Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Otevřít D8 je hazard, tvrdí geolog Cajz a mluví o Potěmkinově vesnici

Nebezpečí trvá, řekl geolog z Akademie věd ČR Vladimír Cajz o úseku dálnice D8 přes České středohoří. On sám by razítko pod to, aby úsek mohl být 17. prosince otevřen, nedal. V Otázkách Václava Moravce na ČT uvedl, že Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) chystá Potěmkinovu vesnici, aby plánovaný termín stihlo. ŘSD jeho tvrzení odmítá, Cajz prý nemá aktuální údaje.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J49i83r15i 29M36a40r16i85k 6574251465432

Stavba dálnice je více méně politické rozhodnutí a s tím související nemalé finanční prostředky , které jsou získány

z daní , nebo z evropských dotací.

To znamená , že by občané měli vědět

jak se s penězi , nás všech,zachází .

Jak je možné , že mluvčí ŘSD neodpovídá na otázky v pořadu

Reportéři a nezbaví veřejnost pochybností o 30leté stavbě ve světě

ojedinělé a ředitel ŘSD nepřijme pozvání do veřejnoprávní televize a

tedy opět nic nevysvětlí .

Jak to , že takoví lidé jsou ještě na

svých místech? Ve slušné společnosti

by museli pro svou neschopnost vysvětlit potřebné,opustit svůj post okamžitě." To však znamená , že je tam někdo chce mít a to vrhá samozřejmě podezření na politiky, že se s těmi penězi nezachází hospodárně. Po 30 letech je uvedena dálnice do provozu s velkou slávou a přitom není celá sjízdná. Politici se pak diví,že ztrácejí důvěru a nikdo jim nevěří a toho pak bohužel využívají různí populisté , kteří slibují pořádek,ale nabízet pouze pořádek v demokracii,je hodně málo. Kdyby se dnešní politici stali důvěryhodní , tak by to měli populisté , kteří stejně žádné řešení do budoucna nenabízí, velmi těžké. Zatím to ale s důvěrou k politikům vypadá velmi špatně, což dokazuje postup při výstavbě této dálnice.

0/0
17.12.2016 21:04

M32a85r28e21k 56M26a62r89t75i63n 8359314396480

Dost trapný. MD i ŘSD odmítají ukazovat jakékoliv studie a závěry kolem sesuvu, ale druhé obviňují, že nemají aktuální informace. Něco v tom prostě smrdí. Úkol zněl jasně - otevřít za každou cenu. :-/

+1/0
28.11.2016 10:45

J10o62s28e78f 12B15r49o93ž32e19k 7673445582201

No, veškerá nebezpečí ošetřena nejsou nikdy a nikde.

Třeba jak je ošetřen takový pád meteoritu, nebo letadla? Nijak!!!!!

Takže se asi nesmí zprovoznit nikdy nic.

U Ostravy se dálnice zvlnila jak roleta, to samé u HK. Letos byla cca 9tá oprava D5 kvůli nestabilnímu podloží a jeho rozpadu. To je prostě věc, která se běžně děje. To nemluvím o různých dalších příčinách zničení infrastrukturní sítě jako jsou zemětřesení, povodně apod. A nějaké razítko na to nikdy nepomohlo.

0/0
28.11.2016 9:12

R65o65b37e27r78t 51H22o94m63o92l10k76a 4503468250842

Tak že máme kolem Ostravy místo dálnice valchu a dle vás je to v pohodě, to se prostě stává..... Meteorit ani letadlo, což jsou nahodilé jevy, nikdo nepředpoví. Ale jak se bude chovat geologické podloží, lze předpovědět docela spolehlivě. Ono nikdo si nepřipustí, že jsou místa, kde se prostě stavět nedá.

+1/0
28.11.2016 10:18
Foto

P57r82e89m86y40s52l 67K77y23s40e92l38a62k 5185533224669

No a pak mi někdo vyčítejte vyšší rychlost. Vždyť to je v mém vlastním zájmu a ochrana mého zdraví, vypadnout rychle pryč, než to spadne....

0/0
28.11.2016 9:02

P52e34t19r 36V17o52n87d36r14a98c34e78k 7345641133770

Ten most a kousek stálo 15 miliard ........ kdyby se takto stavělo v Japonsku, tak dodnes by chodili Japonci pěšky ......

+2/0
28.11.2016 6:27

Š47t60e83f53a71n 78F22r97i58č14a 7482578823426

Myslím, že je to celkem průhledná záležitost. Aby mohly být faktury proplaceny, musí být dílo převzato a předáno, a uvedeno do provozu. To, že to za nedlouho znovu ujede, je vedlejší. Účel světí prostředky.

+1/−1
27.11.2016 23:57

B55á49r87a 20T96e21s15n58e50r40o12v60á 5355530434989

Mám pár známých mezi geology a pokud vím, tak ČGS tu stavbu rozhodně nedoporučilo. Jenže u nás se na odborné posudky obvykle kouká jako na něco, co se hodí, jenom když je to ve prospěch dotyčné věci.

0/0
27.11.2016 23:37

M87a74r89e60k 25M56a68r67t94i73n 8219214776130

Přesně popsáno. Taková je realita.

+1/0
28.11.2016 10:47

P14e39t52r 71H52o83r90á24k 1679903719874

Hysterici zase mají žně. Ta stavba se prostě otevře, bude se monitorovat a uvidí se. Nic jiného se stejně dělat nedá. Tunel jinudy by byl násobně dražší a byl by za dvacet let.

+7/−3
27.11.2016 22:52

M20a52r51t21i53n 67V63i59n26d72u67š32k26a 4975796296240

Stačil tunel skrz kopec Kubačka 3,5 km, cca pod tou sesuvnou oblastí. Už teď se to oproti tomuto 3,5 km tunelu prodražuje.

+6/−1
27.11.2016 23:37

J33o98s93e80f 47B36r71o17ž63e10k 7583175732171

Kdyby ekofašisti neblokovali tolik let stavbu, tak mohla od r. 2008 sloužit a v roce 2013 by nebyla rozestavěná, žádný sesuv by se nekonal a nebylo by dnes o čem mluvit. A taky by to bylo 10x levnější - ano, to je výsledek těchle zelených teroristů. To nepočítám další škody včetně mrtvých, které tím vznikly, a taky je mají na svědomí.

+2/−2
28.11.2016 9:14

J97i87ř36í 46M26á25c83a 7298532563278

Melete hlouposti jak ten Zeman 8-o

"Už tehdy však geologové i ekologové varovali, že trasa prosazovaná Ředitelstvím silnic a dálnic vede nejen přes chráněnou krajinnou oblast, ale hlavně v nestabilním sesuvném území.

Proto ekologové chtěli trasu s tunelem Kubačka, který by ale stál tři miliardy korun. Dnes však už mohl podle odborníků stát a byl by levnější, než současná trasa, kde kusy dálnice ujíždějí, ohrožují ji sesuvy a musí se řada míst urychleně stabilizovat"

Zdroj: http://usti.idnes.cz/prezident-milos-zeman-na-navsteve-usteckeho-kraje-fsw-/usti-zpravy.aspx?c=A161123_125123_usti-zpravy_vac2

+2/0
28.11.2016 10:07

M86a40r71e29k 54M54a13r70t98i44n 8919774176720

Zjistěte si nejdřív fakta, než tu začnete plácat.

+1/0
28.11.2016 10:48

T26o79m13á89š 67Z15e51m51a64n 3685448894615

Uvidíme, víc se říct nedá.

Ti kdo se k rozhodování dostali až po rozestavění dálnice mohli těžko říct už na to nedáme těch 4-5mld. a začneme stavět tunel.

Ostatně ani ten tunel není jistota - není pořádný průzkum a v nestabilním kopci by byla stavba tunelu drahá a nejistá.

+11/0
27.11.2016 22:23

O63n13d40ř13e55j 46Č62a59p94k98a 6871181553544

Mám dvě zprávy, jednu dobrou a jednu špatnou.

Ta dobrá je, že se stavba D8 dala do pohybu.

Ta špatná je, že to říkají geologové.

+13/0
27.11.2016 22:08

Š45t73ě72p16á20n 28F72r98i45e79d39r84i51c74h 4444754120849

V úvodní reportáži před diskuzí v OVM je rozhovor z dlouholetým stavbyvedoucím D8 panem Lány, který uvádí, že o možnosti sesuvu v oblasti Dobkovického lomu se vědělo v roce 2010 (sesunul se v 2013). Již v 2010 projektanti začali navrhovat řešení aby k sesuvu nedošlo, ovšem v té době zrovna docházelo k velké fluktuaci na ministerském křesle na ministerstvu dopravy a žádný z ministů nebyl schopen v daném období rozhodnout. Problém D8 přes české středohoří jsou tedy vlády a její ministři dopravy v době její výstavby, kterými byli:

Aleš Řebíček, Petr Bendl, Gustav Slamečka, Vít Bárta, Radek Šmerda, Pavel Dobeš, Zbyněk Stanjura, Zdeněk Žák, Antonín Prachař.

Upřímně Daniel Ťok, je prvním ministrem dopravy, který D8 aktivně řeší a nezavírá před ní oči. Otázkou je jestli jeho způsob řešení je správný nebo ne.

Za problémy D8 samozřejmě jsou krom výše zmíněných ministrů odpovědní i ředitelé ŘSD, kterých taky po dobu výstavby tohoto úseku bylo požehnaně.

+16/0
27.11.2016 21:47

M64a92r49t67i67n 41V45i41n54d22u30š79k25a 4805226596160

Za problém dostavby D8 je, zdá se, z pohledu dnes dostupných informací zodpovědná zejména politická garnitura ODS a ČSSD z konce devadesátých let, která z nějakého důvodu - děj se co děj - přes negativní stanovisko řady renomovaných geologů (i ekologů) protlačovala trasu přes sesuvné území. Stačilo najít si jednoho či dva akademiky, kteří jim jim "kladný" posudek udělají. Viz video ČT dole v diskuzi, viz také rozhovor s panem Cajzem v DVTV.cz.

Dokonce údajně i původní projektakt Vojenský projektanský ústav byl z projektu "vycouván", neboť se s touto variantou z důvodu velké rizikovosti nebyl ochoten ztotožnit.

+1/0
27.11.2016 23:53

Š76t91ě62p33á70n 87F64r67i60e72d69r93i86c25h 4294954120529

Ano, to vše co zmiňujete jsou fakta co se týče současné stavby. Co se týká tunelových variant Kubačka (navrhované ekology) či Hrušovka (navrhované Cajzlem) je často opomíjeno zmínit několik důležitých fakt o tunelových variantách přes středohoří.

1)realizace jedné z tunelových variant by před započetím výstavby samotného tunelu musel být proveden podrobnmý geologický průzku pomocí průzkumné štoly. Průzkumná štola bývá v případě stavby tunelu běžná a to pouze v části zamýčleného budoucího tunelu v řádech několika metrů. V případě tunelů Kubačka či Hrušovka by však musela být průzkumná štola vyražena v celé délce zamýšlených tunelů což je 3 nebo 5km.

2)v případě realizace tunelu by se tunel pravděpodobně po celou dobu životnosti potýkal s problémem podzemních vod nehledě na to odborníci poukazovali na hrozbu stržení podzemních vod. Zde za příklad, že problém podzemních vod není pouze strašák stojí za zmínku, že pod současnou stavbou mostu prackovice se jen zapuštěním nosných pilířů mostu změnilo chování podzemních vod, které začli vyvěrat v místech, kde to nebylo zvykem. Ve vámi zmiňovaném dokumentu Nedejse České televize o tom starostka Prackovic hovoří. Co by tedy s podzemními vodami provedl tunel? Nevím a asi ani odborníci nejsou schopni odpovědět, pouze předpokládat.

3) tak dlouhý tunel jaký byl ve variantách Kubačky či Hrušovky zamýšlen, by musel mít zhruba ve své polovině vyústění ventilace pro odvod škodlivin na povrh, což by vedlo k vysoké koncentraci škodlivin v místě vyústění ventilace s nedativním dopadem na faunu a floru CHKO. Je to jako by jste uprostřed středohoří postavil průmyslovou fabriku

Opomenutím techto fakt o tunelu pak může přijít lidem, kteří se alespoň trochu o problematiku stavby D8 přes středohoří v průběhu času nezajímali, že současná povrchová varianta je diletantská a špatná a že kdyby byl tunel už se dávno jezdilo. Třeba by jsme teď remcali, že po povrchu se už mohlo jezdit dávno a že je tunel přes středohoří Blanka č. 2

0/0
28.11.2016 18:30

M61a15r77t15i40n 69V78i73n59d77u65š64k57a 4725906686660

Určitě každá varianta bude mít svá pro a proti. Mě na tomto projektu nejvíc zaráží ta paličatost politické garnitury, která aktuální variantu tlačila od začátku stylem "nevidim, neslyšim". Já bych se strašně rád dočkal nějaké odborné debaty, kde by všechny aspekty pro a proti oněch dvou (či třech) variant nahlas zazněly od zúčastněných odborníků a akademiků, za účasti mj. těch, kteří v té reportáži vystupují.

0/0
29.11.2016 13:17

J82i49ř60í 92H14u84d98e17c 4672741469662

V zákulisi se šušká, že se to otevře na týden..aby se ministři poplácali před kamerou po zádech a po týdnu se to zase zavře..

+2/−1
27.11.2016 20:41

M96i11r82e22k 37B59a54l37l70a60k 6929548967384

Kde to žijeme...

0/0
27.11.2016 21:51

S85t12a94n24i95s12l28a58v 45K56r50e59j56c30a77r 6977726933414

V Čínském putinovsku. Ano se stavbou, na níž si napakovali štruzoky ti před TOKEM, a nikdy nebyli a nebudou pohnáni k odpovědnosti se toho moc dělat nedá, není síla jež by měla odvahu ji zastavit. Obávám se, že dnes to už není tunel blanka s podobnými průsery a chvilkovým uzavřením. Ano, je otázkou, jak dalece se investor v podobných případech může spolehnout na profesní odbornou projektovou přípravu! Těch podobných průserů, už ČR zažilo mnoho, včetně zametání pod tépich.

0/−1
27.11.2016 22:20

P16e62t76r 81H51o29r23á46k 1409943329564

To by si teda pomohli. To by byl naopak důvod se po nic vozit.

0/0
27.11.2016 22:53

L15a95d75i98s96l22a52v 78K43a47l48o65u36s 7705776121330

zadá se výběrové řízení na d8, všechny vedou z bodu A do bodu B. 1.je drahá,2. dražší,3.nejdražší z hlediska pořizovacích i provozních i budoucích. Která vyhraje ? V ČR vždy ta 3.(je třeba na úplatky,pro firmičky známých,......). Tam kde selhává logika,fyzika,matematika,.... nastupuje politika,korupce,......

+3/0
27.11.2016 20:35

M58i72c87h97a23l 90G75r18i30v53a93l82s64k87ý 8623222987455

D 8 se otevře 17.12. v 12 00 hod. .Zavře se v 18 00 hod. a další 2 roky se bude jednat jak dál.:-P

+1/−1
27.11.2016 20:25

M63a80r31t80i85n 29V25i96n67d23u20š55k79a 4515206236800

A dalších 5 až 7 let st

0/0
28.11.2016 0:13

M31a44r57t91i15n 98V89i76n67d57u94š78k59a 4845526366350

pardon,kraví mi klávesnice. A dalších 5 až 7 let se bude stavět tunel:-/

0/0
28.11.2016 0:14

T24o30m12á77š 86C67h82v25a32s61t96e73k 4723526720513

kolik bude tak časová úspora z Prahy na hranice? ví někdo?

0/0
27.11.2016 19:53
Foto

P16e40t77r 51K52i58e81b41e14l 8274702307282

Tipoval bych tak dvacet minut...

+2/0
27.11.2016 20:06

T17o37m67á28š 53C36h88v20a13s44t75e74k 4763816460913

já tak tipoval 10 - 15. dvacet by bylo super.

+1/0
27.11.2016 20:15

T12o94m15á31š 36Z53e53m73a84n 3825658484705

Když je provoz tak i víc než 20..

+1/0
27.11.2016 22:25

P72a69v95e61l 96N24o33v39á55k 5283257824408

Melo to vest na Most a dale do ndr. Z Mostu do UL je cesta dobra. Jenze papalasi chteli dalnici do UL ve stylu porucime vetru desti. Tak ji maji. Ale platit - platit budeme my.

+1/−1
27.11.2016 19:35

M12i95l11a75n 75P75r44o48u11z32a 6652974918637

A kdopak to tam vedl. Jeden je v Americe, druhý je poslancem (mám takový dojem). No a nyní je tam komunista a bude to vypadat asi stejně.

+1/0
27.11.2016 19:42

A82n92t43o70n70í50n 49N39e74b79u23ž79e67l23s61k56ý 7755889486940

A proto ji často říkají teplická

0/0
27.11.2016 19:53

J50a57k71u19b 16Š89a13f31a70n46d39a 7635147601491

Do UL přes Most?

+2/0
27.11.2016 19:55

M45i21l56a54n 42P90r71o31u31z62a 6952184318857

To je nová zkratka.

0/0
27.11.2016 20:09

M54a56r76t59i95n 22F35r30i34č 4642801468

A co takhle přes KV? :-\

+1/0
27.11.2016 20:15

T28o68m37á49š 58C74h17v72a26s44t28e43k 4163146780353

z prahy do ústí jedině přes plzeň ;-D

+2/0
27.11.2016 20:17

M50i56l20a81n 81P44r26o89u62z14a 6182474248247

Dříve se zpívalo v Košicích. Pojděm do Ostravy cez Karlové vary.

0/0
27.11.2016 20:35

J86o91s73e94f 72H13o93n80e13š 7311112580693

Politická objednávka?

+1/0
27.11.2016 19:11

J20a37n 42H53á91l43a 8105795760547

Ne, že bych si snad myslel, že v ŘSD a firmách stavících D8 pracují zkorumpovaní lháři, ale počkám si raději do jara, než se tam pojedu podívat;-)

+4/0
27.11.2016 19:09

M98i63l82a52n 46P86r54o65u68z58a 6112564368697

Jezděte postaru to se uvolní, možná.

0/0
27.11.2016 19:35

P20e41t74r 40L69u53k87e79š 6333731

Celý problém vznikl před dvaceti lety během procesu EIA. MŽP se spokojilo s kladným posudkem ("je to stabilní, nic tam neujede") a posvětilo trasu. Výsledkem byl obří sesuv na postaveném úseku v roce 2013 a zničený kus dálnice . V současnosti divoká jízda pokračuje. Proti trase a posudku se od počátku stavěla řada geologů. Rozhodně ne jen osamocený RNDr Vladimír Cajz.

Docela mě udivily hodnoty, které uváděla v debatě přítomná dáma - pokud se někde objeví 6 cm (???) výškový posun, dá se vyhodnotit jediným možným způsobem - vzít nohy na ramena.

+4/0
27.11.2016 18:57

M15i62l29a59n 26P14r23o44u19z47a 6742404888607

No podle mne hovořila velmi rozumně. To i ten človíček jí musel dávat za pravdu. Mne on připadal chvílemi jak mluvčí.

0/0
27.11.2016 19:04

P56e92t57r 64L41u98k68e63š 6113721

Ano, pokud mohu soudit, mluvila rozumně. Stejně jako RNDr Cais.

+1/0
27.11.2016 19:10

M42i60l67a68n 19P33r65o28u40z18a 6462834678937

Mne tam u něj cosi nesedlo, takové opakování. Ovšem abych jej zcela zatracoval, to ne.

0/0
27.11.2016 19:38

P49a63v44e65l 46S87t93a78v51j24a83n75í94k 6338485337151

On by byl i hazard to neotevřít.

0/0
27.11.2016 18:52

D51a60v56i27d 64Š46t54a35m85b80e56r10a 4792234724356

Správně to není Potěmkinova vesnice, ale ANOvesnice. Všichni kradnú, len my robíme. Kuře váží půl kilogramu a na dálnici pojedete jako na sakra adrenalinovou zábavu. Babo (Babiši) raď.

+3/−7
27.11.2016 18:49

Z62d24e77n64ě13k 26W22o77l62f 9181530847425

Já to sleduju až posledních pár let. Kdo je tedy zodpovědný za to že se tam přes geoprůzkumy vůbec začalo stavět?

0/0
27.11.2016 18:38







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.