Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Majitel zkrachovalé ERB bank vyhrožuje českému státu arbitráží

Roman Popov, většinový vlastník ERB bank, vyhrožuje českému státu arbitráží. Zatím jen poslal dopis a nedodal potřebné podklady, ministerstvo financí tak nepovažuje jeho výhrůžku za vážnou.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Foto

J32a63n 37V39o32k74u26r65k25a 3905726563777

Když by tohle zkusil na Ruský stát, tak by ho Putin poslal do tepláků. To jen u nás podvodníci žalují stát. :-(

+1/0
25.11.2016 10:23

J64a15n 22C41e60p82e39k 1654796120

Nejednali jsme dle pravidel ČNB, neměli jsme na výplatu vkladatelů, tak podáme arbitráž. Tomu Rusákovi kape na hlavičku ne?

+1/0
25.11.2016 10:06

R14o61s58t14i80s92l26a64v 84C34a38h55a 8935841980392

No Nomure to vyslo....

0/0
25.11.2016 13:39

R45o64s16t17i63s54l56a52v 34C77a87h26a 8435501280132

A to si predstavte, az tu zacnou krachovat cinske banky. Jeste budeme muset z NASEHO pojisteni vkladu platit Cinanum.

0/0
24.11.2016 20:42

J51a61k32u77b 72S70t44a71n97ě36k 8870326494181

No zatím tu ve velkém "krachují" zejména české banky a prostředky z nich mizí v zahraničí.

I když zde o krach v pravém slova smyslu nejde, ta společnost neměla finanční potíže, ale nesplnila pravidla hry, tak byla odejita...

0/0
25.11.2016 7:52

R21o37s42t31i47s74l58a72v 47C59a15h15a 8795131150982

Odebrani licence a vyplatu z pojisteni vkladu povazuji za krach banky.

Kdy prosim naposledy krachla ceska banka? To uz je hodne davno

0/0
25.11.2016 8:37

J31a44k15u34b 13S42t61a31n65ě74k 8290436184371

Odebrání licence je úkon dozorového orgánu, který znamená, že oprávněný již není způsobilý. Je to jen technikálie, v tom máte pravdu. Myslel jsem to spíše tak, že nekrachuje kvůli tomu, že by podnikání nevynášelo (bankrot), ale kvůli tomu, že nepodniká (dle názoru ČNB) v souladu s pravidly.

WPB, Unibon, MSD... to jsou jen ty z posledních let (jedná se o spořitelní družstva, podléhají stejnému dohledu jako banky, dokonce i legislativu mají stejnou, jde jen o právní formu.I když nové legislativní úpravy už posouvají záložny tam, kde mají být. Ne druhou stranu jim zase dost komplikují podnikání a banky zvýhodňují, ale to je na jinou debatu.

0/0
25.11.2016 8:55

R65o33s13t25i65s59l83a22v 13C53a53h78a 8235721710662

no tak kampelicky jsme do ceskych bank nepocital, protoze to je takove trochu obskurni podnikani (z pohledu toho, jak by clovek nahlizel na banky)

0/0
25.11.2016 9:32

J90a40k65u98b 15S53t27a24n15ě78k 8750216654711

"Kampeličky" podnikají dle totožné legislativy jako banky, jedná se zejména o vyhlášku O obezřetném podnikání... V čem je to podnikání dle vás obskurní? Znám oba typy institucí detailně "zevnitř" a je to totožné, jen kampeličky mají menší sílu. Děje se tam úplně to samé, jen banky si hrají na něco lepšího...

0/0
25.11.2016 11:19

R54o25s63t20i92s80l12a63v 47C55a24h18a 8415601800332

Obskurni je to mimojine i proto, ze prumerna kampelicka z principu na tom personalne nemuze byt tak dobre, jako prumerna banka. Obskurni je to i proto, ze mnohem vice kampelicek, nez bank u nas bylo vytunelovano. A nejsem si jist, ale mam pocit, ze kampelicce take staci mensi kapital, pokud se to nezmenilo. Proto take kampelicky chtely v minulosti ziskat bankovni licenci, coz se nekterym povedlo (FIO) a nektere od toho upustily (mimojine kvuli svym vnitrnim problemum, kvuli kterym nakonec skoncily WPB).

0/0
25.11.2016 11:36

J28a88k58u97b 82S87t76a19n32ě22k 8160886204861

Jak to myslíte personálně dobře? Jako že v nich pracují horší odborníci? Záložny chtějí licenci zejména proto, aby měli stejný přístup na finanční trh jako banky. Ano, základní kapitál může být nižší než u banky. (Fio družstvo licenci nikdy nezískalo, tam se šlo cestou přes FIO burzovní společnost) Otázka čeho bylo "vytunelováno" více, je velmi komplikovaná. Jde vám o počet nebo objem? Co do počtu to není tak velký rozdíl, v objemu vedou banky s kilometrovým předstihem....

0/0
25.11.2016 11:49

R83o72s56t40i98s38l24a12v 78C90a64h36a 8925201830952

1) no elita tam asi nebude, navic jich bude malo....

2) samozrejme jsem myslel pocet, protoze kampelicky nemohou nikdy dohnat IPB v objemu

0/0
25.11.2016 13:17

J22a65k43u80b 59S86t61a66n88ě65k 8470546874791

Kvalita pracovníků družstev mnohdy banky (zejména ty menší banky) o dost převyšuje, je to dáno i tím, že ve směs počítají s transformací na banku

(zejména po "povedené" novelizaci zákona s SD), k čemuž potřebujete někoho se zkušenostmi, někoho, kdo zvládá tvořit a přetvářet procesy ve velmi komplikovaném legislativním prostředí. V bance zpravidla stačí někdo, kdo se veze. Co se týče počtu, ten je víceméně definován vyhláškou, takže ve srovnání s malými bankami je to nastejno.

Nejde jen o IPB, v ČKA skončil odpad ze všech bank (díky tomu, že toto proběhlo, jsou naše banky tak finančně zdravé).

0/0
25.11.2016 14:46

V73á23c53l59a71v 51K61r10a61j51č18a 5266199669424

A kolik máme českých bank? Nevím ani o jedné, všechny mají zahraniční majitele.

0/0
25.11.2016 9:16

R56o94s65t34i35s10l49a54v 38C37a95h20a 8885511420892

No minimalne o dvou vim - FIO a J&T.

Nicmene bych mezi ceske klidne zaradil i jine, ne ucelove zalozene banky, CS, KB, atd.

0/0
25.11.2016 9:37

J69a23k97u26b 51S81t42a48n42ě43k 8210146904711

Jako české by se daly zařadit i AIRBank a PPF banka, nově ještě Creditas (Hubáček konečně dostal licenci, transformuje záložnu na banku). Navíc je tu ještě cca 6 záložen, které se dají počítat také (záložen je více, jen nevyvíjejí aktivitu)

0/0
25.11.2016 11:29

A42n76d94r33e41y 70B80r30a61t79u33k67h25i31n 2747402723589

Mně začala vadit ta banka, když na Ruské ambasádě najednou začali přijímat poplatky za služby ambasády jen přes platební automat ERB a ten automat bral 50 Kč za každou transakci (což občas bylo desítky procent od hodnoty poplatku). Ruské ministerstvo zahraničí nereagovalo na stížnosti klientů ambasády, což možná také svědčí o tom že ERB je nějakým způsobem propojená s režimem.

+3/0
24.11.2016 20:08

J29a61k48u12b 20S49t90a74n61ě27k 8910916884451

Obávám se, že tohle mu nevyjde. Dle vyjádření ČNB tam byl dost velký bordel, což by samo o sobě ani moc nevadilo, to je u nových a malých institucí normální, problém byl, že ten bordel nikdo ani přes nátlak ČNB neřešil.

0/0
24.11.2016 17:18

L62u65b94o29š 25J64i19n70d18ř49i60c28h 8922828665200

A to víte jak, že to nikdo neřešil?

0/0
24.11.2016 18:43

J73a11k69u61b 84S38t32a40n65ě54k 8420666194631

Je to popsané v rozhodnutí o odebrání licence. Je tam popsán průběh celého toho řízení, jaká nápravná opatření byly požadována a jak se k nim vedení banky postavilo. Hlavní nedostatky byly zejména v oblasti nedostatečného (prakticky nulového) řízení rizik a v personální neobsazenosti (1 člověk na řízení úvěrového rizika, neslučitelnost fcí atd...)

0/0
24.11.2016 18:55

M37i69r90o87s14l58a36v 54B25á17r49t57a 8534980500917

Ano, to byl názor ČNB. Ale z tiskových zpráv ERB i z nějakého článku Popova v nějakých našich novinách vyplynulo, že v ERB nejsou žádné problémy s likviditou a že na výtky ČNB (které ale přicházely pozdě) reagují. Hlavně jsem měl dojem, že ta situace je normálně zvládnutelná, pokud ERB nechají dále působit. Ale je možné, že ČNB měla nějaké další konkrétní a podstatnější informace, které nezveřejnila. Ty jejich zveřejněné výtky byly podle mého názoru moc všeobecné a vágní.

0/0
24.11.2016 19:15

J56a17k17u50b 52S89t31a36n60ě33k 8420636624691

Tak ERB se těžko může vyjadřovat jinak... Z toho rozhodnutí je naprosto jasné, že tu situaci s nimi řešili více než rok. Bez úspěchu. Nešlo jen o likviditu, i když ta je zásadní, ale zejména o to, že nejen že ignorovaly vyhlášku o obezřetnostím podnikání, oni ignorovali i vlastní předpisy... Ono řízení o odebrání licence není záležitost dne, týdne ani měsíce. Už jen dle zákonných lhůt trvá minimálně 6 měsíců od zahájení a i tomu předchází několik dalších kroků. Takže to opravdu trvalo více než rok. Což je na nápravu času spousta. No a pokud někdo není schopen nápravná opatření alespoň realizovat, tak opravdu nemá v tomhle druhu podnikání co dělat.

+1/0
24.11.2016 19:27

J32a51k61u53b 21S90t37a14n77ě17k 8820296854621

P.S. Rozhodnutí o odebrání licence rozhodně není všeobecné a vágní, to je naprosto konkrétní bod po bodu včetně přesných časových údajů.

+1/0
24.11.2016 19:28

K22a36r84e33l 88Š73e97v34č58í67k 5219471488637

A co na to Luboš Jindřich?

0/0
24.11.2016 21:35

J37a79n 25S72e90m54i84k 4964957982879

doma by mu tam poslal oblastni pohlavar danovou kontrolu, a spis nez protestni dopis by resil jak rychle posbirat taxikem rodinu po ceste na letiste

+4/−1
24.11.2016 17:16

F59r64a51n38t10i66š33e14k 68V24á33c48l19a74v88í71č96e92k 4925423731524

Ať si jde uplatňovat své ruské podnikatelské "umění" zase o dům dál.

+11/−1
24.11.2016 16:58

J73a76k97u90b 20S37t41a76n24ě40k 8850446394181

No moc nějak nechápu, co s tím má dělat to, že je z Ruska... MSD, UniBon, WPB... To jen pár příkladů z poslední doby. To, že někdo neumí řídit finanční instituci, není o tom zda je Rus, Američan nebo Nigérijec...

+2/0
24.11.2016 18:04

M55i95r58o10s86l42a79v 48B13á41r16t96a 8124810870147

Za prvé: ERB financovala hlavně export českých firem do Ruska. Takže šlo spíše o české podnikání, které je snad třeba podporovat. Trochu jsem tuto věc sledoval a mám dojem, že námitky ČNB byly spíše imaginární a politického rázu, protože, co je ruské, to je teď prostě špatné.

Za druhé: státu nevznikne žádná škoda, protože se Garanční fond bude hojit na aktivech ERB, kterých je údajně dostatek.

Za třetí: Proč se neodebere licence EGAPu nebo kdysi České konsolidační bance? Ty způsobily státu obrovské škody a nikdo to neřeší. Podobně, jak je možné, že ještě neskončilo vypořádání Investiční a poštovní banky? Kdo dal Nomuře takový mandát, že si z IPB udělala tak výnosnou zlatonosnou slepici a ještě pak stát Nomuře platil velkou částku?

0/0
24.11.2016 18:12

J12a65k24u17b 90S74t40a18n56ě95k 8720906984921

O smyslu likvidace ERB mám také pochybnosti, avšak námitky ČNB jsou opodstatněné a detailně zveřejněné. Je bohužel smutným faktem, že kdo chce psa být...

+1/0
24.11.2016 18:14

K61a73r44e79l 26Š11e43v92č54í40k 5729341728657

... nebylo by lepší napsat "kdo chce psa bít..." ? To je totiž správně gramaticky. Tady nejde o překlep, ale o neznalost. Pozor na to. Hodně to prozrazuje o pisateli!!!

0/0
24.11.2016 21:39

J84a22k34u58b 88S20t38a29n30ě32k 8270796644501

Jde o normální překlep. Docela by mne zajímalo, co to dle Vás prozrazuje?

Například Váš příspěvek mi prozrazuje, že jste docela nudný a nudící se člověk, který i když nemá nic k tématu diskuze, má potřebu exhibovat.

0/0
25.11.2016 7:50

F53r90a69n87t49i20š79e41k 62V31á65c86l69a19v21í82č43e66k 4115743321434

Tohle jsou typický rusácký pindy, asi jako s dálničníma známkama v případě amerického konvoje. Ty dvě instituce, které zmiňuješ, zrádče, byly vytvořeny jednak proto, aby se v nich hromadila toxická aktiva, a jednak na podporu exportu, čili Z LOGIKY věci musí být ve ztrátě a odebírat jim licenci nebo cokoliv jiného nedává logicky žádný smysl. Ale na východě se logika nenosí, tam se nosí spíš vodka a křivárny, co :-)

0/0
24.11.2016 18:19

M70i23r12o87s64l42a52v 22B61á45r45t92a 8484620690837

Nechápu, proč by EGAP měla být ztrátová. Ale když i nadále podporuje něco, o čem od počátku může vědět nebo se v průběhu času dozví, že je velmi riskantní, tak to je na trestní stíhání.

ČKA byla sice zřízena, aby se zabývala i ztrátovými aktivy po IPB, ale postupovala velmi pasivně v jejich vymáhání.

A pokud to nazýváte "pindy", tak moc pindy to nejsou, protože jsem se jako překladatel účastnil likvidace IPB, takže nějaký informovaný náhled na věc mám.

0/0
24.11.2016 18:30

F83r62a84n53t59i13š92e11k 50V28á18c47l87a60v77í89č27e20k 4305553851604

Cituji ze stránek EGAP:

Jsme úvěrová pojišťovna se zaměřením na tržně nepojistitelná politická a komerční rizika spojená s financováním vývozu zboží, služeb a investic z České republiky.

Už to chápeš? TRŽNĚ NEPOJISTITELNÁ, tudíž to musí být ve ztrátě. Jestli je takováto státní podpora exportu smysluplná, je jiná věc.

0/0
24.11.2016 18:37

M55i47r87o49s68l29a50v 75B69á57r22t59a 8814480880777

To ale přece neznamená, že musí pojistit každou ptákovinu nebo být zcela pasivní. Možná, že sledujete účast EGAPu v projektu české účasti na nějakém podniku na severu Ruska. V ČT už o tom byly dokonce dva pořady a tam naše finanční ztráty připisují jednoznačně EGAPu, protože na vzniklé problémy nijak nereagovala.

0/0
24.11.2016 19:03

J82a66k30u10b 46S45t34a15n33ě10k 8670556754381

No EGAP je tu od toho, aby pojišťoval aktiva, která jsou pro soukromý sektor nepřijatelná, tak trochu je to na "obcházení" regulativů centrální banky. V podstatě se počítá s tím, že bude ztrátový, nikdo nepředpokládá, že mu 100% akcí vyjde. To ovšem neznamená, že to co se tam v posledních letech dělo, je v pořádku, samozřejmě.

ČKA je případ sám pro sebe, ne jednu stranu to je asi největší tunel v dějinách tohoto státu, na druhou stranu tehdy jiné řešení nebylo. Hrozilo buďto zhroucení špatně řízeného finančního (bankovního) sektoru, což by vedlo ke krachu státu nebo převzetí nekvalitních aktiv státem. Vyhrála druhá varianta. Dalo by se říct, že ČKA provedla "vyúčtování" za privatizaci. A s tím se svezla i hromada hnusu, typu Charouz a podobně...

+1/0
24.11.2016 18:38

M42i23r97o33s16l47a64v 20B43á72r60t74a 8584590340387

Ano, s tím souhlasím. Ale ČKA se právě vyčítalo, že mohla řešit alespoň částečně špatná aktiva po IPB, ale vykašlala se na to.

0/0
24.11.2016 18:56

J78a38k10u48b 37S62t35a84n23ě20k 8220826254671

No idea byla taková, že převezme všechna klasifikovaná aktiva bank, která pak bude vymáhat tak, aby výsledná ztráta byla minimální. Jenže problém byl, že to dělali lidé a řídili opět politici. Takže výsledek byl takový, že "Frantovi to prodej za půl, Petrovi za 10%, Tondovi to odpustíme, tak to odepiš".

+1/0
24.11.2016 19:00

K61a94r10e41l 25Š98e60v57č42í50k 5239721338567

Třeba domů do Ruska. To je přeci, podle mnohých diskutujících, báječný stát. Či snad ne?

0/0
24.11.2016 21:36

L49u71k85á73š 80K94l31a38z54a36r 1101787873231

Správně formulováno je to tak, že mu stát jako zahraničnímu investorovi poškodil pračku peněz.

+7/−1
24.11.2016 16:56

R94a34d81e93k 74U21r64b74a26n 4439340764307

Kdyby se někdo divil, jak vůbec mohla ERB dostat od ČNB licenci, bylo to díky tlaku prezidenta Zemana.

+5/−6
24.11.2016 16:55

J95a58k35u64b 38S77t44a51n33ě48k 8110306464331

Musíš lhát více sofistikovaně, tohle je moc slabý, když ERB dostávala licenci, válel si Miloš šunky na Vysočině...

+3/0
24.11.2016 17:15

L49u72k40á46š 20H47o48f46m25a40n 1783584452836

Toho chlapa bych zavřel do vězení už jen za to, jak se tváří.

+7/−1
24.11.2016 16:41

M95a68r40t55i28n 10J41i95r10o45u49s19e77k 7676715855798

Chcete ho k sobě na celu? Líbí se vám asi ...

0/−3
24.11.2016 18:02







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.