Diskuze

30 metrů, 300 cestujících. Volvo představilo nejdelší autobus na světě

Některé autobusy svou délkou a kapacitou začínají čím dál více připomínat spíše vlaky. Trend zvětšování potvrzuje i poslední model automobilky Volvo, která přišla se zatím nejdelším autobusem na světě.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

To je tak, když všude vládne auto a buslobby. Vlaky a tramvaje jsou velkokapacitní a bezpečné, ale o tom se téměř nepíše. Silničnímu lobby nestačí přeplněné silnice a dálnice kamiony, ještě k tomu vymyslí tento šílený kamion na přepravu lidského substrátu.

0 0
možnosti

V Hamburgu také jezdí 2kloubový bus. V zatáčkách "vymetá" zadkem chodce z chodníků. Za pár měsíců provozu v Praze už by zase stačily normální busy....

0 0
možnosti

V Čechách bude jezdit stejně narvanej a pozdě... ;-D

0 0
možnosti

Zrovna česká MHD je vzor přesnosti, i oproti Západu, natož oproti jižní Americe, kde to má jezdit.

Třeba v takovém Dublinu za zastávkách ani nemáte čas, kdy autobus přijede. Je tam odjezd z konečné a odhadněte si to podle provozu sami.

0 0
možnosti

Ten dvoukloubový Hool, co ho zkoušeli a po necelém dnu ho odtáhli do řepských garáží, už jezdí? Neslyšel jsem o tom a to by se určitě Dolínek pochlubil ...

0 0
možnosti

A to Dolínek uváděl, že by mohl jezdit nejen na Ruzyni ale i jinde - do Suchdola apod.

0 0
možnosti

To je slušný kočkopes. Ale umím si využití představit v hodně specifických případech na kapacitních komunikacích. Třeba od nádraží k letišti, doprava k nějaké továrně od důležitého terminálu apod a možná tam, kde se už koleje opravdu nevejdou a byly by hodně drahé. Každopádně tenhle autobus po silnici s méně než dvěma pruhy v jednom směru a fakt otevřenými oblouky jezdit nemůže.

0 0
možnosti

Tohle jezdí po vlastní silnici. Proti tramvaji to má dvě výhody: Je to levnější na pořízení a magneti neukradnou toleje. Ostatně gumotravaj existuje taky https://en.wikipedia.org/wiki/Rubber-tyred_trams

1 0
možnosti

P90a47v86e53l 35Ř63a58p87e46k

1. 12. 2016 11:58

Doufám, že tenhle paskvil už je poslední křeč silniční dopravy jakožto systému, který se pro masovou přepravu neosvědčil, nenašlo se žádné řešení jejích problémů, a snad se zase vrátíme ke kolejím nebo něčemu na způsob železnice.

0 4
možnosti

Když si představím, kolik je změn a inovací by se muselo udělat, aby běžný občan města v takovém systému spolu s sebou přenesl i náklad větší než příruční, raději bych nejdřív přemýšlel nad tím, jak sejmout současný socialismus, protože takové inovace jsou v současném systému už zhola nemožné ;-).

0 0
možnosti

J79a93n 57M26o92t79ů57r63e38k

1. 12. 2016 11:36

Tomu trendu nerozumím.... pokud je někde potřeba tak dlouhý bus, není už lepší tam postavit koleje pro tramvaj, vlak nebo metro?

6 0
možnosti

P84a10v19e84l 26N87o25v17á80k

1. 12. 2016 11:49

To by mě taky zajímalo co se vlastně vyplatí jestli postavit pruh pro autobus nebo koleje a elektrifikaci pro tramvaje dejme tomu v horizontu 20ceti let

0 0
možnosti

R76o97m31a17n 86B76í24l24ý

1. 12. 2016 11:25

Autobusy mají zpravidla vlastní pruh. Rozuměj počesku: ukradneme pruh už tak ucpané silnici pro auta, kde zbude jen jeden pruh a začnou se ihned tvořit kolony. Jako další protiopatření je na zbývající jeden pruh aplikován semafor od Eltoda každých 80m, čím zkolabuje doprava. Praha 6 a jiné následně po půl roce koumání doporučuje raději uzavřít veškerou povrchovou dopravu krom MHD.

0 0
možnosti

S takovými rozměny už se pomalu nevejde na kruháč ani nestihne interval zelené na semaforu.Bude potřebovat auto s oranžovým majákem před sebou.

1 0
možnosti

J10a34n 17C54e51p94e48k

1. 12. 2016 10:47

Ideální autobus na Staré Město a Malou Stranu do Prahy ;-D

0 0
možnosti

Snad jste se dočetl, že je to autobus pro BRT. ;-)

1 0
možnosti