Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

30 metrů, 300 cestujících. Volvo představilo nejdelší autobus na světě

Některé autobusy svou délkou a kapacitou začínají čím dál více připomínat spíše vlaky. Trend zvětšování potvrzuje i poslední model automobilky Volvo, která přišla se zatím nejdelším autobusem na světě.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M57a14r48t67i96n 44K91u72b58í74k 9987279236193

To je tak, když všude vládne auto a buslobby. Vlaky a tramvaje jsou velkokapacitní a bezpečné, ale o tom se téměř nepíše. Silničnímu lobby nestačí přeplněné silnice a dálnice kamiony, ještě k tomu vymyslí tento šílený kamion na přepravu lidského substrátu.

0/0
4.12.2016 17:40

J85i61ř38í 46P54r54a70ž87á79k 9930302891292

V Hamburgu také jezdí 2kloubový bus. V zatáčkách "vymetá" zadkem chodce z chodníků. Za pár měsíců provozu v Praze už by zase stačily normální busy....

0/0
1.12.2016 15:07

M76a10r87t59i72n 79D21y76t87r34y69c33h 7864304348401

V Čechách bude jezdit stejně narvanej a pozdě... ;-D

0/0
1.12.2016 13:34

R33a85d37e45k 47J60a54n55a18t10a 9585806694332

Zrovna česká MHD je vzor přesnosti, i oproti Západu, natož oproti jižní Americe, kde to má jezdit.

Třeba v takovém Dublinu za zastávkách ani nemáte čas, kdy autobus přijede. Je tam odjezd z konečné a odhadněte si to podle provozu sami.

0/0
3.12.2016 10:57

P53a46v17e24l 25K71u69c24h36t46a 4116411967374

Ten dvoukloubový Hool, co ho zkoušeli a po necelém dnu ho odtáhli do řepských garáží, už jezdí? Neslyšel jsem o tom a to by se určitě Dolínek pochlubil ...

0/0
1.12.2016 13:17

P68a23v66e34l 45K56u56c17h91t53a 4816251547424

A to Dolínek uváděl, že by mohl jezdit nejen na Ruzyni ale i jinde - do Suchdola apod.

0/0
1.12.2016 13:19

L51u71k31á40š 16K63l79i32n25k71á14č61e69k 3191599908

Už jezdí, dneska jsem ho tam viděl

0/0
1.12.2016 15:51

P43e15t63r 27N86e93c42h33a44n22i76c46k53ý 7633416988270

To je slušný kočkopes. Ale umím si využití představit v hodně specifických případech na kapacitních komunikacích. Třeba od nádraží k letišti, doprava k nějaké továrně od důležitého terminálu apod a možná tam, kde se už koleje opravdu nevejdou a byly by hodně drahé. Každopádně tenhle autobus po silnici s méně než dvěma pruhy v jednom směru a fakt otevřenými oblouky jezdit nemůže.

0/0
1.12.2016 12:29

J37i71ř63í 24K70o34c43u56r45e96k 6935294835858

Tohle jezdí po vlastní silnici. Proti tramvaji to má dvě výhody: Je to levnější na pořízení a magneti neukradnou toleje. Ostatně gumotravaj existuje taky https://en.wikipedia.org/wiki/Rubber-tyred_trams

+1/0
1.12.2016 15:48

J46i57ř11í 20K76o61c36u54r57e39k 6965954935858

neukradnou troleje ... sorry za překlep

0/0
1.12.2016 16:04

P43a77v61e39l 15Ř44a41p46e95k 7752726799295

Doufám, že tenhle paskvil už je poslední křeč silniční dopravy jakožto systému, který se pro masovou přepravu neosvědčil, nenašlo se žádné řešení jejích problémů, a snad se zase vrátíme ke kolejím nebo něčemu na způsob železnice.

0/−4
1.12.2016 11:58

R70i50c96h47a14r60d 36B39a88r52t52o64š 4479895829241

Když si představím, kolik je změn a inovací by se muselo udělat, aby běžný občan města v takovém systému spolu s sebou přenesl i náklad větší než příruční, raději bych nejdřív přemýšlel nad tím, jak sejmout současný socialismus, protože takové inovace jsou v současném systému už zhola nemožné ;-).

0/0
1.12.2016 12:27

R34i27c73h40a56r22d 67B45a64r24t48o53š 4109605359471

* bez "je"

0/0
1.12.2016 12:29
Foto

T95o41m65á14š 59D90v92o45ř66á55k 3545343186746

Jo. A tahat to může nějakej Hatátitlá.

0/0
1.12.2016 13:01

V67í53t 58B32e70n58e97š 4484710572818

Co jste pil, člověče? 8-o

0/0
1.12.2016 14:10

M60a82r89e21k 81M39a37l27ý 1152678151340

Silniční doprava se pro masovou přepravu osvědčila.

0/0
1.12.2016 14:54

F77r63a43n33t38i73š11e67k 42M36o88r55a94v94e77c 8887754492

A teď si představte, že ten autobus zaplní místo 300 lidí 300 psů. :P

0/0
1.12.2016 15:41
Foto

J57i69ř17í 31D98v17o12ř34á84k 5265279170138

Na vlakovou soupravu přidáme gumová kola ( úspora materiálu na kolejnice , nižší hlučnost ) , řídící nápravu a máme tady dopravní prostředek budoucnosti . Říkejme mu třeba trolejbus . Kvůli úspoře za troleje přidáme spalovací motor. A hele , není to autobus ?

0/0
3.12.2016 8:48

J16a61n 28M80o67t37ů34r68e74k 7700892491349

Tomu trendu nerozumím.... pokud je někde potřeba tak dlouhý bus, není už lepší tam postavit koleje pro tramvaj, vlak nebo metro?

+6/0
1.12.2016 11:36

P92a43v25e86l 61N47o50v65á20k 7451276569643

To by mě taky zajímalo co se vlastně vyplatí jestli postavit pruh pro autobus nebo koleje a elektrifikaci pro tramvaje dejme tomu v horizontu 20ceti let

0/0
1.12.2016 11:49

P35a30v14e87l 83Ř49a34p32e82k 7932756249195

V horizontu 20 let není co řešit, protože železnice bude plně automatická, zatímco tenhle silniční nesmysl bude muset mít pořád kašpárka za volantem.

0/−3
1.12.2016 12:00

M61a51r79t81i97n 26D81y73t23r68y18c97h 7634784668471

V horizontu 20 let přijde nová technika a tenhle "silniční nesmysl", jak říkáte, už nebude aspoň pět nebo deset let jezdit.

0/0
1.12.2016 13:36

J95i26ř11í 34K12o11c13u64r86e85k 6495244115208

Silniční nesmysl totiž vždycky musí mít kašpárka za volantem. Bez něj to totiž nejde, jenom tuto kosmickou pravdu ještě nevzali v potaz na Heathrow https://www.youtube.com/watch?v=Byk8LcPovOQ

0/0
1.12.2016 15:52

S49t48a72n51i85s98l84a37v 47K10r73e90j22c61a94r 6897296703674

Otázkou je, kolik Pražáků za volantem osobáků uznává a respektuje pruhy určené pro MHD? Známe své Pražáky. U těchto a podobných souprav je opravdu o uvážení efektivity a efektivnosti. Tyto soupravy mohou být využívány pouze z A do B nikdy ne z A -aa- ab- B -bb-bc- C . To co jde praktikovat v Austrálii asi v husté Evropské silniční síti a tím více v MHD je o nervy. A lituji řidiče těchto souprav při výjezdu a zařazení do provozu.

+1/0
1.12.2016 12:22

M84a85r76t74i89n 16D59y47t24r94y21c75h 7664714128281

Na Slovensku to není problém, tady mají autobusy přednost a dost řidičů to prostě akceptuje. Proč by to v Čechách měl být problém? Jsou snad češi horší?

0/0
1.12.2016 13:37

S68t35a22n92i67s61l68a78v 10K59r21e88j50c68a95r 6657786553264

Nu stačí si najít přehled rychlosti výstavby nejen dálniční sítě ale i obchvatů měst a obcí na bývalých Rxx. A většinou je to o firmách a potom teprve politických úřednících. Stačí si vzpomenout na tunel Blanka nebo Most Barikádníků (v časovém horizontu obou rekonstrukcí, at té socialistické tak dnešní kapitalistické) !!

0/−1
1.12.2016 12:55

P34e71t73r 82N44e36c60h70a41n35i34c17k28ý 7193426358630

Dost záleží na podmínkách, pokud je někde široký bulvár, tak se tam třeba ta kolej nevejde.

0/0
1.12.2016 13:09

R17o77m10a33n 27B97í74l39ý 5940695955547

Autobusy mají zpravidla vlastní pruh. Rozuměj počesku: ukradneme pruh už tak ucpané silnici pro auta, kde zbude jen jeden pruh a začnou se ihned tvořit kolony. Jako další protiopatření je na zbývající jeden pruh aplikován semafor od Eltoda každých 80m, čím zkolabuje doprava. Praha 6 a jiné následně po půl roce koumání doporučuje raději uzavřít veškerou povrchovou dopravu krom MHD.

0/0
1.12.2016 11:25

V97l54a96d20i55m77í55r 94C52h76r65o16u90s36t 6525752510926

S takovými rozměny už se pomalu nevejde na kruháč ani nestihne interval zelené na semaforu.Bude potřebovat auto s oranžovým majákem před sebou.

+1/0
1.12.2016 10:47

J78a17n 43C41e58p11e55k 1924176730

Ideální autobus na Staré Město a Malou Stranu do Prahy ;-D

0/0
1.12.2016 10:47
Foto

B97r52o49n65i63s25l42a80v 36G95a72b41r86y39š 2212399211

Snad jste se dočetl, že je to autobus pro BRT. ;-)

+1/0
1.12.2016 11:38

J93a42n 89C54e98p87e11k 1894876210

Dočetl, já to napsal jako vtip. ;-)

PS: I když při inteligenci našich politiků bych se vůbec ničemu nedivil. ;-D

+1/0
1.12.2016 11:46
Foto

B65r94o95n64i61s69l80a96v 10G37a98b51r74y92š 2712489551

Já taky ne... ;-D;-D

0/0
1.12.2016 12:14

Š29í46m30a 13K30a28d89e60ř60á26v29e98k 9644471754754

At DPP nakoupí dostatečný počet a vymění je za tramvaje! ;-D

0/0
1.12.2016 10:41

J13o76z84e40f 40H20r70i15c42i21š12i21n 4513660960826

Autobus který není určen pro přepravu cestujících...

0/0
1.12.2016 10:41

J59i41ř80í 53M67r18á45z 6768154137119

snad tohle nečte Jančura :-/

0/0
1.12.2016 10:28

J53a61n 96Š44l88é33g75l 8712260858183

Líbí se mi titulek "Nejdelší autobus na světě" a pak v článku to na konci popřete :-)

+4/0
1.12.2016 10:28

K24a19t74e25ř69i18n25a 77D19r93a28h46o48k32o66u32p18i94l40o18v34á 9366191262533

Zvedne DPP hozenou rukavici? ;-D

+2/0
1.12.2016 10:26

P44e75t23r 86N74e93c80h95a51n26i71c77k51ý 7473376608370

Navrhuji linku 194 ;-D

0/0
1.12.2016 10:38

J93i17ř35í 24K58o22c32u11r67e76k 6855774825868

Čistě teoreticky lze taký autobus prodlužovat o další články dokud se dokáže rozjet. Konstruované je to to tak, že 3. a 4. náprava následuje stopu druhé nápravy. Ikdyž celá hospoda ví, že to není možné. Mno na Poště to dokázali.

0/0
1.12.2016 15:39

R98o57m71a35n 41P12o89l43á98č47e50k 5956159935

Vzhledem k tomu, že legislativa ho nepustí na silnici bez vyjímky tak pochybuji.

0/0
1.12.2016 19:27

D53a65v56i13d 56B96u42r11d90a 9389852631

Takové jsou - alespoň u nás - vhodné tak na dálnice ;-D

0/0
1.12.2016 10:22

Z90d85e17n27ě94k 27D68u38f72e29k 2794224948

Snad cestující v posledním dílu neumrznou

0/0
1.12.2016 10:21

J58i46ř59í 17K87o73c61u16r37e56k 6125294815318

V Brazili mráz a ve Finsku vinohrady.

0/0
1.12.2016 15:26

P85a54v96e66l 42V48a77n20ě14č36e81k 4524323371761

Chaaaa. U nas mame kruhovy objezd se stredem o prumeru par metru, to by nedal.

0/0
1.12.2016 10:19

J31a34n 84Č44e17k97a59l 7819925134634

S takovou délkou by ho už mohli udělat obousměrný...;-D

+10/0
1.12.2016 10:17

P34. 56P62a38t15o96č22k95a 7820839745611

;-D;-D;-D

0/0
1.12.2016 10:32







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.