Diskuze

Automatizované metro bez strojvůdců je na vzestupu, dočkat se má i Praha

Není to tak dávno, co linky metra bez strojvůdce platily za jakési alternativní turistické cíle, jejichž projetí se považovalo za zážitek. Dnes se už často stává, že se člověk o tomto „zážitku“ dozví až zpětně a náhodou. Kromě toho, že si vlastně nemusí rozdílu všimnout, je to i proto, že se technologie rychle rozšiřuje.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
Foto

Zajímalo by mě, kdo pak vyleze, aby ukáznil cestující, kteří blokují dveře, takže se nezavřou. Dozorčí stanice? Ten tam je i nadále?

0 1
možnosti

Automatické dveře se budou zavírat takovou silou, že případné neukázněné cestující prostě přepůlí a bude to. Takto bude neukázněných cestujících přirozenou cestou ubývat a problém je vyřešen.

4 0
možnosti

Já si myslím že je to spíš taková otázka prestiže. Jako takové "my to umíme taky". Ale na stranu druhou si myslím, že obsluha by na místě měla zůstat. Dnešní systém je defacto také autonomní, ale řidič jako taková dohlížecí osoba mi dává pocit jistoty. Hlavní problém je, že každý elektronický systém je chytrý jen tak, jako jeho tvůrce. Je závislý na mnoha čidlech ze kterých sbírá informace. Ale ty se stále nevyrovnají lidským smyslům a lidskému mozku. Viz nedávné nehody vozů Tesla... ani počítač prostě není neomylný.

A k řešené otázce úbytku pracovních míst. Nezaměstnanost kterou se oháníte není relevantní ukazatel. Problém který nastává je úbytek obyvatelstva vlivem snížené porodnosti. Aby se populace zachovala, musí mít každý pár alespoň dvě děti, které dožijí dospělosti a každé bude mít opět alespoň jednoho potomka. Ale dnes má každý druhý pár jen jedno dítě... Takhle za jednu generaci ubyde 25 % obyvatel. A zásadní vliv na to má právě nedostatek pracovních pozic, resp. pracovních pozic s dostatečným platem. Samozřejmě nic nelze paušalizovat ale je to tak ve většině případů.

0 0
možnosti

Na druhou stranu, když mám automatické metro, můžu operativně ve špičce zvyšovat četnost spojů, aniž bych musel shánět strojvedoucí do práce. Ale je to asi spíš okrajový případ.

1 1
možnosti

P82a79v86e23l 83Ř13a85p14e17k

28. 11. 2016 9:58

Automatizované dopravní prostředky začínají být běžnou realitou, ale miliony lidí každý den nadále kroutí volantem v zastaralých automobilech. Volant je prý symbolem svobody pohybu, no spíš jde o to, aby se ten křáp vůbec udržel ve svém jízdním pruhu.

4 3
možnosti

Auta jsou skvělý, křáp co se neumí udržet v jízdním pruhu je řidič. A pro vás bude asi symbolem svobody pohybu automatický metro, narvaný páchnoucími lidmi nejrůznějšího druhu , kde máte strach o peněženku , případně o život. Pokud k tomu nebudu donucen, nechám si svoje klasické auto.

0 1
možnosti

Pravdou je, že až roboti převezmou práci, nikdo se bát nemusí. I nevzdělaní muži mohou prodávat drogy a holky se základkou se mohou věnovat prostituci. I když na roboprostitutkách se už pracuje a drogy časem možná budou roznášet drony, tak nevím :-/

0 1
možnosti

mohou posilit třeba ostrahu stanic

0 0
možnosti

R35a97d29i55m 19Š32o61l77c

28. 11. 2016 9:30

A není náhodu v Praze automatické metro již nyní? Pokud vím, tak na trase C by již strojvedoucí nebyl vůbec potřeba. Jenže k bezpečnosti chybí ta stěna mezi nástupišti a kolejemi.

5 1
možnosti

No a taky nějak chybí ten systém, že když se ten vlak podělá v tunelu, není moc lehké se k těm lidem dostat a závadu odstranit :D

0 0
možnosti

Automaticky metro je fajn, trosku me ale zarazila ta uspora vs naklady. Navratnost 34 let je nic moc teda, ale je fajn videt pred metro do tunelu:-) Jinak doufam ze se konecne poridi pruchozi metra...

3 0
možnosti

Návratnost nemůžete počítat prostym násobenim, protože technologie maj tendenci zlevňovat, oproti tomu lidská práce zdražuje a nejspíš vždycky zdražovat bude. A i kdyby, tak to metro bude fungovat klidně sto let.

1 0
možnosti

M56i75l37a48n 50B15a95l48á61k

28. 11. 2016 9:11

To mělo být už dávno..

0 0
možnosti

Nevětší náklady dopravního podniku jsou platy strojvůdců ..... tak to je myšlenka génia ;-D

4 1
možnosti
Foto

Byl to ten slavný den, kdy v Praze vyjel ven, první robotický krtek.... :-)

3 0
možnosti

J39a38n 75V70e46l62e58k

28. 11. 2016 8:41

Nejde pouze o to, že se ušetří na platech strojvedoucích. Hlavní je podle mě bezpečnost. U tohoto automatického metra je ve stanici průhledná stěna včetně dveří, která brání vstupu do kolejiště. Souprava zastaví přesně, tak že dveře soupravy a zdi se překrývají. Tudíž nehrozí že se někdo dostane do kolejiště.

3 0
možnosti

Tenhle sytem se pouziva i u neautomatickeho metra a to zcela bezne. Tudiz tyto zabrany nemaji s automatizaci nic spolecneho..

3 0
možnosti