Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Obří tendr na auta pro stát ovládla Škoda Auto, zlevnila až o 30 procent

Automobilka Škoda Auto je vítězem největší zakázky na dodávku nových osobních aut pro státní správu. Vyhrála zakázku na dodávku 770 osobních aut za téměř čtvrt miliardy.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Foto

J77i54ř26í 41H19a48v33e15l59k59a 3169633410184

Ten tendr smrdí až to není hezké. Do tendru se přihlásila Škoda, Škoda a Škoda. Tedy škodovka a její dva dealeři.

Jak byla napsána zadávačka že nikdo jiný. Už jen tím že další 3 automobilky vyráběj tady to nemůže být omezením že výroba musí být v ČR.

Podivnější je že se žádná konkurence neodvolala.

A 30% sleva se dnes dává celkem běžně i firmám s daleko menším ojemem nákupu.

+1/−1
10.12.2016 11:43

V88a43c37l39a29v 87M54e91d59e57k 5361882575825

tak jelikož se nikdo jiný nezúčastnil, tak se nikdo nemohl odvolat.

A jinak, myslíte, že je náhoda, že v Německu jezdí státní správa v německých autech, a ve Francii ve francouzských? Samozřejmě že se ten konkurs vypisuje na míru domácí automobilce. Je to v zájmu toho státu, aby dostali práci místní, a zisk se danil doma.

A pokud jde o ty další automobilky - TPCA vyrábí něco, co je naprosto nepoužitelné, a Hyundai má problémy sám se sebou a svým ředitelem, a prohrává jeden soud za druhým - možná docela chápu, že se do zakázky ani nepřihlásili.

+1/0
10.12.2016 13:10

M89i24l12a85n 45S32v83i97t82á13k 9597730908

To je hezké, že zakázku vyhrála česká firma s 30% slevou, když si to pak Škoda vybere na servisu.

+1/0
10.12.2016 9:14

V59a86c27l26a21v 80M50e11d82e40k 5371882945305

Pokud se stát zachová rozumně, tak stejně jako většina firem s koncem záruky auta prodá

0/0
10.12.2016 10:20

P50e65t68r 57B29á34č30a 8295236375325

ceska firma ;-D

+1/−2
10.12.2016 11:25

I64v57a14n 39P69o45k78o41r69n37ý 7809775168

Hrozně se mi líbí, jak všude vyhrává škodofka, jak rádi se jí zbavují pro drahý servis a jak si ji znova (občané, firmy, státní zpráva) kupují. A stále dokola.

Někdo vyzdvihuje "servis na každé vsi", tak já preferuji 1 na jižním, 1 na severním pólu a 1 na Sahaře :-D. Pokud nemusím navštěvovat servis (vyjma výměny oleje atp.), budu jen rád, což se však netýká Škodovek. Známí říkají, že jsem měl smůlu na špatné kousky, ae po vyhledání závad na internetových diskuzích jsem dospěl k závěru, že mnohé patří k "vlastnostem" Škodovek. V tisku se sice objevují (jeví se mi to jako placené zadavetelem) zprávy o kvalitě a bezporuchovosti škodovek, na druhou stranu se dají vypátrat i články s úplně opačnými hodnoceními. Zrovna nedávno mě zarazilo info, že Superblby (zde jsem předpokládal vzhledem k ceně a určení vyšší kvalitu, zejména když to hlavní je od VW) mají velké procento závad, zrovna tak i Ochcávky.

Dobré je mít sjednáno u škodovek i kvalitní asistenční služby, kdy zejména některé pojišťovny nechtěly (v době sjednání pojištění - nwm jak je to nyní) poskytovat asistenci v místě či blízkosti bydliště v případě poruchy.

Kamarád, příslušník PČR, těmito krámy musí v zaměstnání jezdit a sám přiznává, že by si ho domů nikdy nekoupil, že tahle auta furt točí v opravně. Myslím že říkal, že MV má nějaká svoje opravárenská střediska, že do autorizovaných servisů to nedávají (možná se jen jednalo o mimozáruční opravy).

Je fakt, že u mě si s jakoukoliv závadou v autorizáku věděli hned rady, takže nakonec opravy vyšly levněji než když nějaký soukromník hodiny laboroval.

Zaráží mne, že majitelé okřídleného čípku nejsou schopni či ochotni přiznat, jak poruchové vozy mají a co je stojí servis. Teprve až auto prodají a koupí si značkové auto, tak začnou závady sypat z rukávu. Není nad to varovat ostatní spoluobčany, aby si nekvalitní poruchové výrobky (tím teď nemyslím jen auta) nekupovali.

Jinak bych si ale auto o 30 % levněji rád koupil i já. Důkaz, jak škodofky jsou předražené.

0/0
10.12.2016 18:46

P35e15t26r 55B10a28l81o44g 4791629356780

Tak jsem si vzpomněl na jednu hlášku pánů Šimka a Grossmanna: Nechci slevu zadarmo:-)

0/0
10.12.2016 6:50

J57o82z40e60f 62H36r31i69c21i81š20i14n 4313500700986

Trochu se divim že soutěž udělali tak aby vždy vyhrála škoda. Já bych dělal tendr tak že oslovím všechny automobilky na přímo. Vždyť Škoda ví jakou cenu dát aby nevyhrál jeho díler.

+2/−1
10.12.2016 5:57

P18e26t23r 25H59o52r12á28k 1159483839424

Až půjdu do škody, tak budu žádat stejnou slevu jako tady. Uvidíme, jak se k tomu postaví.

+2/−2
10.12.2016 4:32

V73a96c85l98a31v 97M19e82d51e19k 5101252985665

jak by se k tomu postavili? Řeknou "vezmi si těch aut taky 700, a tu slevu dostaneš"

0/0
10.12.2016 10:22
Foto

J11i13ř63í 55H55a91v12e68l29k29a 3209333590524

Nabízejí je při odběru nad 30 aut.

0/0
10.12.2016 11:44

J43a55r27o88s39l45a69v 89R82ů11ž31i78č40k69a 6823189598216

Cena nabídnuta státu = cca ceně pro distributora. Proto vím, že když se snažím něco prodat přímo od výrobce a s hezkou slevou a poptávající poptá napřímo, není šance..

0/−1
9.12.2016 23:38

A21l94e96š 55C36h13u78d63ý 1223626726358

Řekl bych to jinak. Škodovka je jeden z největších zlodějů, kteří existující. Tzn., neustále kolik marží mají na voze (malo), ale, tohle je trochu jinak. Znovu říkám, škodovka je největší zloděj. A my, největší i....., že to kupujeme.

+2/−6
10.12.2016 0:59

J56o86z51e91f 93H22r73i39c35i25š65i79n 4333320840716

Nemusíte spekulovat, stačí se podívat do obch. rejstříku a můžete pracovat s reálnými čísly.

0/0
10.12.2016 5:44

J82i52ř57í 17E34r23b76e33n 1483644916147

Vy chudi nekupujete nic. Predrazene jsou i fordy, citoeny, seaty, renaulty, mercedesy...

+1/0
10.12.2016 8:34

M35a66r19t23i12n 40K19o37v66á66ř 2391570919926

Nikdo nikoho nenutí kupovat určitou značku. Každý si může vybrat sám, co mu nejvíc vyhovuje...

0/0
11.12.2016 0:37

V41a87c71l21a82v 52M60e31d55e87k 5491942125175

ta cena může být mnohem nižší. Už prostě proto, že vyrobí několik set aut v naprosto shodné konfiguraci, což vyjde výrazně levněji, než výroba pro drobné zákazníky, co si naklikají v konfigurátoru každý něco trochu jiného.

0/0
10.12.2016 10:24

F32r59a87n67t55i64š26e32k 84L56u51p66í65n55e24k 8901586266292

Jen aby ty auta nesly za rok do soukromeho vlastnictvi za 60 tisic.

+1/−2
9.12.2016 23:00

M61i12l92o80s87l42a45v 25H85r70b17e15k 7795796315680

Ta auta... nešla...

0/0
10.12.2016 8:51

P21e12t22r 34B17á46č88a 8305166655675

Klasika, obri tendr vyhrava.....skodovka, jedno z nepredrazenejsich aut co je Rv

+2/−9
9.12.2016 22:29
Foto

M61i11r15o36s36l46a12v 30S29t88e24i71n81e84r 6568214523145

Bavorsko mělo svého času problém s nákupem vozů pro policii. Namísto BMW trojkové řady nabídla Škoda své Oktávie, což bavorští konšelé rozhořčeně odmítli, ač ta nabídka byla velmi zřetelně levnější.

Lokální patriotismus kvete všude, tak proč by si ČR měla kupovat nějaké rachotiny z Francie nebo Itálie, ty německé budou vždy dražší. Samozřejmě nejde jenom o pořízení, ale i déletrvající záruku, počet servisů té značky v ČR a spolehlivost udržení vozového parku v provozu (záruka mobility). V tom všem Škoda nemá konkurenci.

+10/−1
9.12.2016 22:16

P35e81t54r 63B42á89č82a 8215366975545

Jeslti chcete neco nazyvat rachotinama, tak je to prave ta slavna skodovka.

+2/−6
9.12.2016 22:29

P45e34t28r 85B36á18č88a 8485686855845

Nemluve o tom, ze nevim o jakym patriotismu tady zvanite, kdyz skodovka davno neni ceska.

+1/−2
9.12.2016 22:30
Foto

M89i65r58o86s36l54a11v 80S12t21e16i75n51e33r 6778774893775

Zrovna čtu, že tam pracují i Poláci, Bulhaři atd., ale dělají to v Čechách a vydělané penízky zdaní a utratí převážně také v Čechách.

+3/−1
9.12.2016 22:38
Foto

M37a80r11e76k 12B43a62š15i82s43t25a 7703362623480

Jezdíš asi v korejském Žuku :-)

0/0
10.12.2016 7:55

P75e94t28r 18B41á19č79a 8105306325125

V japonskem vylitana oktavko.

+1/−1
10.12.2016 9:29

M22i56c50h95a57l 80H17o46r90s83k51y 2372606756530

;-Ddal bych těm tlučhubům 3válcový tisícovky:-Pa do bruseli dvouválcový fiaty 500;-D

+2/−3
9.12.2016 21:34

P20a83v73e28l 63D45a21v56i43d 1907684966894

jak byly vybrany modely? musely to byt skodovky? nebo to bylo nejak podle velikosti? protoze octavie neni stejna jako focus a jako logan, i kdyz jsou skoro stejne velke

0/−1
9.12.2016 21:25

M57a14r77t87i29n 61K47u14d33r74n95a 3349856839350

Na co potrebuje statni sprava dvoulitrove kombiky?

+7/−1
9.12.2016 20:59

J87i98ř50í 18T34e66p89r 4257630185755

.... a ještě k tomu v metalíze. :-(

+2/−1
10.12.2016 4:32

J68a30n 87H52á15l98a 8755385580717

Státní vozy potřebují mít příplatkovou metalízu? Jen se tak ptám...

Ostatně, zajisté je náhoda, že stát je tlačen EU do přísnějšího postupu vůči koncernu VW a Škoda se najednou podbízí státu dodávkou na oko levných aut - to by se pak špatně vysvětlovaly tvrdé kroky, když si od nich nejprve nakoupí auta.

A poslední otázka - bude to jako u tendru pro ČD, kde se k objednanému počtu vozů dávalo jako úplatky desítky aut navíc, nebo už to vymysleli nějak sofistikovaněji?

+2/0
9.12.2016 20:58

P32e14t33r 36S10v57a85č96i88n92a 8756459701482

Posbiram si minusy, ale.. Predstava, ze se da nakupovat rovnou u vyrobce vzdy, je milna. Takhle obchod nemuze fungovat. Proc teda lezete vsivchni do Tesca atd. a nejdete na trh?

0/−3
9.12.2016 20:48

J18a34k77u81b 35M49a38t18o67u41š 3195412142563

Zřejmě, proto že nikdo nechce kvůli velkému nákupu objet 50 míst na celém světě ;-D

+1/0
9.12.2016 20:55

M45a46r61t63i79n 12K60u97d91r31n37a 3769966499280

Vzdy ne, ale pri velkem objemu to obvykle jde.

+1/0
9.12.2016 21:03

M47a36r60t94i19n 69V79o59j47á29č89e40k 9223727281786

může proto tam jsou ti dealeři a škoda to přikreje nasmlouvaným objemem ,plus tam je domluvená pevná provize pro dealery

0/0
9.12.2016 21:43

M64i20l33o42s19l90a24v 46H77r26b80e57k 7805416175120

Máš mínus, ne za myšlenku, ale za slovo "milná"...

0/0
10.12.2016 8:49

J11i57ř71í 31J48i60r53č19í25k 3568311502172

Opět zajímavé informace. Marže 50 procent? Auto opravdu není rohlík. Ale popravdě nevím, jaká je marže na rohlíku..:) A to, že škodovka tímto prodejem nevydělá, nic neznamená. Auta se budou někde servisovat a na dílech mají výrobci marže úplně někde jinde než u prodeje samotných aut.

http://www.autoforum.cz/zajimavosti/kolik-vydelavaji-automobilky-na-kazdem-prodanem-aute-podivejte-se/obrazek/1

http://www.autoforum.cz/zajimavosti/kolik-vydelavaji-automobilky-na-kazdem-prodanem-aute-podivejte-se/obrazek/2

+1/0
9.12.2016 20:48
Foto

M82i81r43o81s97l93a67v 16S34t80e69i20n79e47r 6388384723575

Já jsem za své aktivní činnosti v Německu pořizoval investiční přístroje pro universitu v Mnichově, za miliony marek. Takže vím, jak to probíhá. Výběrové řízení bylo samozřejmě pod dozorem ministerstva školství a kultury, takže jsem byl informován o metodice hodnocení nabídek, samozřejmě ty požadavky dostaly i firmy, aby mohly své nabídky přesně formulovat.

Požadavek byl, nejenom holé přístroje, ale také zaškolení obsluhy a nejméně pětiletá záruka, podpora v instalaci atd.

Veřejné zakázky se odvíjí zcela jinak, než vaše návštěva u dealera, kde vás kdejaký jouda ukecá.

+3/0
9.12.2016 22:46

J46i71ř27í 18Z73á21ř74e69c48k63ý 5124918114175

Tady přece vůbec nejde o nějaké marže nebo zisk. Na tohle výběrko se za pár týdnů zapomene, ale ta auta budou na silnici pěkných pár let.

Jak by Š-A vypadala, kdyby si stát koupil auta od někoho jiného než od největšího domácího výrobce. ?

+2/0
10.12.2016 2:04

L42i12b94o28r 85F89i73l17á35k 6421906770349

Cena se doladí na servisu.

+1/−1
9.12.2016 20:08

I92v19a87n 95V71l53a38c22h 8756959180227

Podle protokolu z otvírání obálek podaly nabídku celkem čtyři firmy: kromě Škody Auto ještě její dealeři Přerost a Švorc, Okim a Auto IN. ... Luxusní výběrové řízení takže sleva byla už dohodnuta předem? Proč nepodaly nabídku konkurenční značky....to musely být zajímavé parametry že tam jiné auto nešlo napasovat

+8/0
9.12.2016 19:48

V94l28a94d12i65m97í91r 77F73i90b92i57g63e30r 5464241541934

Chytrý obří tendr kdy se nakoupí hodně aut najednou za pár let bude problémem, protože se nebude pár let nic kupovat a pak najednou budou znovu potřebovat koupit několikset aut. Jako Policie v roce 2008 se koupila nová auta a dnes už dosloužila. Stát by měl možná uvážit operativní leasing. Za takové množství aut by ta cena pronájmu nebyla vysoká a stát by měl stále relativně nová auta.

+2/−1
9.12.2016 19:45

J92i25ř63í 33Z77á96ř94e34c88k25ý 5154988294175

OL se používá mj. i proto, že nemáte vlastní zdroje pro nákup. A peníze si stát dokáže sehnat mnohem levněji než leasingovka.

0/0
10.12.2016 2:07

V76a32c83l33a75v 25V57a67v98r83a 3757384885507

Díky IQ předešlých českých vlád, jdou zisky Škodovky německým majitelům. Lsurin i Klement se dodnes v hrobech obrací. A že by nemohl stát koupit renovaci boleslavské automobilky kdekoliv ve světě? Ve Francii nebo Německu a vyrábět cokoliv třeba i v licenci?

Tak na to je třeba mít fištróna.

Pamatujete SONP Kladno jak za komunistů vyvářelo ocel i do USA a Kanady a prodávalo za dumpingové ceny? Bižu? Sklo? Porcelán? Textilky jely na 3 směny a hedvábí i kašmír šly i do zemé původu, textilní stroje a dnes po 65 letech Česko objevilo CNC mašiny jako naprostou novinku, Bytový textil, Kladenské doly zabetonované i s uhlím, a i ty Škodovky šly aspoň do Kanady. To vše a o moc víc je srovnáno se zemí a trhy ochotně převzali Asiati a zbytek světa. A bižu Swarovski který kupuje z Jablonce jen ten haléřový šmelc. Co je dnes v Česku českého víte nejlíp vy sami.

+1/−28
9.12.2016 19:33

J80a26n 58S44o96u22k71u39p 1254104926165

To jsou žvásty tohle, že ho to furt baví..

+8/−1
9.12.2016 19:49
Foto

Z86d60e97n71ě70k 95M68a19š33t87a15l88í55ř 7558206263862

Děláte se sebe chytrého a nechápete ani takovou samozřejmost, jako, že automobilka velikosti Škodovky nemohla samostatně přežít. Ukažte mi úspěšnější příklad privatizace.

+20/−1
9.12.2016 20:00

J74i81r95i 79H45u88b91k12a 1423686144175

Byly tři varianty privatizace Škodovky.

Volkswagenu, Renaultu nebo do kuponovky.

Jak dopadla Dacie víme. Druhořadý stloukávač vozů z vyřazených technologií mateřské firmy. Žádný vývoj, žádná invence.

Kuponovka? Rozklad a zmar, vyrábět auta tady tehdy nikdo neuměl.

Prodej Volkswagenu bylo to nejlepší co mohlo AZNP potkat.

+2/−1
10.12.2016 6:29

V82a26c96l72a76v 53V86a71v40r74a 3517494825617

i v době kdy se začalo ve Fordu vyrábět první SUV v r. 1998 Ford Expedition a Lincoln Navigator, byla cena na 60 - 80,000 dolarech a čistý zisk na každém průměrně 10,000 dolarů. Cena šla časem samozřejmě dolů. Protože časem počet objednávek prodejců klesal. Zpočátku se dělalo 7 dní v týdnu 22 hodin denně, později po mnoha letech jen na dvě šichty po 12 hodinách bez weekendů. Údržba jela nepřetržitě na 3 směny. Pak se to odsunulo někam do Kentucky a ze dvou závodů ve Wayne se udělal jesden supermoderní na Focusy, Cmaxy a elektromobily Focus.

Elektromobil je ovšem nesmysl. Tesla nebyla a nebude nikdy rentabilní. Žije ze sponzorů. Na každém voze proděůávají (4K USD) = 100,000 kč.

I kdyby cena ropy vyletěla nad 100 dolarů za barel z dnešní polovičky, tak se přejde dost plynule na palivové články.

Ale vím co se v Čechách píše za propagandu na Teslu. A je to OK.

+1/−17
9.12.2016 19:11

P34a70v48e27l 20O46s89t43a44d63a13l 6246832275389

Obří tendr na auta pro stát ovládla Škoda Auto, zlevnila až o 30 procent

*******************************************************************************************************

Tak, a o tom to je.

I přes tuto slevu na tom automobilka neprodělá.

Zisk bude mít jen pár procent a reklamu téměř zadarmo.

No a my blbci zaplatímě za škodovku vyrobenou v naší vlastní zemi více než němci.

Tož sa k tomu nebudu ani vyjadřovat,protože bych musel použít zde obtížně publikovaných výrazů.

+8/−2
9.12.2016 19:08

V66a62c22l51a21v 60V20a61v12r83a 3257444735467

Jistě je to chytrý tah Škodovky. Pravda, zisky jdou díky IQ předešlých českých vlád do Německa, ale pracují tam skoro vesměs české ručičky.

+1/−12
9.12.2016 19:17







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.