Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Válka o autorské poplatky postihla už i knihovny, za výpůjčky zaplatí víc

Po chystaném razantním zvýšení poplatků pro majitele restaurací či hoteliéry Ochrannému svazu autorskému (OSA) se hraje o zdražení pro další organizaci hájící autorská práva. Podle novely autorského zákona by si správce Dilie zastupující hlavně spisovatele či dramatiky mohl přijít ročně navíc nejméně na 60 milionů korun. Jde o poplatky za půjčování knížek a od provozovatelů kopírek.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Foto

J48a23r89o85m29í27r 45P33r69a37u55s 9557177390196

Komedianti mají málo? Za to co převádějí toho mají až až.

0/0
16.11.2016 13:19

E44v93a 11K71a48p61l15a65n89o46v70a 4253521615358

Nenažraná Dilia a OSA chce za výpůjčky knih zvýšit poplatek. Komu přijdou peníze za cizí - nečeské autory, komu přijdou peníze za autory dávno bohužel zemřelé. Asi tomu nerozumím. Prosím, ať mi to někdo vysvětlí.

+2/0
16.11.2016 8:02

S34l38a55v71o16m25í28r 35Š78t83ě12p82á87n 1748264632344

Poplatek za půjčování by neměl být nějaký paušální za časové období jak to většinou funguje ale mělo by se platit zapůjčení každé knihy dejme tomu 5% její hodnoty To je stále velmi výhodné přečíst si knihu za tuto cenu jednak by se to rozjelo spravedlivě mezi čtenáře podle toho kdo kolik přečte a jednak aby se snížila ztrátovost knihoven

0/−2
16.11.2016 7:01

S22t69a33n81i37s58l22a96v 43N56ý10v49l58t 2114925703

Ochranné svazy jsou jen plenta pro skutečné autory. Oni jsou ti nenažranci ne? Jejich zájmy hájí ochranné svazy.

Časy umělců jsou v dnešní konzumní době těžké, ale oni musejí taky jíst.

+2/0
15.11.2016 23:40

J43a12r27o10s45l33a93v 25R67y32c86h45t77á26ř 2894739829456

Radši bych řekl, že pracuji v bordelu, než bych přiznal, že pracuji v OSA, Dilii či Intergramu.

+5/0
15.11.2016 19:24

Z13d82e38n52ě96k 78V42i73n71t67r 9284852302818

https://volby.svobodni.cz/aktualne/zrusime-26-uradu-10-osa-kolektivni-spravce/

+4/0
15.11.2016 13:43

S19t21a53n72i98s62l88a88v 75N17ý23v15l70t 2754295273

dokud tuhle stranu budou bojkotovat hlavní media, tak je to beznaděj. Přitom jsou super.

0/0
15.11.2016 23:33

V65l35a66d22i96m20í42r 90V15o47n66d71r60á35k 5953812124145

Nenažranost těchto organizací nezná mezí. Jsou díla, na která se už autorská práva nevztahují, jelikož už uplynula ochranná lhůta, takže pokud se bude jednat o nějaký archiv, tak tam se bude muset taky platit z kopírky?

+7/0
15.11.2016 11:03

T36o66m71á27š 74C29h56r24a16s30t38n91ý 2181654531543

Jste se zbláznil! Samozřejmě že bude. Co kdyby tam náhodou místo leskovecko-drážďanské bible scanovi Viewegha??

+1/0
15.11.2016 12:19

S12t92a28n17i84s98l77a62v 66N60ý94v26l37t 2504205403

Vívega leda na záchod.

0/0
15.11.2016 23:34

S12v65a49t62o54p47l59u46k 64Č82e13c22h 1615237391102

Tady je ale chytrolínů,kteří o tom nevědí vůbec nic,ale musí se k tomu zásadně vyjadřovat.

0/−11
15.11.2016 10:52

V27o15j33t13ě62c93h 29S36t87r19n60a23d 4334391852645

Co týden tady čtu nějakou zprávu o tom, že se autorské poplatky budou zase zdražovat. Až to vypadá, jako by si Piráti u autorských svazů zaplatili reklamní kampaň.

+6/0
15.11.2016 10:16

P19e96t88r 51V25a90c10e63n42o81v52s11k94ý 5654100537315

To je panečku krása ... nemusíte nic umět, nic dělat a kdyby se nedej bože kopírky přestaly používat úplně, budeme platit třebáááá daň o každého oka, protože oko může číst ..

Dilia si od nového systému slibuje zjednodušení, ale jde částečně o ochranu před klesajícím počtem kopírovaných stránek a postupnou elektronizací dat a zajištění příjmů do budoucna.

Zdroj: http://ekonomika.idnes.cz/autorske-poplatky-osa-knihovny-vypujcky-kopirky-fvt-/ekonomika.aspx?c=A161114_204334_ekonomika_san

+10/0
15.11.2016 10:13

M94i98l32a27n 17N76o18v45o23t73n45ý 2860451231345

To že copycentra už přes 10 let platí za každý průjezd papíru strojem - mj. bez ohledu na formát takže zaplatí stejně za A4 jako za A0 - je tak neuvěřitelný a reálně nekontrolovatelný paskvil že musím uznat že ta navrhovaná paušální platba za každý stroj je nakonec rozumný pokrok ... ;-D

0/−5
15.11.2016 10:12

P96a48v12e63l 33B86í83n36a 1153685692803

Ano, tato vláda se pečlivě stará o vzdělávání obyvatelstava, o likvidaci eShopů, hospod...

+10/0
15.11.2016 10:11

M50a28r40t31i18n 16S91v38o40b63o47d12a 2296798150122

U nás v baráku bydlí dvojčata, která jsou k nerozeznání. Musím se zeptat, jestli mají zaplacený poplatek za kopírování...8-o

+13/0
15.11.2016 10:02

A26n63t75o95n67í27n 14S56v62o46b30o43d20a 3724263579462

takže se vše přesune do formátu pdf a na internet, kdo chce moc, nemá nic :-(

+10/0
15.11.2016 9:56

P95e66t27r 81S52c37h80w53a83r92z 7438109103431

Nebo se zpoplatní každé Ctrl+C ;-D

+5/0
15.11.2016 10:47

P52e80t81r 19M50u92d73r23o33c24h 9831677702851

Pssst! Nebo se toho chytnou :-)

+1/0
15.11.2016 15:43

K57a28r67e46l 88F64a33j23t 5878302731363

Mně v konečném důsledku nevadí zpoplatnění kopírovacích služeb v knihovně, kde se de facto nedá nic jiného než autorské dílo kopírovat. Stejně nemám ani výhrady ke zpoplatnění výpůjčky knihy, přijde mi to rozumnější než pro knihovnu platit za knihu, která může ležet v regále bez toho, že by si ji někdo vzal jednorázový příplatek. Samozřejmě je to obojí otázka ceny. A to krom pořízení samotné kopírky třeba copy centra platí poplatek za každou kopii, byť reálně se kopie autorských děl musí v dnešní době dít maximálně v jednotkách procent celkových počtů.

Daleko víc mi ale vadí paušální platby za cokoli co by mohlo být ke kopírování díla využito, byť e tak reálně neděje. v této oblasti jakákoli kopírky, tiskárna a nejsem si jistý jestli se neuvažovalo o "fotoaparátech" (vč. samozřejmě mobilů a scannerů). V oblasti audia pak jakékoli paměťového média, bez ohledu zda slouží ve firemní sféře, k práci a podnikání a nebo zábavě (bez využití k nelegálnímu kopírování). Přitom paměťové média jsou dnes díky ceně často tak kapacitně naddimenzované, že jejich naplnění ve většině případů nereálné ...

Prostě paušální pokutování všech je prachsprostá zlodějna posvěcená státem. Nemáte možnost kontrolovat zda nedochází ke zneužívání? To není ale problém toho, kdo nic nedělá, ale ochránění svých práv si mají zajistit jejich autoři. Bude to drahé? Ano bude. Půjde to? Ne vždycky. Ale pořád je to problém nositele práv.

+8/0
15.11.2016 9:47

P94e52t82r 33M69u55d62r12o76c61h 9371627752641

Mne ten pausalni poplatek za kopirky vadi, a to fest. V praci mame nikolik tech velkych kopirek. Studenti si na tom tisknou sve seminarni prace a diplomky, zamestnanci na tom tisknou predevsim ruzne pracovni materialy. Objem kopii (a to jeste vetsinou pracovnich textu) ku tisku je cca 15 : 85 % (muzu dolozit statistikami z prislusneho SW). Tak za co mame platit nejaky pausal Xset Kc/mes.?

+11/0
15.11.2016 9:52

M72a81r43t13i96n 83M65a93i95k65s35n95a21r 3444193398922

Jj, s tím souhlasím, příjde mi pěkná zlodějna platit za vlastní autorské dílo autorský poplatek. Člověk by pak měl mít možnost si nechat od Autorského svazu tento poplatek vrátit - i když bych byl raději kdyby neexistoval ubec.

+8/0
15.11.2016 10:10

K60a45r24e96l 31F39a98j53t 5378152671183

Tak je fakt, že v knihovně jsem dlouho nebyl a měl jsem za to, že pro zaměstnance nebude sloužit "veřejná kopírka", stejně jako mě nenapadlo, že tam bude docházet k takovému množství tisku. Očekával jsem kopírku na kopírování a vycházel z toho, že se na ní nic moc jiného než "půjčená tiskovina" kopírovat nebude ... pokud je realita jiná, měním samozřejmě názor ...

0/0
15.11.2016 11:55

P94e89t15r 70M33u91d50r79o83c32h 9891697102551

Driv byvaly knihovny v kazde obci, dnes je jich asi 3 tisice, rekneme tedy 6 tis. kopirek. Ale kopirku ma dneska kazda firma o par lidech, proste proto, ze tisk na ni je asi 3x levnejsi nez tisk ze stolnich tiskaren. A kolik je v CR firem, uradu, skol, nemocnic atd.? Odhaduju, ze kopirek ve firmach budou miliony. Proto je ve clanku uvedeno, ze poplatky by se tykaly TAKE knihoven = taktne se mlci o tom, ze v drtive vetsine by se to tykalo uzivatelu, kteri jen tisknou nebo kopiruji vlastni materialy. Typicky ceske...

0/0
15.11.2016 15:58
Foto

J27a97n 73M44a27c92h 5474681757278

Týká se to jen kopírek, které jsou veřejně dostupné, kde veřejnost tiskne za úplatu. Uzavřené kanceláře se novela netýká.

0/0
16.11.2016 9:04

J60a67k50u52b 43K59o69m77á97n85e10k 2755301359863

To me teda nejvic vadi prave ten poplatek z vypujcky, mozna se pletu, ale nejdou autorovi penize z kazde prodane knihy, tedy i te v knihovne? Navic ho neplati clovek, ktery si knizku pujci, ale vsichni z dani...

+2/0
15.11.2016 12:14
Foto

I52v67o 59P18e38t55e53r96k74a 4226115797929

Máme jednu z nejlepších sítí knihoven na světě. Hlupáci s Dilie se ji rozhodli zničit. Jestli budou muset knihovny zvýšit poplatky za výpůjčky, ubude lidí, kteří budou do knihoven chodit, a knihovny se začnou rušit. Jsou to normální nenažranci. Jestliže byla jednou kniha koupena a tudíž za ní bylo zaplaceno, nechápu, proč mají knihovny platit za to, že si ji přečte více lidí. Když si někdo pořídí auto na provozování taxislužby, taky neplatí výpalné za každého přepraveného zákazníka. ;-€

+21/0
15.11.2016 9:44
Foto

I86v74o 70P36e23t86e19r65k50a 4976455347629

Jo, tak koukám, že ten poplatek jde ze státního rozpočtu - to je skvělý. Všichni lidi, i ti co nečtou, povinně přispívají Dilii, a Dilie má zaručený příjem bez námahy. Poslanci takto privatizují státní příjmy. Není divu, že při podobném přístupu nemůže být rozpočet vyrovnaný.

+19/0
15.11.2016 9:47

P21a71v24e55l 51R77e47z56n74i34c87e59k 3475714164702

nas stat je expert v posvecovani Privatizace zisku a Kolektivizaci ztrat.... takze ja uz se ani nedivim...

+3/0
15.11.2016 10:55

S75t40a41n79i75s89l32a24v 73N61ý42v26l30t 2114695233

Tak co se týče taxi, tak tam se platí výpalné za každou jízdu, akorát ne státu, ale dispečinkové firmě co vám kšeft dohodila. Další výpalné přijde státu ve fromě daní, které se zase netýkají dispečinku. V

0/0
15.11.2016 23:38
Foto

I83v75o 43P81e81t28e69r33k41a 4456225497829

Ale daně platíte za každou službu. To sem netahejte. Dispečinkové firmě platí taxikář na základě smlouvy, kterou svobodně s danou firmou uzavře, ne? Ta paralela s placením OSA a Dilii silně pokulhává.

0/0
16.11.2016 1:10

J75a75n 25N12o94v74á66k 4136547853309

Se vůbec nedivím, že si lidé vesele kopírují elektronické věci. Když si představím, tak mám vlastně stahování věcí již předplacené z nakoupených SD karet, HDD, DVD atp.

Pojďme se všichni, co jsme kdy něco vytvořili (i např. diplomky), zaregistrovat do OSA a Dilie a chtít podíl z vybraných autorských poplatků. :-P;-D

+4/0
15.11.2016 9:40

K48a98r81e88l 44F30a36j73t 5648732751713

A to nemáte firmu, kde je ze pár serverů, datové uložiště řada počítačů, tabletů, mobilů .... a nakonec zaplatíte i za "diktafon" na porady.

+3/0
15.11.2016 9:49
Foto

J37a33n 87M56a69c18h 5474401777828

Týká se to jen kopírování veřejností.

0/0
15.11.2016 9:38

P41a96v85e26l 23M35o35r12a19v38e88c 3222439812468

"jen"?

+2/0
15.11.2016 11:04

D80a87v20i19d 48M84a18r10e13k 7873786174285

Když mám doma kopírku, budu platit taky? Nebo co třeba kombinace foťák (telefon) a tiskárna?

0/0
15.11.2016 9:37

Z96d93e17n55ě52k 65V67o84d13á28k 7175106477612

To zatím platíte při pořízení.

+2/0
15.11.2016 9:38

J64a46n 82N24o89v15á20k 4886307363309

Zatím........ :-/

0/0
15.11.2016 9:45
Foto

I39v96o 32P95e81t38e44r28k17a 4156245317429

Ne, to je pro osobní potřebu. Tam se spokojí s výpalným vybraným při koupi. Logiku v tom nehledejte.

+5/0
15.11.2016 9:48

J69a77n 24N60o76v69á13k 4186107323539

No až příjdou na to, že i foťákem lze okopírovat knihu (dost zlouhavé, ale reálné), či obraz na stěně, budou se na tuto techniku také nějaké poplatky vztahovat. :-P

+1/0
15.11.2016 10:32
Foto

I62v30o 72P87e11t17e18r73k80a 4346235677459

Tyhle věci jsou jen průvodními jevy rozpadu naší civilizace. Bohužel. :-(

+3/0
15.11.2016 10:43

P87a30v88e72l 81M40o56r49a25v49e54c 3212909582218

Za foťák výpalné neplatíte. Za SD kartu, disk v počítači, externí disk nebo USB flash disk už ale platíte.

Nově chtějí ti mafiáni zpoplatnit i mobily, protože mají vestavěné úložiště.

Slušně to komentovat nelze..

+3/0
15.11.2016 11:05
Foto

I60v32o 22P38e73t78e43r61k65a 4556265987969

No jo, ale digitální foťák nebude fungovat bez použití paměťové karty. Takže na to, abyste ho mohl používat, si stejně musíte koupit něco, z čeho OSA dostane výpalné.

0/0
15.11.2016 11:10

P50a50v17e55l 19M77o72r55a79v39e35c 3682759142468

Ano, přesně tak. Já jen upřesňoval že přímo z foťáku OSA ani Dilia nic nemají, ale z jeho používání už ano.

0/0
15.11.2016 11:15

P79a27v75e19l 58J95a23r57o22š 5835927656533

Státem posvěcená zlodějina, nic víc. ;-O

+11/0
15.11.2016 9:22

F68r33a26n64t40i59š98e74k 41V97r12á22n84a 5649792913851

Všichni nadávají na EU, ale v žádné zemi EU nemají autorské svazy takové výhody, jako jim dali zkorumpovaní politici v ČR. A to výší odměny i rozsahem. Takže když si člověk chce koupit paměťová média, knihy, atd, tak musí nakupovat v zahraničí.

A bohužel toto platí nejen o autorských svazech, ale o všech možných oligopolech (včetně telekomunikačního), které není česká státní správa rozprášit Rv

+9/0
15.11.2016 9:22
Foto

J68i97ř73í 96K80w47o78l17e50k 5103367928949

Pokud ty reakce čtou politici, měli by se Vážně zamyslet. Podpořte takové zákony a přikládaáte si pod kotel, ve kterém sedíte. Kverulantů a špekulantů už máme dost. OSA rok od roku zvětšuje zisk i třžby. Proč jim tedy ještě přidávat? To nemá hlavu ani patu? Paušál za kopírku nezávisle od objemu kopírování? To je do nebe volající nesmysl! Kopírky v malých městech tím jen zlikvidujete... Poitici mají bránit náš styl života, činit jej férový a strukturovaný. Přestaňte nám do života tahat nesmysly lobbistických skupin!

+12/0
15.11.2016 9:13

P26e22t28r 85V56o23n70d38r25a15c71e48k 7285731963720

Politici tohle nečtou ...... naši polobozi mají přeci patent na rozum !

+2/0
15.11.2016 9:18

T40o43m64á35š 24T93a91t56í87č84e46k 5570892590718

Ti na to, co si myslíš, zvysoka skašlou. Před volbama si nechají od nejlepších reklamních agentur udělat kampaň, a nějakej Jura, co si myslí, že se při volbách myslí, ať si klidně volí nějakou z těch mini pidi straneček.

+2/0
15.11.2016 9:39

M81o46n37i84k10a 66K77o32n78e25c40n82a 7683341421284

Takze se to udela asi tak, ze si ja pujcim knihu, 2x prodlouzim vypujcku a mezitim kniha obehne jeste rodice a sousedy. Nebo to chteji uctovat i za prodlouzeni vyp. lhuty?

+3/0
15.11.2016 9:11







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.