Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Českým dráhám chtějí dodat vlaky i Číňané, v tendru jsou čtyři firmy

Poprvé v historii se o zakázku pro České dráhy uchází čínský výrobce vlaků. Čínská společnost CRRC, která nedávno podepsala kontrakt na první vlaky pro Leo Express, se přihlásila do soutěže na elektrické nízkopodlažní jednotky.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M79a52r75t34i33n 38S83e42d62l24á38č80e71k 1170839660324

A po poruchách, nedejbože haváriích, si budou čínští soudruzi taky předávat košťata jako v Kosmu?;-D;-D;-D Vzpomeňte jen na crash-testy čínských "SUV", kdy motor skončil někde v kufru...;-D;-D;-D

0/−1
28.11.2016 11:13

L60u20b40o19m90i10r 47M57a38c89h67o 2922880695187

Pred 10 rokmi som v Číne cestoval z Pekingu dole do Shenzhen. Zo zvedavosti som občas zapol GPS navigáciu. Vlak išiel celú cestu okolo 200 km/h, na niektorých úsekoch 250 km/h. Pocit z jazdy sa podobal skôr na lietadlo, žiadne lomozenie a nadskakovanie na spojoch koľajníc. Vtedy tuším ČD kupovali prvé Pendolino.

+1/0
28.11.2016 12:12

L69u94b55o59m53i32r 39M17a10c77h58o 2912300375707

myslíte asi Landwind SUV v roku 2005, čo bola vlastne čínska verzia Isuzu Rodeo/Opel Frontera. A dopadli v crash testoch rovnako, ako ich predloha (vyrábaná od roku 1991).

+1/0
28.11.2016 12:24

B13o71h52u31s54l42a85v 15K49r43á84l34í84k 2801550529946

Ovšem pokud se některý čínský ministr setká s někým, koho mu neodsouhlasíme, tak mají s obchodem utrum.

+1/−1
26.11.2016 15:20

K31a49r20e63l 46K88r20á71t17k86ý 1107113906315

Koupil jsem vnukům "angličáky",čínské!Ani jednomu se netočily kolečka!To radši doprava na oslech z Tibetu.;-)

+2/−1
26.11.2016 13:55

J88i64ř17í 62Š95v88e26c 6273862255616

no, ještě že nejezdím vlakem. V Číně je sice brutální potenciál, ale zatím jejich výrobky svět moc nepřesvědčily, ikdyž kvalita je o ceně. Snad budou mít vlaky homologaci a "crash" testy platné dle norem EU.

+2/−1
26.11.2016 10:53

J68a54n 13T88a54r81a24b96a 4126486359159

Proč hned tak buransky? Po Číně vlakem jezdím a nejen maglevem. Jejich HSTsoupravy pro dalkovou dopravu typu D, shodou okolnosti prave od tohoto výrobce, drandi Cinou napric rychlosti 350km/h, jsou velmi komfortni a naprosto spolehlive.

+2/0
27.11.2016 20:48

J31i92ř18í 15D41o43n70ě78k 2285493416939

olověné barvy,plasty místo kovových materiálů a elektroinstalace z 80 let?

Tak to opravdu ne,takhle ať si vyrábí pro svůj čínský trh.Je jich víc než miliarda,pokud se jich otraví 10 mil kvůli olověným barvám nebo plastům s dioxinem jsou to pro ně nucené a přijatelné ztráty...

+3/−1
23.11.2016 9:44

J13a95n 26J48e89m98e42l32k91a 1755310

3 krát hurá.

0/0
17.11.2016 9:16

J36i51n27d14ř96i54c29h 75Š33k85o25p80e56k 4735951180225

aby to neskončilo jako ty slavné soupravy Siemens pro metro

+1/0
23.11.2016 19:05

J54o80s90e89f 36H62o57n60e77š 7271802630583

A homologaci asi nikdo neřeší,

+3/−1
16.11.2016 19:32

J36i72r97k10a 41D82v15o90ř53á73k 4305930213278

Jak, neřeší? Číňané chtějí přece koupit nejen plzeňskou Škodovku, ale i VUŽ včetně velimského zkušebního okruhu a oprávnění razítkovat výsledky testů, na jejichž základě se ta homologace uděluje. Tadá.

+4/0
17.11.2016 1:26

J79o19s10e66f 43H34o46n24e79š 7311502450613

Tím chcete naznačit,že zkoušky budou provádět sami sobě?Tam musí být vysoká berlínská zeď mezi žadatelem a zkušebnou

+2/0
17.11.2016 8:07

J90i50ř48í 93T50o57m52e32š 5662530833752

Abychom se zadlužili ještě více?

0/0
16.11.2016 19:12

J94i76n38d49ř88i46c25h 15Š67k45o43p97e18k 4795951250125

Čínu nikdy !!

1) otřesná kvalita

2) podpora ekonomiky postavená na popírání ekologických pravidel při výrobě a podporovaná vládou

+3/−3
16.11.2016 17:09

M36a83r30t19i42n 68H39o62u32b80a 6103701689368

s 2 souhlas - jejich zbozi by melo byt zatizeno extra dani a to do te doby, dokud bude jejich vyroba subvencovana statem a do te doby, dokud ne evropske dodavatele budou kladeny vyssi naroky (investice do ekologie), protoze to je jedno z tech mist, kde vznika rozdil v cene

s 1 - oni taky umi vyrobit kvalitne. zalezi na tom, kdo a jak dela kontrolu kvality

+6/0
16.11.2016 17:15

J86i43n23d58ř58i50c46h 50Š81k60o97p45e84k 4825131590515

ano, teoreticky asi umí vyrobit kvalitu. Problém je v tom, že čínské kvalitní zboží jsem ještě neviděl, proto o něm pochybuji

+2/−2
16.11.2016 17:23

J49o71s35e50f51f 56M91u73s66i95l 7799585836910

Telefon, televize, boty, bunda, rádio, navigace atd??

+2/−1
23.11.2016 17:19

J34i66n74d74ř70i30c46h 82Š65k53o84p46e79k 4375801700925

co z uvedeného vydrží delší dobu při běžné užívání ?

+4/−2
23.11.2016 19:06

M49a77r50t28i28n 64S61e91d70l12á66č76e79k 1530129110234

;-D;-D;-D8-o8-o8-o Tak jistě... Třeba taková historka od UPC - přijel mi technik vyměnit HD settopbox. Jeden přinesl, zapojil, nefungoval. Beze slova ho odpojil, došel do auta pro další (měl je už připraveny), donesl, zapojil, ten fungoval. A i ten si teď, po asi 3 letech užívání, dělá co chce. Občas se zrestartuje, občas se sekne, občas mi zmizí třetina sektorů z HDD... O "kvalitě" čínských tiskáren a počítačů HP bych mohl psát profesní román. Takže tolik ke "kvalitě" čínských výrobků...

+1/0
28.11.2016 11:21

O53l59d25ř37i84c79h 29J34a51n84e96č71e54k 8939386243181

...a taky co je zákazník ochoten zaplatit. říká se, že když chcete v Číně západoevropskou kvalitu, tak ji sice mít můžete, ale ne levněji než v Evropě.

+3/0
16.11.2016 17:24

J65i16n52d56ř26i56c55h 16Š68k54o21p63e86k 4185651350355

stát (když už tlačí evropské podniky do ekologie) by se měl postarat, aby na jedné straně nekrachovaly podniky kvůli vyšším nákladům na ekologii a současně na druhé straně se sem nedovážela produkce vznikající za ještě horšího vlivu na životní prostředí

+1/0
16.11.2016 17:29

O79l56d49ř27i34c49h 64J47a98n39e20č16e73k 8409216823501

to máte pravdu - můj komentář mířil na Váš bod (1), tzn. kvalitu, nikoliv na (2), tzn. naprostou ignoraci životního prostředí, o tom se vůbec nepřu, naopak, plně s Vámi souhlasím.

a ad (1): pil jste někdy např. kvalitní švýcarské víno? pokud jste si ho sám ve Švýcarsku nekoupil ani Vám ho odtamtud nikdo nedovezl, tak těžko - přesto existuje. a jak jsem napsal, pokud čínské výrobky v západoevropské kvalitě nejpozději po započtení dopravy a byrokracie cenou překročí ty západoevropské, tak je logicky do Evropy nikdo nedováží, tzn. těžko je můžete znát. pokud vlaky z jakéhokoliv státu na světě splní české normy, nevidím důvod, proč by tu nemohly jezdit. teď odhlédnuto od (2).

+4/0
17.11.2016 9:28

J39i92ř45í 16Š10v13e97c 6803382735596

nesouhlas, je to otřepaný mýtus... Mám kamaráda číňana (který pomáhá českým firmám pronikat na čínský trh) a sám mi říkal, že 99% firem, vyrábějících zboží v Číně jde hlavně po extra nízké ceně a nákladech. Takže je nemožné vyrobit kvalitní zboží. Za to Čína nemůže. V Číně jsou jiné podmínky, nižší platy, neřeší se tak moc ekologie atd. Jsou tedy i nižší náklady. V oni jsou schopni vyrobit opravdu kvalitní věci a řekl bych, že možná kvalitněji. Sám mi přiznal, že mimo Čínu se vyváží spíše odpad, kvalitní zboží zůstává u nich doma. Podle mne, za to ve finále můžeme sami - podívejte se dnes do obchodů, lidé koukají na cenu a sami chtějí vše ideálně zadarmo. Nehledají kvalitu. Není pro ně důležitá (až na pár jedinců). Na tuto skutečnost pak samozřejmě reagují výrobci.

Nehledě na to, že si všichni stežujete na nekvalitní čínské výrobky, ale ony výrobky z EU / US, stojí s prominutím (vlastně bez) za prd také. Stačí se podívat na hjundaje, šádovky, veškerou elektroniku a obecně zboží vyrobené mimo čínu. Kvalita, je pro výrobce už jen sprosté slovo, nic víc.

+3/0
26.11.2016 11:05

M79a39r31t20i62n 87R67u13z44i60c25k88a 1272168606187

Ja myslim, ze CRRC, koupi Skodovku, soucasna vladni situace i takovym obchodum nejen nahrava, ale i podporuje...

+1/0
16.11.2016 14:28

M56a75r58t47i47n 33H75o35u25b95a 6413431499488

ja myslim, ze ne. skodovka je po majitele dojna krava o to vyhodnejsi, ze nikdo vlastne nevi, kdo tim majitelem je

+1/0
16.11.2016 16:26
Foto

J24a35n 68V36a73l48a58l79í84k 6636769320246

http://byznys.lidovky.cz/plzenska-skoda-ma-blizko-do-cinskych-rukou-zajem-je-vazny-zni-z-firmy-1jh-/doprava.aspx?c=A161103_173930_ln-doprava_pave

+1/0
16.11.2016 19:46

M47a93r41t30i27n 82H95o46u71b81a 6963111429908

vzdy prilezitoste se vyroji mnoho a mnoho zprav o snahach a uspesich cinskeho obchodu a prumyslu. v mezicase o nich nikdonic nevi, prakticke vysledky nejsou

+1/0
16.11.2016 12:39

P97a44v37e72l 70M70a10t20o75u74š91e46k 5340447188264

Stačí si koupit letenku do Číny.

0/0
16.11.2016 13:49

J77a62n 83C55e52p20e77k 1114106230

Jen aby v případě možného vyřazení čínského dodavatele nezačal neskutečný politický lobing a tlak na ČD Zemanem počínaje, přes Sobotku, Zaorálka a Tvrdíkem konče.

+7/−3
16.11.2016 11:31

P32a65v27e87l 96M54a75t46o26u88š86e28k 5480597528754

Nevím, proč to furt spojovat s konkrétními (částí národa silně neoblíbenými) politiky. Čína je pro spoustu (možná pro většinu) zemí světa včetně USA, Německa, Velké Británie, Švédska atd. významným obchodním partnerem a žádného Zemana ani Sobotku tam nemají. Pro koho a v jakém časovém horizontu jsou takové vztahy výhodné, to je věc druhá, ale to asi od stolu nevyřešíme, od toho by tu měli být ti naši vystudovaní ekonomové.

+1/0
16.11.2016 14:57

M93a30r53t52i89n 58H22o36u72b79a 6333791179518

vyznamny obchodni partner je kdokdo, ale jen nase politicka reprezentace pred nima sotji v pozoru s hnedyma trenkama

+3/0
16.11.2016 16:24

P90a27v93e69l 70M85a87t19o56u13š49e79k 5680707108884

Politická reprezentace dělá to, co chtějí ti, jež si ji vydržují.

+1/−1
16.11.2016 16:55

O75l64d17ř92i66c12h 17J78a68n78e74č67e75k 8699806943231

To sice ano, ale předpokládám, že Vámi zmíněné státy s Čínou obchodují prostě proto, že je to pro ně ekonomicky výhodné, a obchod se obejde bez výrazné podpory (byť třeba jen slovní) vysokých politiků a lobystických skupin a bez okázalých setkání jejich politických a lobystických špiček s čínskými.

Otevřená a přehnaně náklonná podpora Číny v nejvyšších patrech české politiky je prostě fakt, ať se to tomu kterému občanu líbí nebo ne, a pravděpodobnost lobyingu ve prospěch čínského uchazeče je tak bohužel dosti vysoká.

+1/0
16.11.2016 16:28

P46a80v44e37l 31M64a82t14o17u42š44e95k 5860197418674

Já bych to zase neviděl tak černě. To dnes možná lidem tak připadá, protože vztahy s Čínou byly skoro na nule a teď se o nich najednou začalo psát. Většina zemí Západu s Čínou dnes obchoduje hlavně proto, že se jejich i dost významné podniky dostaly do finančních problémů, velmi pravděpodobně mj. i díky relativně nedávným přesunům výroby právě do Číny. Je smutné, že si toto západní ekonomové nedokázali včas spočítat. Teď je řada na nás, tedy na našich ekonomech spíše než na našich politicích (byť jsou bezesporu úzce propojeni), zda budou západní země následovat nebo zda půjdou prozíravější cestou. S Čínou jistě lze obchodovat oboustranně výhodně. Problém Západu včetně nás je ale ten, že plánuje v horizontu měsíců, max. let, zatímco Číňan plánuje v horizontu let a desetiletí. Jinak to, co se s naším hospodářstvím provedlo od roku 1990 díky vřelým vztahům se Západem, bych raději nerozváděl. Když vidím, jak se sem dnes dovážejí např. i nejzákladnější potraviny, a navíc mnohdy v kvalitě, kterou by v zemích jejich původu dali nanejvýš prasatům, tak se mi z toho chce zvracet.

+1/−1
16.11.2016 16:53

O12l79d43ř14i51c44h 97J59a91n61e91č27e18k 8439876363781

Že se sem dovážejí hromady potravin v příšerné kvalitě, ovšem není vina 'západu' - ten nám je nevnutil - nýbrž českých politiků, že připustili likvidaci domácí výroby, stejně jako spotřebitelů, jejichž většině jsou bohužel kvalita a původ lhostejné.

+1/0
16.11.2016 17:04

L97u72d56v62i17k 40S37p84i37n83k96a 1102457340825

tak že se případný desetinásobný rozdíl mezi exportem a importem s člr ještě zvětší. jakoby nestačilo že je člr současný největší importer zboží do čr absolutně. ovšem opačně je to pár % z celkového vývozu. tomu se říká kšeft. ale pro čínu, kde si navíc ani bez čínana který má většinový podíl , ani neškrtnete.

+5/0
16.11.2016 11:17
Foto

L87u57k43á12š 77N25o78v42o39t10n38ý 6716717308218

Buďte v klidu, proto koupí Škodovku, na vlaky se bouchne logo z Plzně a všichni budou spokojení, jak se to pěkně vyrovnává

+2/0
16.11.2016 12:38

P89e34t10r 17N60o40v42o93t54n27y 1361720231

Bude se v EU ještě něco reálně vyrábět? Kromě blbejch nápadů?

+5/0
16.11.2016 10:59

T58o70m74á94š 61M56o91r34a55v39č91í75k 3307576763295

V ČR určitě, v průmyslu pracuje snad největší podíl zaměstnanců v průmyslu co se týče EU.

+4/0
16.11.2016 11:06

T40o98m23á65š 62M84o20r21a34v75č36í27k 3107176323975

Podle dat pracuje v průmyslu: Čína 22%, Česko 38%, Německo 33,4%, Itálie 32% ..... Čína má ještě co dohánět;-)

+4/0
16.11.2016 11:12

P52e69t26r 51N67o95v76o68t64n96y 1981530771

Takže v ČR 1700 000 a v Číně 118 000 000? ;-D

+2/−1
16.11.2016 11:24

T67o63m22á46š 76M96o58r42a24v44č15í22k 3197516443675

Když nezapojíme kojence, tak tu Čínu nedoženeme:) Nikdy nebudeme mít 1,5 miliardy obyvatel, ale vemte si malinké Německo, které vyváží polovinu toho co Čína. Třetinová EU vyváží v dolarech přibližně to samé jako celá Čína a kdoví jak to bude v budoucnosti až se Číňanům výrazně zvýší mzdy.

+3/0
16.11.2016 11:30

J58a28n 22L90a67k96o59m33ý 7591605875414

Mimo CRRC by bylo vše z EU, protože Stadlery by byly z Polska

0/0
16.11.2016 12:22

P27a87v93e29l 22M21a79t96o68u62š87e70k 5550107938364

Já myslím, že by ČD měly hlavně koupit nějakých vozidel vyšší počet, jímž by pokryly potřeby celé ČR. Takové ty štěky jako 7 pendolin, 7 railjetů, elefanty pouze pro okolí Prahy a pár pro Ostravsko (zatímco např. kolem Brna jezdí staré 560), regiopantery zase pro okolí Pardubic atd. jsou nevýhodné, vývoj se prodražuje a vozidlový park je roztříštěný. Když mohou jezdit stejné základní typy vlaků resp. souprav prakticky v celém Německu, jistě by to šlo i v rámci ČR.

+8/−1
16.11.2016 10:42
Foto

K11a16r62e83l 66M26a30l38ý 6496354640761

No ale to by nezbylo na odmeny :-(

+2/−2
16.11.2016 10:47

K95a25r85e53l 46Ř96e53h81á27č26e28k 9882380321872

Ono těch Elefantů je 81 a každý sto přes 250 000 000,- ČD by klidně nakoupili víc, ale kde na to vzít.

+5/0
16.11.2016 10:52

P60a59v58e13l 96M51a58t39o32u58š80e78k 5430317768984

Možná kdyby je doobjednaly, třeba i s lepším interiérem, místo nových interpanterů, udělaly by pro blaho cestujících více.

+2/0
16.11.2016 11:11

J82a71n 53H41o91r66a 6717831116

"Elefanti" (471) není alespoň dle ROPIDu vhodné vozidlo pro příměstskou dopravu. Jsou patrové a je poměrně dlouhá výměna cestujících (nástup a výstup) což prodlužuje celkovou dobu jízdy vlaku. ROPID by dnes dal přednost jednoznačně "Panterům"....

....alespoň co se týče příměstské dopravy, pravdou je, že Elefant patřičně k tomu uzpůsobený, nasazený jako vnitrostátní rychlík by byl lepší.

+2/0
16.11.2016 12:24

P62a96v81e29l 88M45a64t76o87u96š50e88k 5750167728984

Kam proboha Ropid chodí na takové poznatky? Vždyť dvoupatrové vlaky jezdí v příměstské či regionální dopravě v Německu, Švýcarsku, Dánsku, Nizozemí, Švédsku, Itálii a určitě i v dalších zemích a všude zjevně vyhovují. Pokud je něco naopak paskvil, tak jsou to právě interpantery, kde abych hledal dveře. Nehledě k tomu, že tam takřka nelze projít ani s taškou, protože to má zoufale úzkou skříň. Tragické jízdní vlastnosti (zejména doporučuji průjezd Pečkami a Velimí) zde raději nehodnotím.

+4/−1
16.11.2016 12:40







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.