Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Gotthardský tunel najíždí na plný provoz. V Rakousku mu roste konkurent

Už jen pár dní zbývá do zprovoznění 57kilometrového Gotthardský železničního tunelu pro pravidelnou dopravu. Švýcarská chlouba se tak stane nejdelším železničním tunelem světa. V těsném závěsu za Švýcarskem jsou Rakušané, kteří budují světovou dvojku. Jací jsou další tuneloví rekordmani?

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

V58í19t52ě63z15s50l63a32v 56K10l12o37z56í77k 3521199524267

Tak ta zatáčka to zabila, dál nečtu!

0/0
13.12.2016 18:18

A18l41a73n 49Ř17e60p73k90a 4825286

Nejlepší a největší tunely stejně dělají Češi, ovšem v jiném významu R^;-D

0/0
9.12.2016 15:57

J51i15ř98í 53N12e36v38r45l17a 8782573879697

Clanek sice zajimavy, nicmene opet s pravopisnymi chybami, a to by cestinu mel mit preci redaktor bezchybnou, ne? ;-DPane redaktore, co se tak naucit, kde presne se maji delat carky mezi vetami a ze pred "a tak" se obvykle carka dela?;-D

0/0
9.12.2016 7:47
Foto

O57n40d61r42e62j 71V17a62l17o18u59s66e38k 4950931137121

Poznamka pro autora: Tunel v Oucmanicich nikdy nebude - to by nikdo nezaplatil. Misto toho se bude I koridor v okoli Brandysa modernizovat (jestli teda vubec) podstatne strizlivejsi cestou...

0/−1
9.12.2016 7:39

J10a81r92o62s30l29a52v 33R84y47c35h35t10á21ř 2524689339226

Největší projektant tunelů je Václav Klaus.

0/0
9.12.2016 0:18

V75l26a76d54i48m77í28r 97Š13t72ě24r65b28a 2582871282197

Nestála "Blanka" nakonec víc než Gotthard?

Jestli ne, tak velký rozdíl to nebude.;-);-)

+1/−2
9.12.2016 0:13

R10o57m17a24n 77S88t34o98n64e98k 1139503799631

blanka je dálniční tunel v nestabilní hornině, Gothard je železniční tunel v pevné skále :-)

+6/0
9.12.2016 6:47

A71n34t92o93n31i18n 47N60e73m19e96c 7448143971580

Hledate prkotiny, ale nenapadlo vas, jak to ze Schweiz ma penize i Rakousko ma penize a stavi dalnice a tunely v horach a v Cesku nemame penize na kousky dalnice po rovine.

A to nemluvime o zeleznici, nebyt Franz Josefa, tak v cesku jezdime s konskym

povozem a bez penez z EU bychom nemeli v mnohych obcich ani kanalizaci.

+4/0
8.12.2016 21:09

R47o23m82a41n 86S39t91o17n45e30k 1769973359491

momentálně není problém s penězi ale spíš z tím že plno důležitých staveb není připraveno

+3/0
8.12.2016 21:29

R74a55d82e46k 53J65a77n98a48t86a 9705116844792

Přesně tak. Peněz je dost.

Dokonce ministerstvo musí vymýšlet šílenosti typu "státní půjčovna vlaků", aby peníze EU určené na železnice vyčerpalo, když nemáme připravené projekty.

+4/0
8.12.2016 21:36

M28i88l77a34n 35V95o23l28e48k 5779543696779

Takové dlouhé tunely by se měly stavět jen pro automatický provoz a nákladní dopravu. Svět se potýká s terorismem a pokud by měli v tunelu zasahovat záchranáři pěšky, tak ho vlastně za směnu ani neprojdou.

0/−7
8.12.2016 18:02

J13a84k55u69b 44Š37a63f39a14n97d84a 7665837751161

A proč by tam měli jít pěšky?

0/0
8.12.2016 18:16

M36i52l48a79n 93V71o39l46e93k 5369333796669

Nechci dávat žádné návody, ale teroristi si také mohou zjistit plány postupů při záchranných pracích... Nicméně tunely nejsou tolik zranitelné jako plánovaná potrubní doprava.

0/−3
8.12.2016 18:37

R38a11d27e67k 53J26a89n37a46t11a 9905826954112

Na každé straně tunelu je připravený záchranný vlak. A tunely jsou dva, čas od času propojené chodbama. Taky jsou tam dvě podzemní stanice s únikovým východem. Nedokážu si představit teroristický útok, který by způsobil, že by se muselo jít celým tunelem pěšky.

+2/0
8.12.2016 19:02
Foto

M93a63r80t20i16n 56P45i73š78t98o51r84a 8328438506279

Tak to je jen nedostatek představivosti.

Co třeba v jednom okamžiku zlikvidovat všechny přívody elektřiny, záložní zdroje, ty dva vlaky a navíc zasypat vjezdy?

0/−1
8.12.2016 20:01

R15o14m33a65n 53S47t23o19n59e57k 1329673559581

tohle by bylo logisticky velice náročné a pochybuji že by jste dokázal utajit pohyb několika tun výbušnin

0/0
8.12.2016 20:06

M76i49l56a76n 12V23o24l69e94k 5779483696579

Není třeba zasypat vjezdy, další vlak je dostatečná ucpávka a bez zcela funkčních kolejí se nepohne.

0/0
9.12.2016 8:40

J10i76ř25í 78K88o46c63u15r89e87k 6415294835578

Takže vlastně dostanete teroristu do velína a nikdo jiný v tom velíně v tu chvíli nebude. Nebo bude celý velín plný teroristů a budou držet basu - bez toho tam ten další vlak nedostanete.

Mno a když máte velín plný teroristů, tak nepotřebuje tunel. Stačí aby ucelenku cisteren s benzenem/čpavkem/kyselinou poslali do šturcu na obsazenou kolej a kamikaze fíra na tom spolupracoval.

0/0
9.12.2016 13:55
Foto

P33e73t42r 77P46a32v93l75í18č43e14k 5379453935490

To jsou ale stupidní představy. Místo toho, aby jste přemýšleli o tom, co tyto moderní tunely pro dopravu - tedy společnost - přinášejí, tak vás napadají jen takovéto ho---iny . . . .8-o

+2/0
9.12.2016 8:34

J59a84n 52S44l87o64v86í91k 3129727900158

Víte, proč by se teroristé tak strašně namáhali s vypínáním nějakého zabezpečení tunelu a házení do povětří, když mohou naprosto jednoduše poškodit trať před projíždějícím TGV.

+1/0
9.12.2016 12:31

T12e98r47e43z62a 42H28a46j30k34o30v48a 5927412304870

Bezpecnost je tady urcite vypracovana na jednicku s hvezdickou.

0/0
8.12.2016 19:33

M78i25l82a56n 75V73o69l13e83k 5959203246559

Tady nejde o dosažení nějaké mety, to je nekonečný příběh útočník - obránce. Jinými slovy, uspoříte 40 minut, ale stanete se zranitelnějším, takže je otázka času, kdy budete muset být na nádraží hodinu před odjezdem jako na letišti, aby se zkontrolovala všechna zavazadla.

0/0
9.12.2016 8:37

P36a20v83e69l 23K59e71l79n97a19r 7879850190

Akorát že se tam bude moct jezdit JEN do 150-160km/h, protože to špatně spočítali, anebo bude muset jezdit míň vlaků.

0/0
8.12.2016 17:46

R95a25d96e86k 56J95a62n23a10t95a 9705906674682

"Díky tunelu se cesta mezi Curychem a Milánem zkrátila o hodinu na zhruba dvě hodiny a 50 minut."

---

To je špatně. Tato jízdní doba bude dosažena až po dokončení dalších staveb - bázových tunelů Zimmerberg a Ceneri. Zatím se jízdní doba zkrátí jen cca o půl hodiny.

0/0
8.12.2016 17:08

R46a14d24e25k 21P93l25a81ň41a88n27s14k61ý 3156155329480

Autor článek být toprá Čecha...

+2/0
8.12.2016 17:06

Z19d86e71n88ě73k 92V68o49k82u14r70k66a 3955347975424

Nejdelší tunel mít asi nikdy nebudeme, ale nejdražší třeba někdy jo.;-D

0/0
8.12.2016 17:04

K61r61y91š22t10o90f 69L22a19n67í10k 1349420945655

proste je nejvic nejdelsi

+1/0
8.12.2016 16:55

M52i18l38a11n 54C62h53a30l92u30p98a 7384616367643

Je 2x nejdelší. Kolik je to hřišť nebo Fábií?

0/0
8.12.2016 16:54
Foto

J36a36n 21V98a38l65a95l45í76k 6296229770306

autor článku vystudoval slavistiku a publicistiku na Vídeňské univerzitě... to je nějaká pomocná škola???

+8/0
8.12.2016 16:22
Foto

M33i20c63h77a26l 18K46l67e62m72e45n50t 1483615111515

Jak tomu mám chápat ? Švýcarský železniční tunel je nejen nejdelším, ale zároveň i nejdelším, ale zároveň i nejhlubším tunelem světa.

+7/0
8.12.2016 16:07

P87a80v11e21l 84M34o15r67a89v85e37c 3502639742578

Já bych to chápal tak, že autor neumí psát a ani se nenamáhá po sobě své výtvory přečíst.

Holt Babišoviny, co chtít. Naštěstí už nejsou Lupou :)

+3/0
8.12.2016 16:31

L34u69b32o30š 63H67o72u73s34k10a 6529378963552

Toto je skutečně jeden z nejodfláknutějších článků na idnes v poslední době, byť na gramatickou správnost zde autoři kašlou velmi často. Většina redaktorů by se asi měla na nějaký ten pátek vrátit do základní školy..:-/

+8/0
8.12.2016 16:02

M12a92r88t75i32n 97R98u88z67i65c54k92a 1552418576547

Švýcarský železniční tunel je nejen nejdelším, ale zároveň i nejdelším.... ;-D

+7/0
8.12.2016 16:01

J73a32k22u33b 83Z49e96m73á29n49e75k 2954763161268

Od titulku po konec prvního bodu 3 chyby jako pr... Vážně článek tak spěchá, že si ho po sobě nemůžete přečíst?

+13/0
8.12.2016 15:57

A44n28t39o48n32i62n 92N39e15m34e13c 7158643571890

Hledate prkotiny, ale nenapadlo vas, kal to ze Schweiz ma penize i Rakousko ma penize a stavi dalnice a tunely v horach a v Cesku nwemame penize na kosusky dalnice po rovine.

A to nemluvime o zeleznici, nebyt Franz Josefa, tak v cesku jezdime s konskym

povozem.

0/0
8.12.2016 21:08

J42i72ř30í 96K12o96c34u14r65e36k 6695894765438

A proto je poteba zlikvidova drobné podnikatele, aby šli i se zaměstnanci na pracák. Likvidace malých firem totiž velmi pomůže k tomu, aby ČR byla bohatá. Váš emeritní agent Bureš.

0/0
9.12.2016 13:58

M39i43c43h73a20e23l 45C10h66a35r42v50á48t 9729358193292

V zájmu objektivity by se pánové novináři měli rozhodnout, jestli udávat délku u všech stejné jednotce, nebo favorizovat některé kandidáty na nejdelší tunel, tím, že se jejich délka bude uvádět v jednotkách o řád menších jak těch ostatních.;-D

+4/0
8.12.2016 15:55

P56e96t32r 72F69r79i41e86d85e 2957945768541

Už jen pár dní zbývá do zprovoznění 57 kilometrového Gotthardský železničního tunelu pro pravidelnou dopravu. Nejrpve si proveďte korekci textu, než jej zveřejníte! !!

+7/0
8.12.2016 15:44

P92e57t68r 35D98l69o54u25h31ý 3845681452708

Ono by se toho našlo více. Hned v první části:

- "Švýcarský železniční tunel je nejen nejdelším, ale zároveň i nejdelším, ale zároveň ..."

- "Seta letadlem trvá 55 minut"

+12/0
8.12.2016 15:57

J33i71ř96í 40S97t43r75a58k36a 9608436982658

Cesta letadlem trvá 55 minut. Dobře. Ale rád bych viděl porovnání času od vstupu na letiště po východ z letiště v cíli a to samé u vlaku - čas od vstupu na nádraží až po vylezení z nádraží v cíli. Nikdy jsem neletěl, tak nevím, kolik času strávím na letišti, než mohu odletět.

0/0
8.12.2016 19:28

J33i30ř38í 19K55o20c66u26r85e69k 6245384525778

+ za jak dlouho se dostane člověk na nádraží a za jak dlouho na letiště.

0/0
9.12.2016 14:01







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.