- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Tady je článek o rezidenčním parkování v Prazéé
http://vilembarak.blog.idnes.cz/blog.aspx?c=555939
a zde, pro jezdit sociálem, když máte výjimku do pěší zóny
http://vilembarak.blog.idnes.cz/blog.aspx?c=502139
zde pro úředníci parkují zadarmo na státním (a nás poučují, jak jezdit sociálem)
http://vilembarak.blog.idnes.cz/blog.aspx?c=492971
Také se medituje a čidlech a jiném a plno parkování zabírají popelnice. Zde:
Barking vypadá opravdu zajímavě, ovšem já tak moje parkovací místo na kraji města ve sklepě bytového domu za dvěma vraty asi udám těžko
A u všech těch pouličních senzorů vidím jeden zásadní problém: délku auta! Pokud totiž senzor není schopen určit délku dostupného parkovacího prostoru pro podélné stání, z níž by moje navigace mohla určit, jestli se tam vejdu, nebo ne, je to dost polovičaté řešení - buďto budou majitélé delších aut marně jezdit k parkovacím místům, označným jako volná, nebo budou místa zůstávat volná, ačkoliv by se na ně kratší vozy vešly. Obdobně je to s příčným stáním, kdy leckteří řidiči parkují tak hloupě (kola na dělící čáře), že místo mezi dvěma vypadá jako volné, ale auto se tam těsně nevejde.
A mimochodem @redakce - to dělení 'článků normální délky' na několik stránek je fakt příšerné!!! Pokud to takhle půjde dál, tak to spolu se stále klesající kvalitou zpravodajství a rostoucí bulvarizací způsobí, že se prostě rozloučím
No a co kdyby soudruzi na radnicích aktivně hledali parkovací plochy např. tam, kde se bude za nějakou dobu stavět. V Brně jsou ve středu asi 3 velké nevyužité pozemky. Několik let.
Čí jsou ty pozemky? Jsou určeny územním plánem pro jaké využití? No a jsme u toho. Budou soukromé, budou pro zástavbu a nebo spíše stále jen jako "zeleň, park" vedeny a můžeš se stavět na hlavu...
Všechny nové kanceláře v centrech by měly mít jedno (podzemní) parkovací místo na jednoho zaměstnance. Jednak si nájem tam mohou dovolit jen bohaté firmy a většina jejich zaměstnanců se stydí dojíždět sockou. Druhý důvod je, že většina práce manažerů je schůzování, takže za nimi stále jezdí nějací návštěvníci.
Těžko, neb se předem neví, kolik lidí tam bude pracovat. A ono to zase tak drahé není, na Novém Smíchově tuším chtějí pro osobu kolem 1.800,- Kč měsíčně...
Řešením by mohl být systém kde kamery monitorují volná místa a přes aplikaci v mobilním telefonu si ho řidič na dálku zarezervuje a klidně i zaplatí. Není problém aby měl zadaný typ vozidla včetně doby na kterou požaduje stání. Tím se vyřeší prostor a apk mu nabídne místo nejblíže jeho cíli. Zároveň spočítá dobu za kterou se na dané místo dostane a tedy od kdy bude parkoviště blokováno. Dá se tak zabránit tomu aby si někdo dlouho dopředu rezervoval místo. Případně při také rezervaci zohlednit cenu.No a samozřejmě že by tak šli využívat i modré zóny pokud nejsou obsazeny. V budoucnu bude takové řešení nutností a lidé se budou muset smířit s tím, že na některých místech prostě nezaparkují a budou muset volit jiný druh dopravy. Chce to také víc záchytných parkovišť na okraji měst a v autoškolách učit parkovat. Setkávám se na spoustě míst, kde neumětel zaparkuje tak, že zablokuje dvě, někdy i tři místa.
Rezervace? Ha, ha, ha... Tohle je nerealizovatelné.
Tak copak velká města, tam ten problém je, ale když vidím to naše maloměsto s 20tis. obyvateli. Jak lidé krouží po náměstí, aby zaparkovali a o dva bloky zejí dvě parkoviště prázdnotou. Nebo, když někdo zaparkuje před vchodem marketu, aby nemusel chodit daleko ... Někteří lidé jsou neskutečně líní a je obdivuhodné, co jsou schopni pro svoji lenost dokázat.
Tak každopádně, lidi jsou líný, nemají již nohy, ale jen auta... Chtěl bych vidět dneska, jak jdou třeba 50 km do města, neb jiný způsob dopravy nebyl...
Každý systém má slabinu. Většinou v podobě člověka. Ale tady je slabinou nestejný rozměr aut. Tam kam se vejde krátká Fabie, tam se těžko vejde Passat v kombíku.
Stačí se podívat, kolik parkovacích domů je v polovičním Norimberku, a kolik v Praze. Podle mě by stačilo postavit cca 6 pořádných parkovacích domů hned u metra a pak více propagovat vlakové spojení z periferie do centra Prahy, přesně jak to má v Německu v popisu práce S-Bahn.