Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Hezčí záchody, víc místa v kupé. Dráhy vyřadily další ostudné vlaky

České dráhy stahují z dálkových vlaků další nejstarší vozy bez klimatizace či s toaletami ústícími ještě na koleje. Cestující si změny všimnou od 11. prosince, kdy začne platit nový jízdní řád. Dráhy tvrdí, že nemodernizují jen „ostře sledované linky“, kde soupeří s konkurencí.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Foto

K59r34i84s40t94ý11n58a 72V23a53ň33k64o87v56á 3587320245293

Výborně. Na Slovácko musela začít jezdit Arriva, SA i LE, aby si Dráhy uvědomily, že jim nikdo nebude platit dvojnásobek za špínu a smrad.

0/−8
23.11.2016 22:03
Foto

K28r97i27s57t26ý87n88a 67V36a35ň24k56o51v85á 3527180595853

Trochu mi to připomíná Microsoft, když s velkou pompou nasadil do posledních Windowsů multitasking.

0/0
23.11.2016 22:04

V36a97c84l76a31v 45H55a67j65e69k 3956909909

Nejezdí náhodou na některých vlacích na trati Děčín ˇ-Č.Kamenice-Rumburk Desira??

0/0
23.11.2016 20:38

M78i38r32o62s61l67a42v 76G68r52o15s42s31m47a98n96n 8812779454

Mám pocit, že na rychlících přes HavlBrod jsou nasazovány relativně moderní, často rekonstruované vozy Bee. Dokonce myslím, že to byly jedny z prvních rychlíků, kde ustoupila koženka. Už v 90. letech.

0/0
23.11.2016 20:31

J48a97n 46J86e30m42e30l94k21a 1705290

Hodně vybavení je na 140. Jak lokomotivy, tak vagóny.

Otázka jak to budou dělat. B by mohly být dobré na špičky.. Ale jsou jen na 140.

0/0
23.11.2016 19:38
Foto

J97a39n 43V32a76l22a63l88í56k 6906539590396

tak jsem koukal z PH do ČB bude též jezdit Arriva...

0/0
23.11.2016 18:41

R42i70c88h23a17r68d 68B86a27r54t52o79š 4919445419281

Když už konkurence začíná hýbat s něčím takovým jako je ČD ;-D, tak musí i ten největší socialista uznat, že je prospěšná ;-D.

+2/0
23.11.2016 17:25

R47i46c64h96a33r81d 43B90a13r75t29o68š 4249555919171

* jsou ČD ;-)

0/0
23.11.2016 17:25

M92a37r90t10i59n 16R97u62z59i63c21k22a 1882798966307

Sem to nepatri, ale chapete nekdo, proc v CityElefantech prestali krom prvnich par souprav davat vypinace na svetla nad okny a proc je vybavily tak perfektnimi zrcadlovymi skly, kdy si clovek ve vlaku pripada jako ve vyloze pri pohledu jineho cloveka zvenci a naopak neni umozneno vubec videt ven z vlaku (zrcadlo). Ja si vzdy pripadam jako jako kus zbozi za vylohou nebo jako u vyslechu.

+3/0
23.11.2016 16:04

R28a57d37e52k 17J94a41n19a87t54a 9315136914492

Pokovená skla jsou u vlaků (nejen u CityElefantů) kvůli efektivitě klimatizace. Myslím, že to má odrážet infračervené zaření ven.

+1/0
23.11.2016 17:21

M28i12c97h60a71e98l 17C50h27a87r39v65á44t 9729288323782

Tedy nejdřív jsem marně pátral po vagónech, kde musí cestující nejdřív vystoupit, aby se dostal na toaletu, ale naštěstí se potom vše vysvětlilo.;-(

0/0
23.11.2016 16:04
Foto

J24a95n 31V48a95l97a63l63í85k 6426589900706

Expresy nabídnou cestujícím kvalitu na jihu Čech nezvyklou. Na jihočeských rychlících je totiž dosud možné spatřit staré koženkové vagony. V expresech budou cestující obsluhovat stevardky, v první třídě bude voda a tisk zdarma.

že se to zde nedočtu...

+1/0
23.11.2016 15:07
Foto

J61a75n 59V67a24l92a19l89í29k 6346319200166

http://zpravy.e15.cz/byznys/doprava-a-logistika/rakouska-novinka-cityjet-bude-zajizdet-na-jihoceske-koleje-1325774

+1/0
23.11.2016 15:07

O19l64d76ř38i96c45h 69J31a52n87e95č27e78k 8169106953181

Díky za info, že cityjety mají v budoucnu jezdit až do Budějovic mě dost překvapuje, nevěděl jsem, že ÖBB nakupují i dvousystémové. Ale pro takovéhle přeshraniční linky to dává smysl, nejen v Jižních Čechách. Mimochodem, celkem jich bude u ÖBB 101 a část jich už jezdí.

0/0
23.11.2016 15:32

J23a74n 91S36ů26r77a 4895833153142

Dočtete, až si tu informaci ověřím. Tímto se ČD nechlubily v tiskové zprávě a prezentační jízdy jsem se nemohl z časových důvodů účastnit.

0/0
23.11.2016 16:29
Foto

J39a69n 34V75a96l27a84l90í53k 6986189130606

Ted koukám na tiskovou zprávu na stránkách ČD o stevardkách tam provda nic není ale pouze že budou minibary... ale bonus do 1 třídy tam je...

0/0
23.11.2016 16:47

O54l11d39ř33i70c70h 95J23a12n88e32č26e17k 8459246823471

Myslím, že vlakový personál se nezmění, Vámi citovaný deník prostě pojmenoval průvodčí honosněji ;-) tu vodu a noviny dostane cestující buďto od průvodčí(ho), nebo od obsluhy jídelního vozu, pokud na expresech do ČB budou řazeny - soudě dle praxe z railjetů ;-)

0/0
23.11.2016 17:26
Foto

J98a48n 22V40a65l91a82l63í30k 6306619300186

tak na ČT1 ve zprávách v 18h byla ta prezentační jízda a byla tam slečna s mínibarem tudíž se dá říci že to byla stevardka...

bylo tam též porovnání času vlak a bus RJ... vlak 1h58min bus 2h20

trasa PH - ČB

0/0
23.11.2016 18:27

O51l18d14ř70i40c80h 25J48a65n23e43č17e26k 8669446533801

Stevardka je 'palubní průvodčí', na železnici tomu podle mě odpovídá mnohem více průvodčí (zaměstnanec dopravce), než obsluha minibaru nebo restauračního vozu (zaměstnanec cateringové společnosti) - tedy pokud je to oddělené, jako u ČD.

Ale slovíčkaříme ;-)

0/0
24.11.2016 14:16

A19n49t76o70n60í19n 64D48o23u45b46e50k 3170509759

bohuzel casto vagony maji jen sedadla nesmyslne po ctyrech!

malokde jsou sedadla za sebou po dvou jako v letadle coz povazuji za nejlepsi!!!

pendolino i rajljet jsou reseny rozumne atakto to tam je ale u starych vagonu to cd opet delaji debilne jako driv

+3/0
23.11.2016 14:41

M60i81c80h80a17e13l 73C82h11a32r59v81á98t 9959578753252

Tedy srovnávat "luxus" pendolina a railjetu, je jako pro majitele škody 120, který se měl možnost svézt v mecedesu 350D...

0/0
23.11.2016 16:09

A28d76a48m 52B80e41c79h57n94ý 4160914671792

Kupé je nechutné.

+3/−2
23.11.2016 13:58

Z11d25e15ň92k40a 64V84e63s72e72l15á 8749925697370

Proč? Kolikrát je to lepší, protože v otevřeném prostoru stačí jenom uřvané nevychované děcko (nic proti dětem, obvykle s nimi není nejmenší problém, protože jsou vychované a bezdůvodně nevyřvávají na celé kolo) a máte zkaženou cestu (pokud neprojdete do jiného vagonu). U kupé stačí jít o jedno nebo 2 vedle.

0/−2
23.11.2016 14:33

O58l81d48ř26i86c70h 34J87a73n36e18č10e49k 8109586173671

Ano obojí má své pro a proti, jak obecně, tak v závislosti na denní době nebo naplněnosti vlaku, a tudíž i své zastánce a odpůrce. Nelze říct, že jedno je pro cestujícího obecně lepší než druhé. Pro dopravce je velkoprostor jednoznačně lepší, proto je i preferován.

Mimochodem, kupé jsou od sebe oddělena toliko papundeklem nebo něčím podobným a tam přejít o jeden nebo dva oddíly vedle nestačí. I když ano, stačí méně, než ve velkoprostoru.

A v dálkových vlacích existují tiché a dětské oddíly.

+1/0
23.11.2016 14:58

Z90d42e51ň58k66a 92V12e26s20e40l64á 8139755467160

Ano, velkoprostor je pro dopravce lepší, to je pravda. Osobně ale fakt preferuju na delší cesty kupé. Mimochodem - v kupéčkových vagonech se mi i líp stojí, když je vlak narvaný. ;-)

Tichý oddíl je na houby, když jedete s někým a chcete si normálně povídat. A dětské oddíly nejsou pro cestující s dětmi povinné - můžou, ale nemusejí je využít...

0/0
23.11.2016 15:09

O47l20d29ř45i33c52h 50J92a39n89e26č29e13k 8569836243711

Nemusejí je využít, pak by se ale adekvátně tomu měli (resp. hlavně ty děti měly) chovat. Kdyby v normálním oddílu řvalo nevychované děcko, rozhodně bych po jeho doprovodu požadoval, ať si přesednou do dětského.

Nevychovaná děcka a rodiče, kterým to bylo ukradené, jsem bohužel nedávno zažil i v business class v railjetu, tam se s tím něco dělá těžko, spíš je šokující, že si rodiče něco takového dovolí.

0/0
23.11.2016 15:37

P23a97v16e12l 36M85a10t25o55u24š69e60k 5920337698604

Kdysi bylo v přepravním řádu psáno, že osoby, kterou mohou být jiným cestujícím na obtíž, mohou být z přepravy vyloučeny. Myslím, že to tam je stále. V takovém případě bych asi nekompromisně žádal po vlakovém personálu zjednání nápravy, klidně i s asistencí policie. Na bezohledná hovada nic jiného neplatí.

0/0
23.11.2016 16:50

O70l93d11ř88i38c70h 43J47a91n58e28č75e75k 8829236623561

Já vím, nevím jak přesně to je/bylo formulováno v přepravním řádu železnice, v přepravním řádu MHD každopádně je/bývalo i to, že se nesmí přepravovat mj. cestující, kteří by ostatním na obtíž mohli být svým vzhledem, tak jsem vždycky říkal, že to vlastně znamená, že do tramvaje nesmí nastoupit ani děcko, co má na školní brašně pokemony, protože mě to obětžuje ;-)

U malých dětí je mnohdy dost na pováženou, co ještě je v mezích "normálního chování" a co už ne. Je ale fakt, že v 1. nebo business třídě by měla být měřítka zřetelně přísnější, zvlášť když si obtěžovaný cestující nemůže odsednout (v rámci třídy, kterou si zaplatil) - jakkoliv rodiče mohou argumentovat, že oni si to taky zaplatili. Ale všechno má své normy a když těch vyšších chci užívat, tak musím taky ostatním umožnit, aby jich nerušeně užívali.

0/0
23.11.2016 17:36

M49i41c61h48a98l 44M82a43r45e18k 2955367323782

A co třeba obstarožní 810 na lokálních tratích? Ty nikoho nezajímají už vůbec, cesta s nimi je horor.

0/−4
23.11.2016 13:54

P96a91v59e52l 85M88a22t81o84u36š71e64k 5440367818494

Nejhorší na tom je, že 810 udělaly lokální tratě i z tratí kdysi hlavních.

0/−1
23.11.2016 14:01

O78l41d56ř96i46c83h 37J98a31n94e66č16e94k 8359356503651

Náhodou cesta 810 ze Studénky do Ostravy po čerstvě opraveném koridoru byl docela pěkný zážitek :-) Předtím jsem netušil, že 810 dokáže jet tak klidně ;-)

+5/0
23.11.2016 14:15

P35a48v77e82l 32M69a76t67o37u58š76e22k 5360787488164

Já to jako vozidlo neodsuzuji, má to své místo. Mezi Prahou a Kolínem to před lety dokonce jezdilo v noci v časech jako el. jednotky ř. 451 a poradilo si to s nimi. Ale asi to není vozidlo vhodné např. pro relaci Kralupy n/Vlt. - Most apod.

0/0
23.11.2016 14:48

O63l68d27ř94i75c81h 60J18a31n53e63č92e54k 8759886103461

Poslední věta: ano, to není určitě. Je to vlak na málo vytíženou lokálku s jízdní dobou do půl hodiny. Kunčice - Vrchlabí dobré, Martinice - Jablonec nad Jizerou je už dost na hraně (nevím, jestli to tam ještě jezdí, ale spíš si myslím, že jo), Kralupy - Most rozhodně ne. Optimální by samozřejmě bylo to i na krátkých lokálkách nahradit pavouky nebo něčím podobným, ale chápu, že když na to nejsou peníze, má smysl tam 810 nechat dosloužit.

0/0
23.11.2016 15:05

O23l77d11ř42i70c95h 18J85a29n77e55č78e32k 8199676863661

Stěžujte si na odboru dopravy svého kraje.

Nevybavuju se, že by ještě někde např. v Libereckém kraji jezdily a přitom jich tam bylo fakt požehnaně! Jo z Martinic do Rokytnice nebo ze Staré Paky do Lomnice možná ještě jo...

0/0
23.11.2016 14:14

R87a71d66e33k 70J58a66n27a73t10a 9265236734812

Vždyť 810 stále ubývají - nahrazují je Regionovy, Pesy, Stadlery.

Jak píše pan Janeček, třeba v Libereckém kraji jezdí už jen jeden nebo dva vozy této řady ...

0/0
23.11.2016 14:27

P81a86v21e89l 64M69a15t30o97u30š85e88k 5610817618524

No že by zrovna ta regionova byla o tolik lepší... Ani dost dobře nemůže. Lepší sedačky má, ale např. hlučnost snad větší (resp. mému uchu nepříjemnější) než u 810, a to i v drnčícím řídicím voze. Na to, že to je vozidlo na dalších řekněme 20 let, tak nic moc. Ale některé novostavby nejsou o mnoho lepší, to je taky fakt. Zásadní rozdíl je v tom, když tím člověk jezdí denně (jako já) a když tím jede jednou za rok na houby nebo na čundr.

+2/0
23.11.2016 14:54

J31a53n 35J67e18m10e38l78k89a 1175510

Jenže horší část problému je spíš stav těch tratí. Někde vlak jezdí spíš po schodech než kolejích. Nevím, proč se to za EU peníze nemodernizuje. Třeba by ty vlaky jezdili aspoň těch 80. A myslím, že 810 ještě bude jezdit dlouho. Protože díky EU cokoliv nového je těžké a má hromadu "eko zařízení".

0/0
23.11.2016 19:08

P74e52t31r 18Č69e16r13v73e96n44ý 3966761312965

Aha, takže to pondělní pojízdné vrakoviště na R649 Malše (Praha - České Budějovice) mělo cestujícím naznačit, jak budou vypadat rychlíky po změně JŘ, až se lepší vagony pošlou na expresy.

+1/−1
23.11.2016 13:22

R82a50d67e12k 83J69a15n45a22t57a 9945686484242

Podle http://www.zelpage.cz/razeni/16/vlaky/cd-649/?zobrazeni=text

je základní souprava R649 složená z 5 modernizovaných vozů. Béčka jsou posilová.

0/0
23.11.2016 14:30

P73e85t82r 20Č74e62r63v54e54n98ý 3766291542775

Ano, většinou tak i jezdí.

Ale v pondělí, o kterém píšu, jela sestava 6x B + BDs + A.

0/0
23.11.2016 15:12

O87l54d85ř56i57c45h 21J27a86n21e86č32e81k 8699176193591

Já myslel, že Praha - ČB stále ještě je jedno velké vrakoviště a že tedy cestující nic horšího, než na co jsou zvyklí, potkat nemůže ;-)

Z důvodu mimořádnosti poslanou zálohu nemůžete tak brát, vlastně byste měl být rád, že vůbec něco jelo. Mě taky vůbec nepotěšilo, když jsem měl business místenku do railjetu a přijela klasická souprava tažená peršinkem a bez restauračního vozu. Nebo když jsem ve víkendové špičce měl jízdenku do 1. třídy a jela mimořádná souprava složená ze všeho, co se zrovna v širokém okolí našlo (a že je v pátek odpoledne problém nějaké zálohy vůbec najít), pochopitelně bez 1. třídy.

0/0
23.11.2016 15:44

L73u47k64á59š 32N57a24j66m56a43n 9292944226125

JO super tak z Brna do Olomouce budeme jezdit těma šrotama dokud se nerozsypou někde u Vyškova. Má to zase výhodu, příště až zase budou dělat retro Ostravan, vezmou pouze zde jedoucí soupravu a mohou dát levnější jízdné než 1100,-

+4/−2
23.11.2016 13:17
Foto

B16r49o60n66i33s12l18a21v 89G77a61b68r94y98š 2862409801

Otázkou je, jestli si ty moderní vlaky cestující vůbec zaslouží. Často jsem byl svědkem, kdy cestující mlátil do dveří, aby je otevřel, místo aby použil tlačítko. Nezřídka jsou cestující zvyklí za sebou zavírat. Když zmáčknou tlačítko v domnění, že se zavřou, myslí si, že systém nefuguje a násilím se snaží překonat zařízení tak, až jej zničí.

Cestující si možná stěžují na ostudné vlaky, ale až se naučí slušnému chování a nebudou okolo sebe nechávat binec, papírky od jídla a lahve od nápojů, pak bych jim pořídil lepší vozy.

+12/−1
23.11.2016 13:02

P84a47v89e26l 54M16a23t37o32u37š42e90k 5870777978914

Bordel kolem sebe nechávají i cestující v Německu.

+3/0
23.11.2016 13:04
Foto

B97r84o25n41i19s50l84a57v 65G35a73b80r70y88š 2282669681

Nepsal jsem nic o Češích ani Němcích, patřilo to každému, koho se to týká.

+4/−2
23.11.2016 13:46

P13a47v20e74l 22M88a93t53o53u95š79e79k 5780987898834

To chápu, ale to by si pak cestující nezasloužili kvalitní vlaky skoro nikde.

+1/0
23.11.2016 14:02

J69o13s11e12f 24Š48o75l96t15e68s 8884798480563

Problém je v tom, že vlak je komerční služba. Není to socialistická služba lidu. Takže by se měl jako komerční služba provozovat. Pokud cestující dělají bordel, je třeba to uklízet a cenu zanést do jízdného.

0/−2
23.11.2016 20:52

V60a47c23l34a29v 74H59a80j33e71k 3356479659

no právě že to ve vztahu k cestujícím není komerční služba.

0/0
23.11.2016 23:09

J95o88s77e84f 55Š74o90l85t29e24s 8654668870973

Tak v tom případě je něco špatně. Komerční služba to totiž dle mého názoru být má!

0/0
23.11.2016 23:10

V43a76c16l30a15v 72H14a49j28e41k 3656749699

Jedná o dopravní obslužnost, což je role státu vůči občanům. Jako komerční služba železnice před 160 lety vznikla a také posléze zanikla.

0/0
24.11.2016 8:05







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.