Diskuze

Německá vláda uvažuje o částečné privatizaci dálniční sítě

Německá vláda uvažuje o částečné privatizaci dálniční sítě. Informuje o tom dnes německý časopis Der Spiegel na svých internetových stránkách. Privatizaci podle listu prosazuje především ministr financí Wolfgang Schäuble, jeho plány však odmítají koaliční partner SPD i opozice.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
TV

Blábol. To má s neomarxismem či EU málo společného. Jde o prostou ekonomickou logiku adresného přiřazení nákladů těm, kteří danou věc užívají. Proč bych měl platit z obecných daní náklady na komfortní komunikace (dálnice), když je neužívám? Proč bych měl platit budování silniční infrastruktury a způsobené škody, když dokonce nemám ani auto? Pokud ji užívám např. cestou autobusem, tak svůj podíl zaplatím obsažen v ceně jízdenky. Považuji naprosto v pořádku.

0 0
možnosti
RB

Článek mě inspiroval k jednoduchému výpočtu zaostalosti dálniční sítě českého Kocourkova ;-D:

Německo má tedy 13 000 km dálnic, ČR 1 247 km, rozloha Německa je 357 023 km čtverečních, ČR je 78 866 km čtverečních. Vodní plochy je plus mínus stejně, to tedy zanedbáme.

Výsledek: Česká dálniční síť je zhruba 2,3x zaostalejší, než ta Německá ;-D.

Kvalitě vozovek se tento příklad nevěnoval. V tom případě bychom museli mluvit ještě o mnohem větší zaostalosti ;-).

1 0
možnosti
RJ

Jenže dálnice se nestaví pro kilometry čtvereční, ale pro auta.

V ČR je cca 5 milionů aut, v Německu 47 milionů.

A hned vám to vyjde trochu jinak - u nás připadá 25cm dálnice na jedno auto, oni mají cca 27cm. To už takový rozdíl není.

1 1
možnosti
RB

Hmm, s dynamikou duševního vývoje českého národa by tady podobná věc mohla být tak za 100 000 let. To není špatné ;-D.

0 0
možnosti
LM

L35e46o22š 87M69a34r28š72a44l

13. 11. 2016 12:32

Potřebují peníze na migranty?;-D

4 1
možnosti
PV

Na migranty ne. Jejich rozpočet je dokonce vyrovnaný (přes ty hromady peněz co posílají v rámci EU dotací do východní Evropy).

1 1
možnosti
LP

Až bude Babiš premiérem , tak se o tom začne uvažovat i v Česku.

0 0
možnosti
JL

J14o86s68e86f 96L94a78m20p85a

13. 11. 2016 11:52

Tak takto se hledají zdroje pro financování uprchlíků. To je to Angelo: To zvládneme?;-D

10 1
možnosti
PP

P93e73t15r 69P57e70t63r

13. 11. 2016 15:36

kdyby potřebovali zdroje na financování uprchlíků tak přestanou dotovat země z východního bloku. Jen se podívejte, kolik čerpá Německo z EU a kolik tam vkládá..a pak se podívejte jak je to u nás. Těch 60miliard, které dostaneme (i po odečtení našich vkladů) se někde musí vzít a můžu vám zaručit, že Polsko a Slovensko je tam nedalo.

1 0
možnosti
MV

M28i44l35a13n 54V52o31l43e16k

13. 11. 2016 11:31

Souvislost s články, že budoucnost bank je špatná, je zcela náhodná.

4 0
možnosti

P27a68v89e21l 24Ř10a88p53e65k

13. 11. 2016 11:19

Mně se líbí, když se někdo ohání placením daní. Prý když platí DPH z auta, spotřební daň z benzínu atd., tak má právo na parkování zdarma, silnice zdarma...

K tomu bych dodal asi tolik. Daně platíme všichni. Když si nekoupím nové auto a nebudu v něm jezdit desítky tisíc km ročně, prostě ty peníze utratím za něco jiného. Za pivo, za barák, a daně zaplatím také. Závěr: daně platí všichni, ale jen homo automobilismus za stejné peníze nárokuje nesrovnatelně více. A tato disproporce musí skončit.

2 13
možnosti
PJ

P35e14t70r 70J41a86r15o48š

13. 11. 2016 11:22

Nevim z ceho budu platit dane, kdyz se nedostanu do prace. Mozna zkuste kouknout za hranice vaseho mesta, vybaveneho mhd.

Kdyz pujdu do extremu, zrusil bych i sanitky. Do nemocnice si muzete zajet take mhd.

7 0
možnosti
RV

Je vidět, kam ta Evropa spěje. Veřejné statky se privatizují, nebo alespoň zavede poplatek za používání. Postupně přibývá platba za jízdy po dálnici, platba za vjezd do měst, platba za zaparkování ve městě. Ještě chybí mýto za přejezd mostu a výběrčí cla na hranici kraje.

5 0
možnosti
DB

to je systém nového vládnutí....vše, co kdysi financovali daňoví poplatníci se předá do soukromých rukou....a tak se odstraní stát jako takový a nastane nový systém, kdy šéfem bude nějaká soukromá osoba..jako tomu bylo před mnoha a mnoha lety....

1 0
možnosti
PH

P60e14t31r 66H91o57r12á48k

13. 11. 2016 11:08

Až u nás postavíme za dvě stě let všechny dálnice, tak budeme mít za třicet let poté rovněž problémy ufinancovat údržbu celé dálniční sítě. Ale možná nebudeme, protože to se už nebude jezdit auty. ;-D

0 0
možnosti

P96a15v26e22l 14Ř14a26p26e26k

13. 11. 2016 11:15

Automobilismus v dnešní podobě tu za 30 let rozhodně nebude. Už dnes je beznadějně zastaralý.

1 2
možnosti