- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Jestli to pomůže, zkusím jezdit na skútru úsporněji
Nafta je palivo budoucnosti. Nač rafinovat ropu na vyšší deriváty, když můžeme jezdit na naftu? Místo benzínu se dá vyrobit třeba plastová dětská sedačka
Benzín se z ropy vyrobí snadněji, než nafta.
Neni to ani tak o tom, ze by lide vice jezdili na dovolene jako o tom, ze vicemene prestali tankovat v zahranici kvuli slabe korune + zahranicni ridici tankuji u nas.
tak to je dobře, proč prokrmovat Poláky, když ze spotřební daně se může mít dobře čeký důchodce, lékař, policista a spousta dalších lidí, může se za to postavit česká dálnice a nebo něco užitečného, jinak že jezdí víc aut je i bez nějakého velkého pozorovacího talentu neprosto zřejmé
Vyzývám ministerstvo financí, vládu a parlament, aby přestalo odírat majitele benzinových aut a srovnalo spotřební daň u benzínu a nafty. Ty dvě koruny navíc u benzinu jsou neodůvodnitelná krádež.
pláčete dobře, ale na špatném hrobě, když u nás bude o dvě koruny nafta dražší než v okolních zemích, tak ji bude hodně lidí kupovat v okolních zemích, státní rozpočet příjde o peníze a ty bude muset někde ušetřit a nebude mít jinou možnost, než je ušetřit na nás, takže nakonec by se nejspí splnění vaší výzvy otočilo proti vám
Horší pro životní prostředí? 7 let jsem jezdil s nafťákem za 6,2 l/100 km ( 66kW), teď 1,5 roku s beníňákem ( léto 7, zima 7,5 l/100 km, 92 kW) a přesto se mi ten benzíňák proti dýzláčkovi zdá líný. A navíc ten rozdíl ceny a vyšší spotřeby.
Horší pro životní prostředí je to, že se tolik jezdí. bez ohledu, zda na naftu či benzín.
vzdy pujde o cenu nafty vs. benzin. Az bude benzin o 2 kc levnejsi, pomer se zacne menit. Soucasne Tce motory se totiz uz spotrebou a charakteristikou blizi dieselum, takze vyhoda nizsi spotreby dieselu uz pomalu pada. Zustava jen rozdil v cene phm
ale i emisemi .... už bylo několik výzkumů na to, že současné benzínové motory díky nedokonalému spalování produkují stejné "saze" jako diesely ...
66 miliard výběr spotřební daně z nafty a benzínu?
Jak to, že ještě nemáme dálnice spojující každé krajské město?
Na co potřebujeme sosat dotace ze EU?
Na předražené cyklostezky, kdy jezdí 0,1% populace
"horší už pro životní prostředí"
A co se podle autora zprávy stane s tou naftou, kterou si řidiči nekoupí? Ta se ve speciálních rafineriích poháněných solárními panely a láskou přemění na obláčky páry?
Přičemž rozpočet SFDI je 70-80 miliard, jak kdy. Z toho 35-40 jde na železnice a něco málo na vodní cesty.
Zas je treba brat na vedomi, ze penize do cest nejdou zdaleka jen z SFDI...