Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Místo prodavačky řidičkou autobusu. Žen za volantem rychle přibývá

Každý desátý nově vydaný řidičský průkaz na autobus patří v Česku ženě. Tuzemská autobusová doprava prochází nenápadnou revolucí, když jsou čím dál častěji za volantem vidět ženy místo mužů. Trend potvrzují dopravci i oficiální statistiky ministerstva dopravy.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Foto

J90a42n 81Č33e57r56m35á49k 4389948745657

jistota zaměstnání?... hmmm, to už jsem slyšel či četl tolikrát a kdeže ty loňské sněhy jsou... ;-D

A to se dosud neprosadila samořídící vozidla... Ale jen se tak stane, tak nastane takový průvan, že jsme ho dosud neviděli ani v Ostravě!...

0/−4
17.11.2016 20:50

V35i93k23t75o67r 61N93á86r75o88ž41n64ý 3629212898

To ještě bude nějaký ten pátek trvat...

+5/0
17.11.2016 21:40

J80i65ř81í 72Š47t84ě70d29r80a 5450872791467

Než se prosadí automaticky vozidla, budou už všechny současné řidičky dávno v důchodu.

+1/0
19.11.2016 19:36
Foto

M60i46c13h39a57l 64N41a62j60m36a23n 7369973266180

Ale, to přeci nejde! V diskuzích pod článcích o Aholdu bylo jasně napsáno, že prodavačka musí dělat pouze jen prodavačku a nemůže změnit profesi! A najednou je tu článek, že by prodavačka mohla dělat řidiče???

0/−5
17.11.2016 18:20

M37i31l91a51n 91V74o62l11e53k 5339543846899

Když už je řeč o Arrivě, tak v té pražské mají na řidiče nižší nároky a nějaké zaškolování u nich asi neexistuje. Při první jízdě jedou krokem, protože nevědí, kde jsou zastávky. Vzpomínám na případ, kdy jejich stálý řidič musel sedět v novém autobusu úplně poprvé až při ostré jízdě. Konečnou nestihl, tak začal uprostřed trasy, na každé stanici hledal čudlíky jak otevřít dveře (lidi pobíhali podle autobusu tam a zpátky), hledání se opakovalo i při zavírání dveří. Také nebyl zvyklý na účinnost brzd, takže brzdil 'pulsně'...

+1/−2
17.11.2016 17:23
Foto

R15o42m39a16n 25K90o57z27e34l 4107116123844

Tak to ale byla jeho blbost, že si to před jízdou neosahal, neodzkoušel nebo se neporadil. Na toto se uporňuje při školení řidičů - seznámit se s návodem k obsluze.

0/0
17.11.2016 21:21

M76i54r67o64s64l19a62v 78B77u88č69e35k 6773913371914

Mám problematice blízko - potvrzuji z praxe :

Žena za volantem busu vyjímkou není dávno již jezdí. Modernizace ovládání je příznivá - od posilovače řízení po automatickou převodovku. Údržbu - opravy, řidič-ka nekoná - dílna, pouze čerpá hmoty . Kombinace psycho - fyzické únavy, stále nízká mzda vydřená doslova do každé minuty výkonu. Lze to vykonávat, záleží na turnusovém zařazení ! Spousta času pak mimo bydliště + snaha si ještě cosi přivydělat navíc - rodina ? ...

Romové taky jezdí. Ti bývalí jsou vyhozeni, kradli naftu, klasika. Pracovití konají bez problémů - Nicméně jeden mne služebně oslovil - Prosil změnu linky ... !? "Tam totiž bydlí plno Cikánů, ukazují si na mne prstem, klepou si na čelo a i jejich děti se mi smějí" ! Mj. pan Kaleja má způsobilost na autobus i trolejbus, když není možnost přesčasu zde - jde brigádně makat na sousedící provozovnu. Sranda je, že tento pracovitý Cikán - úctyhodný člověk, se součtem nedostane na přísun finančních prostředků těch, pro které pak posměchem je !

Další, "bílý otec", mne pak žádá, abych mu směnu navíc nedával - Snaha, aby ratolestem otcovsky přilepšil - Přišel by o dětské přídavky ... Náš systém nemá chybu, je otázka, kdo si má na tu hlavu poklepat ... :-)

+24/−1
17.11.2016 13:41

P28a49v52e32l 12R55e44z45n64i18c73e25k 3165344464242

smutne realita a objektivni pohled na ni

+5/0
17.11.2016 14:18
Foto

R96o34m19a96n 90K89o53z76e95l 4297786633464

Před pár lety v mém kraji ženy řídily i starou Karosu 734, a řazení v Crosswayích je prý také dost tuhé.

0/0
17.11.2016 15:58

P78e33t71r 17M74a11c97o54u66r49e21k 5454928486577

Tak to tedy nevím, že by v Crosswayi bylo řazení tuhé. Jen pokud mají vytahané lanovody, tak je nepřesné. Jinak to tam padá samo.

0/0
17.11.2016 20:19
Foto

R84o26m63a79n 63K59o37z85e12l 4827246323294

Nejsem řidič, ale autobusáci toto říkají, že řazení u Crosswayů je tuhé a že u jejich předchůdců C954E bylo lepší. Také na staré SORky v tomto směru nadávají.

0/0
17.11.2016 21:06

V73i67k64t76o21r 72N56á43r71o27ž60n66ý 3969122618

V městských autobusech jsou automatické převodovky takových 40 let zpět. Měly je i legendární ŠM..

0/0
17.11.2016 21:42
Foto

R40o70m49a16n 72K89o95z41e68l 4507766433944

To vím. Ale ve Zlíně dokázali tyto autobusy s automatickými převodovkami nahradit SORkami s mechanickými, jezdily až do roku 2012.

0/0
17.11.2016 21:49

P18e49t86r 10S43c42h77w55a75r63z 7118319313951

Mají. Ale města kupují levnější mrchy s manuálem.

0/0
18.11.2016 8:15

O27l29d60a 27O32l88e87š 5790385928275

a kdy uvidím za volantem autobusu třeba Roma?

+2/−3
17.11.2016 12:57

P89a59v32e89l 30N80o12v32á68k 7421376839823

Nechci se jich zastávat, ale i to se výjimečně stává :)

+9/0
17.11.2016 13:06

R20o30m48a60n 19B48a52j87e53r 2384783189795

U nás s MHD jezdí minimálně dva.

+2/0
17.11.2016 16:51

P62e96t15r 12M89a58c37o76u53r22e95k 5534538936677

Jezdí jich dost.

+4/0
17.11.2016 20:20

A92l47e23š 16P98e22l66c 5237503447904

Moc jistá práce to není. Jsou přísné podmínky na zdraví . Stačí cukrovka a pod. a je konec.

+5/0
17.11.2016 12:40

T84o63m48á81š 79B69a91ř25i78n21a

Uživatel požádal o vymazání
+6/−4
17.11.2016 12:33

D41a78v61i12d 19P75e37t49r 7310686730975

Než dělat pokladní v TESCU, či jiné otrokárně je povolání řidička velmi odpovědné, ale přece jen pestřejší a o trochu (ne o moc) lépe placené.

+17/0
17.11.2016 12:13

M16i19l39a48n 36V86o50l52e85k 5949403696969

Jenom mi není jasné, kde nabrali praxi v řízení velkých vozidel bez cestujících. Aspoň dřív takový požadavek mezi skupinou C a D byl.

+3/0
17.11.2016 11:56

V84o58j32t74ě68c34h 96V90i89n15c34z11e 4422326560479

To už dávno neplatí, důležitých je 21 let. Je to na zaměstnavateli, ale i v kamionové dopravě mají zaměstnavatelé často napsáno, že chtějí praxi aspoň 1 rok, ale vezmou téměř každého.

+3/0
17.11.2016 12:02

M95i87l21a96n 89V98o25l88e15k 5639743116859

To opravdu může za volant autobusu s lidmi i člověk, který řídí tak velké vozidlo poprvé v životě sám?

0/0
17.11.2016 12:05

D71a81v76i53d 86P11e67t24r 7340766830915

Bohužel ano (není to dobře), ale je to tak. Dříve byli řidiči autobusů lépe placeni, než řidiči nákladních aut a proto ()nejen proto) bylo řízení autobusu prestižnější. Dnes mají často větší platy řidiči náklaďáků, tak nemají důvod si dodělat "D" a jít řídit autobus.

+3/0
17.11.2016 12:17

P25a14v75e17l 90N88o90v62á41k 7871146419543

Ano dnes na to aby jste dostal skupinu D nemusíte mít řidičák na C prostě rozsirite rovnou z B na D (ale paradoxně řídit vozidla skupiny C nemůžete)

0/0
17.11.2016 13:08

J18i79n93d56ř73i82c62h 24Š24k45o28p32e42k 4285971790625

a co je na tom paradoxního ? Rozšířím z B na D, můžu autobusy, rozšířím z B na C, můžu náklaďáky

+1/0
17.11.2016 14:18

J14i72ř16í 30Š82t17ě35d97r52a 5310852951537

Paradoxní je, že můžete autobusem vézt 150 lidi, ale nesmite jet s hromadou pisku.

0/0
19.11.2016 19:40

V27o73j95t58ě40c37h 84V60i19n61c47z73e 4912716570199

Pokud to zaměstnavatel dovolí, tak ano. Jako praxe se v podstatě bere už to nesmyslné školení na "profesní průkaz"... Já šel bez praxe na mezinárodní kamionovou dopravu. Zaměstnavatel požadoval sice rok praxe, ale mě vzal, protože jsem jezdil ve dvojce s tátou, který to dělá 35 let a je to opravdu profík na svém místě. To je ale skoro 10 let zpět. Dnes vezmou každého s C+E (D), profesákem a kartou řidiče opravdu "z fleku".

0/0
17.11.2016 13:24

M21i35r85o89s35l67a31v 34B28u19č37e71k 6693763381454

Jakmile má člověk odpovídající řidičské oprávnění - ano vyrazit IHNED může. V praxi ovšem konáno tak, že cca 1 měsíc s ním jezdí "Řidič instruktor" , (sedí jako pasažér). Smyslem je, poznat trasy a provozní potřeby. Ty samostatné začátky jsou pak opravdu okamžiky hrůzy. Člověk "nic neví - neumí", všude tma, kde je zastávka !? Já byl mega vystresován, abych zjistil, že řada cestujících spí ! Taková důvěra - kdyby jenom věděli ... Trvá, minimálně 1 rok k vyježdění ! :-)

+4/0
17.11.2016 13:50

D50a27v86i86d 94T56o66m87a27n 9255407792447

Nevím o nikom, kdo by měl měsíční zácvik. Buď dotyčného firma přijme a jezdí, nebo ho prostě nepřijmou. Možná se to tak dělalo někdy v dávné minulosti.

0/0
17.11.2016 15:42
Foto

R71o73m95a10n 21K62o95z28e74l 4297976633684

Fakt to bývá, mnohokrát jsem to viděl.

+2/0
17.11.2016 16:00

P85e70t59r 56M25a68c43o60u85r95e24k 5904308926207

Ano, je to u ICOM, nikde jinde ne.

0/0
17.11.2016 20:24

D55a19v89i94d 57T37o27m97a73n 9745507122197

Zajímavé, když vezmu, jak se jinak snaží na všem šetřit. Na druhou stranu, když platí rekvalifikace dlouhodobě nezaměstnaným, nebo lidem od kasy, u kterých se dá předpokládat, že mají najeté naprosté minimum i s osobákem, tak to asi smysl dává.

0/0
18.11.2016 0:30

J46i85n58d10ř26i45c10h 50Š28k82o63p53e82k 4295801520135

tenhle požadavavek už dávno neplatí, stejně jako ten,že E k C se mohlo dělat až po určité době

0/0
17.11.2016 14:17

M89a65r52e16k 33W26o90l79f 3659937214292

Nevidim jediny duvod proc by zeny nemely ridit autobus, nebo treba kamion. Kdyz o tom tak premyslim tak jedina prace kterou zeny opravdu delat nemohou je byt porno herec, na to jim chybi vybaveni (i kdyz i tam by se nejaka nahrazka mozna pouzit dala ;-D). Jinak muzou delat vse uplne stejne jako my, a casto lip. To jen halda chlapu je jeste zamrzla v 50. letech kdy zenska mela byt prikurtovana ke kuchyni

+5/−8
17.11.2016 11:54

P57e47t78r 81B84á60č68a 8605246495125

Takze treba do dolu s nimi, mate recht.

+6/0
17.11.2016 11:58

M19a55r11e36k 69W24o15l34f 3379427314682

Pokud bude chtit, proc ne? Prace v dolech je fyzicky namahava, ano, ale myslite ze se nenajdou zensky ktery by ji zvladly?

+9/−3
17.11.2016 12:03

P27a84v27l65a 30H63r88a96d87i62l71o45v97a 3137841311154

Presne.

+3/0
17.11.2016 12:05

S40t50a92n43i63s26l45a18v 21H66ř52e32b72í51č12e71k 7294221613

Pár žen, které zvládnou několik šichet by se našlo, ale chtěl bych je vidět zvládnout tam 10-20 let!!!;-)

+5/0
17.11.2016 12:18

M30a70r71e72k 60W77o65l21f 3519267144642

Ja myslim ze je dost podcenujete. Samozrejme ze povolani kde fyzicka sila je dulezita budou vzdy dominanci muzu, protoze v prumeru maji chlapy vetsi silu, ale neni to pravda o vsech. Kazdy kdo ma nejake poneti o statistice a normalni (Gaussian) distribuci vam vysvetli ze zcela urcite existuji zeny schopne pracovat 10-20 let v dolech, stejne jako existuji muzi kteri 10-20 let v dolech pracovat nevydrzi. Mozna je vice muzu kteri to vydrzi nez zen, to ano, ale to neznamena ze to zeny nemuzou delat. Stejne tak v prumeru maji zeny lepsi jemnou motoriku a proto jsou casto lespi svadleny atd, ale to neznamena ze se nenajde chlap ktery umi sit. Kazdy by mel mit tu moznost zvolit si co bude delat, bez ohledu na to jestli ma varlata nebo nema.

+6/−4
17.11.2016 12:27

S83t63a41n93i77s15l33a18v 73H60ř23e96b90í46č94e25k 7424581833

Pracuji v hornictví 20 let a jsem opravdu rád, že naši zaměstnavatelé mají rozum a ženy dolů nepouští! Chci mít doma ženu krásnou, čisťoučkou, přirozenou, a ne svalnatou almaru se zažraným uhelným prachem!;-)

+7/−3
17.11.2016 12:39

M76a41r22e58k 53W62o84l81f 3909477214802

A nebylo by lepší nechat to na nich jestli chtějí byt svalnaté almary se zazranym uhelnym prachem nebo ne? Osobně si myslím ze by se jich tam kdoví kolik nehrnulo, ale proč jim odepirat tu možnost?

+6/−5
17.11.2016 12:56

P34e56t34r58a 53N66e27o92m96i67l98l63n39e34r 7762560277288

No, snad není povinné vzít si kolegyni, ne? :)

+3/0
17.11.2016 17:11

M80i43c20h13a55l 20Š30e78v58č12í40k 8923526834

Nesmysl. Ženský drtivou většinu samy dělat nemůžou. Pomáhat chlapům ano, ale pouze ženská těžko. Nejde jen o fyzičku, ale také nebezpečí a vlivu na zdraví. Chlap to prostě vezme na sebe, má v sobě pud ženský chránit a mít ohledy a ženy nechá dělat něco jistějšího. Ať už to je ve strojírenství, v hutích, v chemičkách, na stavbách, u těžařů... Prostě jsou práce, na které nemají vlohy, nebo jsou nebezpečné, zdraví poškotující atd. Chlapi prostě občas někde přijdou o zdraví nebo o život. Nic neobvyklého. Nepředstavitelné, aby při havárii např. na stavbě umíraly ženy. Můžou dělat něco lehčího, případně kreativního. Někdy i technického, zde se jich pár najde. Ano teoreticky by to asi šlo, od dětství vést k fyzicky náročným činnostem, vychovat z ženský babochlapa, chlapy vést k tomu, aby nebrali ohledy, nechali v klidu náročnou a nebezpečnou práci na nich ale proboha proč?

+4/0
17.11.2016 13:03

M26a35r63e52k 33W28o11l27f 3749587304472

Fajn, teď jste nám řekl jak to vidíte vy, napadlo vas nekdy zeptat se žen jak to vidí ony? Kdo vám dal právo rozhodovat o tom co by ženy měly nebo neměli dělat? Vy jste přesně ten typ co zamrzl v 50 letech a skrývá se za galantnost. Aspoň ze už jsme jim dovolili volit a kandidovat, i když se určitě najdou tací kterým se to nezamlouvá.

+3/−4
17.11.2016 13:26

M17i44c11h35a43l 13Š48e80v43č65í69k 8133766754

Však já to nechám na nich. Nebojte. Samozřejmě, že já se starám jen o své milované ženy z rodiny a blízkého kruhu kolegyň a přátel, ke kterým mám nějaký vztah. Tam bych protestoval, kdyby holky chtěly třeba lézt na střechu, že jí jdou opravit a já bych měl zůstat dole, že teď je řada na nich a já to dělal minule. Nebo, že jdou řezat dříví, postavit zahradní domek, vykopat studnu.... Tisíc možností. Samozřejmě pokud se cizí holky dohodnou, že vezmou motorovky, zajedou s valníkem do lesa, pokácí si pár stromů a postaví si srub, tak jim budu přát, ať se vše podaří. A bude mi to vlastně i ukradené, stejně jako když to jdou dělat cizí muži. Jen pokud se něco nezdaří, to bych byl velmi smutný, mnohem více než u mužů. Nevím o tom, že by ženy měly zakázáno nějakou profesi vykonávat, ale přesto jich jsou stovky, které žádná žena nevykonává. Asi mají rozum. Zase je mnoho profesí na které se hodí lépe ženský přístup, kam se nehrnou muži.

0/0
17.11.2016 16:35

M55i23c73h74a18l 80Š42e44v20č15í15k 8743386524

A k tomu zeptání - ANO. Teď jsem došel do kuchyně, kde je na návštěvě maminka a s ní tam sedí starší dcera a manželka, něco probíraly a schválně jsem se zeptal. Jen na oblasti co jsem uvedl a při jejich udiveném mlčení jsem přidal ještě pár řemesel, která jsou u nás neuvěřitelně nedostatková a nedávno jsem je sháněl, takže tam možnost uplatnění a rozjetí živnosti je veliká. Plynař, topenář, elektrikář, kovář, dlaždič, zedník, malíř pokojů. A opravdu udiveně na mne koukaly, co to je za blbý dotaz. Tak jsem jim řekl, že se ptám obecně, ne konkrétně na ně, ony to mají zkreslené tím, že mají dobrou práci. Taky mne to mohlo hned napadnou, že kdyby chtěly, tak nečekáme měsíce na objednané řemeslníky až budou mít čas a pustily by se do toho hned nebo zavolají kamarádky. No vlastně jsem to nakonec bez konzultací s nimy po několika urgencích řemeslníků udělal skoro vše já (kromě uměleckého kováře). Musím také přiznat, že jsem vyštukoval poslední místnost a odjel a manželka ji sama jako překvápko vymalovala. Trochu jsem to potajnu doopravil, ale jinak super překvapení. Ale dělat to už nechce. Stropy jí prej neoslovily. Asi si tam teď ještě klepou na čelo. No jdu na kávu a asi jim ještě budu muset vysvětlit, co jsem to mlel za nesmysly...

0/0
17.11.2016 17:13

P68a60v95e12l 67S53v83o86b75o20d30a 4957370812792

Genderovy fanatik a trol.

0/0
19.11.2016 6:51

S48t59a17n39i59s53l92a46v 41H23ř19e41b12í69č72e81k 7734521513

Velice výstižně popsáno! R^

+1/0
17.11.2016 13:30







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.