Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Německá vláda uvažuje o částečné privatizaci dálniční sítě

Německá vláda uvažuje o částečné privatizaci dálniční sítě. Informuje o tom dnes německý časopis Der Spiegel na svých internetových stránkách. Privatizaci podle listu prosazuje především ministr financí Wolfgang Schäuble, jeho plány však odmítají koaliční partner SPD i opozice.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

T77o79m47á89š 75V28y91k72o33u62k20a44l 8351631342548

Blábol. To má s neomarxismem či EU málo společného. Jde o prostou ekonomickou logiku adresného přiřazení nákladů těm, kteří danou věc užívají. Proč bych měl platit z obecných daní náklady na komfortní komunikace (dálnice), když je neužívám? Proč bych měl platit budování silniční infrastruktury a způsobené škody, když dokonce nemám ani auto? Pokud ji užívám např. cestou autobusem, tak svůj podíl zaplatím obsažen v ceně jízdenky. Považuji naprosto v pořádku.

0/0
14.11.2016 13:23

R90i14c78h29a13r24d 41B88a13r93t95o74š 4699785429481

Článek mě inspiroval k jednoduchému výpočtu zaostalosti dálniční sítě českého Kocourkova ;-D:

Německo má tedy 13 000 km dálnic, ČR 1 247 km, rozloha Německa je 357 023 km čtverečních, ČR je 78 866 km čtverečních. Vodní plochy je plus mínus stejně, to tedy zanedbáme.

Výsledek: Česká dálniční síť je zhruba 2,3x zaostalejší, než ta Německá ;-D.

Kvalitě vozovek se tento příklad nevěnoval. V tom případě bychom museli mluvit ještě o mnohem větší zaostalosti ;-).

+1/0
13.11.2016 16:57

R84a39d13e91k 63J28a22n49a32t10a 9195946734742

Jenže dálnice se nestaví pro kilometry čtvereční, ale pro auta.

V ČR je cca 5 milionů aut, v Německu 47 milionů.

A hned vám to vyjde trochu jinak - u nás připadá 25cm dálnice na jedno auto, oni mají cca 27cm. To už takový rozdíl není.

+1/−1
13.11.2016 17:42

R44i47c59h22a35r24d 11B12a64r87t76o52š 4929115589221

To je ovšem nesmysl, protože dálnice není parkoviště ;-).

0/0
13.11.2016 17:57

R40a84d77e79k 41J42a10n16a42t50a 9815786204182

OK, takže to chcete počítat podle vozokilometrů? Pak vám to ovšem vyjde ještě hůře (že máme dálnic víc než Němci), protože Češi mají menší roční nájezd než Němci ( http://www.autoweb.cz/cesi-vubec-nejezdi-autem-skoro-nejmene-z-eu/ ).

Každopádně počítat to podle rozlohy země je nesmysl. Pak by vám třeba vyšlo, že Kanada je hrozně zaostalá :-)

0/0
13.11.2016 19:23

R74i38c14h19a40r56d 13B92a61r98t43o21š 4179195619121

No dobře, nejde to vždy, ale zrovna u ČR či Německa je to jedno. Ani v ČR, ani v Německu není nějaká významná přírodní odlišnost, u které by bylo nutné odečíst spoustu km z rozlohy země. Samozřejmě, že na Kanadu to aplikovat nejde, když tam 70% (?) rozlohy zabírá příroda ve své nejryzejší podobě ;-).

0/0
13.11.2016 20:30

R44i10c11h80a26r80d 44B47a45r43t40o43š 4569805549191

Hmm, s dynamikou duševního vývoje českého národa by tady podobná věc mohla být tak za 100 000 let. To není špatné ;-D.

0/0
13.11.2016 16:18

L89e26o60š 35M52a91r51š83a76l 5832624512528

Potřebují peníze na migranty?;-D

+4/−1
13.11.2016 12:32

P88a98v66e63l 19V45e50t22e80š95n37í91k 7705778955107

Na migranty ne. Jejich rozpočet je dokonce vyrovnaný (přes ty hromady peněz co posílají v rámci EU dotací do východní Evropy).

+1/−1
13.11.2016 13:52

J32i48n51d19ř27i60c81h 66Š69k60o60p32e27k 4285741380545

dočasně vyrovnaný

Dotace skončí, ale milion migrantů budou dotovat desítky let

+2/0
13.11.2016 14:49
Foto

I78v79a30n 97K15o68p72t23a 5617332891567

německo dává do EU více než dostává narozdíl od nás. Takže jaké dotace máte namysli?

0/0
13.11.2016 15:26

J91i28n44d35ř74i44c90h 69Š32k39o16p12e85k 4285311460525

právě ty, které Němci platí

Dotace skončí = nebudou je Němci platit navždy, narozdíl od nákladů na migranty

+1/0
13.11.2016 15:35

L50e89o23p89o56l97d 93P63r74o37k56e92š 8709344207

Až bude Babiš premiérem , tak se o tom začne uvažovat i v Česku.

0/0
13.11.2016 12:11

J77o41s25e96f 52L82a83m67p32a 2184713765447

Tak takto se hledají zdroje pro financování uprchlíků. To je to Angelo: To zvládneme?;-D

+10/−1
13.11.2016 11:52

P78e83t31r 30P72e71t20r 6983982578963

kdyby potřebovali zdroje na financování uprchlíků tak přestanou dotovat země z východního bloku. Jen se podívejte, kolik čerpá Německo z EU a kolik tam vkládá..a pak se podívejte jak je to u nás. Těch 60miliard, které dostaneme (i po odečtení našich vkladů) se někde musí vzít a můžu vám zaručit, že Polsko a Slovensko je tam nedalo.

+1/0
13.11.2016 15:36

M63i69l96a27n 51V29o45l22e60k 5739853876759

Souvislost s články, že budoucnost bank je špatná, je zcela náhodná.

+4/0
13.11.2016 11:31

P47a61v83e27l 81Ř50a23p22e29k 7192416549645

Mně se líbí, když se někdo ohání placením daní. Prý když platí DPH z auta, spotřební daň z benzínu atd., tak má právo na parkování zdarma, silnice zdarma...

K tomu bych dodal asi tolik. Daně platíme všichni. Když si nekoupím nové auto a nebudu v něm jezdit desítky tisíc km ročně, prostě ty peníze utratím za něco jiného. Za pivo, za barák, a daně zaplatím také. Závěr: daně platí všichni, ale jen homo automobilismus za stejné peníze nárokuje nesrovnatelně více. A tato disproporce musí skončit.

+2/−13
13.11.2016 11:19

P83e81t71r 35J62a79r76o55š 2104341415637

Nevim z ceho budu platit dane, kdyz se nedostanu do prace. Mozna zkuste kouknout za hranice vaseho mesta, vybaveneho mhd.

Kdyz pujdu do extremu, zrusil bych i sanitky. Do nemocnice si muzete zajet take mhd.

+7/0
13.11.2016 11:22

P32a20v57e97l 90Ř56a12p45e69k 7452546899695

Vše je otázka míry, pane. U chodníků zjevně není problém s tím, aby se na ně lidé vešli. Pokud je něčeho nedostatek, a parkovacích míst i silnic je dnes kritický nedostatek, je nutné použít tržní princip k tomu, aby omezené statky byly spravedlivě rozděleny. Nakonec by na tom vydělali všichni.

Já nechápu, proč vynakládáte takové úsilí na obhajobu dnešního systému, o kterém sám víte, že uspokojivě nefunguje. Nevím, čeho se bojíte. Že si připlatíte? Třeba jíst musí všichni, přesto ani jídlo není zdarma. Doprava byla kdysi soukromá, pak přišly fašistické vlády a veškerou dopravu de facto znárodnily. Tento závadný stav je třeba napravit, doprava musí být soukromá. A odpovídajícím způsobem snížit daně. Většina lidí na tom jedině vydělá. Připlatí si ten, kdo potřebuje ke svému životu 3 pojízdné popelnice a zneužívá ten systém ročním nájezdem v desítkách tisíc km.

0/0
13.11.2016 11:37

P84e86t37r 87M32a24r42e42č69e57k 1203581799958

Znárodněná doprava? To jste asi trochu zaspal dobu, ne?

+2/−1
13.11.2016 11:46

R39i86c51h16a97r61d 17B34a51r32t65o26š 4739715189191

Ty ***, *** a ***, přečti si to ještě jednou!!

0/−1
13.11.2016 16:30

S93t21a85n47i34s91l54a40v 67N90ý70v15l22t 2604765113

V noci je silnic mnoho a parkování taky. V noci nejezdí mhd. V noci jste autem všude nejrychleji. Občas vidíte tramvaj plnou opilců.

0/0
13.11.2016 12:39
Foto

T60o68m60á38š 70D82v47o64ř27á62k 3315213236596

Ano Pavlíku,

tento primitivní dopravní prostředek se přežil, to je jasné...

+2/0
13.11.2016 11:22

O48n57d71ř71e34j 86L50o97š29o60t44h 9910492554562

Po tobě taky nikdo nechce poplatek za chodníky, cyklostezky, parky, vstupy na náměstí, atp.

+3/−1
13.11.2016 11:22
Foto

D71a95l64i44b10o35r 70B38a93r32t26o23š 5784940357449

zapomněl jste na silniční daň

+2/0
13.11.2016 11:23

M52a23r43t50i36n89a 59S61e48d10l92i78c43k90á 5182765901342

No to teda nevim. Pijak piva i majitel baraku si taky narokuji dost, kazdy si neco narokuje, aspon trochu cisty vzduch, misto na zemi, prostor vedle sebe...

+2/0
13.11.2016 11:27

P55e77t58r 79M60a19r63e48č54e20k 1183551729848

Jaksi jste zapomněl na spotřební daň z ceny automobilu a pohonných hmot. A je všeobecně známá věc že tyto prostředky nejdou všechny zpět do resortu dopravy. Jistě za pivo prolité chřtánem si nemůžete nárokovat nic. Ani umělou ledvinu.

0/0
13.11.2016 11:44

T18o31m58á97š 29K66r89a19i57n64a 7504310904798

Dobře pane Řapku. Tak já si připlatím za parkování. Ale až v tom případě, kdy přestanu platit ze svých daní dotace na hromadnou dopravu, cyklostezky atd. A samozřejmě, zruší se spotřební daň na PHM a budu platit a čerpat stejný objem daní, jako fanatičtí odpůrci soukromé dopravy. Když tržně, tak tržně.

0/0
13.11.2016 11:56

P30a26v41e90l 67Ř10a45p54e82k 7422586939945

Ve velkých aglomeracích byste bez MHD vaším autem ani nevyjel, protože by všechno bylo beznadějně ucpáno. Takže MHD bych ani jako automobilista raději moc nehanil. Problém MHD obecně je hlavně v tom, že je řízena naprosto nekompetentními osobami a její hlavní cíl je ždímat dotace, nikoli sloužit lidem. Vezmu-li to do extrému, tak dopravci je jedno, zda poveze pouze vzduch, jde jen o dotaci na linku. Tržní princip by samozřejmě napravil i tento problém.

+1/0
13.11.2016 12:37

P25e81t14r 87P63e91t70r 6303442718513

ano a jako neutomobilista byste měl vědět, že nebýt daní lidí, kteří mhd nejezdí by žádná mhd nebyla.

+1/0
13.11.2016 15:38

R86i80c76h89a36r36d 88B80a87r47t16o62š 4529175199281

Jako člověk bydlící v Praze potvrzuji. Když si představím, jak by se jedna jediná narvaná souprava metra proměnila v odpovídající kolonu aut v realitě už tak poměrně zoufalé pražské dopravní situace, nastal by totální silniční blok. Půl dne bychom slyšeli jen troubení a nikdo by se už nikam nehnul :-).

0/0
13.11.2016 16:41

V11l74a72d63i13m13í83r 85F30i92b72i78g11e55r 5174771381594

Když nemáte auto, tak jezdíte MHD, která se dotuje, kdyby se měly platit skutečné náklady, bude jízdné o hodně dražší.

0/0
14.11.2016 6:01

R24i76c72h19a64r11d 53V21a86c41e71k 5731938682618

Je vidět, kam ta Evropa spěje. Veřejné statky se privatizují, nebo alespoň zavede poplatek za používání. Postupně přibývá platba za jízdy po dálnici, platba za vjezd do měst, platba za zaparkování ve městě. Ještě chybí mýto za přejezd mostu a výběrčí cla na hranici kraje.

+5/0
13.11.2016 11:14
Foto

D26a97l65i41b67o66r 11B59a82r27t57o35š 5434730207189

to je systém nového vládnutí....vše, co kdysi financovali daňoví poplatníci se předá do soukromých rukou....a tak se odstraní stát jako takový a nastane nový systém, kdy šéfem bude nějaká soukromá osoba..jako tomu bylo před mnoha a mnoha lety....

+1/0
13.11.2016 11:26
Foto

J56a48r75o43s10l63a10v 30R61e75z71n41i19k 1909602417555

Myto za prejeti mostu je celkem bezna zalezitost.

0/0
13.11.2016 11:36

P80e45t24r 48P21e37t98r 6403592258833

V Africe a Indii...to máte pravdu.

0/0
13.11.2016 15:39

P31e37t43r 12H40o91r95á39k 1929153619954

Až u nás postavíme za dvě stě let všechny dálnice, tak budeme mít za třicet let poté rovněž problémy ufinancovat údržbu celé dálniční sítě. Ale možná nebudeme, protože to se už nebude jezdit auty. ;-D

0/0
13.11.2016 11:08

P46a88v68e36l 56Ř19a98p51e70k 7752886299345

Automobilismus v dnešní podobě tu za 30 let rozhodně nebude. Už dnes je beznadějně zastaralý.

+1/−2
13.11.2016 11:15
Foto

T97o80m56á17š 26D28v26o42ř71á85k 3585453786446

Nezklameš. ;-)

+2/0
13.11.2016 11:23
Foto

D79a97l55i79b58o44r 55B54a21r63t27o10š 5884870487939

budeme chodit pěšky nebo na koních?

+3/0
13.11.2016 11:26

P12a13v44e30l 83Ř84a78p21e75k 7722886199865

Buď bude zaveden dopravní systém důstojný 21. století, nebo naše civilizace, ve které každý člověk věnuje v průměru třetinu života budování automobilismu a řizení auta, prostě zanikne, protože taková společnost je natolik zaneprázdněná a vyčerpaná, že není schopna morálního rozvoje, obrany ani elementárního myšlení.

0/0
13.11.2016 11:56
Foto

D53a89l91i76b21o52r 71B21a41r43t73o22š 5444630557279

především je to tak , že auta většinou stojí....já sedím v autě asi tak dvě hodiny denně maximálně ..a to je tedy méně než třetina života.....

a je možné že zanikne řízení auta..automobilky na tom pracují, ale nezanikne auto...jen ho nebudeme muset řídit..ale v klidu si při jízdě přečteme knihu jako v autobuse nebo ve vlaku....

a pokud já vím řízení auta napomáhá cvičit mozek zpracovávat informace a třídit je na relevantní a nepodstatné.....

a jak víte, pomocí automobilizmu se lidské společnost naopak velmi vyvinula...a nezakrněla..zakrněli ty společnosti, kde se ještě pořád chodí pěšky na koních nebo na velbloudech.....je to pomalé...

0/0
13.11.2016 12:06

M37a78r32t40i68n 51Č38a60p93e65k 6670311817894

Automobil je neefektivní a tím pádem i drahý. Sám jste řekl, že auto je nevyužité 22-23 hodin denně a jenom zabírá místo a stojí peníze.

Jinak společnost se vyvinula díky hromadné dopravě. A to hlavně díky železnici doplněné jen na "poslední míli" silniční dopravou. Skok z velbloudů přímo na auta, udělaly právě ty zakrnělé společnosti a jak je vidět vůbec jim to nepomohlo. Auto je spíše zkázou civilizace, jelikož umožňuje člověku vynutit si "svá práva" na úkor ostatních.

0/−1
13.11.2016 12:21
Foto

D49a56l12i64b29o85r 15B56a27r75t16o59š 5374890107669

společnost se vyvíjí neustále..a tak máte pravdu že jistý podíl v jisté době měla na vývoj společnosti i železnice...ale to jen pro to, že tenkrát auta ještě nebyla...auta přišla později...v našich malých podmínkách není třeba z vesnice do vesnice létat Boeingem 747...zatímco v jiných zemích je letadlo celkem normální dopravní prostředek.viz USA a viz Rusko a Čína.....jde o rychlost.....a také proto se železńice snaží konkurovat letadlům rychlostí.....jen u nás to jaksi nejde...jako mnoho jiných věcí, které u nás nejdou..protože myslíme velmi jinak...a nechápeme

0/0
13.11.2016 12:26

J37i66ř50í 41K53o42c30u67r58e91k 6945354195898

Marie Trerezie silnice nestavěla, Kalrel IV nestavěl mosty. Tehdy totiž individuální silniční doprava neexistovala. O Římanech a Babyloňanech škoda mluvit, žejo? Před vynálezem spalovacího motoru totiž silniční dorava neexistovala a kola z povozu, co zbyly ve stodole jsou podvrh.

0/0
13.11.2016 15:47

M70a80r71t84i41n 19Č92a58p57e97k 6100611717714

Melete nesmysly, nikde nepíšu že individuální doprava neexistovala. Já píšu, že největšího rozvoje dosáhla civilizace v době kdy se PREFEROVALA hromadná doprava před individuální.

Před průmyslovou revolucí a sním spojeném rozvojem hromadné dopravy existovaly jen bohatí a chudí, střední třída prakticky neexistovala. To zní trochu povědomně nemyslíte?

A jen tak pro zajímavost: Už Římané měli předchůdce linkových autobusů a za Marie Terezie a hlavně za Josefa II. se plně rozvinula síť poštovních dostavníků, což byli přímí předchůdci dnešních linkových autobusů.

0/0
14.11.2016 9:56

T12o78m51á70š 32K37r24a36i76n48a 7684800974198

Pan Řapek jistě usilovně pracuje na teleportingu, když všechno tak dobře ví....

0/0
13.11.2016 12:09

J68i92ř76í 24K85o45c13u31r28e28k 6965504185398

Jo, když se k moci dostanou cyklofašisté vašeho typu, tak nebude. Ale ne proto, že by lidi nechtěli auto. Ale proto že jim ho přišli s kvérem sebrat.

0/0
13.11.2016 15:48

M65i88c68h80a40l 51H26u86s68e66k 9214813220314

Někteří nacpou uprchlíky pod jakýkoliv článek o Německu, i když to s tématem nemusí vůbec souviset. Asi by bez internetového "kopnutí" do uprchlíků neprožili příjemný den :-P

+1/−4
13.11.2016 10:59

P22e89t86r 31J49a98r80o42š 2224631575507

Pouzil jsem uprchliky, protoze me nenapdalo, jak do toho zakomponovat Zemana s rusakama.

+2/0
13.11.2016 11:14







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.