- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Dle příspěvků je vidět, že většina lidí řeší akorát cenu a užitkovost nového elektromobilu.
Nikoho nezajímá jestli tento projekt nebude jen dalším zdražením elektrické energie.
Viz. čerpací stanice na CNG, velký projekt, který se nevyplácí z důvodu vysokých pořizovacích a provozních nákladů (stlačit zemní plyn na cca 300 barů není technicky žádná sranda),investor už veřejně prohlásil, že od další výstavby odstupuje.
Tady se ČEZ veřejně zavazuje, že postaví desítky rychlodobíjecích stanic, ale už se nevyjadřuje jak to bude s provozem.
Protože soukromé auto používám většinou jen na výlety po okolí, což je do 200 km, tak když by byl elektromobil cenově dostupný, bral bych ho. Pokud baterie vydrží dost dlouho a nebudou za dva roky zničené, odpadly by starosti a náklady s výměnami olejů, filtrů, občas nádrže na LPG, rozvodů, svíček... Taky by nezrezavěl drahý výfuk... Elektromotor asi vydrží hodně, staré tramvaje pořád jezdí... Možná elektromobil vydrží i 20 let bez větší údržby a proto je dražší, za dobu jeho životnosti se možná musí koupit 2-3 běžná auta. Elektroauto by asi šlo lépe chránit před solí v zimě, možná bude mít méně skulin na podvozku. Akorát teď mi více vyhovuje ocelová, opravdická "čtyřkolka," ale to asi přijde taky. Samotný provoz musí být asi opravdu levný na okamžité peníze. A pokud bych jel dále, stejně se docela rád občas stavím někde na kafe, takže nabití by nebylo tak hrozné. Nebo časem vymyslí výměnné baterie... Přehodí se baterka a pojede se dále, možná půjde i nějak vymyslet, jak to udělat se staršími bateriemi, aby ten, kdo má novou, nebyl ztratný. Výrobci už do toho dali dost peněz a kdo ví, třeba je to vymyšlené a jen se čeká, až dojde ropa, zatím se na spalovacích motorech vydělává, tak se vyrábí.
Slečny s Herbáře na ČT ukazovali, že auta na elektřinu mají samé výhody ?
ČEZ postaví pro tyto auta desítky rychle dobíjecích stanic ?
A kdo zajistí (zaplatí) potřebnou kapacitu elektrické sítě ?
Že by opět všichni uživatelé ? podobně jako příplatek za provoz solárních elektráren?
A kdo plati za kapacitu site vam?
Pánové a dámy.Nemyslím že dnešní politici myslí na elektromobilitu.Jediné co je zajímá jsou daně a tak určitě mají ještě čas na to aby přišla nějaká náhrada za výpadek spotřební daně a DPH z benzínu a nafty při přechodu na jiné druhy pohonu automobilů..Tady nepůjde o výdrž baterií a počet dobíjecích stanic.Prostě dokud bude ropa tak se šejkové ani politici nemusí obávat výpadku příjmů a daní.
O daně státu bych se opravdu nebál... On totiž existuje například pojem "trakční energie" a právě taková může být zatížena odlišnou výší daně. Pokud tedy budete čerpat u nabíjecí stanice, pak se stanete poplatníkem takové daně a stát o tolik přicházet nemusí.
Se mi líbí, jak bude dobíjecími stanicemi pokrytá dálniční síť, jako by ty elektroautomobily s pidi dojezdem byly dálničními křižníky. Ale když takový elektromobil budete honit po dálnici běžnou dálniční rychlostí, tak se ten dojezd zkrátí ještě více. (Nemluvím o Tesle, to ještě dlouho nebude běžným elektroautem v ČR).
No mě pokrytí dálnic přijde v pořádku a logické, protože jak sám píšete, tam budu častěji elektrickou energii potřebovat dobít, protože jednak půjde o větší vzdálenosti a podruhé s vyšší rychlostí roste i spotřeba, což platí jak pro elektromobil, tak pro fosil.
To jsou strašný fámy tady, na půlku baterky můžete se můžete vyhřívat v Tesle 24h. Ve fosilu budete v tý době už s prázdnou nádrží zmrzlej: https://teslamotorsclub.com/tmc/posts/851648/
A není to spíš tím,že elektřina je v ČR tak šíleně drahá, že nemá smysl o nějakém elektrovozu vůbec uvažovat ? Hutě s indukčními pecemi skončily,dováží se ingoty z Číny,Mexika,Ukrajiny,..
Provoz elektromobilu neni o cene elektriny, ale o jejich vysokych cenach, omezenem dojezdu a nizke hustote dobijecich stanic. I kdyby byla elektrina zadarmo, tak celkove naklady na provoz jsou u elektromobilu stale vysoke...
Tedy čekat na dobití baterie u "rychlonabíjecích" stanic cca půl hodiny + případně další, když tam bude někdo před vámi, to bych tedy opravdu nechtěl.....
To je přesně vhodná doba přestávky na delší jízdě a pro vypití jedné kávy. Nesmíte vyjíždět z domova s prázdnou nádrží, chci říct baterií
Je očividně potřeba to zadotovat, aby se to aspoň trochu rozjelo, když už o to kvůli pořizovací ceně a stále podstatným technologickým nedostatkům elektromobilů není takový zájem, jak by si vláda představovala. Připadá mi to úplně stejné jako u CNG, které se také stát snaží tlačit i přes jeho nemalé nevýhody oproti třeba LPG, které funguje perfektně i bez dotací.