Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Zpackaná oprava tratě skončila smírem, firma zaplatí pokutu materiálem

Nevydařená rekonstrukce trati z Bludova do Jeseníku bude nakonec firmu Klement a jejího maďarského partnera A-Híd stát 59 milionů korun. Vlaky se na již zmodernizovanou trať vrátily, byť jen na její část.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M64a70r74t33i72n 36K87u71b13í23k 9617429546733

Skoro všude co prodávali výpravčí i jízdenky budou zrušeny pokladny a následně i čekárny. Rozdělení železnice nese plody. Výpravčí patří SŽDC a pokladny ČD

0/0
18.11.2016 13:18

R41a33d29e79k 82J78a16n42a14t20a 9575486744242

Zrušení by správně měli být i výpravčí. Viz vývoj na Západě, ale i na mnohých tratích u nás. Automatika tuto práci zvládne levněji.

+1/0
18.11.2016 19:58

J88a20n 55J15e53m71e35l18k80a 1605890

Ovšem tam jsou i nějaké zabezpečovací systémy..

0/0
18.11.2016 20:17

L97u92k82á85š 32M85a15l91í50č44e31k 3533602325657

Klement s.r.o. Sídlo v bývalém kravíně u Ústí nad Labem, zkušenost se zateplováním paneláků, opravami střešních konstrukcí, rekonstrukce interiérů v obytných a průmyslových objektech. Úsměvné je také to, jak se chlubí referencemi na projektech, kterých se ani neúčastnili, případně jen jako subdodavatelé několika bezvýznamných prvků.

Tak to jsou skutečně "odborníci" na rekonstrukci železniční tratě za 713 mega. Podmínky výběrového řízení byly asi nastaveny velmi pružně... :(((

+4/0
18.11.2016 12:10

P40e18t65r 31S60t47a27r16o21s22t25a 6676588670508

Zpackaná oprava nebo zpackané výběrové řízení, kdy vyhrává ten kdo splní "administrativní" požadavky a nabídne "nejnižší" cenu, bez ohledu jestli to umí dělat?

+6/0
18.11.2016 8:25

J54a28n 37J38e47m56e61l80k81a 1535260

Jsem zvědav, zda na "modernizované" trati 323 Ostrava Frenštát, V úseku 14 km Frenštát - Frýdlant nad Ostravicí se bude vůbec někdy moct jezdit navrhovanou 80 - 100. Nebo zda po "modernizaci" za miliardu se bude dál vlak ploužit 50kou navždy, tedy méně než před tím. Nebo se to někde trochu zvýší, někde nechají pomalé jízdy. Za miliardu super.

Že by to někdo dával rychle záručně do pořádku jsem moc neviděl. Něco v létě, ale stejně pak 50 km/h. Od nového řádu stále výlukový řád + nově 1 minuta navíc. Tedy další půlrok asi nic a o 3 minuty déle než před modernizací.(Ostrava Střed, Čeladná).

Není nad to, když za 7? roků se mimo koridory nic nemodernizuje a pooslední půl rok před propadnutím dotací se pak začne všechno opravovat. Pak se to dělá v zimě. A podle toho to asi vypadá. :-) A to v roce 2012 mělo být zdvoukolejnění Ostrava Frýdek HOTOVÉ (sliby, chyby). Jako podmínka stavby Hiundai. Výsledek je takový, že prý možná 2019 se začne dělat, protože dnes 2016 asi není nic moc připraveno. (jako na Kladno) EU peníze se radši nechají propadnout nebo utratí za blbosti a 2023 končí. Přestože se o tom taky mluví asi 30 let. A průměr 36 km/h na vytížené příměstské trati. Po x miliardách již nainvestovaných.

Proč při těchto pseudomodernizacích zavírají nádraží, Kunčice p. O. tam si dali do čekárny pro jistotu asi rozvaděče. Bez jakýchkoliv veřejných debat. Pěkně tiše a po otevření šup - čekárna zavřená a "rozvaděč". Proč to nepřevedli, nepronajali za 0 obci? Proč není dohoda dopravce, obec, kraj na financování. V Čeladné podobné nové nádraží funguje a všichni uživatelé jsou za něj rádi. Ve špičce tam nastupuje hromada lidí. Nemyslím si, že o zastávku dál je to jinak. K tomu Kunčice - omezení parkovacích míst (opak západu) - nová podivná slepá kolej, jestli výkolejka? (na západě dělají ETCS;-D )

0/0
18.11.2016 7:29

A40l19e92x37a72n38d97r 41Š58m19í49r32o 9916487524736

SŽDC už oznámila částečný konec modernizace, která přišla téměř na miliardu korun. Trať, kterou proslavil komiks Alois Nebel, je po modernizaci rychlejší a bezpečnější.

Tomu paskvilu co tam SŽDC v současné době provozuje říkat bezpečnější? 8-o8-o

+2/0
17.11.2016 21:06

M54a57r84t38i52n 20N68o90v14ý 9231508387374

Proč místo ilustračního fota, nám nedají fota z nových nástupišť, které si cestující chválí...

+2/0
17.11.2016 20:37

J66o79s66e88f 11Z37a76h83á29l72k72a 4933139208656

A doveda, který nasmlouval firmu, která nikdy reko železnic nedělala je samozřejmě vysmátej a za vodou.

+3/−2
17.11.2016 16:26

R26a74d27e68k 56J52a47n40a52t26a 9595596524142

Dneska jsou zákony takové, že vypsat výběrové řízení takové, aby nebyla klíčovým kritériem cena, je dost těžké.

Každé jiné kritérium může neúspěšný uchazeč napadnout a oddalovat tak stavbu u soudu.

+7/0
17.11.2016 16:33

J36i45n60d24ř22i84c46h 55Š28k81o82p36e98k 4375871370855

nesmysl

Ani za platnosti starého zákona, ani za nového, který platí od prvního řijna, nebyl problém vymyslet i další kritérium (vedle ceny), pokud toto kritérium bylo vzhledem k povaze zakázky odůvodnitelné a smysluplné

+1/0
17.11.2016 17:35

V15o79j26t74ě53c63h 96R34o11u30b29a51l 9760253892313

nesmysl

v podstatě každý pokus o další kritéra vždy skončil na ÚHOS který pravidelně potvrzoval, že se jedná o diskriminační podmínky.

A tak se holt soutěží pouze na cenu, pokud se tedy chce stavět a ne handrkovat na ÚHOS či NSS.

0/0
18.11.2016 12:08

M64i47r89o46s93l74a31v 38G39r69o47s52s81m97a83n42n 8272249394

Koho myslíte?

Není to tak dávno, co SŽDC odmítla dát obří zakázku na zaústění IV. koridoru do Prahy vítězné firmě, která dosud dělala jen menší věci. Na diskusi iDnes měli všichni jasno, že šlo o zvýhodnění velké tradiční firmy.

+2/0
17.11.2016 17:50

J39a11n 36S20ů54r39a 4595733943982

V případě Hostivaře šlo o firmu, která je v železničním stavitelství přes 20 let.Klement neměl ns železnici takřka žádné zkušenosti. Takže neporovnatelne

+3/0
17.11.2016 21:34

M60i53r59o54s95l39a89v 45G54r86o31s46s97m59a24n33n 8952969904

Neříkám, co je správně. Ani to nevím. Pozastavuji se nad tím, jakou jistotu mají někteří čtenáři.

0/0
17.11.2016 22:59

P74e89t90r 12M30a90r69š20o86u45n 5495648836856

Podle dohody jsme odkoupili v hodnotě penále zboží. Z našeho pohledu je spor tímto ukončen,“ řekla mluvčí SŽDC Kateřina Šubová.

To logicky nedává smysl. Buď je tedy chyba na straně czdc a to mělo zaplatit těm firmám. Ovšem já pochopil, že firma má platit nám. Tedy pak odkup materiálu szdc je nesmysl, snad převzali jsme materiál v hodnotě penále. ??? Pokud by za něj zaplatili tak jsou szdc stále na nule.

+2/0
17.11.2016 14:18

P82e51t47r 10Č53e32r82v59e45n29ý 3336631492195

Ono to pravděpodobně bude tak, že si objednali zboží a poté započetli své vzájemné pohledávky.

+1/0
17.11.2016 15:12

J33a88n 63S68ů48r85a 4585583953682

Přesně tak.

+1/0
17.11.2016 15:29

P73e70t53r 90M89a91r32š14o70u10n 5785358606826

Tak mne je jasné jak to bylo, ale tak jak je mluvčí řečeno, by byl výsledek 0, a ne že by to mělo szdc jako zboží navíc ;)

0/0
17.11.2016 17:15

V86l73a11s21t30i52m26i70l 41F73i51a23l73a 1952731934

Trochu by mne zajímaly detaily té opravy.

Třeba na trati ze Zábřehu do Jeseníka se zkrátí jízdní doba spěšného vlaku o kolik?

O tři minuty? O půl hodiny?

Rychlost až 100km/h znamená, že pojede na jednom dvoukilometrovém úseku stovkou a na zbytku 70-80 km/h?

0/0
17.11.2016 13:31

R92a60d47e76k 98J73a95n32a75t58a 9555326524292

Pokud se nemění stopa tratě (což se zde předpokládám neměnila, to by to trvalo déle a stálo víc), tak traťovou rychlost nelze přiliš zvýšit.

V poslední době SŽDC a SFDI bohužel preferují jen tyto mírné rekonstrukce, protože změnit stopu trati kromě vyšší ceny znamená i o mnoho více práce pro úředníky (výkupy pozemků, ekologikcé posudky, atd.). A to se nedělalo a peníze EU je třeba utratit rychle ..

0/0
17.11.2016 13:42

J66i17ř27í 32K94o96c71u84r62e31k 6745794205168

Zrovna v horách se stopa trati mění obtížně i ze stavebního hlediska. Jestli tam byla styková kolej (šroubované spoje) a převýšení 60 mm a max nedostatek převýšení v oblouku 100mm a nově bude kolej posvařovaná, čili bezestyková, převýšení bude 100 mm (kolej v oblouku více naklopená) a dovolený nedostatek převýšení 130 mm, tak to bude za málo peněz něco muziky. Ostatně největší zdržení je přejezd, kde vlak musí zpomalit na 10 km/h. To je jako 0,5 až 1 km jízdy navíc.

+1/0
17.11.2016 14:12

R23o89m27a35n 80V93í51c32e13n18e63c 2309652828872

Měnit stopu tratě na takové krátké vzdálenosti lze těžko. A na této trati už vůbec ne, když trať vede údolím podél řeky Moravy. Stopu tratě mezi Šumperkem (Zábřehem) a Jeseníkem by šlo jedině vybudováním tunelu pod Červenohorským sedlem, ale "to už je jiný příběh, to už je jiná vesnice", jak praví klasik

0/0
17.11.2016 14:15

R34a54d53e85k 77J51a75n43a62t89a 9595136754342

Ano, v horách se stavi tunely. Ve Švýcarsku jich máte fůru. Zde je vlak stále pomalejší než auto.

Tato rekonstrukce přispěje k plynulosti provozu (křižování ve stanici s nástupiště je snažší). Zřejmě ho i zlevní (automatizace). Ale ne k rychlosti.

0/0
17.11.2016 15:16

J66a81n 57J51e92m24e22l37k89a 1485630

Největší časové ztráty jsou obvykle na křižování vlaků. Třeba na 323. Z hodiny nedaleko k 15 minutám pročekáno na křižování nebo velkých zastávkách. To likviduje průměr. Kdyby pečlivě vlaky řídili, měli nějaký moderní řídicí a zabezpečovací systém, k tomu Švýcarsky - výhybna všude (což často je, ale nefunkční nebo nepoužívané), bylo by to mnohem lepší. Nejlépe u místa křížení 2 kolejné úseky. Kdyby to navíc u 323 zadrátovali, Nemuselo by se tak šetřit na palivu, na příměstské trati.

0/−1
18.11.2016 11:07

J93o21s63e41f 54S53a30n38d31r 6720702703138

Tak to už je lepší plné zdvoukolejnění a problém s křižováním vlaků odpadá (teda vyjma výluk). Tato trať je na to dost frekventovaná. Elektrizace musí být samozřejmost.

0/0
18.11.2016 12:52
Foto

P85e48t41r 42P75r42o66c81h23á42z64k54a 3682196122504

Nejde jen o zkrácení času jízdy. Došlo k modernizaci všech stanic a přejezdů. Je tam nová kabelizace a nové zabezpečovací zařízení. Nová nástupiště, osvětlení stanic a podobně.

+3/0
17.11.2016 13:58

J43a80n 34V25a63l14o79u15c40h 6762507288700

V praxi se veřejnost oblbne medializací zvýšené max. rychlosti a pak se nahnaný čas ztratí čekáním na protijedoucí vlak, protože poloha výhyben se nezměnila (a objednavatel chce zapamatovatelný takt, protože jednak si nikdo časy při taktu třeba 53 minut nezapamatuje a navíc by tím padly přestupní vazby třeba v Zábřehu). Takže něco se nažene z výchozí zastávky (vlak vyjede později) do prvního křižování a až od posledního na konečnou (dojede dříve), jednotky minut...

+1/0
17.11.2016 18:45

K10r91y98š98t43o18f 38L69a52n28í87k 1969290235865

Komňátka, nádherné jméno

+1/0
17.11.2016 13:24

R48o77m49a72n 25V97í54c32e51n10e13c 2939492418982

Tak jest. Již od dob Lichtenštejnů, kteří zdejší obci říkali Kömeth. Z toho vzniklo Komniatky atd.

0/0
17.11.2016 14:20

J66i14ř96í 39E94n54g66l34i55š 1315629725931

Okříšky se mi také líbí. Jsou však z jiné tratě.

0/0
17.11.2016 14:50

J17i18ř26í 18E80r38b14e36n 1813104866717

Znáte obce jménem Čikvásky nebo Mříčná? Tam dráha nevede :-)

0/0
17.11.2016 16:34

R43o87m12a69n 47V63í70c44e95n95e34c 2349352168772

A Mokrovousy a Holovousy - nedaleko od sebe, ale taky bez železnice, resp. své zastávky.

0/0
17.11.2016 17:01







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.