Diskuze

Spotřeba nafty roste na úkor benzinu. Na pumpách tvoří už 72 % výtoče

Je to dobrá zpráva pro petrochemický průmysl i státní pokladnu, horší už pro životní prostředí. Spotřeba nafty a benzinu u nás roste nejrychleji za posledních devět let. Důvodem je hlavně rostoucí ekonomika i přibývající počet automobilů.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Jestli to pomůže, zkusím jezdit na skútru úsporněji ;-D

0 0
možnosti

Nafta je palivo budoucnosti. Nač rafinovat ropu na vyšší deriváty, když můžeme jezdit na naftu? Místo benzínu se dá vyrobit třeba plastová dětská sedačka V

1 0
možnosti

Benzín se z ropy vyrobí snadněji, než nafta.

0 0
možnosti

Neni to ani tak o tom, ze by lide vice jezdili na dovolene jako o tom, ze vicemene prestali tankovat v zahranici kvuli slabe korune + zahranicni ridici tankuji u nas.

1 0
možnosti

tak to je dobře, proč prokrmovat Poláky, když ze spotřební daně se může mít dobře čeký důchodce, lékař, policista a spousta dalších lidí, může se za to postavit česká dálnice a nebo něco užitečného, jinak že jezdí víc aut je i bez nějakého velkého pozorovacího talentu neprosto zřejmé

0 0
možnosti

P11e77t75r 58H89o91r73á95k

29. 11. 2016 20:58

Vyzývám ministerstvo financí, vládu a parlament, aby přestalo odírat majitele benzinových aut a srovnalo spotřební daň u benzínu a nafty. Ty dvě koruny navíc u benzinu jsou neodůvodnitelná krádež. Rv

2 2
možnosti

pláčete dobře, ale na špatném hrobě, když u nás bude o dvě koruny nafta dražší než v okolních zemích, tak ji bude hodně lidí kupovat v okolních zemích, státní rozpočet příjde o peníze a ty bude muset někde ušetřit a nebude mít jinou možnost, než je ušetřit na nás, takže nakonec by se nejspí splnění vaší výzvy otočilo proti vám

0 0
možnosti

Horší pro životní prostředí? 7 let jsem jezdil s nafťákem za 6,2 l/100 km ( 66kW), teď 1,5 roku s beníňákem ( léto 7, zima 7,5 l/100 km, 92 kW) a přesto se mi ten benzíňák proti dýzláčkovi zdá líný. A navíc ten rozdíl ceny a vyšší spotřeby.

2 5
možnosti

J18a54n 35S35ů38r74a

29. 11. 2016 18:48

Horší pro životní prostředí je to, že se tolik jezdí. bez ohledu, zda na naftu či benzín.

5 1
možnosti

"..lidé jezdily.."

Úůůůůůůůů...

4 0
možnosti

P58e81t49r 37S40e55d29i98v95y

29. 11. 2016 18:32

vzdy pujde o cenu nafty vs. benzin. Az bude benzin o 2 kc levnejsi, pomer se zacne menit. Soucasne Tce motory se totiz uz spotrebou a charakteristikou blizi dieselum, takze vyhoda nizsi spotreby dieselu uz pomalu pada. Zustava jen rozdil v cene phm

2 1
možnosti

ale i emisemi .... už bylo několik výzkumů na to, že současné benzínové motory díky nedokonalému spalování produkují stejné "saze" jako diesely ...

1 1
možnosti

66 miliard výběr spotřební daně z nafty a benzínu?

Jak to, že ještě nemáme dálnice spojující každé krajské město?

Na co potřebujeme sosat dotace ze EU?

7 0
možnosti

R55a83d28e76k 70T81o61č35i35l

29. 11. 2016 23:23

Na předražené cyklostezky, kdy jezdí 0,1% populace ;-(

4 0
možnosti

"horší už pro životní prostředí"

A co se podle autora zprávy stane s tou naftou, kterou si řidiči nekoupí? Ta se ve speciálních rafineriích poháněných solárními panely a láskou přemění na obláčky páry?

1 0
možnosti

J37a55n 16S16ů10r13a

29. 11. 2016 18:30

Nevytěží se ropa, nevyrobí se nafta.

3 1
možnosti

Přičemž rozpočet SFDI je 70-80 miliard, jak kdy. Z toho 35-40 jde na železnice a něco málo na vodní cesty.

0 0
možnosti

Zas je treba brat na vedomi, ze penize do cest nejdou zdaleka jen z SFDI...

0 0
možnosti