Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Jak vyřešit parkování ve městech? Pomoci má radar nebo „Airbnb pro auta“

Technologické firmy na nedávném veletrhu Smart City Expo v Barceloně ukázaly mnoho druhů řešení na zefektivnění (hledání) parkování v centrech měst. Většina pomocí senzorů hlásí aktuálně volná místa řidičům. Estonský start-up rovnou po vzoru Airbnb pronajímá ta soukromá, která zrovna nevyužívají jejich majitelé.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

V41i47l43é80m 91B79a75r90á42k 4426367269596

Tady je článek o rezidenčním parkování v Prazéé

http://vilembarak.blog.idnes.cz/blog.aspx?c=555939

a zde, pro jezdit sociálem, když máte výjimku do pěší zóny

http://vilembarak.blog.idnes.cz/blog.aspx?c=502139

zde pro úředníci parkují zadarmo na státním (a nás poučují, jak jezdit sociálem)

http://vilembarak.blog.idnes.cz/blog.aspx?c=492971

Také se medituje a čidlech a jiném a plno parkování zabírají popelnice. Zde:

http://vilembarak.blog.idnes.cz/blog.aspx?c=473335

+2/−2
20.11.2016 16:25

O80l56d31ř74i16c95h 52J49a42n68e52č55e83k 8629786233171

nešlo by to česki?

+1/−1
20.11.2016 18:27

P40e54t84r 77H56o67f14m47a42n50n 6159584895140

adblok

+1/0
20.11.2016 15:51

O12l32d90ř91i78c77h 63J27a74n77e67č87e91k 8599286233651

Barking vypadá opravdu zajímavě, ovšem já tak moje parkovací místo na kraji města ve sklepě bytového domu za dvěma vraty asi udám těžko :-(

A u všech těch pouličních senzorů vidím jeden zásadní problém: délku auta! Pokud totiž senzor není schopen určit délku dostupného parkovacího prostoru pro podélné stání, z níž by moje navigace mohla určit, jestli se tam vejdu, nebo ne, je to dost polovičaté řešení - buďto budou majitélé delších aut marně jezdit k parkovacím místům, označným jako volná, nebo budou místa zůstávat volná, ačkoliv by se na ně kratší vozy vešly. Obdobně je to s příčným stáním, kdy leckteří řidiči parkují tak hloupě (kola na dělící čáře), že místo mezi dvěma vypadá jako volné, ale auto se tam těsně nevejde.

A mimochodem @redakce - to dělení 'článků normální délky' na několik stránek je fakt příšerné!!! Pokud to takhle půjde dál, tak to spolu se stále klesající kvalitou zpravodajství a rostoucí bulvarizací způsobí, že se prostě rozloučím RvRvRv

+2/0
20.11.2016 11:21

V67i59l86é56m 57B69a90r76á19k 4886337109476

No a co kdyby soudruzi na radnicích aktivně hledali parkovací plochy např. tam, kde se bude za nějakou dobu stavět. V Brně jsou ve středu asi 3 velké nevyužité pozemky. Několik let.

+1/0
20.11.2016 9:37

P62a45v39e46l 61N62o14v83á25k 2945427612862

Čí jsou ty pozemky? Jsou určeny územním plánem pro jaké využití? No a jsme u toho. Budou soukromé, budou pro zástavbu a nebo spíše stále jen jako "zeleň, park" vedeny a můžeš se stavět na hlavu...

+2/−1
20.11.2016 10:33

V95i84l96é49m 90B80a73r89á28k 4116417449206

Bude se tam stavět a zatím nemají povolení, peníze (3-5 let). Město by mělo přijít k majiteli a slušně poprosit, zda by tam mohlo zřídit přechodně parkoviště.

Chce to jenom se snažit.

+1/0
20.11.2016 16:15

O54l81d12ř55i76c25h 64J38a48n31e35č38e54k 8439966703351

To je sice taky řešení, ale využít stávající kapacity je nejrychlejší a nejefektivnější řešení.

0/0
20.11.2016 11:22

M97i10l60a72n 72V50o85l37e25k 5429813466309

Všechny nové kanceláře v centrech by měly mít jedno (podzemní) parkovací místo na jednoho zaměstnance. Jednak si nájem tam mohou dovolit jen bohaté firmy a většina jejich zaměstnanců se stydí dojíždět sockou. Druhý důvod je, že většina práce manažerů je schůzování, takže za nimi stále jezdí nějací návštěvníci.

+3/0
20.11.2016 8:37

P11a28v90e79l 60N58o17v98á39k 2135237642702

Těžko, neb se předem neví, kolik lidí tam bude pracovat. A ono to zase tak drahé není, na Novém Smíchově tuším chtějí pro osobu kolem 1.800,- Kč měsíčně...

0/0
20.11.2016 10:24

P56e51t16r 92Č19e48r91m27á50k 9688715699670

Tak ono samozřejmě stavební zákon vyžaduje tvorbu předepsanéno množství parkovacích míst pro každou nově zkolaudovanou stavbu, problém je že to neřeší potíže té současné.

+1/0
20.11.2016 10:43

O53l86d22ř93i78c43h 37J29a40n54e77č95e35k 8979406313831

Spíš do center větších měst soukromým autům s méně než 3 pasažéry vjezd úplně zakázat anebo aspoň výrazně zpoplatnit. Dostupná parkovací místa by lidi pouze k ježdění autem motivovala a k čemu Vám bude platné vytvořit v centrech tisíce parkovacích míst, když ulice budou naprosto neprůjezdné.

Ruku v ruce s tím by samozřejmě musela jít dostatečná alternativní infrastruktura ("socka", P+R parkoviště).

V dnešních přelidněných městech zkrátka není prostor, aby všichni jezdili autem!

A jak krásně by se tam žilo, nebýt těch hlučných smradlavých škatulí s arogantními řidiči... ;-(

0/−3
20.11.2016 11:38

P45e88t25r 30Č43e92r27m75á49k 9648955619390

To jsou ale řešení která zatím v Evropě obecně nejsou na pořadu dne, a třeba v Praze už vůbec, zatím ta míra používání je únosná a oproti třeba asii relativně nízká. Je to především o přístupu - města velikosti Prahy zvládají jinde v Evropě daleko větší množství aut, jak po stránce dopravy v klidu tak té infrastruktury, ale holt tam nemají na radnici lidi typu Kolínské nebo Stropnického.

A nostalgické vzpomínání nebo snění je sice krásné (moje babička také ráda vzpomínala jak se kdysi topilo dřevem v kamnech a svítilo petrolejkou a jak to bylo romantické, když ale měla coby starší vyjet pak na týden mimo byt s elektrikou a ústředním topením, byla nesvá) , ale reálně jsou auta neodmyslitelnou součástí společnosti 21.století a kde nejsou auta nejsou ani lidé.Rv

+2/0
20.11.2016 12:25

M58a32r36t72i45n 22Š30t95r75o93s 4339257770558

Pane vy děláte z lidí co nejezdí autem nějaké ubožáky, nebo co? V Praze používají např. metro i poměrně bohatí lidé. MHD je velmi využívají a její obliba nijak neklesá. Centrum města je plné lidí, ale autem se tam dopravuje jen minimum z nich. V řadě měst naopak MHD posiluje na úkor aut. Nechápu, o co vám jde. Vy byste tím autem dokázal jezdit i 3 hodiny, než abyste si na 5 minut vlezl do metra. Tomu říkám pokrok. ;-D

+1/−2
20.11.2016 15:39

P79e94t78r 27Č18e81r60m52á50k 9358745359210

Nevím kde jste co četl, ale rozhodně jsem nepsal nic ve smyslu že je někdo ubožák a už vůbec jsem to nedělil podle sociálních skupin.

A těžko říct čemu vy říkáte obliba MHD, ale co zcela jistě již 15let klesá je % obyvatel Prahy které ho pravidelně používá, a naopak roste počet aut. A že v řadě menších měst může růst MHD je pravda, však je taky průměr celé ČR jen kolem 25%, tzn. 75% lidí MHD nepoužívá, takže tam je potenciál velký.

Jinak máte pravdu, radši pojedu 30min autem než hodinu mhd nebo půl dne pěšky. To zkrátka pokrok je R^

Takže nevím co jste svým příspěvkem sledoval. ;-)

+1/0
20.11.2016 16:40

O71l39d81ř81i97c69h 17J28a15n59e23č76e44k 8549896213721

Vy jste napsal "auta jsou neodmyslitelnou součástí společnosti 21. století a kde nejsou auta nejsou ani lidé" - a to je pitomost, speciálně, když se bavíme o velkých městech (ani o malých - v Zermattu nejsou lidé? :-)). Stejně tak je pitomost, že omezování vjezdu aut do měst a rozvoj hromadné dopravy by nebyly na pořadu dne.

Sice máte pravdu, že auta ke společnosti 21. století patří - ale ne ve velkoměstech ani pro dopravu mezi (velko)městy, nýbrž pro dopravu na venkově a na venkov!

Česká společnost není společnost pro 21. století - ta si nejprve musí projít všemi možnými fázemi, včetně té auto-adorantské, kterými si západní Evropa prošla v 70. a 80. letech.

Rakušani, Švýcaři, částečně i Němci a další již pochopili, že auta ve městech rozhodně nejsou řešením stále intenzivnější dopravy. V Rakousku jdou zatím hlavně cestou masivní podpory železnice, MHD, P+R, cyklistů ve městech - omezování aut zatím spíše jen proklamují. Švýcaři jsou výrazně dál, nevím, jak moc zakazují, každopádně za parkování takřka kdekoliv zaplatíte obrovské peníze.

Já to mám do práce na kole ode dveří ke dveřím v průměru nějakých 23 minut, se štěstím na semaforech a bez překážejících kolon aut se to dá stihnout i pod 20. Autem se cesta před dveře kanceláře dá stihnout za 16 minut - ovšem ve 4 ráno, tzn. v nulovém provozu. Každopádně i tak by to včetně zajetí do parkovacího domu a pěší cesty z něj do kanceláře bylo nějakých 23 minut. V dopravní špičce ovšem minimálně 40. Tramvají je to ve špičce 40 až 45 (včetně cest na a ze zastávky), v noci, když všude nepřekážejí auta, by se to dalo zvládnout za 35. A to se prosím bavíme o pomalé tramvaji stojící v kolonách a na semaforech, nikoliv o metru nebo městském vlaku. Navíc měsíční lítačka na MHD stojí cca. polovinu, roční lítačka v přepočtu na měsíc třetinu toho, co bych při ježdění autem dal jen za parkování!! Takže by opravdu všichni VÝRAZNĚ ušetřili - peníze, čas i nervy - kdyby všichni ve městě přesedli z aut do MHD!!!

0/−1
20.11.2016 18:52

P46e74t63r 96Č48e58r41m81á44k 9188875339560

Ano to jsem napsal protože obojí je pravda. O tom že jsou auta nedílnou součástí společnosti 21.století nejde ani polemizovat, to tak zkrátka je ať se vám to líbí nebo ne.

Teze že kde nejsou auta nejsou lidí taktéž platí bezezbytku, jakmile někde začněte omezovat auta, mizí s tím pochopitelně i ti lidé co tam v nich jezdí, jev který se dnes tak dobře dá pozorovat v centrech českých měst. Někde (zpravidla ve větších městech) to opticky zachraňuje turismus, jinde (zpravidla právě na těch menších) se z toho stávají náměstí duchů.

Jinak auto je naprosto regulérní dopravní prostředek do města, a také tak je všude na světě hlavně používán. Zatímco cestu na venkov si klidně o víkendu někdo dá jako výlet vlakem, přes týden se chce po městě pohybovat pohodlně a nezřídka rychleji. Nikdo nemá právo jinému jakkoliv určovat čím se má dopravovat, je to svobodná volba každého z nás.

Česká společnost je momentálně spíše napřed - protože oproti západní evropě tu používá auto daleko méně lidí, a naopak mnohem více než je běžné jinde je tu používána MHD. Problém je to pouze pro toho kdo nevnímá tu realitu - tedy že k tomu západu se pořád přibližujeme a přibližovat budem, takže i počet aut se bude stále navyšovat a je potřeba tomu přizpůsobit infrastrukturu.

Rakušané, Němci i Švýcaři se samozřejmě snaží motivovat lidí do přestupu na MHD, což je zcela v pořádku protože to primárně probíhá tou motivační formou, nikoliv restriktivní, jaké jsou výsledky vidí každý sám - autem tam jezdí stále násobě více lidí než u nás. Jinak švýcaři mají pouze zcela rozumný systém že veřejná komunikace není parkoviště, takže si každý musí zajišťovat místo sám a jinde a za tržní cenu, to vůbec nesouvisí s omezováním aut.

Jak to máte vy je bez urážky vcelku jedno, co člověk to jiná cesta v jinou dobu a tím pádem zcela jiné podmínky, a především jiné priority -evidentně pro čím dál víc lidí je důležitější KOMFORT a POHODLÍ, nežli cena. Zkrátka chtějí být raději rychleji a pohodlněji doma i za vyšší cenu.

+2/0
20.11.2016 20:55

O10l61d73ř82i47c23h 77J33a25n96e72č94e66k 8279446713281

Jo, klasická argumentace člověka, který radši stráví 3 hodiny ve svém 'plechovém miláčkovi', než aby jel hodinu vlakem.

Je zvláštní, že lidi chápou, že ne každý může bydlet na Malé Straně nebo na Ořechovce nebo že ne každý může lyžovat v Zermattu, ale nechápou, že není možné, aby všichni jezdili po městě autem. Ony totiž silnice mají určitou kapacitu, ať už co se týče průjezdnosti, tak co se týče parkování a v okamžiku, kdy se ve městě pohybuje mnohonásobně více lidí, než kolik se tam může s auty vejít, zkrátka doprava auty nemůže fungovat! A když pak hromada lidí, kteří si to nejsou ochotni připustit, anebo nejsou ochotní zvednout svůj líný zadek a jít kousek pěšky, zaplaví ulice svými plechovkami, tratí tím všichni, jak oni sami, tak cestující v MHD a lidé, kteřé v okolí bydlí a pracují.

Doprava autem je rychlá a komfortní jen dokud jsou silnice rozumně sjízdné. Asi se mnou budete souhlasit, že pokud stojíte hodiny v kolonách, není auto ani rychlé, ani komfortní a už vůbec ne levné.

Pokud si pod 'cestou autem po městě' představujete cestu z Modřan na Prosek nebo do Butovic, což se z valné části dá vyřešit dálničním obchvatem, v pořádku. Já si pod tím představuji cestu z Modřan na Příkopy nebo na Karlín a to prostě nemohou jet všichni autem, protože na to nemají kapacity ani silnice, ani parkoviště. A stavět další a další Blanky, jen proto, aby všichni mohli do centra autem (kde stejně nezaparkují), když stačí pár tunelů pro metro, je nesmysl.

Pokud nedokážete jít na nákup nebo na kafe jinak než autem, jeďte si do hypermarketu za městem u dálnice, na to nemusíte nutně do centra na náměstí. Ty asfaltem zalité plochy přeplněné auty vypadají fakt strašně.

0/−1
21.11.2016 9:07

P70e86t15r 75Č71e76r86m62á39k 9578465739190

Asi jste si vůbec nepřečetl co jsem psal už výše. Vaše argumentace působí jako byste nikdy neopustil Prahy potažmo ČR. Jinak byste zjistil jak výrazně větší počet aut zvládají města velikosti Prahy. To je typická slepota kterou dneska předvádí třeba různé cyklofašistické organizace, my nejsme ještě ani na průměru Evropy, ale oni si myslí že se to dá omezovat. Naopak, každý okamžik o který se to dobudování infrastruktury opozdí má pak skutečně dopad na všechny - i na ty co sedí doma za oknem a musí koukat na kolony na ulici.

A dnešní silnice by ani nebylo třeba nějak zásadě rozšiřovat, základem je odvést tranzitní dopravu (jak tu mimoměstskou a vnitroměstskou) na okruhy, a odstranit nesmyslná omezení vzniklá v posledních letech, což je doslova mor infrastruktury. Stejně tak parkovací plochy, zajimavé že spousta rezidentů si je i na Malé Straně schopno zařídit parkování, je to jen o vůli a financích, a né plácání toho jak to nejde. Takže stavět Blanky co to jde (okruh žádná auta do centra nepřivádí, ale naopak je stahuje ;-)).

Takže nikdo neříká že mají jezdit všichni autem, to nikdy ani nebude, jen to že tím autem bude jezdit ještě sakra více lidí než dnes, a že potřeba na to připravit tu infrastrukturu aby nedošlo k tomu kolapsu.

Jinak vaše vize je také nesmyslná, kdyby všichni jezdili po městě MHD, tak stávající síť zkolabuje okamžitě, a náklady na navýšení kapacit budou astronomické, nehledě na to že to také výrazně zatíží životní prostředí, protože podpovrchově se nedá vést veškerá doprava, a ta povrchová už dnes zahušťuje komunikace na hraně. Takže pokud chcete souvislý pás tramvají a autobusů který se bude pomalu sunout v koloně, proč ne ;-)

Zkátka musí existovat obojí, protože každé má své pro a proti a nejde vyhovět všem. Doprava autem je komfortnější vždy, to je

0/0
21.11.2016 22:47

P46e60t27r 52Č85e40r39m30á76k 9658945759730

ten základní atribut, jestli sedět pohodlně v klimatizované sedačce a poslouchat hudbu a nebo stát namačkaný v metru je prostě neporovnatelné. A časově je to samozřejmě individuální, ale stále je vesměs pohyb autem rychlejší než MHD, proto ho volí tolik lidí. O ceně nikdo nediskutuje, tak je dík dotacím jasně ve prospěch MHD, ale jak praví reklama - některé věci jsou k nezaplacení, třeba být doma s rodinou dřív v pohodě.

A když chci na kafe tak pojedu klidně do centra protože tam stejně jsem často, a na náměstí právě proto že to je náměstí. A jelikož můj dopravní prostředek je auto, pojedu tam samozřejmě autem. Váš pohled opět nemá logiku - jako by někdo zakazoval v centru cyklisty nebo chodce, protože na hnusné pumpičky ve stojanech se nedá dívat, stejně jako trávit čas v přítomnosti jejich spocených majitelů, a ty asfaltové plochy s těmi mravenci vypadají z horního bytu v Pařížské divně... Prostě nesmysl, každý ať si dělá co chce a neurčuje jiným jak to mají dělat jinak, jenom proto že on to tak chce nebo sám nemůže. ;-)

0/0
21.11.2016 22:56

M79i95l79a14n 85V23o20l57e12k 5229613796239

Pravidlo 1:1 by mělo ten dopad, že by se kancelářské budovy stavěly menší.

0/0
21.11.2016 7:01
Foto

P97e43t35r 10P49r67o85c64h78á29z18k36a 3872236932614

Řešením by mohl být systém kde kamery monitorují volná místa a přes aplikaci v mobilním telefonu si ho řidič na dálku zarezervuje a klidně i zaplatí. Není problém aby měl zadaný typ vozidla včetně doby na kterou požaduje stání. Tím se vyřeší prostor a apk mu nabídne místo nejblíže jeho cíli. Zároveň spočítá dobu za kterou se na dané místo dostane a tedy od kdy bude parkoviště blokováno. Dá se tak zabránit tomu aby si někdo dlouho dopředu rezervoval místo. Případně při také rezervaci zohlednit cenu.No a samozřejmě že by tak šli využívat i modré zóny pokud nejsou obsazeny. V budoucnu bude takové řešení nutností a lidé se budou muset smířit s tím, že na některých místech prostě nezaparkují a budou muset volit jiný druh dopravy. Chce to také víc záchytných parkovišť na okraji měst a v autoškolách učit parkovat. Setkávám se na spoustě míst, kde neumětel zaparkuje tak, že zablokuje dvě, někdy i tři místa.

+2/−1
20.11.2016 7:45

P75a21v41e94l 74N96o82v75á26k 2465887702952

Rezervace? Ha, ha, ha... Tohle je nerealizovatelné.

0/0
20.11.2016 10:26
Foto

P84e79t14r 54P52r15o38c80h18á79z39k95a 3532706692904

Realizovatelné je naprosto vše.

+1/0
20.11.2016 13:22
Foto

M89i90c61h44a45l 70N26a85j81m40a32n 7279873216780

Takže si rezervujete místo, a minutu předtím než k němu dojedete vám tam zaparkuje někdo jiný, kdo zrovna pojede kolem......

0/0
20.11.2016 13:07
Foto

P71e11t83r 74P74r65o31c59h41á85z81k45a 3242876342154

Technicky naprosto snadno řešitelné. Buď na základě RZ, nebo mechanická blokace místa, případně pokud je dané místo rezervované neumožní vám platbu ani na dálku, ani v automatu na parkovišti a jste vystaven pokutě. Vše je jen o tom, jak se lidé s takovým systémem naučí žít. Bohužel vzhledem k tomu jak roste počet aut a klesá počet míst, kde lze budovat parkoviště, nebo parkovací domy to bude v budoucnu nutnost.

0/0
20.11.2016 13:16
Foto

P15ř91e83m63y11s52l 98Č78e97j97p 8738317348266

Tak copak velká města, tam ten problém je, ale když vidím to naše maloměsto s 20tis. obyvateli. Jak lidé krouží po náměstí, aby zaparkovali a o dva bloky zejí dvě parkoviště prázdnotou. Nebo, když někdo zaparkuje před vchodem marketu, aby nemusel chodit daleko ... Někteří lidé jsou neskutečně líní a je obdivuhodné, co jsou schopni pro svoji lenost dokázat.

+17/0
20.11.2016 6:50

P27a12v46e77l 54N30o77v15á47k 2415587152792

Tak každopádně, lidi jsou líný, nemají již nohy, ale jen auta... Chtěl bych vidět dneska, jak jdou třeba 50 km do města, neb jiný způsob dopravy nebyl...

0/−1
20.11.2016 10:27

P98e31t82r 91Č80e76r47m48á62k 9868675789910

Lenos sa pohodlí je motorem vývoje civilizace. ;-)

0/0
20.11.2016 10:44

V12l85a11d53i40m15í41r 38R48e13t89t93i19n28g66e73r 5435776835125

To je pravda. Počátek všech strojů a zařízení :-)

+1/0
20.11.2016 11:01

L31a26d86i27s31l35a82v 71J39a59r33o53š 6754679280347

Každý systém má slabinu. Většinou v podobě člověka. Ale tady je slabinou nestejný rozměr aut. Tam kam se vejde krátká Fabie, tam se těžko vejde Passat v kombíku.

+4/0
19.11.2016 23:25

P73e42t98r 29N65o76v18o37t72n73y 1231120141

Radar. Elektrosmogu je málo. :-)

+3/0
19.11.2016 23:12

F69i77l83i45p 62N15a84v64r75á69t68i74l 2817150943364

Stačí se podívat, kolik parkovacích domů je v polovičním Norimberku, a kolik v Praze. Podle mě by stačilo postavit cca 6 pořádných parkovacích domů hned u metra a pak více propagovat vlakové spojení z periferie do centra Prahy, přesně jak to má v Německu v popisu práce S-Bahn.

+22/0
19.11.2016 22:16

M32a74r84t53i34n 73Š23t21r17o93s 4939527220138

Víte, při současném stavu společnosti a technologií je problém parkování a dokonce i přetížené dopravy ve velkých městech neřešitelné. Sebelepší systém a sebevíc parkovacích domů ve skutečnosti nic nevyřeší. Dnes totiž řada lidí využívá MHD právě kvůli tomu, že nemají kde parkovat, a nebo že jsou ve městech zácpy. Jakmile se objeví nová parovací místa, část lidí z MHD sedne do auta, parkovací místa zaplní a problém je tu dál. Obávám se, že skutečná poptávka po levném nebo dokonce bezplatném parkování je ve městech tak obrovská, že by každý druhý dům ve městě musel být parkovací (s trochu nadsázky).

+4/−4
19.11.2016 21:47

P28a31v23e92l 54Ř23a69p48e90k 7122526639155

Souhlas. V současném pojetí představuje automobilismus neřešitelný problém.

+1/−2
19.11.2016 21:51

P66e26t23r 70Č49e84r61m87á29k 9888385899570

Jak kde, u nás je zatím ta míra používání auta oproti západní evropě velmi nízká, a lidé z mhd do aut přesedají tak jako tak, bez ohledu tvorby parkovacích míst.

0/0
19.11.2016 21:58

P70a89v50e20l 91N80o46v53á56k 2745307682452

Tak ono když jsou neschopní využít senzory, snímače pro nastavení semaforů, aby člověk nestál 2 min. na červenou, když jinde nic nejede, tak využití nějakého systému pro parkování je zcela sci-fi. I když, parkování jsou love pro někoho, tak by možná něco vymysleli, prachy jsou prachy...

+2/0
20.11.2016 10:29

M55i45r29e31k 30G48a66j57e10r 5501676189410

Úplným řešením jsou parkovací domy a světelná navigace k prázdným místům.

+2/−1
19.11.2016 21:29

P63a92v24e88l 41Ř64a32p63e71k 7592566209655

Jediný funkční a ověřený princip nabízející vyváženost mezi nabídkou a poptávkou je tržní cena. Tržní cena zajistí optimální počet parkovacích míst bez ohledu na to, kolik jich fyzicky existuje. Města dnes připomínají jedno obří parkoviště, takže k dalšímu rozšiřování počtu parkovacích míst nevidím důvod. Ani parkovací domy nejsou spása, spousta příslušníků homo automobilismus není schopna ujít pěšky ani 20 metrů, takže se budou dál přetahovat o místa v ulicích.

+1/−5
19.11.2016 21:49

J98a17n 40V45a57c76h25o14u65s40e67k 5797318800

Pane Rapku vase kazani na tema automobilismus je pouhe moralizovani a pausalizovani.

+1/0
19.11.2016 21:56

P88e17t12r 81Č18e55r97m65á57k 9228905519650

Naopak, tvorba parkovacích míst je zásadně potřeba, jinak se doprava brzo dostane do kolapsu. Nikdo ale neříká že ty parkovací domy má stavět nebo provozovat město.

+4/0
19.11.2016 21:59

P95a84v98e35l 63Ř32a23p17e30k 7102326349635

Jistě, v tom jsem možná nebyl dostatečně konkrétní, tak tedy: ať se postaví jakýkoli počet parkovacích domů, ale ryze ze soukromých peněz, jako podnikatelský záměr. V tom se snad shodneme, že je to fér. No jenže pak je tu problém, že vedle parkovacích míst za tržní cenu existují parkovací místa postavená z eráru, která jsou zdarma nebo za cenu pod tržní cenou. Za takové situace do výstavby parkovacích domů žádný soukromý investor nepůjde, protože místům zdarma nelze konkurovat. Proto trvám na tom, aby veřejná parkovací místa vůbec neexistovala a aby stání mimo vyhrazená místa bylo tvrdě postihováno. Tím a jedině tím se definitivně vyřeší problém s parkováním - zapojením soukromého sektoru.

+4/−1
19.11.2016 22:24

P51e11t95r 22Č92e18r51m57á30k 9818625139570

Jak píšu níže - to je ryze politická rovina, stejně tak by někdo mohl požadovat aby se platila tržní cena za MHD a nebo třeba i jen za užívání chodníku. Nejde to prostě stanovit principielně, ale vždy nastavit preference podle potřeby nebo zadání. Každopádně soukromý sektor to j samozřejmě jen prospěje.

+4/0
19.11.2016 22:45
Foto

P53e17t85r 25P87r79o60c91h25á78z12k18a 3532716102804

Možná by šlo peníze vybrané s parkování za tržní ceny přesunout do MHD a dopravu v centru nechat zadarmo. Tím by se radikálně omezil počet aut, která tam míří. Vytvořit vnitřní okruh s dopravou s cela zdarma a pak zóny s mírnou cenou. Nejlepší by asi byla MHD zadarmo všude. Na to však naše ekonomika nestačí.

0/−1
20.11.2016 9:17

P65e81t48r 39Č17e59r84m72á48k 9698435319830

A nebo naopak ubrat peníze z MHD (stačilo by omezit investice do nákupu techniky) a stavět za to parkoviště - to by současnému stavu odpovídalo daleko více.

Jinak se ale mýlíte - MHD už v podstatě zadarmo je dnes, těch 10Kč denně je za tu kvalitu nízká suma, a pokud byste byl tak bláhový a chtěl přetahovat řidiče, tak z jejich dnešních nákladů je to suma přímo směšná. Přesto je trend právě opačný a lidi utíkají do aut. Takže snížením té ceny na nulu nepřivedete do mhd naprosto nikoho, akorát ten systém uvrhnete do ještě větší ztráty než je dnes.

+1/0
20.11.2016 10:14
Foto

P43e81t51r 80P55r45o97c29h50á48z40k19a 3842496922514

Právě to, že lidé utíkají do aut je chyba. Nemluvím o emisích jako spíše o ucpaných ulicích, hledání místa na parkování a podobně. Časem dle mého budou auta, tedy ta vlastněná soukromníky vytlačena s měst úplně. Že bych s toho byl nadšený, to nejsem, ale prostě je omezená kapacita prostor, své místo chtějí chodci,cyklisté a podobně. Nákupní centra se přesouvají na okraj a stejně tak kancelářské budovy. Centra nakonec zůstanou pouze pěším, taxíkům, nejspíš na elektřinu, vyhlídkovým busům a pár elektromobilům, které bude možné pronajmout na přepravu na větší vzdálenost v rámci centra měst.

0/0
20.11.2016 13:27

P49e91t36r 84Č75e80r51m55á53k 9718795679260

Těžko soudit proč by to byla chyba, je to prostě přirozený vývoj. V budoucnu se samozřejmě může stát cokoliv, třeba přijde válka nebo džihád a auta skutečně nebudou vůbec, pokud se ale nic zásadního nezmění tak my se tohoto stavu zcela jistě nedožijeme, protože jak ukazuje asie tak jsme na tom stále ještě velmi dobře s tím kolik aut jezdí a kolik se jich tedy ještě potenciálně vejde.

Co je bohužel pravda je o tom přesouvání života na okraje měst a vylidňování center. Samotná radnice Prahy 1 to řeší a snaží se zvýšit počet rezidentů resp. zastavit ten odliv, ale v disneylandu (termín památkového ústavu) a turistickém skanzenu zároveň se prostě málokomu líbí.

0/0
20.11.2016 16:46

P80a65v94e26l 19N73o96v55á71k 2555527582412

Jenže modré zóny, parkování, bohužel, není pro ulehčení celého problému, ale pro výdělek a proto je to tak špatné. Kam jdou všechny ty peníze za parkování? Však se parkovací místa nová nevytváří, nezlepšují, ale pořád se peníze vybírají. Ani na MHD to není nijak poznat.

+2/0
20.11.2016 10:35
Foto

P35e72t63r 89P23r17o45c80h21á83z67k50a 3412866372784

Máte naprostou pravdu. Bohužel nedovedu vám odpovědět na otázku, ale myslím, že ani odpověď nečekáte.:-(

0/0
20.11.2016 13:17

P11a86v29e26l 62N54o31v30á44k 2865937312952

Jenže ta navigace k prázdným místům, to nejde asi jen tak, protože při tom velkém provozu, než tam dojedeš z pozarohu, už je místo obsazené a zase tě naviguje jinam a může se to x-krát opakovat.

+2/0
20.11.2016 10:31







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.