Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

D1 se bude opravovat až na devíti místech najednou, cíl je v roce 2020

Dálnice D1 se stihne kompletně opravit do roku 2020. Kvůli stihnutí termínu ale bude nutné zvýšit tempo oprav, v jeden čas tak budou silničáři příští rok opravovat až devět úseků dálnice. Na pondělním setkání s novináři to řekl ministr dopravy Dan Ťok.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

V45l64a75s10t75i56m88i63l 63F39i23a44l51a 1552241964

Ještě by měli napsat v kterém století bude D1 dostavěná.

0/0
10.12.2016 14:34

T66o43m52á39š 76V40e61j17m53e41l66k51a 8668492629

No to bude hardcore, hlavně před Jihlavou. Ach jo...

0/0
22.11.2016 13:05

D30a40v62i24d 53P54e65c30a 1415664371126

Opravu dálnice nejvíc protahuje snaha dělat to co nejdéle za víc peněz. Je to komické, při porovnání s ruční stavbou železnic přes pohoří v 19 století. Já vím, technologie, přestávky, materiál, předpisy. Močíte nám na nohy. Hůř se hledají důvody proč by to mělo jít.

0/−1
22.11.2016 10:01

L54u37k91á96š 45Š68l50e46h67o48f16e11r 1833569315679

Naopak, rychlejší tempo stavby je dražší...

0/0
24.11.2016 8:34

R15a32d24e11k 19N82o81v37a11k 9684403459110

10% jestli se nemýlým. Zbytek zárola a cena.

Jak byste si to představoval vy?

0/−1
21.11.2016 22:08

I84v12a73n84a 33N25o56v95á 2972102299808

Kdyby chtěli, rozdělí D1 na x úseků, vyberou firmy a za měsíc je opraveno. Na měcíc či dva by to zavřeli celé. Jenže nechcou.

0/−2
21.11.2016 21:48

M23i23l38a78n 66C31h85a56l25u19p52a 7354926707553

Za měsíc? Vy nejste ze stavebnictví, že?;-D

+1/0
21.11.2016 23:51

M63a95r75e38k 15H44r81u46b41y 6267592411748

Co presne trva na schnuti betonu a asfaltu trictvrte roku?:-P

0/−2
22.11.2016 0:14

V71l20a14d12i43m87í94r 54F13i69b78i82g82e30r 5914421751804

Nic, používá se rychletvrdnoucí, ale když tu spodní stavbu na kterou se pak beton dává dělá pár lidí tak to trvá dlouho, než kdyby na to vlítla velká skupina a stavba byla zorganizována od A do Z

0/−2
22.11.2016 7:08

M23i76l60a59n 29C69h94a83l97u75p81a 7224286357563

Uvědomujete si, že se tu jedná o třeba 15 km vozovky široké cca 11 m a tlusté přes půl metru? Spočítejte si kolik je to dní na vybourání, odvezení, sanaci poškozených míst, opravu zdí mostů a všeho pod vozovkou, navezení nové konstrukce vozovky, řádného uložení, provedení dvouvrstvé cb vozovky, osazení veškerého příslušenství atd. Když do toho nepřijde nic nepředpokládaného, tak je půl až tři čtvrtě roku minimum. Pod to se to nedá.

+2/0
22.11.2016 8:01

I24v46a20n16a 18N47o96v26á 2522932269928

Tik Ťak už toho nasliboval.

0/0
21.11.2016 21:44

V55l83a52d49i70m59í12r 82F79i24b52i50g19e27r 5454211221414

V roce 2020 už ministrem na 99% nebude, tak může naslibovat i dokončení všech dálnic do 10 let

0/0
22.11.2016 6:53

L84u43k32á67š 45Z20e84m34a38n 4827960346657

Ostrava-Olomouc-Mohelnice-Česká Třebová-Litomyšl-Vysoké Mýto-Chrudim-Čáslav-Kolín. Týden co týden jezdím do práce (ne do TPCA) touto trasou. Možná, že na havlobrod a D1 bych byl doma rychleji. Takhle mi každá cesta trvá o 20 minut déle, zato se mi nestane, že se zaseknu na 2 hodiny v koloně a vždycky mám možnost objížďky. Už 5 měsíců jsem nejel přes Brno ani Vyškov a můj život je mnohem sladší :D

+1/0
21.11.2016 18:36

P43e35t24r 20B41á58č15a 8315206455555

On prujezd leckdy VM , Litomysli nebo i Chrudimi taky neni kdo vi jakej zazitek.

To ja zas teda budu radsi stat na dalnici nez se tahnout za nekonecnou kolonou tiraku na tehle trase jeste s obtiznym prujezdem mesty na teto trase.

Ale to je jedno, kazdopadne davno mela stat severni dalnice a nemuselo se tohle vubec resit.

0/0
21.11.2016 19:15

P41e70t95r 10B87á71č35a 8845846665595

Pardon za slovosled zase mi bylo lino to po sobe cist :-)

0/0
21.11.2016 19:16

K93a34r19e73l 66L24a41n75g15r 2572237800268

A co tankodrom D1 u Olomouce? Dobrý nebo opravit? ;-D Za mě rozkopat a opravit taky.

0/0
21.11.2016 21:58

R35a97d85e86k 16N89o31v49a87k 9904963499190

D1? U Olomouce?

+1/0
21.11.2016 22:11

M96a61r12e97k 22M66a16r49t11i14n 8469734436720

Proč mám pocit, že je Ťok větší slibotechna než Bárta?

+2/0
21.11.2016 17:43

L54a15d86i41s59l54a69v 11K12a84l29o93u62s 7275716121370

Ťok má podnikatelské zkušenosti ve stavebním bussinesu u fy. Skanska. Teď podniká v ŘSD.

0/0
21.11.2016 19:11

M69a63r69e61k 39H77r92u89b17y 6417252311618

Je jedno co je tam za ministra, RSD si uz po desetileti dela co chce.

0/0
22.11.2016 0:15

V21l52a43d44i26m61í56r 40F51i78b18i93g76e82r 5134581491434

Bárta byl nejhorší ministr dopravy v posledních letech. Zastavit dopravní stavby a jejich přípravu v dobé kdy lze čerpat nejvyšší dotace na stavby a zdržení výstavby min. o 5 let to je amatérismus nejvyššího kalibru.

+1/0
22.11.2016 6:55
Foto

O46l72d44a 82V14a80r42h76á22n95e33k 5280384480496

Národ který dokázal postavit Karlův Most, Ještěd, Slapy, Lipno, nejhustší síť kolejí, razí tunely na Islandu, kde to nikdo jiný nezvládá - neumí postavit 200km čtyřproudé cesty??? Fakt tomu nevěřím! Oni to postavit NECHTĚJÍ!!!

+8/−1
21.11.2016 17:25

R90a41d84e58k 45N65o24v71a84k 9894553749830

Oni nestaví, oni rekonstruují, za plného provozu!

+1/0
21.11.2016 22:12

J55i73ř43í 50E72r93b52e85n 1783164716107

Taky ten Karlův most se stavěl desítky let a slavný Ještěd taky - tři roky nad Libercem trčela jen jeho železobetonová kostra, posměšně nazývaná "nahá panenka", po které lezlo jen pár dělníků...

+1/0
21.11.2016 22:28

P67e14t64r 32O21t23r40u67b13a 6456968532225

To je taky dobré. Obce přišly zdarma k výběru pokut z D1, ale použijí je pro svoje účely. Proč proboha nebylo určeno, že si nechají nějaké procento za agendu a zbytek půjde na třeba ty další radary nebo nové světelné tabule. Prostě zpět do bezpečnosti na D1.

+2/0
21.11.2016 17:23

I83v29a73n86a 54N36o39v95á 2852122779558

do bezpečnosti = na radary? Jste upad, ne?

+3/0
21.11.2016 21:45

M59a34r85e62k 70H83r69u84b90y 6417102901608

Dokonala ukazka uchylneho mysleni RSD. Nejvetsi skody v uzavirkach nadelaji nehody kamionu, ktere rychlost spolehlive neprekroci, takze je treba tam merit rychlost8-o

Jo, kdyby namisto toho merili rychlost postupu stavebnich praci:-P

+2/0
22.11.2016 0:16

M71i58c86h70a48l 58P29a30u66l53í29č64e40k 2513765745235

Jestlipak se někdy dožijeme situace, že bude celá dálnice plně průjezdná a bez jediné uzavírky. Pokud by někoho z našich odborníků zajímalo, jak se to má dělat, tak se má jít podívat do Japonska a absorbovat trochu toho rychlostavitelského umění. Viz poslední případ s propadlou vozovkou, kde za pár dnů kráter zmizel a byla tam úplně nová křižovatka, nebo onehdy při tsunami znovupostavili několikakilometrový úsek odplavené silnice asi za týden...

+1/0
21.11.2016 17:16

P64e35t19r 71O86t36r77u96b29a 6756218622805

Ano, s tou rychlostí máte částečně pravdu. Urychlit se dají například přípravné a dokončovací práce, ale beton prostě musí vyzrát po položení.

0/0
21.11.2016 17:25

R82a37d23e24k 95N48o67v57a37k 9814563889160

:D další adept na ministra dopravy

0/0
21.11.2016 22:16

Š14t30e31f28a16n 94F71r36i15č90a 7282728453806

Nejsou připravené stavby, tak se ze nasype do oprav.

+1/0
21.11.2016 17:10

J89a50n 72D46l66o49u82h25ý 8156500443120

Problém není ani tak v počtu oprav ale v délce jedné opravy...

0/0
21.11.2016 16:35

R19o26m84a81n 78S29t65o81n15e55k 1789233809491

bohužel nutné technologické přestávka a zimu nezkrátíte :-/

0/0
21.11.2016 18:24

V36l74a91d18i50m78í24r 58F26i84b89i25g17e15r 5894971791864

U nás jsou opravy jedna dloooouhá technologická přestávka. U nás opravovali hlavní ulici. Na jaře jí rozkopali, pak tam půl roku nic nebylo a když začínalo mrznout, tak to během týdne opravili. Celý ten půlrok tam nikdo nebyl, leda by pracovali akopaní pod zemí.

Nějaké přestávky jsou potřeba, ale pokud je na několikakilometrovém úseku max 10 lidí, tak to se nedá považovat za intenzivní práci.

0/0
22.11.2016 7:05

M25a96r77t85i53n 36K70a62r90á39s35e21k 9378913968408

No zacal bych tim, aby se v uzavrenych usecich opravdu opravovalo...

+5/0
21.11.2016 15:27

P74e90t17r 64B71á29č53a 8915416945655

Ten je fakt totalne mimo realitu.

Uz te dje to tezko prujezdny, clovek se tam neustale tahne, ze uz to je jak kdyby jel pomale na normalni ceste a on chce ejste opravovat tolik useku naraz ;-D

Ty se jednou laskave zvedni z toho svyho kresilka na ministerstvu a bez majaku si to obcas projed, at jses aspon v nepatrnym obraze reality ty mysliteli ze stavby,

+2/−1
21.11.2016 15:17

P71e24t74r 82B34á67č62a 8255126625815

Zrovna v tuhle chvili doporucuji panu mysliteli projet z Brna do Humpolce, se zapotis. A to jsou tam ty zuzeni jenom dve.

0/0
21.11.2016 15:19

R48i31c54h58a48r88d 47T87o91m92e84č42e24k 7826425186661

Kdyby byla podle původních plánů hotová R35 tak mohla být D1 za rok kompletně opravena. Peníze nám celé roky z EU přímo cpou, akorát zákonodárci mají jiné osobní zájmy a naší úředníci nepracují na úrovni svých platů.

+2/0
21.11.2016 14:50

J71i15ř46í 90E86r64b55e86n 1173154666577

Chybí nám prostě ve stavebním zákoně a ve správním řádu ustanovení o liniových stavbách, kde by třeba odvolání měla jen odkladný účinek 14 dní a podobně. Zkuste si k I/35 / R35 / D35 najít pár informací, jak proti té které trase bojovala místní zastupitelstva.

Naopak dnešní trasa D1 byla v letech 1938-39 vytyčena obecně na mapě, pak se vždycky v obci svolalo jednání do hospody, tam úředníci GŘSD (které mimochodem tehdy mělo přes 500 zaměstnanců na pražské centrále, ale ani jednoho dělníka ;-)) ukázali kudy to povede, dotčené obce i občané měli 10 dní na vyjádření (bez odkladného účinku!), následoval výkup nebo vyvlastnění pozemku za cenu orné půdy a hotovo šmytec.

+1/−1
21.11.2016 15:24

R22a88d44e57k 35N69o61v15o33t40n15ý 5138482126805

Odkladný účinek 14 dní je naprosto k ničemu, to už může být vyloučen.

0/0
21.11.2016 15:38

Š39t10e91f50a26n 10F89r20i65č70a 7942828743666

Přeji Vám, abyste (bez odkladného účinku!) 11. den přišel o střechu nad hlavou.

0/0
21.11.2016 17:12

J51i42n31d88ř75i13c57h 36R16a54m30e37š 5844366669

Nechápu,proč neuzavřou třeba celou jednu stranu dalnici od prahy do brna a nespraví to v jednom roce a je to na co to prodlužovat na useky . Na tu dobu bych zrušil i dalniční známky .

0/−3
21.11.2016 14:47

J11i96ř88í 15E35r55b94e66n 1883654666127

Dálniční známky snad platí i jinde než mezi Prahou a Brnem.

Navíc jak byste to řešil s nadjezdy a podjezdy? Opravovat vždycky jen půlku? ;-D

+1/0
21.11.2016 15:13

P33e72t62r 52B94á93č62a 8895186255375

Nesmysl, evidentne toho hodne najezdite.

+1/0
21.11.2016 15:18

M45i53l53a32n 55C71h22a40l73u33p19a 7674816887573

Tady se shodneme, že pan Rameš rozumí stavbě (a opravě) dálnic jako koza petrželi a to jsem tu kozu docela urazil. ;-D

0/0
21.11.2016 23:49

J28a71n 84P53r64o31c73h78á84z73k62a 5596352738947

Do roku 2020 bude mít dálnice D1 mezi Prahou a Brnem konečně 3 jízdní pruhy k každěm směru?

0/0
21.11.2016 14:35

O27n50d72ř61e45j 61Č12a10p33k53a 6571911433914

To sice ne, zůstanou jen dva, ale určitě nám tam dodělají úsekové měření a automatické pokutování chybějící známky. Jak by pan ministr určitě řekl, není na světě problém, který by nevyřešilo víc pokut a větší pokuty.

+6/0
21.11.2016 14:47

R64i90c72h93a75r32d 77T45o52m92e63č66e67k 7786695956451

Ale vesnice kolem frekventovaných tahů nám z pokut utěšeně kvetou, nejdříve proti silničním tahům protestovaly a dneska si chrochtají blahem.

0/0
21.11.2016 14:56

J48i45n55d82ř45i16c45h 36R54a27m48e41š 5954726879

Jinde to jde v Japonsku Německu a zde to nejde tak nechapu za co mínusi jinak jsou objížky a je to ne dřív se jezdilo po okresech tak at jezdí tudy

0/0
21.11.2016 16:10

J80a23n 92D10l68o82u13h94ý 8596730563190

Ne.

0/0
21.11.2016 16:37







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.