- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
To je tak, když všude vládne auto a buslobby. Vlaky a tramvaje jsou velkokapacitní a bezpečné, ale o tom se téměř nepíše. Silničnímu lobby nestačí přeplněné silnice a dálnice kamiony, ještě k tomu vymyslí tento šílený kamion na přepravu lidského substrátu.
V Hamburgu také jezdí 2kloubový bus. V zatáčkách "vymetá" zadkem chodce z chodníků. Za pár měsíců provozu v Praze už by zase stačily normální busy....
V Čechách bude jezdit stejně narvanej a pozdě...
Zrovna česká MHD je vzor přesnosti, i oproti Západu, natož oproti jižní Americe, kde to má jezdit.
Třeba v takovém Dublinu za zastávkách ani nemáte čas, kdy autobus přijede. Je tam odjezd z konečné a odhadněte si to podle provozu sami.
Ten dvoukloubový Hool, co ho zkoušeli a po necelém dnu ho odtáhli do řepských garáží, už jezdí? Neslyšel jsem o tom a to by se určitě Dolínek pochlubil ...
A to Dolínek uváděl, že by mohl jezdit nejen na Ruzyni ale i jinde - do Suchdola apod.
To je slušný kočkopes. Ale umím si využití představit v hodně specifických případech na kapacitních komunikacích. Třeba od nádraží k letišti, doprava k nějaké továrně od důležitého terminálu apod a možná tam, kde se už koleje opravdu nevejdou a byly by hodně drahé. Každopádně tenhle autobus po silnici s méně než dvěma pruhy v jednom směru a fakt otevřenými oblouky jezdit nemůže.
Tohle jezdí po vlastní silnici. Proti tramvaji to má dvě výhody: Je to levnější na pořízení a magneti neukradnou toleje. Ostatně gumotravaj existuje taky https://en.wikipedia.org/wiki/Rubber-tyred_trams
Doufám, že tenhle paskvil už je poslední křeč silniční dopravy jakožto systému, který se pro masovou přepravu neosvědčil, nenašlo se žádné řešení jejích problémů, a snad se zase vrátíme ke kolejím nebo něčemu na způsob železnice.
Když si představím, kolik je změn a inovací by se muselo udělat, aby běžný občan města v takovém systému spolu s sebou přenesl i náklad větší než příruční, raději bych nejdřív přemýšlel nad tím, jak sejmout současný socialismus, protože takové inovace jsou v současném systému už zhola nemožné ;-).
Tomu trendu nerozumím.... pokud je někde potřeba tak dlouhý bus, není už lepší tam postavit koleje pro tramvaj, vlak nebo metro?
To by mě taky zajímalo co se vlastně vyplatí jestli postavit pruh pro autobus nebo koleje a elektrifikaci pro tramvaje dejme tomu v horizontu 20ceti let
Autobusy mají zpravidla vlastní pruh. Rozuměj počesku: ukradneme pruh už tak ucpané silnici pro auta, kde zbude jen jeden pruh a začnou se ihned tvořit kolony. Jako další protiopatření je na zbývající jeden pruh aplikován semafor od Eltoda každých 80m, čím zkolabuje doprava. Praha 6 a jiné následně po půl roce koumání doporučuje raději uzavřít veškerou povrchovou dopravu krom MHD.
S takovými rozměny už se pomalu nevejde na kruháč ani nestihne interval zelené na semaforu.Bude potřebovat auto s oranžovým majákem před sebou.
Ideální autobus na Staré Město a Malou Stranu do Prahy
Snad jste se dočetl, že je to autobus pro BRT.