Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Dopravní podniky chtějí více peněz pro řidiče. Kde je vezmou, není jasné

Velkorysé navýšení platů řidičů, na kterém se dohodla vláda krátce před krajskými volbami, začíná být pro dopravce i kraje spíše noční můrou. Řidiči sice mají od ledna dostávat více, v některých případech až o­ 40 procent, jenže po dvou měsících jednání není stále jasné, kde se peníze vezmou.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P42e98t15r 48P14r13o69k95o77p 8502973733542

Další produkt marxistického ministerstva, vždyť po spidlovsku přece "Zdroje jsou." a ony nejsou, tedy jen do doby než se socialistická vláda po vyvolání v článků popisovaného chaosu rozhodne je někomu vzít a přidělit na další "správnou věc".

0/0
2.12.2016 6:25

J91a14n 80Z35i26e90g87l58e19r 1961266831328

Ne, že bych nepřál řidičům autobusů vyšší platy. Oni si je zaslouží, o tom není sporu. Ale nařídit úředně vyšší platy bez jakékoliv zodpovědnosti, to je od vlády chucpe. A když by tedy Sobotka a spol. přispěli krajům na platy řidičů, pak by logicky museli přispět i městům.

+1/0
1.12.2016 15:31

T10o39m24á38š 68T35o51m80á18š 8334226737944

NEVOLNICTVíI zrušili r.1781léta páně. , Řidič příměst.busu musí !! (šichty má přiděleny) robotovat za téměř dvojnásobný!! roční ;-D pracovní fond než státní zaměstnanec! Na výplatnici má 180 hod/měsíčně, skutečně ale s čekačkama oddělá 220-240 hod měsíčně. KOntroly práce jsou asi podmazané. Toto se z bezpečnostních důvodů na výplatní pásce u nás nevykazuje. Příměstské do 50km nejezdí se na karty, ušetří mzdy dalších řidičů [>-]a tohle ten hrubý rozpor s malou pracovní dobou EU řidičů v Německu,Rakousku. A pak mají být pozorní,odpočatí a vysmátí na klienty?

+3/0
1.12.2016 10:13

R78o26m13a36n 87B91í38l92ý 5400395555157

Tuhl jsem jel z Prahy do Kladno s ČSAD Kladno... Starý zrezlý autobus Karosa, intervaly po hodině, takže i když jsme ostatní stáli až k řidiči a museli vydechnout, abychom se vešli, tak se asi 10 lidí nevešlo. Pak další zastávky, kde prakticky zůstávali lidé stát, nebyla kam se vejít. Tak to jděte někam teda Rv

0/0
1.12.2016 9:57

K97a20r24e86l 53M49a94r50t87i28n46e95c 6488358696154

Ja neviém prečo pridávať tým avtobusiákom a njé vodičom nákladiákov a kamiónov?

Tý by si to zaslúžili viácej, lebo mosijá okrem riáděnija nakladáť a vykladáť všeliký ten piésok, štěrk a všetký ten továr čo vozijá.

A prečo pridaté dostanú len tý avtobusiákovjá?

Veď tý němajú s nákladom praktýcky nijáku robotu. Ten ich náklad sa naloží a vyloží praktýcky sam, okrem zopár prípádov keď dákto usnie a mosijá ho na konečnej vyhodíť...

0/−2
1.12.2016 9:20

P29e49t32r 72D11r14a26p92a78l 3925928893955

bože, do čeho s to dušu dal?

+3/0
1.12.2016 9:29

R40a70d45i83m 97S23v29o52b69o93d46a 9673339106372

tak proste musi zvysit cenu jizdneho. hodne nepopularni krok. ale v nemecku taky nejezdi za nase ceny.

to mate jako s kadernikem ktery vaz v Mutenicich udela strojkem za 50 kacek kdezto v Erkhaimu dostanete tu stejnou sluzbu za 15 euro.

a to je ten rozdil, energie, potraviny, zbozi, proste vsechno co se da bez problemu prepravit pres pulku sveta stoji stejne

0/0
1.12.2016 9:02

L37i84b88o90r 52H12l33a35d19i15k 5819348195197

A co platy k tomu -taky se zvysej na nemeckou minimální mzdu

0/0
1.12.2016 12:04

R69o60m70a11n 57K97r31a16t34o13c51h71v91í10l 6956617786644

Jednou jsem jel nějakým busem ze Štěchovic do Prahy, vepředu se bavili řidiči, ten jeden říkal: "je mi 50 a sem tam nejmladší".

+1/0
1.12.2016 8:53

P46e92t92r 50D64r18a10p15a86l 3685228573875

přesně tak, ale asi je odpovědným jedno, že jejich děti budou vozit do školy řidiči v důchodovém věku

0/0
1.12.2016 9:12

M17i46l28o60s 83H75o16n62z97i79k 9399620816652

Ať si smíží platy management a bude pokryta část peněz pro řidiče.!!!!!!

+5/−5
1.12.2016 8:07

P49e60t60r 43N19i18v29n55i54c72k76ý 3672294465497

Kolik odhaduješ, že by tak zbylo na každého řidiče?

+3/−2
1.12.2016 8:27

J96a26n 29Č65e90k92a82l 7839625774114

Asi tak pět korun na osobu, hurá, to je výhra!

+2/−1
1.12.2016 8:40

R93o87m39a40n 94S70t34o54n27e49k 1479183609241

takže dopravnímu podniku nebudou chybět jenom řidiči ale i vedení skvělý nápad jak dovést podnik ke krachu R^

0/0
1.12.2016 8:42

P77e97t27r 71S16p20a98t48z43i60e40r42e46r 7624982585664

a k čemu to vedení v takovém počtu je? Myslím že ten řidič je pro firmu více prospěšnější než 5 manežerů, který tam jsou pár hodin a popíjí kafíčka.

0/0
1.12.2016 9:07

M77a58r56t40i28n 60K65a43r45á72s58e21k 9938793768818

No byl jsem v dost dopravnich firmach a vedeni je tam povetsinou par lidi, (co do poctu zlomek poctu ridicu a technickeho personalu). V mestem vlastnenych dopravnich podnicich je to mozna trochu jine, ale tam zas i ridici vydelavaji mnohem lepsi penize...

+1/0
1.12.2016 13:26

P57e39t78r 15S85p45a15t93z82i87e90r96e43r 7394912175644

napadlo mne to samé...a to tak nějak průřezem ve všech firmách. Ten řidič tam dře podstatně více než nějaký manažer v teplé kanceláři u kafíčka co po 6-ti hodinách jde domu a má mnohonásobě vyšší plat. Ať si ti rádoby manažeři taky vyzkouší práci za nižší plat. On by to nikdo nechtěl dělat? Aspoň je vidět jak je to špatně nastaveno. Nevím proč manažer by měl mít plat větší než člověk co tu firmu táhne právě odvedenými výsledky pro okolí...majitel neřeknu, ten to založil ten ať má kolik chce...ale zaměstnaný manažer...nevím proč musí mít tolik.

0/−1
1.12.2016 9:07

M49i88l50o82š 65B30o67u97k21a49l 8763627743834

...ty toho nevíš zřejmě víc...;-D

+4/0
1.12.2016 10:38

A48d46a61m 69B79e51r28n87a72r72d 3214347333766

Za chvíli budou chtít zvýšení platů všichni na německou úroveň.

+1/−1
1.12.2016 7:48
Foto

T77o51m48á39š 28D29v85o24ř36á92k 3165563226836

Na tom ale není nic špatného.

+5/0
1.12.2016 7:56

P28e46t93r 54D16r34a25p22a93l 3925398473835

myslíte, že německý řidič jezdí za 4E na hodinu?

+3/0
1.12.2016 8:03

A97d69a62m 20B92e19r42n73a43r71d 3344247453656

Vždyť to píšu, všichni budou chtít přidat, ale kde na to vezmeme? Daně se špatně vybírají, vybrané daně mizí ve státních zakázkách, nesmyslných projektech a dotacích.... A asi by to zlomilo vaz většině firem.

+2/0
1.12.2016 8:16

M29a59r46t42i86n 44S70v74o88b54o74d40a 7789707522365

S sliby se slibují, blázni se radují. V politice a zvlášť před volbami to platí 2x.

+4/0
1.12.2016 7:47

P36e44t35r 88D48r40a38p32a53l 3465298733845

jak se dá taky manipulovat s fakty. 40% nárůst platů vypadá jako těžká vata, ale že je to i po přidání stovka na hodinu, to už taková hitparáda není

+8/0
1.12.2016 7:04

M71a59r82t80i20n 79J56e73d42l92i14č96k62a 7989862317

Jsou lidi, kteří zdaleka nemají ani tu stovku na hodinu, takže to hitparáda je a veliká.

0/−2
1.12.2016 8:20

R47o43m11a94n 72S28t97o86n10e39k 1409203169131

100 kč/h vám dneska nabídne každá montovna, takže žádná hitparáda to opravdu není

+1/0
1.12.2016 9:02

P63e90t34r 54D24r68a12p80a94l 3895418553795

a ti lidí řídí autobus plnej lidí?

+2/0
1.12.2016 9:13

P69e91t95r 43V42o75n33d65r25a80c39e82k 7755851633810

Například Arriva v roce 2015 hlásí zisk 160mil - pokud by tento zisk rozdělili mezi řidiče, tak by každý řidič mohl mít o 10tis/kč měsíčně víc .......

+3/−3
1.12.2016 6:57

M32i79c26h43a32l 85P11r42o71k74š 6411174782412

Jasne, protoze kdybyste vy byl majitelem firmy, tak byste urcite veskery zisk delil rovnym dilem mezi vsechny zamestnance :)

+6/−1
1.12.2016 7:17
Foto

T30o10m82á86š 52D17v39o46ř44á76k 3725373406346

Každému podle jeho zásluh, každému podle vykonané práce...;-)

0/0
1.12.2016 7:56

M18a73r83t84i35n 93J40e17d18l75i62č36k69a 7199422987

A to zas ne! Z čeho by vedení a mamagement potom žili?8-o

0/−1
1.12.2016 8:23

M14i57l33o18s 12H97o62n75z13i76k 9399240496782

Ale majitel firmy a management se napakuje a řidič utře nudli. Všem je u nás jasné, jak to u nás chodí.!!

+3/−1
1.12.2016 8:10

M98i54c22h72a12l 46P65r67o32k93š 6151364682742

Nebude to tak nejak tim, ze majitel firmy s managementem nesou nejvetsi riziko a na rozdil od ridice pro ne obvykle jejich prace ani nahodou nekonci s koncem smeny?

+3/−1
1.12.2016 8:32

J77a75n 54Č13e76k34a43l 7739335814104

A řidič nese podnikatelské riziko? Majitel, pokud firma krachne, přijde o všechno, co do toho vložil.

+1/−1
1.12.2016 8:42

R10o70m84a32n 59K89r63a76t92o35c82h37v24í95l 6696967666914

hm, když nebudou řidiči, tak nebude mezi koho dělit ale hlavně nebude co dělit, protože nebude kdo jezdit.

+1/0
1.12.2016 8:54

Z84d18e92n35ě17k 37H98r62u69b46ý 5125738211486

A že ta firma ten zisk třeba potřebuje, aby se mohla dále rozrůstat vás nenapadlo? Ono vybudovat firmu se ziskem 160 mil. Kč vyžaduje nemalé investice a není to ze dne na den. Zpravidla začínáte jako malá firma a zisk opakovaně reinvestujete.

Kdybych ve své začínající firmě vždycky všechen zisk spotřeboval, tak dnes nemám jediného zaměstnance. A kdybych ho vyplácel prvním pěti zaměstnancům, tak jich dnes nemám stovku. Atd.

+2/−1
1.12.2016 8:45

P48e29t45r 65D95r47a70p54a45l 3155968833505

tady se nebavíme o firmách, které vznikly na koleně v garáži, ale o privatizovaných bývalých ČSAD

0/0
1.12.2016 9:17

L70e74o61p38o73l76d 65P89r44o25k62e91š 8959524627

3 koruny na kilometr navíc?To by mě hodilo 12 - 15 stovek každý den navíc.

+1/0
1.12.2016 6:31

M63i24l33a88n 80M63a13j57e30r76č30í36k 1680460464476

to znamená, že na příměstě jezdíte 400-500km za den = cca 2-3x víc jak řidiči na MHD.

on je také "problém", že když komukoliv zvednete příjem o 40%, tak velmi pravděpodobně začne z něj platit větší PROCENTO/ČÁST daní než z toho dosavadního.

0/0
1.12.2016 17:17

L88i12b39o25r 22H98l70a50d44i46k 5719818395107

Nafta zlevnila o x procent ale furt nejsou na nic peníze něco je špatně

+8/−2
1.12.2016 5:54

R49o42m55a74n 12S82o50u82č60e60k 1882215570809

nafta je téměř nejnižší položkou z které se náklady na dopravu skládají!

0/0
1.12.2016 7:10

L53i98b45o63r 75H77l26a53d16i50k 5329488115337

Jistě že odměny dozorcich organu vítězí ale to nám jaxi nepomůže

+1/−1
1.12.2016 8:01

P27e40t28r 66D84r47a46p30a85l 3355908713445

hlavně že je to v případě růstu její ceny první argument pro zdražování

+1/0
1.12.2016 8:04

P16e61t56r 64N60i19v59n91i63c92k71ý 3462754345717

Zajímavé. Když cena nafty rostla ke 40 Kč, dopravci řvali jak urvaní, že je to zlikviduje.

0/0
1.12.2016 8:28

J25o11s67e61f 60L11i81n36h43a58r91t 8906943150612

Jasné, jen jim dejte další dotace.

Ne že bych to tedy řidičům nepřál, ale podniky pak ty peníze používají na

rozvoj v jiných sektorech, jako např. vlastní autoškola, zájezdy pod cenou atp.

Řidiči samotní z toho mají minimum.

Dotace prostě a jednoduše škodí.

+6/0
1.12.2016 5:49

P25e76t49r 86D54r18a10p88a75l 3835498233665

každá dotace se dá přesně adresovat na účel použití

+1/−1
1.12.2016 7:05

M47i64r72o22s10l70a94v 24G19r88o14s82s54m59a74n37n 8272599674

Škodí jednoduchá klišé. Dotace podporují věci, které jsou v zájmu toho, kdo je poskytuje. Pokud kraj chce podporovat zaměstnanost, ekonomiku, životní prostředí, objedná si veřejnou dopravu. Nakonec i soukromá firma zaměstnancům kolikrát zadotuje třeba očkování, protože je to v jejím zájmu.

+2/0
1.12.2016 7:47

J10a67r86d20a 31S97o84k83o70l 1926668721841

Nařizovat tvořit paskvilní zákony vyhrožovat to je naše krédoRvobčane!!

+3/0
1.12.2016 5:48

J26o41s22e76f 21L37a28m82p15a 2894293625397

Typická Sobotkovina socanského typu. S velkou pompou před volbama řve přidám Vám na platech, ale opět zalže ,že podniky si musí najít prostředky sami. A bude to jak? Zdraží jízdné a vytáhnou to z peněženek ovčanů. Podraz na podraz od této vlády.

+4/−5
1.12.2016 5:47

R96o50m35a54n 38S11o55u32č63e98k 1462955840129

proč tedy volíte některou z vládních stran?

0/0
1.12.2016 7:12







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.