Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Rychlíkový chaos. České dráhy odmítají uznávat jízdenky nové konkurence

Cestující mezi Plzní a Mostem od 11. prosince čeká při plánování cesty vlakem nejen hledání času odjezdu, ale i dopravce. Vstup konkurence na další tuzemskou trať upozornil na dlouho neřešený problém české železniční dopravy: vzájemné uznávání jízdenek dopravci.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M18a84r32t65i66n 24K68u14b68í63k 9457569806593

Hlavně, že v Blatnu u Jesenice nenavazují přípoje od Rakovníka a Bečova nad Teplou, pamatuji dobu, kdy se do uzlové stanice Blatno sjely všechny vlaky ze čtyř směrů a cestující mohli přestupovat, pak se dostali k moci krajští umělci a všechny vlaky si již nekolik let vzájemně ujíždějí, navíc mezi Žihlí a Žatcem Ústecký kraj zrušil všechny zastávkové vlaky a nahradil je busem, teď ruší i většinu busů, protože není zaručen přestup bus/vlak, takže lidé volí jinou dopravu. Zase jsme u autolobby. Na trati Plzeň-Žatec zrušili mimo Blatna všechny výpravčí, přitom trať jezdí místy 20-40 km/h, jel jsem tam tento týden- je to mezi ˇMladoticemi a Blatnem- samá pomalá jízda, místo rušení personáli měli rekonstruovat trať a ta privatizace tras to dorazí. Hlavně, že je to dle pravidel EU.

+2/0
1.12.2016 17:43

M59a57r43t98i44n 75K90u22b86í77k 9357669126643

Nejlepší na tom je, že v Blatnu u Jesenice nejsou zaručeny přípoje od vlaků na trati Rakovník-Bečov na Teplou, vlaky si vzájemně ujíždějí a to se již děje několik let, nechápu, že to neměl zvrátit ani vychvalovaný soukromník. Ústecký kraj již před časem zlikvididoval na této tratě v úseku Žihle-Podbořany-Žatec všechny zastávkové osobní vlaky, ty nahradil autobusem, který jel podstatně delší jízdní dobu a nyní ruší i polovinu autobusů v úseku Podbořany-Blatno u Jesenice. autobusy byly značně nespolehlivé, protože nečekaly na mírně zpožděné vlaky. Jel jsem tam několikrát, naposledy v toto úterý. V Plzni je již nyní naprostý chaos, nádraží se přestavuje a v úterý nebylo u vlaku v 10 05 uvedeno nástupiště ani v čase odjezdu! Za všechno může rozdělení železnice a liberalizace tras. Je to řízená likvidace železnice jako takové.

+2/0
1.12.2016 17:33

F57r51a92n79t87i27š53e68k 57M13a40t71ě77j83č89e80k 7663242203621

A dopadne to jako s privatizací vodovodů a kanalizací. Podstatně dražší a výdělek jde do zahraničí. Ťok to dokáže zmršit, ANO.

+1/0
13.12.2016 7:08

D53a58n56i94e26l 63T81s95c96h54e39r10n22a14y 2565272699652

Naopak Tok to dela dokonale, jen je potreba si uvedomit pro koho ;-D;-D;-D on na tom evidentne nšeschudne, a nejaky lidi jsou az na poslednim miste, dulezite jsou prachy prachy prachy

+1/0
3.1.2017 10:15

M67a62r16t90i10n 39N67o71v97o17t32n16ý 3206216551484

To je zase mizerná novinařina Jane Sůro. Svoje soudy a úvahy o tom, proč ČD odmítají uznávat jízdenky si dejte do nějakého komentáře, do článku to nepatří. To už jste se mohl naučit.

+3/−2
29.11.2016 21:07

L20i98b93o96r 63Z34a44v56ř71e13l 8729406581722

Teď už máte v praxi co jste chtěli, jen tak dál! A doufám, že tento stav neuznávání jízdenek vydrží hodně dlouho. Uvidíme jak se dlouho konkurence na trati udrží, když o ni tak bojovala !!

+1/0
29.11.2016 0:39

Š36t71e21f11a55n 56F55r62i57č26a 7372538643746

Tam, kde jezdí vlaky státního podniku, není důvod hospodárnost poškozovat aktivitami soukromých dopravců. Stát by si to měl hlídat. Jinak z funkční sítě, která slouží od nepaměti ke spokojenosti všech občanů zůstanou trosky. Soukromým dopravcům by mohly zůstat lokálky, kde provozování není pro stát výhodné. Uhýbání soukromým dopravcům na hlavních tratích je hrubá chyba politiků.

+7/−2
28.11.2016 23:33

M73i90r43e28k 54Z72á92v56o32d71n11ý 7432287580288

Proč? Stát má zajištovat infrastrukturu (koleje, silnice, vodovody, energetickou síť). Nerozumím, v čem je přeprava osob pro stát tak lukrativní, když je pro něj ztratává. Má se snažit tyto ztráty minimalizovat. A z toho důvodu je liberalizace pro stát výhodná. Nicméně nesmí to být paskvil, jako současná podoba.

+2/−4
29.11.2016 8:23

M96i66r37e23k 34Z79á59v93o18d64n97ý 7912577500778

* ztratává -> ztrátová

0/0
29.11.2016 8:23

M69a19r68t68i82n 80N68o53v85o84t79n79ý 3496496981224

Jenže nedílnou součástí té infrastruktury mají být i jasná pravidla pro uznávání jízdenek mezi dopravci. A to zatím chybí.

+2/0
29.11.2016 21:08

M38i96r43o60s59l98a39v 40B94á24r95t35a 8634550790457

Píšete: "liberalizace je výhodná pro stát". A co takhle, kdyby byla výhodná pro lidi?

Mám doma lístek z roku 1989 z Mirošovic do Prahy-Uhřiněvsi. Stál 2 Kčs, dnes stojí 26 Kč. Tenkrát člověk nemusel řešit kupování jízdenek od různých přepravců, přestupy byly řešeny inteligentně,byla otevřena nádraží včetně čekáren i WC. Prostě - dříve jednoduché věci jsou dnes složité. Hlavně, že každá nově vzniklá organizace má své dobře placené ředitele a administrativní aparát.

0/0
3.1.2017 11:28

A15l54e11n90a 73B58a75l46á38k22o51v37á 5542988205544

Rozumím tomu dobře? Koupím si jízdenku, ale vlak mi ujede. Na ten další si musím koupit novou, protože patří jiné společnosti?

+4/0
28.11.2016 22:32

M19a51r69t94i23n 89Š28t70r78o38s 4729687830438

ano, asi jako u autobusů

+5/0
28.11.2016 22:46

Š15t43e73f93a47n 17F48r79i31č96a 7322468563126

Rozumíte tomu správně. Ale jste svobodný člověk a je na Vás, zda se rozhodnete využít soukromé dopravce, kteří mají licenci pouze na několik málo tratí, nebo jestli se rozhodnete využívat národního dopravce, který má v podstatě síťový charakter.

+3/0
28.11.2016 23:25

J85a94n 14T51u25r21e85k 7840313254368

Ano rozumíte tomu dobře. Vzniklpaskvil jako mnoho dalšího v tomto státě. Uznávání jízdenek mělo být vyřešenojako první. Pak teprve Liberalizace. Ale našipolitici asi nikdy nejezdí vlakem, a tak ani nevědí že existují i tratě mimohlavní koridor a přestupuje se i třikrát. Ale pak se velice budou divit, žesilně ubývá zákazníků. Také, když čtete komentáře, tak se vstupem soukromýchdopravců většinou souhlasí lidé, kteří jezdí po trati Praha – Ostrava. Tam jejízdné výhodné, protože probíhá cenová válka. Pokud však musíte v Olomoucipřestupovat, pojedete s ČD protože jen ti vás přepraví i tam kde se tosoukromníkům nevyplatí.

+2/0
12.12.2016 18:52

P39e21t45r 84K17l61a94u31d21a 5328200354250

V Německu Vám vydají ve vlaku z POPky jízdenku u soukromé společnosti pro vlak státního dopravce a opačně. A bez přirážky. Jízdné je jednotné. I některé rychlíkové spoje (např Alex) s dosahem od Hofu po Lindau jsiou vedeny jako vlaky objednané spolkovou zemí a tedy s platností všech síťových jízdenek. A vyloženě soukromých rychlíků, jedoucích na vlastní triko je tam jako šafránu.

+2/0
28.11.2016 18:45

F16r11a13n88t73i26š67e80k 23M76a52t76ě63j42č27e78k 7533302223581

Byli by hloupí, když se jím přes Ťoka a ANO otvírá takovýto kšeft. Aby to nevyužili.

0/0
13.12.2016 7:12

M67a18r94e12k 93G23a44j37d24a 4453794746692

Tak je problém vytvořit nějakou univerzální jízdenku ?

0/−1
28.11.2016 18:02

M87a45r24t17i95n 20N15o56v54o25t44n92ý 3176526291764

Jak vidíte, tak ano. :-)

+2/0
29.11.2016 21:08

J52o67s11e97f 76G57a96r15g10u94l59a 3809408667770

Máte, co jste chtěli ;-)

+9/0
28.11.2016 17:39

V95í76t17ě74z96s12l71a57v 19K16l11o22z91í60k 3191859704257

To je na ho...pro všechny ale pro občany nejvíce.....

+1/−1
28.11.2016 16:37

V59a71c77l77a76v 92H40a47j18e16k 3106609339

Zase ty zlé CD. Ale proč si vzájemně neuznávají jizdenky naši dva super soukromi dopravci, přestože RJ je na to dle svého šéfa minimálně duševně pripraven, tak to se od JS ani RJ nejspíše nikdy nedozvíme.

+26/0
28.11.2016 16:04

J26á87n 47K47o25t10ú76č 2326744798196

Ale pozor, pri vlakoch, ktoré jazdia na vlastné podnikateľské riziko, je to len vecou dopravcu. Nech si uznáva alebo neuznáva čo chce. Ale ak je to platené z daní občanov, tak objednávateľ (MD, kraj) má na takéto veci myslieť.

+2/−2
28.11.2016 16:08

V91a90c75l44a15v 54H89a19j87e65k 3806949109

Ale ano, o tom žádná. Jen, R. Jančura cca před 2 týdny prohlásil, že je připravený jizdenky jiných dopravců přijímat a ČD tomu brání. Tak poč už neuznává jizdenky LE?

+14/0
28.11.2016 16:21

P28e98t24r 44N58o93v64o56t58n82y 1831330531

Neuznává ani mezinárodní. Je to jen tlučhuba. :-)

+9/0
28.11.2016 17:31

P22a93v84e93l 92S83v90o67b85o85d27a 4947410622252

K cemu by to bylo dobre? Jako ze si Jancura vytvori nejaky vzajemny system s Leosem? A Leos si treba utvori nejaky svuj system s Arrivou? A Arriva zase s nekym jinym? Smysl ma system, ktery bude mit jasna pravidla a bude platit po zeleznici jako celek.

+2/0
29.11.2016 11:56

V90a71c67l45a92v 47H29a25j85e42k 3726799249

Proč ne?? když se v novinách kasal, že je na to připravený. Tak ať se předvede. Jinak máte pravdu, ale proč tedy v tohle článku autor JS vláčí ČD za to, že nechtějí přistoupit na uznávání jízdenek v GWTR, když všichni víme, že by to bylo nesystémové a šlo by o zbytečně vynaložené prostředky???? Je za tím tedy úmysl mediálně očernit ČD ??

+1/−1
29.11.2016 15:12

P62e43t18r 90N20o60v42o95t33n93y 1721950131

No to jste na to kápnul. To má ale vytvořit(nebo mělo už dávno vytvořit) MD. Před tím, než vysoutěžilo takovou první trať. A nemělo spoléhat na dobrovolné dohody.

+2/0
30.11.2016 2:53

S41t42a23n96i48s26l40a49v 64H85e24r48m40a16n 9917779983613

Proč se privatni dopravce tlači na hlavni tratě a ještě na rychliky. Proč nevozi osobni vlaky v hodinovem nebo ve dvouhodinovem taktu . Přepravi vice cestujicich ale toto je naročne na počet souprav a lokomotiv na jejich technickou udržbu čistěni . O vedlejši tratě nema zajem.

+4/−4
28.11.2016 15:58

J29á14n 75K14o52t77ú35č 2836794308286

nie je pravda, súkromný dopravca by rád bral každú trať, na ktorej mu priklepnú dotácie

+3/0
28.11.2016 16:09

J67a76n 93V48a88l15o86u12c88h 6922557498740

Jelikož oranžovorudé kraje podepsaly smlouvy na výkony, kde nelze prodělat (protože ztrátu - mnohdy vycucanou z prstu, obsazenost spojů, a tedy rentabilitu, totiž ČD "neumí" spočítat - zaplatí daňový poplatník) na 10 let bez výběrka s ČD a rychlíky jsou většinou objednávány státem.

+3/−3
28.11.2016 17:04

V96a56c92l51a79v 54H49a28j33e42k 3526919379

To je ale blábol. Nesmíte věřit všemu co Vám tady pan Sůra podstrčí. Až cca do roku 2008 se smlouvy uzavíraly na rok. To ovšem znemožňovalo větší investice do obnovy vozidlového parku, protože to bez úvěru ve větším rozsahu neuděláte. Také bez dlouhodobé smlouvy nedosáhnete na dotace z unijních peněz. To, že kraje podepsaly s ČD smlouvy bylo v daném okamžiku a správné v v podstatě jediné rozumné řešení, Ostatně ty smlouvy podepsali všichni hejtmani nejen ti od soc.dem. a podepsalo je i ministerstvo, kdy ministr také myslím nebyl ze soc.dem. To pominu, že v ČR nebyl žádný jiný dopravce, který by přepravu v celém regionu nebo jeho velké části, která by dávala technologický a ekonomický smysl zajistit.

+5/0
28.11.2016 19:38

J36o89s45e70f 63Š46e20m30e96l19í30k 7109501100157

No kdyby ČD začaly uznávat jízdenky jiných společností, mělo by to tu výhodu, že by s nima jezdil občas aspoň někdo.

0/−17
28.11.2016 15:55

R74a20d67e72k 64J10a17n94a84t83a 9145356794102

Vy máte dojem, že s ČD nikdo nejezdí?

+11/0
28.11.2016 15:57

M43i44r50o56s61l78a96v 66T27e38i19s38s53i98g 1460726515383

Kdo nemusí, nejezdí.

0/−14
28.11.2016 16:30
Foto

B54r43o52n23i73s78l37a36v 29G93a59b85r59y21š 2392299631

Já s nimi jezdím celkem rád a náramně si to užívám. :-)

+4/0
29.11.2016 8:02

J74a78n 52T88u31r18e18k 7910393634358

Bože chudáčku. Běžte se podívat na hlavák v Praze. Tam je v odpoledních hodinách více lidí než bylo v 89 na Václaváku.

+1/0
12.12.2016 18:57

J55i17ř57í 22K41á75b79r45t 4578301694716

Toto je kapitalismus v praxi.A někdo se diví.!Soukromý lékař taky vás nevezme na vyšetření!

+2/−1
28.11.2016 15:44

D29a35v58i13d 16Z40a78j97d98á34k 8455712930971

To jsou jabka s hruskami. Tohle objednava a plati kraj. Sice usetri, ale bude platit poloprazdne vlaky.

+1/−2
28.11.2016 15:56

R49a32d35i43m 30Š44o25l11c 1795215455474

Tohle je objednávka a platí stát. Pletete jablka s hruškami.

+2/0
28.11.2016 16:03

R54a82d40e92k 71J43a14n16a33t63a 9715146114602

Zde právě dojde k situaci kdy polovinu vlaků na trati bude objednávat kraj a polovinu stát. A jízdné bude nekompatibilní, přesto že obojí je za peníze z daní.

Podobný bordel panuje v Polsku a je to hrob železnice.

+4/0
28.11.2016 16:05

R59a65d35i31m 71Š84o27l43c 1365575205234

Tu trať ani s ČD celou neprojedete. Se podívejte do JŘ jak tam ty vlaky jezdí. Ve finále od Plzně tak skoro nejdál do Žihle. Tím to nechci obhajovat. Je to prostě paskvil, ale když MD řídí amatéři, tak se pak není čemu divit.

+3/−1
28.11.2016 16:07

R98a34d55e27k 54J46a66n67a85t94a 9665166614122

Právě že ne tak docela. I některé rychlíky zůstanou ČD (např. na osmou do Plzně). A úsek Žihle-Plzeň, třebaže to není celá trať, je docela podstatný. Většina dojíždějících je z této části a jeden den jet z práce rychlíkem a druhý den osobákem není nic divného, prostě jak to vyjde.

http://www.szdc.cz/provozovani-drahy/knizni-jizdni-rady-161211/k160.pdf

0/0
28.11.2016 16:14

R67a86d74i85m 60Š30o41l69c 1835585755574

No nějak se diskuze zvrhla oproti moji původní reakci, ale rozhodně jsou na tom cestující lépe od Blatna na Žatec, když jim tam alespoň platí doklady DÚK ;-D

+1/0
28.11.2016 16:18

D49a59v29i20d 56Z82a82j57d44á78k 8605152180341

Stat nebo kraj? Nejde to ze stejnych penez?

0/0
28.11.2016 16:19

P47e43t73r 64F97i29a69l68a 9273406683503

Proč by vás soukromý lékař nevzal na vyšetření? Lékaři mimo nemocnice a některé polikliniky jsou převážně jen soukromí. :-)

0/−2
28.11.2016 21:27

R95u88d80o38l50f 96K51l96o95u17č47e75k 6480839332131

Řekněme, že všechny drážní společnosti budou nestátní. Myslíte si, že si vzájemně budou uznávat jízdné? A co telekomunikační společnosti? Zkuste přestoupit se stejným tarifem od jedné k jiné. Zaplaťte v jednom supermarketu a zboží si vyzvedněte v jiném. Toto v podmínkách kapitalismu n e f u n g u je !!!

+10/−8
28.11.2016 15:36

J67a87n 36J68e76m35e82l97k94a 1295590

Ale funguje. Švýcarsko. Je to pouze o zadavateli, tedy státu. A ten si myslel, že by se takto dalo lépe zvýšit jízdné - neregulací. A Anglií. (skrýt politckou zodpovědnost)

+5/−1
28.11.2016 15:52

J56á87n 80K41o88t51ú16č 2856924758156

Vo Švajci je ale trochu iná situácia, pretože na jednej relácii jazdí vždy len jeden dopravca. A drvivá väčšina dopravcov je vlastnená federálnou vládou alebo jednotlivými kantónmi.

+5/0
28.11.2016 16:06

P38e62t63r 20N38o39v94o97t26n24y 1941650111

Ta situácia by mohla být i tu, kdyby se někomu jen trochu chtělo.

+2/−1
28.11.2016 16:16







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.