Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Imunní šéf Audi přežil čistky po Dieselgate. Ale aféra se znovu vrací

Šéf Audi Rupert Stadler má starosti. Automobilku, v jejímž čele stojí skoro deset let, začaly vyšetřovat americké úřady kvůli možným manipulacím s emisemi. V souvislosti s kauzou Dieselgate nedávno přišel o klíčového muže ve vývoji a interní vyšetřování zkoumá, jestli je do aféry zapleten i on sám.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P97e44t76r 88H44a16r12i92p55r31a95s74a60d 72H69a29j14i89č 8853790734237

Skandál s NOx, COx. Přitom vyrobit se to dá. Jenom by to bylo asi poněkud dražší, a naftové motory by zřejmě skončily, tam budou náklady na snížení emisních hodnot velmi vysoké. :-(

0/0
20.11.2016 15:26

J36i67n92d35ř19i84c98h 20K40u35c86h57a33ř 4216183458

Nové TDI jako jedny z mála plní podle testu Euro 6 i v běžném provozu. A prodávají se jedna radost, takže to tak žhavé nebude

+1/−2
20.11.2016 16:00

P49e70t94r 79H82a49r56i52p24r67a75s35a66d 19H33a69j21i18č 8183950184957

No já mám dost jiné informace. VW TDI a NOx ano, ostatní výrobci ne. Například Fiat to přrekračuje 24x. Emise COx nesplňuje podle EURO6 žádný naftový motor.

+1/0
20.11.2016 16:12

P92e44t90r 69H87o13r49á57k 1219683509254

Vidím, že američané chtějí odstranit veškerý management VW. Může být, pokud podváděli. Ale v rámci rovného zacházení by po skandálu s odposlechy měl rezignovat každý představitel USA, který s tím má cokoli společné.

+1/−2
20.11.2016 14:45

J84a92n 40V45á78v25r77a 1672436593416

Kdyby do toho pořád nerejpali zrovna Američani, kteří mají nejraději velké SUV, tak by celá ta "aféra" možná nebyla tolik k smíchu. ;-D Myslím, že u nich mají aktuálně větší problémy, než co a kolik toho "vypouštějí" naše auta. Či co takhle zaměřit se pro změnu třeba na nákladní lodě (1 velká nákladní loď = cca 50 milionů osobních automobilů). Proto dodnes nechápu tu obsesi EU se tím tolik zabývat a neustále honit procenta emisí u osobních automobilů, jejichž celkový podíl např. CO2 je 0,2%. Automobilky (jakožto jeden z hlavních ekonomických subjektů EU) to stojí neuvěřitelné peníze a de facto je to brzda celé naši ekonomiky.

+5/−2
20.11.2016 14:21

P10e16t65r 74M48a25r24e98č48e32k 1763591889238

R^ to ano ;-D ovšem na čem jiném by bruselští byroaktivisté mohli vykazovat nějakou aktivitu? V zahraniční politice neschopní a v hospodářských otázkách nekompetentní. Nezbylo tak nic jiného než se uchýlit na pole ekoterorismu.

+3/0
20.11.2016 15:07

P61e52t13r 65H55a17r83i51p34r40a38s75a38d 91H28a50j62i66č 8603430844137

Máte odkaz na onu hodnotu 0,2%? Je možné, že je to celkový podíl, ale pak lodní doprava dopadne podobně. Je to kolem 3,5%, i když je pravda, že údaje jsou dost nelichotivé. www1.cenia.cz Jinak se můžete všude dočíst, že silniční doprava (osobní i+ kamiónová) se podílí na emisích v dopravě v EU kolem 83%. Například vnitrostátní lodní doprava (inland waterways) je v EU průměru někde na 2%. ec.europa.eu:Transport_energy_consumption_and_emissions

Je všeobecně známo, že ve městech se podílí osobní doprava na emisích více jak z poloviny (60-80%) podle ročního období a převažujícího typu vytápění domů.

Váš údaj 1 velká nákladní loď = 50 miliónů osobních automobilů je úplný nesmysl. Nevím, kde jste to sebral, ale například Emma Maersk (největší nákladní loď, jakou jsem našel cs.wikipedia.org) má výkon kolem 85MW. Takový výkon má asi 1000 osobních aut. Hodinová spotřeba je asi 13,5 tun paliva. Tak v tomto případě to vychází hůř, asi 2000 aut. I když to přepočtete na to, že autem jezdíte jenom občas (třeba 1h/den) a loď jezdí skoro pořád, tak pořád je to jenom 24x horší. Tak řekněme maximálně 50 000 aut. :-)

0/0
20.11.2016 16:09

J22a63n 33V43á21v29r28a 1472346133276

Neměl jsem na mysli jak vy píšete emise v dopravě EU nýbrž podíl CO2 celkově na zemi. U lodí jsou to zase emise sazí a oxidu síry. Omlouvám se, že jsem složky blíže nespecifikoval, ale šlo mi o princip.

auto.idnes.cz

auto.idnes.cz

0/0
20.11.2016 16:17







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.