doopravdy ekologický problém. Ohromná spotřeba vody a el.energie.

0/0
13.11.2016 20:27

J21a76n 11P56a20v94e43l 8913192778446

Váš fanatický postoj proti lyžování těžko vzbudí jiný dojem, že nelyžujete

Co se ekologie týče, veškerá činnost lidí je ekologickou zátěží. U zasněžování jde o málo problematickou.

0/0
13.11.2016 22:10

J51i24n30d93ř55i63c39h 39M69i80t43t17e94r 6474275381816

Já to vidím opačně. Proč obětovat celou zimu nudné škole a nestrávit ji na lyžích ? A ekologické škody na zasněžování ? Jaké to prosím jsou ?

0/0
13.11.2016 21:35

P12a93v94e15l 94M51o49r38a46v30e13c 3812109742958

A proč se na tu školu nevykašlat úplně a nestrávit ji na lyžích? Ne vážně, v čem je užitečnější pro děti a studenty být týden na horách, když kdo chtěl tak se stejně naučil lyžovat sám?

Ek.škody: žere to strašně vody (jsme střecha světa, nedostatek vody v létě trochu díky tomuto) a strašně elektřiny (skleníkové plyny, oteplování planety, a v důsledku ještě míň sněhu:-P).

0/0
13.11.2016 21:39

J44i54n96d58ř20i21c23h 41M14i27t76t89e76r 6684165181916

Ano bylo by to pro děti lepší, tak do 10 let určitě. Hodně rodičů na lyžování nemá a třeba by to ty děti bavilo, tak se s tím na výcviku seznámí a buď se tomu budou věnovat, nebo ne. Když si to ale nikdy nezkusí, mají smůlu.

Voda se neztratí, uloží se jako sníh a na jaře roztaje. Elektřiny je nadbytek a její cena je občas i záporná. A ekonomika se musí točit. Spotřeba zboží a služeb tomu pomáhá a zvyšuje zaměstnanost.

0/0
13.11.2016 21:49

P66a61v88e25l 82M38o56r72a79v64e19c 3422359562688

Voda se neztratí - no když ji vyčerpáte z obecního vodovodu kde je nejčastěji přiváděna z podzemních zdrojů, a na jaře roztaje a bez užitku odteče do moře, tak celkově přesunete vodu z podzemních rezervoárů do moře. A zvětšíte jarní povodně.

Elektřiny nadbytek - tak proč se uvažuje o stavbě dalších elektráren? Není jí nadbytek.. A naopak zvyšováním poptávky zvyšujete i nabídku (a i cenu, takže kvůli zasněžování si platíme víc za svícení). A že by cena za elektřinu byla záporná? To jako když budu doma hodně svítit, tak mi ještě ČEZ zaplatí???

0/0
13.11.2016 21:58

J16i47n72d49ř50i68c27h 70M87i61t90t86e28r 6604725681396

Na jaře bývá větší problém se suchem, ne s povodněmi. Je totiž málo sněhu na horách. Umělé zasněžování to zlepšuje. Je to přínos. Ano budete se divit, na burze s elektřinou bývá cena záporná. A to když silně fouká v severním moři a Německo neví co s elektřinou. Další elektrárny se mají stavět kvůli nestabilitě těchto zdrojů. A je to dobře, pohání to ekonomiku a peníze se točí.

0/0
13.11.2016 22:03

P22a20v25e48l 84M79o61r25a50v84e39c 3552149972778

Ach jo vás už přestává smysl komentovat.

"Jarní povodně" vám asi nic neříkají? Zkuste se podívat třeba v Alpách v létě na šíři koryt a malý potůček uprostřed. A zamyslet se, co se stane s tajícím sněhem na jaře.

A spotřebitele nezajímá cena elektřiny na burze (pokřivené dotacemi na soláry a větrníky), ale koncová. A ta je sakra jinde než záporná.

A "točit peníze je super" je hezké jen pokud zvážíte i všechny záporné externality.

0/0
13.11.2016 22:09

J69i17n83d38ř95i65c67h 32M48i90t11t62e90r 6504375211176

Dříve bylo tajícího sněhu mnohem víc, zasněžování je nepatrné procento , to ani není poznat. Ano samozžejmě , že ekonomika se musí točit , jsem rád, že jste to uznal. Tam, kde se netočí je to třeba jako v KLDR, Somálsku, Mali atd. Je mi jasné, že je nutné brát v úvahu ony externality, proto podporuji jadernou energetiku, bez emisí CO2.

0/0
13.11.2016 22:16

J94a78k30u25b 41P30r30a67c20n34ý 7989821865242

Protoze 85% cechu lyzuje a stravi alespon jeden den na lyzich. Co se tyce plavani tak plavecke kurzy jsou na ZS povinne a predpokladam ze 99% populace umi plavat.

+3/0
13.11.2016 14:45

P83a62v23e27l 20M76o43r72a73v53e87c 3752569832278

Ano, míra lyžování v národě co nemá hory, to je důsledek té masáže. Nikoliv příčina. Plavecký kurz jsem za ZŠ ani SŠ neabsolvoval, jen jednou jsme z vlastní iniciativy tělocvikáře šli do jiné školy si na hodinu zaplavat. (a pořád nechápu v čem je společenský přínos se naučit ve škole lyžovat?)

0/0
13.11.2016 17:30

J69i73n22d72ř31i59c35h 77M62i37t86t63e70r 6844415671486

Společenský přínos ? Je to prostě skvělé a spoustu lidí to baví. Koho to nebaví, ať na hory nejezdí, bude tam volněj. Jaký společenský přínos má jakýkoliv jiný sport, divadlo, hudba, balet, film ?

+1/0
13.11.2016 21:33

P60a75v26e98l 77M33o26r44a73v32e15c 3752379652728

"Jaký společenský přínos má jakýkoliv jiný sport, divadlo, hudba, balet, film ?"

A co z toho je jako týdenní výcvikový kurz na školách?

0/0
13.11.2016 21:37

J46i50n49d60ř85i20c64h 64M58i84t60t88e33r 6234725861416

Do divadla se na týden nechodí, jsou to školní představení, stejně tak kino nebo koncert. Myslel jsem, že to není třeba vysvětlovat, ale spletl jsem se.

0/0
13.11.2016 21:44

P85e48t24r 80C66i27h91l49á95ř 6380571377299

My na zakladce teda plavat chodili...a co se zpravodajstvi tyce, co v lete teploty v letoviscich, teploty nadrzi v cesku, info o kvalite vody, to uz si nepamatujete?

0/0
13.11.2016 17:00

P12a35v71e23l 26M30o45r80a81v38e94c 3212679242278

Teploty nádrží apod.: jo, ty to trochu vyrovnávají, ale pořád jsou v menší míře / menší frekvenci, je o tom míň reportáží. Kolik je článků či TV šotů že tam a tam už začali zasněžovat? A kolik o letních aktivitách?

Ad plavání: jak kde, já třeba ne. Hlavně ale přínos plavání (aby se lidi neutopili) je větší než se naučit lyžovat (což je jen zábava - proč se ve škole nejezdí na kurz juda? třeba? nebo fotbalu? nebo deskových her? nebo geocachingu?)

0/0
13.11.2016 17:33

J91i31n10d44ř72i89c87h 50M91i78t32t56e20r 6894805171366

Plavat se naučíte hned, je to levné a opravdu je to naprosto nezbytné pro život. Normální děti to umí dávno před tím než jdou do školy. Mám vnučku 5 let a plave skvěle. Naučila se ve 4 letech. Takže co ba se měla učit ve škole ? Tak důležitou věc škole nesvěřím. Ostatně lyžovat jsem ji naučil taky , jezdíme spolu a je to bezva.

A lyžování tu má tradici už od socíku a to se táhne od té doby. Já se domnívám, že to bylo z důvodů vojenských. Aby se vojáci uměli pohybovat v zimě na lyžích. Využívala to pohraniční stráž, od té doby nemám rád biathlon. Připomíná mi to ty pohraničníky , kteří lovili ty nešťastníky, kteří se rozhodli opustit ten komunistický koncentrák a zdrhnout na Západ.

0/0
13.11.2016 21:42

P38a82v34e26l 20M95o52r51a60v13e19c 3292689972138

Takže dnes už důvody pro povinné lyžování nejsou, že?

A ano, kdo chce ten své dítě naučí sám. Plavat nebo lyžovat. Ani jedno není nutné nechávat na školu. Ale když už, tak veřejný zájem je aby děti uměly plavat než lyžovat.

0/0
13.11.2016 21:46

J74i15n13d16ř56i91c56h 22M46i31t31t47e96r 6874695901566

Samozřejmě nejsou. Je to drahý sport a není to pro každého, to je jasné. A chápu, že je těžké, když na to nemáte a musíte říct svému dítěti, víš ono je to lyžování k ničemu, stejně by tě to nebavilo tak nikam nejedeš. S plaváním bych to vůbec nesrovnával, to je snad povinnost, něco jako umět chodit.

0/0
13.11.2016 21:54

P87a83v39e41l 91M28o81r35a57v92e21c 3852789312328

Když je to tak drahý sport, proč 1) je tak masivně podporován státem? proč se nezvolí levnější? 2) zde kdosi psal, že mu holduje 85% lidí? To jsme asi bohatý národ, ne?

0/0
13.11.2016 21:59

J79i29n81d15ř85i74c59h 44M81i69t87t93e88r 6584545631896

Masívně podporované státem je kde co a je to chyba. Dotace obecně je zločin. A dotace na to získavají různí šíbři jako třeba Ivan Langer řečený Íčko. Ten u nás je zaangažován s areálu Kouty, který dostal dotaci cca 600 mil. To není chyba sjezdového lyžování, ale výkonu politiky EU a dotací obecně. V Česku se holt hodně krade.

0/0
13.11.2016 22:08







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.