Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

ČEZ postaví desítky rychlodobíjecích stanic, většinu z dotací

Jezdit elektromobilem po Česku by mělo být snazší než dosud. Síť dobíjecích stanic výrazně rozšíří společnost ČEZ: za 62 milionů korun chce vybudovat celkem 42 dobíjecích stanic na hlavních tazích.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Foto

I65m51r60i88c13h 67S95u93c77h67a72r55s75k33ý 8536833575901

Dle příspěvků je vidět, že většina lidí řeší akorát cenu a užitkovost nového elektromobilu.!!

Nikoho nezajímá jestli tento projekt nebude jen dalším zdražením elektrické energie.

Viz. čerpací stanice na CNG, velký projekt, který se nevyplácí z důvodu vysokých pořizovacích a provozních nákladů (stlačit zemní plyn na cca 300 barů není technicky žádná sranda),investor už veřejně prohlásil, že od další výstavby odstupuje.:-/

Tady se ČEZ veřejně zavazuje, že postaví desítky rychlodobíjecích stanic, ale už se nevyjadřuje jak to bude s provozem.

0/0
19.11.2016 7:56

M92i45c55h75a73l 19M33r91a25z20i93k 6507857454360

Jo to je hezke, klidne vice, ale je skoda, ze jeste neexistuje elektromobil, ktery by mi byl k uzitku, ale kdyby byl, sel bych do toho hned...

0/0
17.11.2016 20:52

P87a53v24e34l 23Š79e15d41l43b66a50u33e47r 7298511712585

Protože soukromé auto používám většinou jen na výlety po okolí, což je do 200 km, tak když by byl elektromobil cenově dostupný, bral bych ho. Pokud baterie vydrží dost dlouho a nebudou za dva roky zničené, odpadly by starosti a náklady s výměnami olejů, filtrů, občas nádrže na LPG, rozvodů, svíček... Taky by nezrezavěl drahý výfuk... Elektromotor asi vydrží hodně, staré tramvaje pořád jezdí... Možná elektromobil vydrží i 20 let bez větší údržby a proto je dražší, za dobu jeho životnosti se možná musí koupit 2-3 běžná auta. Elektroauto by asi šlo lépe chránit před solí v zimě, možná bude mít méně skulin na podvozku. Akorát teď mi více vyhovuje ocelová, opravdická "čtyřkolka," ale to asi přijde taky. Samotný provoz musí být asi opravdu levný na okamžité peníze. A pokud bych jel dále, stejně se docela rád občas stavím někde na kafe, takže nabití by nebylo tak hrozné. Nebo časem vymyslí výměnné baterie... Přehodí se baterka a pojede se dále, možná půjde i nějak vymyslet, jak to udělat se staršími bateriemi, aby ten, kdo má novou, nebyl ztratný. Výrobci už do toho dali dost peněz a kdo ví, třeba je to vymyšlené a jen se čeká, až dojde ropa, zatím se na spalovacích motorech vydělává, tak se vyrábí.

+1/0
16.11.2016 19:02
Foto

I41m97r76i82c72h 36S50u93c62h81a60r66s88k23ý 8586303615521

Slečny s Herbáře na ČT ukazovali, že auta na elektřinu mají samé výhody ?

ČEZ postaví pro tyto auta desítky rychle dobíjecích stanic ?

A kdo zajistí (zaplatí) potřebnou kapacitu elektrické sítě ?

Že by opět všichni uživatelé ? podobně jako příplatek za provoz solárních elektráren?

+1/0
15.11.2016 17:31

M48a51r24t33i51n 22K17a55r32á46s74e89k 9838213268678

A kdo plati za kapacitu site vam?

0/0
16.11.2016 14:26
Foto

I22m19r85i92c89h 41S72u56c90h90a81r22s15k96ý 8836943155271

Tu si platím každý měsíc v poplatku za jistič neboli si platím kapacitu výkonu, kterou mi musí ČEPS garantovat.

A u těch to stanic to bude platit kdo, když jejich okamžitá spotřeba bude obrovská, ale odběry proměnlivé v závislosti na počtu zákazníků ?

Podobný problém je u solárů, které dodávají do sítě v závislosti na počasí ?

Tyto výkyvy bude muset ČEPS někomu naúčtovat a proto se ptám komu?

Jinak by provoz stanic nebyl tak levný jak se zde proklamuje ?:-/??

0/0
17.11.2016 10:12

M30a46r92t84i74n 39K17a82r51á38s76e94k 9688513798948

No tak znova, uz vite kdo plati za kapacitu vam (vy sam) tak zkusti trikrat hadat kdo bude platit za kapacitu site u dobijeci stanice... rychlonabijeni samo nikdy nijak extra levne nebude, ale je to jen okrajovy zpusob dobiti elektroauta tak to zas tak nevadi....

0/0
17.11.2016 10:22
Foto

I33m26r57i14c61h 57S69u11c27h54a37r21s49k14ý 8266383955971

Tak znovu se ptám kdo zaplatí kapacitu sitě pro tyto elektro dobíjecí stanice ?

S praxe známe, že všechny zelené projekty mají vždy nějaké Ale ?

Uvedu příklad rozmach solární elektřiny byl jen díky zvýšení výkupní ceně, která se naúčtovala bez jakékoliv diskuze všem odběratelům elektrické energie.

Dále se zvýšila cena za přenos elektřiny, neboť tyto solární panely narušují nejen přenosovou soustavu, ale i výrobu elektřiny neboť si většina zelených myslí, že tepelný (či jaderný) zdroj elektřiny může v minutě sjet a nebo vyjet s výkonem aniž by ho to nic nestálo !!!

Dalším projektem bylo schválení - nezpoplatnit přenos zelené elektřiny mezi Rakouskem a Německem, které využívají naši přenosovou soustavu zcela zdarma a naše uživatelé elektřiny to jenom letos stálo min. 3 miliardy za instalaci a uvedení do provozu oddělovacích trafostanic ?

Čímž se poplatky za přenos, jistič či podporu zelené elektřiny neustále zvyšují.

Já se musím znovu zeptat zda tento projekt nebude jen dalším zdražením elektrické energie?:-/

0/0
18.11.2016 21:13

M46a86r59t39i66n 57K26a94r72á31s75e94k 9678653648108

Znovu odpovidam - logicky kapacitu site si zaplati porvozovatel dobijeci stanice ve svoji cene nakupovane leektriny (a ze ji takova dobijeci stanice spotrebuje dost)... stejne jako vy si svoji kapacitu site platite v cene svoji elektriny...

0/0
18.11.2016 22:54
Foto

I44m36r35i14c10h 74S19u81c44h70a22r78s85k52ý 8916893445381

Můžete mi uvést odkazy či prohlášení ERU, které potvrdí vaše tvrzení?

0/0
19.11.2016 7:45
Foto

I83m32r78i37c52h 35S37u65c88h13a45r26s19k10ý 8846453145511

Jak vidno pro svá tvrzení nemáte žádné argumenty ?????

0/0
21.11.2016 18:33

L28i24b62o74r 73B79r53á23z65d35i60l 6445476535262

Pánové a dámy.Nemyslím že dnešní politici myslí na elektromobilitu.Jediné co je zajímá jsou daně a tak určitě mají ještě čas na to aby přišla nějaká náhrada za výpadek spotřební daně a DPH z benzínu a nafty při přechodu na jiné druhy pohonu automobilů..Tady nepůjde o výdrž baterií a počet dobíjecích stanic.Prostě dokud bude ropa tak se šejkové ani politici nemusí obávat výpadku příjmů a daní.;-D

0/0
15.11.2016 9:19

K39a22r38e72l 77S46o31k67o82l 1656183954980

O daně státu bych se opravdu nebál... On totiž existuje například pojem "trakční energie" a právě taková může být zatížena odlišnou výší daně. Pokud tedy budete čerpat u nabíjecí stanice, pak se stanete poplatníkem takové daně a stát o tolik přicházet nemusí.;-)

0/0
17.11.2016 14:58

P65e70t59r 70P89o26s26p64í83š69i65l 4528764186876

Se mi líbí, jak bude dobíjecími stanicemi pokrytá dálniční síť, jako by ty elektroautomobily s pidi dojezdem byly dálničními křižníky. Ale když takový elektromobil budete honit po dálnici běžnou dálniční rychlostí, tak se ten dojezd zkrátí ještě více. (Nemluvím o Tesle, to ještě dlouho nebude běžným elektroautem v ČR).

+1/0
15.11.2016 9:07

K83a49r59e90l 17S53o40k62o63l 1776313844200

No mě pokrytí dálnic přijde v pořádku a logické, protože jak sám píšete, tam budu častěji elektrickou energii potřebovat dobít, protože jednak půjde o větší vzdálenosti a podruhé s vyšší rychlostí roste i spotřeba, což platí jak pro elektromobil, tak pro fosil.

0/0
17.11.2016 15:09
Foto

R28a63d18i12m 29K81r33o48u19t94i59l 7760861726629

Fajn, elektromobil bych nechtěl ani zadarmo.

Ale zase - kdyby se hodně rozšířily, tak se bude dařit textilnímu průmyslu, těch svetrů a termo kalhot bude v zimě potřeba mnohem víc. :-P

0/−3
14.11.2016 21:40

P14e50t88r 38Z86a40s60k38o34č55i42l 2315442858499

To jsou strašný fámy tady, na půlku baterky můžete se můžete vyhřívat v Tesle 24h. Ve fosilu budete v tý době už s prázdnou nádrží zmrzlej: https://teslamotorsclub.com/tmc/posts/851648/

0/0
14.11.2016 21:46
Foto

R52a36d17i23m 44K11r45o27u43t80i57l 7200951756959

Jo aha, v Tesle... Nějaký elektromobil ještě víc vzdálený běžné peněžence nemáte? Nebo elektromobil, do kterého se vejde šestičlenná rodina (můj případ)?

0/−1
14.11.2016 21:58

P85e66t64r 12Z74a32s26k91o59č63i84l 2415732268789

CPO (tj. jeté s 4-letou zárukou Tesly jako u nových) S85D máte za 2 mega, a cena jim pak už moc neklesá jako fosilům, tak počítejte spíš amortizaci a ne PC. Nové je 90D za 3 mega. To máte fuk, dneska ty peníze stejně už nemaj žádnou hodnotu. Do Ska se vejde 5 lidí a dvě děti (Rear Facing Seats), tj. se označuje jako 7mi místné.

Jiné elektromobily než Tesla prozatím opravdu jen zkazily jméno elektromobilů.

0/0
14.11.2016 22:04
Foto

R39a96d41i95m 60K57r41o69u39t81i55l 7390911616909

„To máte fuk, dneska ty peníze stejně už nemaj žádnou hodnotu.“

WTF? 8-o

+2/0
14.11.2016 22:15

P53a92v73e32l 79O19b14d52r35ž85á66l93e43k 6956644718472

Nejprodávanější auta v ČR stojí kolem 500 tisíc nová. Co tam máte v téhle cenové relaci?

+1/0
14.11.2016 22:24

P47e29t98r 78Z35a46s24k40o36č71i49l 2835772338289

Já se bavím o kvalitách elektromobilů. Cena je druhá věc. Tesla je prozatím pouze pro tzv. early adopters. Máte již rezervovaný Tesla Model 3? Jde na dračku, tak abyste pak na něj nemusel čekat moc dlouho.

+1/0
14.11.2016 22:42

P36a83v74e37l 31O90b92d71r13ž97á98l95e85k 6926834918612

Já se bavím o rozšíření elektromobilů ... které má smysl řešit, až budou mít schopnosti jako spalováky (odvoz celé rodiny s nákladem, pohotovost k jízdě kdy si vzpomenu, možnost parkovat kdekoliv je místo na sídlišti a nutnost řešit doplňování paliva během max 10 minut za měsíc) - a zároveň cenu jako spalováky.

Proto jsem se na to ptal.

Nevidím důvod si rezervovat něco, na co nemám a především to nemá vlastnosti, jaké potřebuji.

+1/0
15.11.2016 0:13

P55e60t66r 24Z75a23s66k11o82č94i41l 2805332978129

To se vždycky vymyslí takový seznam požadavků, aby jim vyhovoval jen ten jeden účastník výběrového řízení, to známe. Doplňovaním paliva u Tesly 90% lidí ztratí méně času než u fosilů, protože kromě jednoho výletu do Jugoslávie dobíjej doma při parkování přes noc a nikdy už k benzínce/Superchargeru nejezděj. Když jezdím kolem benzínek a vidím tam ty fosily ve frontě, tak se vždycky pousměju.

0/0
15.11.2016 7:23

P90a66v21e15l 70O10b44d86r48ž33á23l84e50k 6546624838752

Čímž se dostáváme zpátky k požadavku na vlastní garáž, kde je auto celou noc připojené k nabíječe. Ovšem většinu aut provozují lidé bydlící na sídlišti, kde se v noci parkuje na ulici a každém volném plácku.

+2/0
15.11.2016 8:13

P15e34t18r 64Z65a26s53k87o43č55i96l 2925902798459

Nabíječky (technicky zásuvky) jsou v civilizovaných zemích normální i na veřejných parkovištích, nic to nestojí: http://l7.alamy.com/zooms/76cde6e312364028aec5f766faf6d49d/an-electric-car-parked-at-a-charging-point-in-barclay-square-london-bfxcrp.jpg

0/0
15.11.2016 8:25

P85a92v34e84l 57O96b53d37r42ž74á25l69e23k 6396894948572

Zajděte si někdy v noci na jakékoliv větší sídliště a zkuste si tam představit u každého auta sloupek a z něj kabel.

+1/0
15.11.2016 9:06

P86e76t24r 17Z53a23s57k20o24č22i78l 2305972118549

Sice nevím přesně, co tím myslíte, asi vandalismus, ale tak v první řadě by si lidi měli obstarat použitelné bydlení, pak můžou začít řešit použitelné auto. First things first.

0/0
15.11.2016 9:22

K98a37r37e53l 11Z35a50c11e89k 7641939341757

Ano, použitelné auto zatím není elektromobil.

+1/−1
15.11.2016 16:37

P31e95t11r 66Z40a89s48k77o32č35i70l 2805542648589

To je mi záhadou, jak je možné, že ho bez problémů používám lépe než Superb. ;-D

0/0
15.11.2016 16:49

P94a97v37e14l 47O70b67d87r87ž88á15l92e91k 6516484858572

To se dá celkem snadno vysvětlit. Patříte mezi menšinu, pro které je výhodný.

U mě by třeba nebyla problém ta garáž (bydlím na vesnici) a dokonce ani to nabíjení (mám hodně předimenzovaný domovní přívod i rozvody v garáži).

Ale osobně jsem zvyklý mít auto k dispozici 24/7, kdy si vzpomenu, nasednout a odjet. Asi by mi vadilo mít auto, kterým přijedu domů a dalších x hodin bude nepoužitelné, protože se nabíjí.

Mívám občas servisní pohotovost, zazvoní služebák, sedám do auta a jedu za zákazníkem. Třeba v 10 večer. Těžko bych mu říkal, že musí počkat do rána, než se nabije auto.

0/0
15.11.2016 22:02

P22e89t78r 34Z72a11s96k72o39č72i53l 2715772578129

Z tak dlouhý cesty, abyste měl z většiny vybitou baterku, přijedete jednou za čas. Tj. pokud máte plánovanou pohotovst a před tím jedete dlouhou cestu, tak se logicky cestou ještě stavíte na 10 minut na Superchargeru. Nikdy nic není 100%ní, s fosilem zase máte riziko, že ho kvůli jedné z milionu možných fosilních poruch nenastartujete.

0/0
15.11.2016 22:13

K96a46r63e28l 95S16o46k86o25l 1136183254910

Já vám povím, to jsou strašné konstrukce... :) Skoro by se zdálo, že jste už tak několik měsíců nespal a jste neustále v pohybu... :-) Omlouvám se, ale argumenty typu 24/7 mě připadnou prostě úsměvné... :)

0/0
17.11.2016 15:04

P14a90v64e41l 55O45b18d52r66ž85á64l35e82k 6416684228652

Úsměvné možná, ale je to jeden z důvodů proč si pořídit auto. Mít možnost se dopravovat kdykoliv si vzpomenu.

Pokud se někdo chce přizpůsobovat jízdnímu řádu, auto nepotřebuje a pojede hromadnou dopravou.

U elektromobilu to zase znamená přijet z práce a mít auto minimálně několik hodin nepoužitelné.

0/0
17.11.2016 17:51

P89a51v35e86l 95O85b14d61r69ž54á14l73e86k 6306804458642

Ti lidé nějak bydlí a auto se spalovacím motorem je s jejich stylem bydlení celkem kompatibilní.

Kdokoliv chce zajistit rozšíření elektromobilů, bude se tomu muset přizpůsobit.

Krom toho jsem myslel hlavně tu prostorovou distribuci, kdy se parkuje úplně všude a nelze očekávat, že by majitel auta na sídlišti jezdil parkovat tam, kde bude dobíječka.

Otázku vandalismu a lákadla ve formě měděných kabelů v noci na ulici jsem raději ani neotevíral.

0/0
15.11.2016 21:46

M27a93r63t11i15n 91K92a75r23á14s93e15k 9408253948618

ZAtim nic, to bude mozna ten duvod, proc ze zatim prodava elektroaut minimum ne? Ty stanice se stavi pocitam i na par let do budoucna, ne na atualni stav...

0/0
16.11.2016 14:28

P37e16t32r 21M40i43c46h60a67l 2680254361172

Půl nádrže mám 27,5 litru, spotřeba na volnoběh s ventilátorem 0,5 litru na hodinu. Tedy na půl nádrže 2 dny s obrovskou rezervou na dojezd k benzínce. Kde jsi v tu dobu s Teslou? Hledáš už celý den nabíječku?

+1/−2
14.11.2016 23:09

P11e67t70r 70Z81a36s76k29o88č76i46l 2405812658699

Kolikrát už jsi čekal 2 dny v zimě v autě? Mně teda fosil žral 1.5l/hod. Prostě tohle jsou extrémy ad absurdum. Ano, máte pravdu, že fosil s sebou veze více energie. Je potřeba? Pro 90% lidí není. Pokud tolik energie opravdu s sebou stále potřebujete mít, tak si buďte dál ve fosilu, nikdo vás do kvalitního auta nenutí.

0/0
14.11.2016 23:17

P18e98t42r 47M80i62c55h86a44l 2840964581782

Já jsem jenom reagoval na tvoje z palce vycucaná hausnumera.

+1/0
14.11.2016 23:21

M37a92r13e33k 31Š15i40m77o26n 2844507488588

Dva dny zimě na Vysočině asi čekat nebudete, ale někde v Oregonu se to klidně může stát. Elektrovozítka mají ještě před sebou dlouho cestu, ale budoucnost elektromobilů nevidím v individuální dopravě, ale spíš v nějakých taxislužbách nebo bezpilotních sdílených městských vozítkách jako v Neználkovi. Nabíjecí platformy, třeba i bezdrátové nějakým magnetickým obvodem, se ve městě postavit dají.

0/0
15.11.2016 0:58

M30a55r49e62k 12M40a11l97ý 1782148221370

Kdybyste neplácal nesmysly o tom vyhřívání v EV a spalováku, nemusel jste se dočjkat té reakce :-)

A elektromobil opravdu (zatím) není kvalitní auto ve smyslu, co si pod kvalitou představují uživatelé. Kdyby byl, prodává se jich tady mnohem víc a časem by klasický spalovák zadupal do země, bez pobídek a dotací. Zatím se to neděje.

+2/−1
15.11.2016 10:01

P91e31t14r 18Z91a43s87k33o53č97i83l 2455682238959

Zatím jsou EV drahé, to je jejich jediný problém pro 90% populace. Další problém ceny je, že šetří náklady při provozu (není třeba žádný servis), ale to při koupi lidi nevidí, vidí jen pořizovací cenu. A pak si uvědomit, že je důležitější bezpečnost auta každý den, než ušetřených 30 minut na nabíječce jednou ročně při cestě do Jugoslávie.

0/0
15.11.2016 10:07

M24a31r59e78k 85M97a28l60ý 1242858451150

Ano. Ale nejen cena, ale i ten diskomfort ohledně dojezdu a nabíjení je docela překážkou. Nemá každý garáž, aby to nabíjel doma přes noc. A přemýšlet před každou cesto, že kde je jaká nabíječka a kudy mám jet, abych nabil... prostě EV od majitele požaduje, aby svoje zvyky přizpůsobil tomu autu a to je principiálně špatně. Auto je sluha a musí se přizpůsobit mě a ne naopak.

No a tady info o výměně brzd u Tesla S:

http://www.autoforum.cz/zajimavosti/provozni-naklady-tesly-model-s-kolik-si-myslite-ze-stoji-oprava-brzd/

0/0
15.11.2016 10:24

P92e45t50r 44Z71a97s24k39o70č52i53l 2725862668129

To nemá smysl vysvětlovat někomu, kdo v Tesle ještě nejel. Přiznejme si, že to jsou tzv. kyselé hrozny, když na to někdo nemá, tak na to hází špínu, aby mu nebylo líto, že si to nemůže pořídit.

+1/−1
15.11.2016 13:14

M88a16r59e35k 41M51a61l24ý 1102608521970

Ne, to jsou fakta. Nebo mi chcete říct, že s Teslou budu mít stejný dojezd jako moje Volvo S80 a nabiju za 10 minut? Asi ne, že? Já nemám proti EV nic, klidně si jeden koupím. Ale až budou vyřešeny všechny problémy a EV bude mít vlastnosti, které požaduji... nebo budu požadovat v době koupi.

PS:

Na Mercedes E, BMW 5 nebo Volvo S90 taky nemám, ale klidně přiznám, že jsou to krásná auta na vysoké technické úrovni. Klidně bych si jedno z nich koupil, kdybych na ně mě. Teslu S bych si ale nekoupil. Tolik k těm vašim "kyselým hroznům" :-)

+3/−1
15.11.2016 13:33

P51a55v26e20l 72O50b97d26r34ž38á67l22e92k 6246504188562

Problém s úsporou nákladů je v tom, že je nezajímavá pro někoho, kdo nemá na tu úvodní investici.

Pokud to auto stojí 3 mega, tak je celkem jedno, jestli uspoří ročně třeba i 100 tisíc.

0/0
15.11.2016 21:50

H28o69n71z35a 71T86a19r 3619702454532

To máte spočítané nebo věříte palubnímu ukazateli ?

0/0
16.11.2016 12:12
Foto

J49i47ř98í 88D54v87o51ř87á71k 5355299440298

1835. První elektromobil .

0/0
16.11.2016 19:44

J54a19n 74P65š51e77n22i80č89k87a 2370728433452

A zadarmo bych si jeden vzal. Na moje dojizdeni do prace idealni. Dat dalsim minimalne 300k za druhe auto, tak na to bohuzel nemam.

0/0
16.11.2016 9:35

L20a71d69i34s50l19a71v 46K85a78l49o66u94s 7155886121180

A není to spíš tím,že elektřina je v ČR tak šíleně drahá, že nemá smysl o nějakém elektrovozu vůbec uvažovat ? Hutě s indukčními pecemi skončily,dováží se ingoty z Číny,Mexika,Ukrajiny,..

0/0
14.11.2016 19:07







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.