Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Nový jízdní řád: více konkurence pro ČD i rychlejší vlaky

Od neděle začíná platit na železnici nový jízdní řád. Vlaků má jezdit víc než dosud. Ne vždy jsou ale chystané změny krokem k lepšímu komfortu pro cestující.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

R21a19d90i71m 77Š62o72l56c 1335265485374

Je to teda skoro nic, ale lůžko Brno - Prešov přes Fiľakovo taky stojí za zmínku ;-)

+1/0
10.12.2016 22:01

D31a51v57i19d 44P79e24t27r 7300916290145

Nejvíce lidí jezdí vlakem do práce, takže tam by měl stát směřovat nejvíce podpory.

+2/0
10.12.2016 20:38

P85a28v77e33l 45J76e58l47í51n94e71k 6625425796266

V Česku? Snad v Čechách. Česko = Čechy + Morava + Slezsko...

+3/0
10.12.2016 16:22

J91i36ř79í 12N83e36v16r12l97a 8632503899727

"Nové Jižní Expresy"? To odted budou jezdit vlaky s nazvem "Jizni Expres", pane autore?:-P

+1/0
10.12.2016 15:09

J75a52n 22S29ů89r85a 4855583833492

Ne. Ale České dráhy jim tak říkají. Google a vyhledávání jistě znáte.

+3/0
10.12.2016 15:27

K21a55r66e11l 84Ř36e79h94á76č63e62k 9322900491882

Přímo se tak nejmenují. Ale ČD to používají jako takový marketingový název, tak v tom nevidím problém.

+3/0
10.12.2016 15:33

V44l77a79d26i78m68i94r 86S85v71o97r81a51k 8724556928679

Osobne vítam nové vlaky z Ostravy do Banskej Bystrice/Zvolena a späť. Doteraz bola strata času s prestupom v Žiline viac ako hodinu.

+3/0
10.12.2016 14:58

J17o85s68e55f 27P34i30š74v28e68j72c 5356196528619

Soukromí dopravci měli být na železnici vpuštěni teprve v okamžiku, kdy by existoval plně funkční systém vzájemného uznávání jízdenek a to včetně různých slev. Momentálně je situace taková, že tam, kde bude nutné při cestě do práce přesedat mezi více dopravci, bude cena za jízdné pro cestujícího podstatně vyšší než kdyby jezdil pouze s jedním dopravcem a to nemluvím o nutnosti navštěvovat více pokladen, navíc každou v jiném místě (na venkovských nádražích jsou pouze pokladny ČD). Nějaký nákup jízdenek přes internet nebo rezervace dopředu situaci rozhodně nevyřeší. Nejvíce budou na těchto změnách tratit Ti, kteří dojíždějí do práce denně na větší vzdálenost s nutností přesedání. Chápu, že změnám, tleskají Ti, kteří cestují vlakem jednou za čas, nevyužívají slevové karty a vzhledem k tomu, že to není moc často, tak jim systém více pokladen nevadí.

+15/−3
10.12.2016 14:56

R71o40m54a18n 16S42t14o79n26e68k 1809393869531

Potom by ČD stačilo bojkotovat uznavani jizdenek aby se zbavili konkorunce na dalšich 20 let.

+3/−5
10.12.2016 15:26

K37a32r30e69l 94Ř25e14h80á42č27e52k 9582500591102

V dotované dopravě o tomto rozhoduje objednavatel. Takže celý problém u vlaků dálkové dopravy je na Ministerstvu dopravy. Například v regionální dopravě ČD s uznáváním různých jízdenek nemají sebemenší problém.

+6/0
10.12.2016 15:35

J31a60n 75V28a45l20o21u27c47h 6862357128160

Síť vlaků ČD je i nadále tak husrá, že pokud někdo nechce jet skonkurencí (a kupovat jízdenku přes internet), jistě si spojení najde. Pokud jezdí dopravce "za své", pak mu těžko můženěko tarifnípodmíbky nařídit. A pokud jezdí spoje objednané (dotované), pak je to jen a jen neschopnost objednavatele (ministerstvo, kraje), že nemají podmínku uznávání jízdenek (či integrovaného tarifu) ve smlouvě. Mostecké rychlíky budiž odstašujícím příkladem.

0/−1
11.12.2016 6:22

L51i86b45o94r 42Z30a90v46ř52e64l 8249376571892

Právě tyto rychlíky Mostecké jsou největší plus!! Doufám, že tento stav vydrží co nejdéle a rozšíří se i do dalších krajů, aby si lidi uvědomili za co tak bojují!!!!

0/0
12.12.2016 4:05

M96i37r64e56k 90Z54á78v94o17d15n20ý 7502437250148

Pěkný rozbor. jak je vidno, MD (tedy hlavně Ťok), jsou arogantní <censored> <censored>. To už tam rovnou mohou pustit přemalovaného Stanjuru, který dopravě rozumněl asi jako kachna kobylinci.

+4/0
10.12.2016 13:40

M81i82r69e22k 96Z39á55v80o56d26n29ý 7682637770958

*rozuměl

0/0
10.12.2016 13:40

R61a89d86e29k 24K89o82h39u43t 5577363565783

V MS kraji si zase dělají dráhy přípoje na své a od svých dálkových vlaků. Hlavně v ranních a večerních hodinách. A osobám tak v řadě případů na sebe v těchto důležitých okrajových časech na sebe nenavazují vůbec. Nebo v lepším případě se dlouho čeká. Já nemám slušných slov pro tuto státní organizaci a vyvaruji se tentokráte ostrých slov, aby mi to nesmazali. Uf. Na ranní nebo z odpolední je téměř nemožné se z/do Ostravy rozumně dostat. A, raději mlčím...

0/−8
10.12.2016 13:04

R40a84d90e86k 74K41o69h80u54t 5247603605503

A osobáky tak...

Oprava...

0/0
10.12.2016 13:06

R55a17d40e70k 84J25a26n21a52t29a 9625236114242

Objednávku osobáků dělá kraj, ten je platí. Obecně není moc dobré dělat přípoje osobáků na komerční vlaky, protože není záruka, že nebudou v průběhu platnosti zrušeny. Taky v nich obvykle neplatí doklady IDS.

+3/0
10.12.2016 13:18

R98a53d35e64k 69K81o76h50u71t 5347423925313

Ano dělá ji kraj. Respektive platí. Jaká je situace v reálu? ČD nastíní co potřebují a kraj schválí. Bohužel. Níže rovněž odpovídám ve stejném duchu. Moc mě to mrzí, ale je to tak.

0/−1
10.12.2016 22:25

J18i24ř17í 74P36r68ů72š43a 7745972725719

Pláčete ale na velmi špatné hrobě, požadavky na tvorbu jízdního řádu a tudíž návaznosti dává kraj jakožto objednatel a plátce. Navíc vždy a všude nejde udělat přípoje, takže kolikrát je to uděláme přípoj v uzlech a směrech kde je více cestujících a kde to nejde tam to zařízneme.

+4/0
10.12.2016 13:32

R20a40d67e86k 64K38o72h73u26t 5697373285593

Pane kolego. Odpovídám tak i výše v příspěvku i níže. Vím opravdu přesně kdo dělá jízdní řád vlaků a kdo ho platí. Jakožto i to, jak to funguje. Smutné. Bojuji proti tomu již léta. Něco se podařilo udělat, ale vždy se bohužel vynoří ještě horší a horší záležitost. Největší sprosťárnou se k letošní změně stal posun osobního vlaku s odjezdem o půlnoci ze Svinova na Těšín na 0:40. Taktéž posun osobního z Hlavního nádraží z cca půlnoci o 40 minut. Byl vytvořen přípoj od Expresu Ostravan nově s odjezdem z Prahy ve 21:22. A tak bych mohl pokračovat. Uvidíme. Je nový náměstek za dopravu. Třeba to bude chtít slyšet. Minulý náměstek pro dopravu to sice taky mezi řečí uznal když nás přijal na jednání, ale tím to skončilo, protože...ČD...

Když tedy někomu ujede vlak ze Svinova po odpolední do Těšína např. Tak další pojede až 0:40 atd. Atd...

+1/−1
10.12.2016 22:36

K89a77r73e14l 44Ř16e38h90á93č17e95k 9452540361542

O tom, jak pojedou osobáky nerozhodují ČD, ale krajský úřad Moravskoslezského kraje.

+5/0
10.12.2016 13:35

R37a79d34e54k 62K91o58h51u19t 5637173955693

Pane Řeháček. Jako osoba znalá poměrů na kraji i na ČD Vás ujišťuji, že tomu tak není. Ale mělo by tak tomu být samozřejmě.

+1/−1
10.12.2016 22:23

K29r14y47š86t87o25f 46L89a98n38í39k 1909430795265

jj, zadarilo se, pendolino z prahy prijede do svinova 10:02 a rychlik do Krnova odjede 10:01. pry to tak chteli slovaci. nechapu, proc ten rychlik neposunuli, když je ted trat z opavy do krnova opravena a tedy rychlejsi.

+1/0
10.12.2016 22:47

L32u70k50á19š 11D27u45d46a 9452813658675

Jediný přímák ze Zlína do Prahy a udělají z Expresu courák.

+2/−3
10.12.2016 13:04

R40a36d63e50k 37J20a67n71a88t68a 9195576394882

Vážně je 11 minut jednoho spoje na trase Zlín-Praha dlouhé 3,5 hodiny takový problém? Navíc tímto dojde ke zpravidelnění jízdního řádu - takže mimo tento ranní čas se spojení Otrokovice-Praha naopak o 20 minut zrychlí.

Vy si spíš v tom Zlíně konečně opravte to nádraží a elektrifikujte trať, ať se neztrácí 10 minut přepřahem v Otrokovicích. Spolu s Libercem jste jediné krajské město bez elektrifikované železnice. Ale zatímco Liberec to má k hlavní trati daleko, vy jen kousek.

+14/−1
10.12.2016 13:25

K63a37r50e94l 63Ř28e21h42á28č47e22k 9962930511822

2 zastávky navíc na 330 km, to je tedy courák

+6/0
10.12.2016 13:36

F67e12l15i31x 56M16e62d44e87k 7125804750187

To je sice hezké, ale k obnově vozového parku na rychlících Děčín - Praha opět nedojde. „Béčka" nejsou žádná sláva.

+2/−1
10.12.2016 12:17

J36a63n 60K92o79b22ě63r18s94k50ý 1280476551973

To můžete poděkovat ministerstvu dopravy které už mnoho let slibuje vypsání výběrového řízení na tuto linku. ČD tam nebudou kupovat nové vozy když ví, že se může kdykoliv vypsat soutěž a můžou o tu linku přijít.

Pokud se nemýlím tak zrovna na tuhle linku by měly jít vlaky z té státní půjčovny.

+7/0
10.12.2016 12:27

J18i25ř38í 39K26o26c88u31r66e14k 6355814825118

A přitom se stavit na krajském úřadě a poděkovat za zrušení souteží na osobní vlaky, až potkáte turnusovou veselou krávu, jak táhne 4 skleníky.

Ikdyž na KÚ by se děkovné procesí nemělo zastavit, ale jít ještě poděkovat Straně a Vládě, že naplánovala 810+010 pro všechny.

+1/0
10.12.2016 12:43

J91i62r91k82a 52N13o15v64á86k 6282275805879

No ano byl problém v takovém případě nasadit ty nové vozy na jinou trasu? Třeba na Pha-HN-Brno, tam jezdí taky vykopávky.

+2/−1
10.12.2016 13:02

J74i72r61k86a 83N10o17v54á28k 6582715635599

Praha - Havlíčkův Brod - Brno jsem chtěl napsat

+1/−1
10.12.2016 13:03

K28a15r95e56l 66Ř97e38h61á25č41e57k 9442940521912

ČD mohou koupit pouze určitý počet nových vozidel ročně a je jasné, že je dají přednostně tam, kde mají dlouhodobou jistotu provozu. Za druhé, objednavatel vlaků dálkové dopravy je ministerstvo dopravy a to také rozhoduje, kam mají ČD ty nové vozy přednostně směřovat a MD se letos rozhodlo pro linku Praha - České Budějovice a Praha - Luhačovice.

+1/0
10.12.2016 13:39







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.