- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Proč má český elektrobus Polskou budku?
To je zajímavý, že tady ta diskuse má hlavu a patu, oproti diskusím o elektromobilech na auto.idnes.cz.
V Praze už jezdí elektrobus od firmy SOR a dobíjení (troleje) má u metra Želivského a pak Arriva ve spolupráci s ČEZ z Budějovické k BBD centrum tam je dobíjení v garážích.
Ten clanek je nepresny... autobusy vyrabi firma SOLARIS a elektromotor do nich instaluje a vyrabi SKODA...
Ano, do Solarisů se montují elektrické výzbroje Ganz, Europulse, Kiepe.... a vždy je výsledkem trolejbus Solaris Trollino. Jen se šáde-střevy je to Škoda 26/27/28Tr. Stejně to platí o Solarisu Urbino Elektric (mimochodem bus roku 2017) a Škodě Perun...
Ale to platí i o jiných kastlích se škodováckými střevy (Iveco Citelis a Š 24/25TR či SOR NB12/18 a Š30/31TR). Holt si to tak Škodovka dokázala vyjednat.
Jen jsem teď zvědav, zda Škoda zelektrizuje i Iveco Urbanway (nástupce Citelisu), protože vyšší level je pro zákazníky Solaris, nižší SOR.
110km? To vyjedou na dopoledne a pak konečná.
Podle mě podstata problému ekologie dopravy, by se měla hledat jinde a to v tom, že lidé na jednom místě žijí na jiném pracují a na dalším nakupují a pak musí stále dokola cestovat. Dnes se staví průmyslové zóny pro tisícce lidí, kteří do nich dojíždějí přes celá města a místo starých továren ve městech jsou ruiny a bordel i když jsou blízko obytných zón. Hold doba je uspěchaná a nic se nedělá na sklad a vše musí z fabriky hned na kamión a na dálnici zase do jiné fabriky a to je ten problém. Ne jako dřív kdy do každé větší továrny vedla železnice a po silnicích se toho tolik nevozilo.
A když ta fabrika bude tedy v centru města a bude tam jezdit 50 kamionů denně tak se vám to zase nebude líbit.
Navíc představa, že se třeba přestěhuji v rámci Třince pokaždé, když změním zaměstnání je jaksi úsměvná.