Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Analýza: Proč bude jezdit do Brna i RegioJet a nezůstane monopol ČD

Jedno z nejvíce očekávaných rozhodnutí na české železnici letošního roku je už definitivně potvrzené. Správa železniční dopravní cesty (SŽDC) přidělila tři páry vlaků mezi Prahou a Brnem RegioJetu, České dráhy uspěly se žádostí pouze o jeden pár spojů, o které se přely se soukromým dopravcem.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J73a72n 88J11e83m27e23l13k92a 1605150

Po tomto si prostě člověk musí pokládat otázku, co bylo špatně. Přednost mají objednané spoje. A to je ten celý problém podle mě - že ministerstvo jen tak ČD zrušilo objednávku.

Viz. P. Čoček v otázkách V. M. Kdy prohlásil něco v tom smyslu. Že Regiojet přišel, že bude tady těch pár spojů jezdit zadarmo a že nebude objednávat (a zrovna ty ve špičce;-D) Tím prý diskuze na ministerstvu skončila. (Ani nějaké podmínky mu nedali) A to je podle mě ten problém. A takoví lidi sedí na ministerstvu a zároveň v řídicím výboru ČD. Jinými slovy, ČD podle mě dojíždějí historické vztahy, že nemají se státem dobrou smlouvu. A že je někdo může z roku na rok prostě jen tak vyrazit. Protože soukromému dopravci by to těžko mohli udělat. Pro ně ty smlouvy budou na 15 let a spol. Dále bylo uvedeno, že ČD stát platí na trase nějakou stejnou průměrnou částku na vlak. Copak když dají špičkové časy konkurenci, která navíc vyžere lidi z okolí např. cenovou válkou, že se celková ztráta linky nezvýší? Teď jen otázka, kdo ji bude platit. Na dluh ČD nebo i ministerstvo. Je třeba opakovat - veřejná podpora není dovolena, diletantům, kasička není bezedná. Osobní doprava je neustále ve ztrátě - politici evidentně málo platí desetiletí, přetahují zisky z CARGA. Myslí si snad někdo, že takovými kroky, antisoutěží Most se ztráta v osobní dopravě zmenší?

B) Co opravené vagóny, co nová lokomotiva - co odpisy.

C) Co návaznosti. mluvčí ČD říkal, že spoje někam pokračují (vozy mají často nějaké oběhy). Zajímal se někdo co tím třeba ČD způsobí?

D) Má někdo taky postup, jak někdy dostat pryč Regiojet? V Anglii to bývá časově omezeno.

Otázkou, zda je prohlášení dobře. Soukromé prý není tak jednoduché vypakovat např. z Prahy Ostravy. Musela by se platit náhrada škody.

+3/−2
30.11.2016 19:00

R83o45b43e21r51t 70H32o11m25o29l21k97a 4763118700622

Tobě ten Jančura ublížil osobně nebo to jsou bláboly z nějaké agitky.

+2/−2
1.12.2016 8:30

J66a30r98o44s84l12a71v 28K74o75m20o64ň 1250324804781

Takže Jančura dostane časy kdy je velká poptávka po přepravě, jinak by to nechtěl. Sebere zisk který mohl "kompenzovat" ČD provoz v časech méně vytížených. Jsem zvědavý zda Jančura případně zprovozní taky takt ve všech časech, pokud ČD odejdou úplně z této trasy na dálkových spojích. Nebo bude zase brečet, že stát doplácí vlaky ČD za ztrátu kde jezdí i on bez dotací. Jenže už ne v časech pro něj nevhodných :-/

+12/−3
30.11.2016 17:21

P66a69v17e81l 16P77r98o26k85o22p 6868852725570

Ne, proč by to dělal? Vsadím se, že už teď hledá lukrativní časy i na jiných trasách. Státu řekne např.: spoj v 7:00 neobjednávejte, budu jej jezdit já BEZ DOTACÍ a vy máte povinnost mi jej předat. Že to nejde? Tak to si povíme za rok.

+3/0
30.11.2016 18:08

J68i89ř84í 50K22o42c39u93r84e84k 6115584195788

Jo, a ty zlé ČD v sobotu jezdit nechtěly. Za to může jančura.

+3/0
30.11.2016 21:07

J52á56n 34K14o63t94ú75č 2956314138926

A čia je to vina, že dostane vždy tie najlukratívnejšie časy?

0/0
1.12.2016 12:39

R58o47m91a65n 84P85o85l15á86č89e47k 5176569415

A řeší analýza, že dopravce, který se tam nacpal, tam nedodrží kapacitu? Pak je to poměrně snadno napadnutelné od ČD...

+1/0
30.11.2016 17:03

J94a38n 54S36ů76r87a 4315923973662

četnost spojů je nadřazená kapacitě, viz text

+2/0
30.11.2016 17:06

R76o42m44a39n 47P52o15l94á19č53e90k 5386469445

Ale pokud bude vlaky pravidelně vynechávat, protože je prostě mít nebude... Pak se můžou ČD ozvat a mají velmi velkou šanci uspět.

0/0
30.11.2016 17:09

S47t92a44n72i33s92l46a68v44a 66P55o48k43o11r91n58á 4651803588701

No vidíte chlapci a hned se diskuze rozjela ;-D;-D;-D , tak ať se vám hezky cestuje.

0/0
30.11.2016 17:02

R71a86d28k18o 71K52ř59i10v64á50n46e85k 7830623965400

Alternativní kavárenská analýza železničních náhod:

Klíčovým důvodem pro přidělení kapacity Praha - Brno bylo skutečně předchozí přidělení kapacity RJ pro zahraniční úsek Bratislava - Kúty št. hr.

ČD žádaly jen o přidělení vnitrostátní trasy a byly právem odsunuty. Ovšem důležité je to Slovensko.

1. Radim Jančura v minulosti bagatelizoval kontakt se skupinou Penta podobně, jako Miloš Zeman své jednání s mafiány v Bamberku. Penta je extrémně vlivná původně slovenská, (nyní kyperská) firma. U kávy se mi to jeví jako náhoda.

2. RJ dostal na Slovensku objednávku na obslužnost Bratislava - Komárno bez soutěže. Na čerstvě zrekonstruované trati náhle slovenské dráhy "neměly zájem" zajišťovat objednávanou (tzv. "dotovanou") dopravu. Že by si ten nezájem někdo objednal se mi u kávy jeví jako náhoda.

3. V době, kdy se ZSSK s vervou pustily do konkurenčního boje s RJ svými nedotovanými IC vlaky a Jančura vyhrožoval odchodem ze Slovenska, došlo přes noc k obratu a ZSSK na nátlak z ministrestva IC vlaky utnuly. Že by si to někdo objednal se mi u kávy opět jeví jen jako náhoda.

4. A to že, ŽSR na svém cancourku Blava - Kúty přidělily RJ trasy, které na českém území kolidují a budou použity k vytlačení ČD je náhoda už určitě. Že by za přidělení kapacity proti ČD na slovensku loboval dokonce i český náměstek ministra dopravy, to už je opravdu jen dojem vyvolaný nadměrnou konzumací kávy.

8-oPříště radši rozhicuju troubu a podívám se, jak ten dopravní schweinerei bude české i slovenské ministerstvo v budoucnu řešit. Obávám se, že koncepce se budou měnit podle vládnoucích garnitur a jejich spřátelených skupin. Dokud si ty garnitury někdo nekoupí úplně fšecki:-)

+13/−1
30.11.2016 16:26

R52o82m10a62n 92P53o49l96á69č13e85k 5586569745

Ovšem Jančurovi na Slovensku už zatápí. Slovenské dráhy obnovují svoje IC...

+3/0
30.11.2016 17:07

R52a97d79k79o 62K87ř31i71v84á14n83e74k 7260833655900

Na Slovensku si jdou politické i ekononické zájmové skupiny mnohem víc po krku. V Čechách je již od dob opoziční smlouvy zvykem uzavřít plichtu, aby si přihřáli polívčičku všichni.

+2/0
30.11.2016 18:10

R96o95m24a18n 94P67e50t15r86l71í34k 8358640329554

Přestaňte chlastat to kafe po litrech, škodí to ledvinám. (a vašemu mozku, jak se zdá...) 8-o

+4/−2
30.11.2016 18:54

J89á96n 77K91o89t20ú40č 2646274598896

Trať Bratislava - Komárno, na ktorej jazdí RJ v rámci verejnej objednávky, nie je ani náhodou zrekonštruovaná! Ale hanbou ZSSK je, že na tejto veľmi perspektívnej trati dlho-predlho jazdili staré špinavé šukafóny 810. Pravicový minister dopravy vtedy dostal nápad dať koncesiu Jančurovi.

Prečo ZSSK zrušilo IC vlaky na trase BA - Košice? Pretože boli celé roky stratové a s príchodom RJ sa strata ešte prehĺbila. Akurát teraz máme vo vláde SNS a oni sa zase netaja ambíciou RJ zo Slovenska vyštvať, tak prvým krokom bude obnovenie IC vlakov, aj keď budú určite naďalej stratové.

0/0
1.12.2016 12:31

J93á77n 89K17o48t64ú32č 2536284298666

A ešte jeden detail. Samozrejme, že ŽSR pridelili kapacitu Jančurovi, pretože ČD (ak to správne chápem z článku) o to nežiadal! Na trati Bratislava - Kúty - Břeclav je kapacity dosť a momentálne tam ECčka jazdia len v dvojhodinovom takte. Takže príde Jančura, žiada o kapacitu, prečo by mu ju nedali?

+1/0
1.12.2016 12:34

M58a77r37t89i83n 21K22o82p44ř10i60v78a 2294510690938

Nějak my tam chybí ta analýza ... Tohle je akorát přepsané odůvodnění, které napsalo SŽDC ...

+13/−1
30.11.2016 16:03

R68a22d14k16o 14K76ř40i50v89á25n92e93k 7430273255660

Možná to měla být paralýza...:-)

0/0
30.11.2016 16:30

R33a45d77e58k 35J40a42n12a74t42a 9485766214432

Nemíchal bych do toho ty rychlíky. Ani ty přes Třebovou, a už vůbec ne ty přes Vysočinu. Ty nejsou určeny pro cestování z Prahy do Brna.

+7/0
30.11.2016 16:03

S89t56a69n44i79s82l33a59v53a 54P71o33k22o53r70n31á 4661503168261

Tak už je jasné, proč týden před krajskými volbami spustil kampaň proti hejtmanovi Haškovi....

+1/−15
30.11.2016 15:53

J60a14n 83S46ů57r90a 4635783743712

v čem je to jasné?

+4/0
30.11.2016 15:54

J73i65ř17í 51M47a80r59e53k 6709545322523

Nedělejte, že to nechápete. Přece nejoblíbenější hejtman pod sluncem by nikdy nedopustil, aby obyvatele jeho kreaje okrádal jakýsi kapitalistický vydřiduch provozující zcela nefunkční dopravu. I bylo zapotřebí utratit mrzký peníz za zveřejnění lživých obvinění, kterým bohužel mnoho lidí chudých duchem podlehlo a přisluhovač vrahů z Wall Streetu má volnou cestu na koleje, kde si bude mastit kapsu na úkor nebohých cestujících... ;-)

0/−2
30.11.2016 16:02

S62t54a97n80i85s69l78a61v88a 76P54o53k91o83r39n19á 4401943458741

Pan Marek to napsal výstižně. Jen bych doplnila, že ve vlacích pana Jančury neplatí slevy z jízdného, dostává kompenzace, finančně se nepodílí na údržbě kolejových svršků, on vydělává - privatizace zisků, daňový poplatníci platí - socializace ztrát.

+1/−22
30.11.2016 16:22

R68a88d75e95k 61J48a87n62a79t28a 9695556714882

Koleje nepatří ČD.

Regiojet se podílí na údržbě tratí přesně stejně jako ČD - platí poplatek za dopravní cestu SŽDC.

+16/0
30.11.2016 16:24

J58a61n 93S94ů46r64a 4965883113932

Tak určitě

+1/0
30.11.2016 16:24

V13a28š73e91k 37P67l69u41s45k90a57l 2277788390901

Milá paní Pokorná, co to blábolíte? Slevy ze zákona samozřejmě uznává a dostává za ně kompenzace, jako všichni ostatní dopravci. O jakých jiných slevách píšete? A který dopravce se podílí na údržbě kolejových svršků jinak, než že platí za dopravní cestu?

+10/0
30.11.2016 16:38

S20t73a27n23i10s23l74a34v32a 37P66o30k81o43r51n79á 4321343778171

To by jste pak nevynikl jako chlap.;-D;-D;-D

0/−1
30.11.2016 17:24

R59o53m83a44n 15P36e41t86r12l56í22k 8698460779664

Už aby vám, paní Pokorná, stát naúčtoval ošlapné za chodník, který používáte. Pak bude muset začít makat (aby jste se uživila), a nebudete mít čas plácat nesmysly v internetové diskusi :-)

+4/0
30.11.2016 18:57

S34t15a77n37i76s89l27a59v27a 12P45o41k73o25r19n23á 4741973178661

Kde berete tu drzost mě napadat, Vy máte patent na rozum? Pouze Vaše názory jsou správné? Já si můžu v mezích zákona plácat, co chci. Život se musí brát s nadhledem a legrace musí být. A možná by jste se divil, čím se živím.

0/−1
30.11.2016 19:09

D41a65n66i68e26l 78S68c97h89n49i63t72z68e72r 5141124641986

Sice máte spatny nárok na svůj názor, tím jen ukazujete, jak jste dutá��.

0/0
30.12.2016 0:23

S72t38a32n75i92s26l55a18v39a 51P70o81k96o60r32n12á 4681273478461

Jsem ráda, že nejsem chytrá jako Vy.

0/0
2.1.2017 14:42

J70a20n 31C11e80p57e13k 1544906190

Koukám že paní Pokorná za A nepochopila vtip pana Marka, za B totálně neví jak dopravci fungují, za C se tu totálně ztrapnila. :-) To se jen tak paní Pokorná v pár větách jednomu nepovede. ;-D

+5/0
30.11.2016 16:48

J51a49n 50S69ů95r52a 4675683373432

Nebo byla paní Pokorná vtipem už od začátku:)

+1/−1
30.11.2016 16:50

S92t32a61n23i88s59l97a92v89a 71P22o81k98o95r80n34á 4911613658711

Hloupá ženská, zástěra, vařečka...;-D;-D;-D

0/−3
30.11.2016 17:07

I25v73a60n 35H95o78l71a54s 5207807418717

Ne, to by bylo stejně hloupé, i kdyby to napsal Stanislav Pokorný.

0/0
1.12.2016 14:50

R73o79m76a42n 75J38e78s28c44h23k94e 9928265607775

Jančura platí za použití kolejí SŽDC.

0/0
1.12.2016 16:33

J38i87ř95í 56K85o44c45u81r36e59k 6465484385338

Doporučuju se informovat, kdo zarazil připravované výběrové řízení v IDSJMK na provozování vlaků. A nejen v IDSJMK. Zkuste k ČD přidat ještě SS.

+2/0
30.11.2016 21:20

J52i53ř75í 27N93e42v96r92l11a 8282803949847

No uvidime, podle me to stejne na railjety mit nebude. A myslim, ze bude HOOODNE lidi jedoucich s Regiojetem od prosince zklamano - chybejici personal, ktery jim nebude logicky stihat nosit jejich vytouzenou kavu zdarma a dort za devet korun, nedostatek vagonu, spatna wifi, na ktere pry stale pracuji, k tomu problemy s klimatizaci jako kazdy rok a tak dale a tak dale... Avsak pan Jancura bude i nadale tvrdit, ze o tridu lepsi jsou oni.... ze maji nejmodernejsi vozy.... a ze nejlepsi internet ze vsech ma preci Regiojet! ;-D

+12/−18
30.11.2016 15:33

J70a91n 12C43e60p36e86k 1384336780

No já ovšem tvrdím jednu věc a tou je to, že kdyby nebylo konkurence, tak vy zastánci ČD ještě dalších 20 let jezdíte jen na kožence a kálíte stále na koleje tou dírou místo wc. Každá konkurence je ve finále dobrá hlavně pro cestujícího.

+21/−4
30.11.2016 15:50

P89e30t63r 46N25o10v92o22t21n98y 1371710321

Praha - Brno se jezdí v kožence?

+4/−3
30.11.2016 15:55

J68a57n 24O57n88d59r80o30u95š42e27k 5736309366408

Ted ne, ale jezdilo

+2/0
30.11.2016 17:05

J93i53ř59í 80K26o65c46u93r24e52k 6755394645138

Ještě před dvěma lety ano. Máme 16 rok, takže to fakt není minulé století.

+2/0
30.11.2016 21:22

J80i12ř71í 58N91e73v70r37l66a 8392233749887

Blbost.:) Zlepseni to mozna urychlilo, ale na mnoha tratich, kde ani konkurence neni, jde videt jasne zlepseni za posledni leta. Nezapomente, pane Cepku, ze drahy nemaji moznost VSUDE na kazde trati a na kazdem vlaku mit nejmodernejsi vagony.... to neni realne. A to jako by si spousta lidi vubec neuvedomovalo...

+4/0
30.11.2016 16:21

J39a49n 42C49e82p82e28k 1914836680

Jen poukazuji na to, že i ČD i soukromníci jsou nuceni díky konkurování mezi sebou mít lepší vlaky než tomu bývalo nebo pořizují nové. Pak z těchto tras jdou lepší vlaky na horší tratě. Tím se zlepšuje doprava na kolejích všeobecně. Přeci mi nechcete tvrdit, že kdyby měly dráhy monopol na dalších 50 let, tak se bude zlepšovat cestování stejným tempem. Konkurence je to, co žene každé zlepšení kupředu a to nejen na dráze. Krásný příklad máte třeba s poštou. Kdyby nebyla konkurence, tak jen zdražují a nic nezlepšují, ale protože konkurence je, ubývají jí klienti, tak se snaží o to více si stávající udržet nebo přilákat nové.

+5/0
30.11.2016 16:45
Foto

B43r28o72n87i41s58l20a94v 45G38a53b66r76y24š 2922289641

Není to pravda. A dobře to víte.

0/0
30.11.2016 17:37

P80e11t78r 88N52e58c35h33a28n34i22c36k95ý 7253296978820

Představte si, že na Praha - Brno se jezdilo před startem konkurence na OVA líp než po startu. Protože ČD odtamtud sebraly část vagonů a poslaly na Ostravu

0/0
1.12.2016 8:22

J78a73r32o40m52í64r 78V97a64n64i93š93t21a 7877818152673

Tak já bych jim dal každopádně šanci. Důvody, proč nepustit na železnici konkurenci jsou povětšinou absurdní. Jediný relativní důvod mi přijde neakceptování jízdenek jiného dopravce. Nicméně i kdybyste se ve vaší kritice nemýlil, i tak konkurence může mít za následek nižší ceny pro všechny cestující na dané trase, čehož je trasa Praha-Ostrava nejlepším důkazem.

+5/0
30.11.2016 16:00

J35a73n 29B87u41b48i83k 9452811322867

no internet ....... internet může být jen takový, jaký je internet kolem vlaku. Což ani ve slavném Pendolinu žádná sláva, i tam jde rychlý internet jen ve velkých aglomeracích.

+4/−1
30.11.2016 16:48

J75a20n 25N27o70v61á93k 7945444848167

nějak jsem si nevšiml že by ČD měli ve vlaku internet, kafe, koláček ani klimatizaci.

0/−4
30.11.2016 17:49

R77a48d45e86k 78J37a67n62a39t28a 9255176424242

V ČD railjetu Praha-Brno je všechno z toho.

0/0
30.11.2016 18:20







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.