Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Škoda mění kurz k elektromobilům a SUV. Vstup do USA zvažujeme, říká Maier

Do roku 2025 chce Škoda Auto vyrábět více než dva miliony aut ročně, říká šéf Škody Auto Bernhard Maier v rozhovoru pro MF DNES. Soustředí se hlavně na kategorii SUV a elektromobily. Hodlá vstoupit i na další trhy. Ameriku si ale dobře rozmýšlí, je to jeden z nejtěžších automobilových trhů.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

R94o47m12a15n 87Š42e65s32t12á24k 5804819983373

Podle neurčitých vyjádření různých manažerů Volkswagenu (Škody) soudím, že o vstupu Škody je rozhodnuto a že se nyní řeší, jaký marketingový nástroj zvolit pro uvedení na trh v USA (Kanadě a Mexiku).

Navíc koncern určitě nemá zájem nechat zaniknout vybudovanou prodejní a servisní síť. Smysl dává změnit značku na Škoda. Jiná značka v koncernu Volkswagen podle mne nemá potenciál nahradit značku Volkswagen na americkém trhu.

+3/0
11.12.2016 11:26

M39i27r11e24k 54G75a20j16e34r 5391276559440

Vsadim boty, ze mate pravdu. Americky trh znam z prvni ruky.

+1/0
11.12.2016 18:09

M52i72r91e45k 39G39a30j48e31r 5671466149830

Ostatne ted je nejlepsi doba to udelat. Duvodu je mnoho. Skodovka je schopna i vybudovat novy zavod v Mexiku, bude-li to potreba. Zatim bude stacit rozsirena vyroba u nas. Z americkeho trhu v dobe krize odesel Saab a Suzuki. Nyni se auta prodavaji velmi dobre. Jako nejvhodnejsi prvni modely Skody pro americky trh jsou Kodiaq a Superb s nejsilnejsimi benzinovymi motory. A jak si mohli vsimnout zdejsi kritici americkych aut, kteri rikaji, ze to hlavne musi mit dost drzaku na kafe z McDonaldu, tak oba tyto modely tohle splnuji, takze zrejme s expanzi na americky trh vyroce uz pocital. Cena je dana trhem, takze koncova cena pro Kodiaq 23-25 tisic dolaru a pro superb podle vybavy zpocatku kolem 20 tisic.

0/0
11.12.2016 18:17

J22a96r70d47a 74S69o98k97o68l 1366838761941

Nejdůležitější je rozeznat na silnici Octavii od Rapidu .;-D

0/0
11.12.2016 6:26

D29a58d13a11k 72P75e66t92r 7431640654208

Vstup do USA? Proč ne, VW si za velkou louží nejméně dvakrát natloukl velmi bolestně pusinku, Tak tak pro jistotu šoupneme Škodovku.

0/0
11.12.2016 5:08

M96a68r12t66i91n 51S41e25d55o16n82a 2325576446979

V tom pripade Skoda v US bude zcela jina nez v Evrope. Vyjma Superbu by ostatni dnesni modely svym zpracovanim a velikosti nezaujaly.

0/0
11.12.2016 10:54

J96i41ř51í 10S26c77h45w94a65c82h 8218694778126

doby, kdy se v Americe prodávaly "jen" pětimetrový a větší auta s V6 a V8 je už dávno pryč.

+2/0
11.12.2016 13:50

L27u30k54a39s 31K28o62t25r75c 4214910842793

To mate pravdu, jen se od tech 4 valcu ceka ze minimalne najedou 350,000 km bez vetsiho servisu. Japonske auta udelaji I 450,000km. To je jeden z duvodu proc jsou Hondy a Toyoty v USA prodavane zdaleka nejvice co se tice 4 valcu.

Bohuzel skodovka tu kvalitu nema. Dalsi vec je cena a znacka. Skodovku v USA nikdo nezna. VW mel sice prusery ale pored je ta znacka spojovana s nemeckou kvalitou.

0/0
11.12.2016 14:38
Foto

I62v76a57n 85K32o36p79t11a 5207322931877

No na jedné firemní octavii se čtyřválcem máme 520.000, 350.000 najel i blahé paměti favorit a felicia.

+1/0
12.12.2016 22:31

M17i79c47h56a36l 69T33o77m10i79n94s90k46ý 9761805307484

ta politická korektnost se koukám přesouvá i do automobilového průmyslu.

Pokud chce automobilka aby jí evropští úředníci neházeli klacky pod nohy, ale naopak dostat se k nějakým dotacím, tak se musí ohánět zelenou barvou.

A to i přesto že elektromobily jsou fyzikálně ekonomický nesmysl.

Cituji:

Jsem raději optimista, který se mýlí, než pesimista, který má

Tím vlastně říká, že slibům s elektromobily sám nevěří, ale prostě musí se dát takový plán, aby evropský úředník byl spokojen.

0/0
11.12.2016 4:42

J54a29n 72W46a76c34l72a70v 7944145897398

Fyzikálně ekonomický nesmysl??? Vy píšete nesmysly. Elektromobily existovaly už v 19. století. Kdyby se 130 let do nich investovalo, to, co do vývoje spalovacich motorů, byli bychom jinde. Ale petrolejářská lobby si to pěkně ohlídala a určitě ještě pár klacků pod kola nachází. I v podobě demagogie podobné té vaší.

0/0
11.12.2016 9:00

M89a59r31t60i31n 48K67o34l38a43c21e64k 6405189574830

no nesmysl to je, pokud výroba a uchování elektřiny je stejně , nebo hůře prospěšná pro ekologii. Tipuji, že o Lithiu a jeho škodlivosti na ochranu prostředí se začne mluvit tak za 10-15 let. Také je to dvojnásobný nesmysl, když se o výrobu elektřiny starají zastaralé tepelné elektrárny a také solární elektrárny (prý zelená energie)

0/0
11.12.2016 10:03

M49a55r11t16i39n 25S27e13d57o62n88a 2865356756479

Nemate pravdu. Na zacatku 20 stoleti o elekromobil nemeli zakaznici zajem. Auta byla velmi draha a melo je par lidi. A ti chteli aby jejich vuz byl viden a slysen. O tiche auto zajem nebyl.

0/0
11.12.2016 10:58

T84o20m75á50š 60B78í81l45ý 2725720637

Auto trvale on-line 8-o, vím o tobě vše :-P

0/0
11.12.2016 0:40

V15á72c71l40a46v 19P54o67l46á51k 1115512280230

Já bych zakázal za sucha vítr a hned by bylo prachových částic ve vzduchu méně.

0/0
10.12.2016 23:52

A22l46e50š 55V96í16t54e56k 2965482907761

On to má ten pan Maier těžké, ví, že jej bruselští "pseudoekologové" nutí do nesmyslných řešení typu elektromobily či co nejnižší normovaná spotřeba (nemající nic společného s reálnou spotřebou) a nemůže říct, že to co vyrobí, pak bude horší než to, co se vyrábělo dřív, když neplatily nesmyslné nerealistické ekologické normy.

0/0
10.12.2016 23:45

K12r83y22š19t19o91f 60L71a78n75í12k 1169430755745

ten pan se myli, prechod na autonomni rizeni nemůže byt pozvolny a dlouhy, ale okamzity. tzn. musí byt dopředu vyrobena a vymenena většina novych vozidel aby se v den D mohla v dane zemi ta stara najednou prestat používat. samozrejme to pujde postupne, jak na to budou jednotlive země pripraveny a ztizi to na nejakou dobu cestovani mezi zememi.

0/0
10.12.2016 23:24

M88a34r90t86i14n 30N93e63r40m89u68t 9697877508959

Těžko, auto není tv, radio ani cd. A lidi nežijí kvůli autodopravě ale naopak

0/0
11.12.2016 21:15
Foto

I63v78a78n 73K40o78p65t40a 5187352751397

Máte představu o kolika autem mluvíte? jen v EU cirka 12.000.000 prodaných aut za rok, registrovaných bude tak odhadem kolem 250.000.000. 150.000.000 jen D, UK, F, E a I, to je zhruba víc jak jeden a půl násobek roční produkce celosvětově.

Už jen kde by jste to chtěl skladovat do dne D.

0/0
12.12.2016 22:44

A88l30e58š 46V34í13t52e23k 2655382777131

Vývoj baterií? Chacha, jejich kapacita je už asi sto let stejná, elektromotor má už asi sto let téměř 100% účinnost. Pokud nepříjdou s něčím novým, jako jsou např. palivové články nebo nový typ kondenzátorů, není na současných elektromobilech co zkoumat, má to své limity, které se nezmění ani za dalších 100 let. Prostě, vždy to bude auto s těžkou baterkou, na kterou ujede pár set km, ale v mrazu při zapnutém topení spíš pár desítek, a po určitém počtu nabíjecích cyklů se obdobně jako u notebooků výdrž baterie zkrátí na polovinu, čtvrtinu, desetinu..., pak se poměrně jedovatý akumulátor (5x dražší než zbytek auta) plný drahých vzácných kovů "ekologicky" vyhodí. A elektřina se vyrobí spálením fosilních paliv v elektrárně a pseudoekologové budou křepčit radostí, jak zachránili svět.

+1/−2
10.12.2016 23:22

M36a16r29t43i39n 44K61a81r15á47s67e76k 9398133858538

Kapacita baterii 100 let stejna? Co si tak pamaruju tak treba prvni masove dostupne mobily mely baterky daleko vetsi nez dnes a s kapacitou cca desetinovou, a to beni vyvoj ani 20 let

0/0
10.12.2016 23:26

A39l87e65š 82V60í17t37e34k 2625862427631

A ty mobily taky měly 20x větší spotřebu. Jenomže to vás u auta nepotká, zatímco spotřeba energie elektronikou pořád klesá, elektromotor měl téměř 100% účinnost už na konci 19 století.

+1/−1
10.12.2016 23:33

M67a17r65t29i26n 96K68a91r20á88s11e14k 9488313988108

Takze vlastne souhlasite s tim ze jste bapsal o tech baterkach totalni nesmysl?

0/0
11.12.2016 9:20

M63a74r84t27i74n 27N59e78r95m24u44t 9297497108269

Baterky jsou sice lepší ale ne o řád, jak bychom potřebovali

0/0
11.12.2016 21:12

R41o75m69a70n 26P46o63l37á17č14e84k 5896639125

Bohužel elektromobilita je největší obchodní artikl poslední doby.. A jako bonus snížeností prašnosti/emisí je podstatně menší než se nám snaží zelení namluvit... V Německu už na to kápli...Ono to auto pořád brzdí, pořád má gumy :-P

0/0
10.12.2016 21:06

J48a18n 43T56a58r38a47b51a 4226236669899

Brzdí rekuperací, s tím problém není. problém je s hustotou ukládání energie. Jak v autě, tak na cestě k "čerpací" stanici. Jedna cisterna jí doveze a za patnáct minut stočí 150 megawatthodin tekuté energie. Dostaňte to tam kabelem.....

+2/0
10.12.2016 22:06

R33o53m56a36n 51P54o56l60á92č10e62k 5416449965

Narážím na brzdové destičky ;-). Rekuparece mi jenom něco vrátí do baterek.

To samé odvalování gum... To taky elektroauta neřeší...

0/0
10.12.2016 22:53

M25a66r50t69i26n 88K22a36r82á11s76e38k 9268563698158

no prave ze kdyz rekuperujes tak mnohem mene "brzdis destickama"

0/0
11.12.2016 9:21

A33l25e24š 64V53í63t74e74k 2685862747961

Prach z brzd a gum je zanedbatelný. Ale prach a emise, co vypustí tepelné elektrárny, aby si pak někdo mohl "ekologický" elektromobil nabít bude úplně stejný jako ten, co nam dnes vychází z výfuků.

0/0
10.12.2016 23:24

P60e78t90r 54M44a31t54ě46j74ů 5838961205301

Ten pan Maier mluví a mluví,ale nic neřekne...

+4/0
10.12.2016 20:42

R27o29m41a22n 85P11o92l84á28č40e74k 5666479455

Takže kvalitní a úspěšný manažer;-D

+2/0
10.12.2016 21:03

J45a75n 95T34a93r43a74b61a 4986136669189

Může a nemusí. Někteří manažeři mluví v hádankách, protože víc říct stejně nemohou, většinou ale plkají proto, že žvanění je v módě na limitu jejich dovedností. Do které skupiny patří tento německý soudruh, to nevím. Obecně ale dosazování německých soudruhů do českých filiálek dopadá dost tragocky. Viz Globus, například, secondhandový germánský manažer na top pozici v CZ, napáchal značné škody, rozložil co se dalo a teď ho vyhodili zpět do západního Německa

0/0
10.12.2016 22:12

P97e36t38r 92Š46i23m30e79k 2349327106188

Bylo by pozitivní, kdyby Škodu vedl po delší době zase Čech. Jinak fandím elektromobilitě. Auto plné zbytečností - Převodovka, diferenciál, komplikované motory, chlazení. Značka ideál - elektřina a motor pro každé kolo. Netřeba i olejové náplně. Maximálně unifikovat, aby se dal efektivně automatizovat servis. Díky autonomnímu řízení zmizí ze silnic (zaplať bůh) projevy individualismu ve stylu já jedu, všichni mi uhněte, auta se snad začnou používat smysluplně na svážení do dopravních ať už vlakových, nebo leteckých center a na to jejich dojezd bohatě stačí. Můžou je provozovat samotné automobilky, nebo vlakoví a letečtí dopravci jako kombinaci.

+5/−7
10.12.2016 20:12

R30o51m38a31n 64P53o95l20á69č69e54k 5436179745

;-D;-D Už jste se štípnul?

+1/0
10.12.2016 21:04

P98e82t90r 34Š81i27m90e16k 2759697846208

Proč? Jinak brzdit se dá celkem dobře i elektricky bez azbestu v brzdových destickach. Co třeba virive proudy?

0/0
10.12.2016 21:42

J20a33n 38T26a80r91a78b85a 4646346879419

Fandit elektřině můžete, ale technicky jste popsal nesmysl.A v brzdových destičkách už dávno není azbest, kromtoho elektromotor vám ani při nejlepší snaze nezabrzdí nouzově z 80 na 28m, to byste musel na každé kolo dát 200kW, což i jako fanatik jistě uznáte, je nesmysl.

+2/0
10.12.2016 22:17

P53e34t14r 82Š26i72m53e20k 2129407476608

měl jsem za to, že u tramvaje se jí využívá jako nouzové. A co z toho je nesmysl?

0/0
10.12.2016 22:29

J93a24n 21T75a78r13a69b45a 4516776889719

Asbest a nouzové brzdění. Bačkory u tramvaje jsou elektromagnet na koleje, ne motory. A koleje na silnici máte jen vyjeté v asfaltu, tam vám elektromagnetické bačkory nepomůžou.

+3/0
10.12.2016 22:32

P31e38t25r 30Š38i34m57e35k 2389807316518

no, ale princip může být podobný jako funkce brzdové destičky ke kotouči.

0/0
10.12.2016 22:47

R78o40m22a60n 58P18o40l16á63č91e73k 5136139175

Ale tření tam bude pořád...

Navíc magnety jsou nehumpoláčtější styl brždění co jde...

+1/0
10.12.2016 23:10

D64a35v19i67d 12Z29e75l78e53n45ý 6519128419716

Tak to me pan nepresvedcil.

Ten si lita ve svych snech o nekonecnem rustu,

. . o koncernu, kde je skoda jedna z mnoha znacek a hraje podruznou roli, pri rozhodovani, vyvoji a inovacich.

Zajimave jak stale veri a tlaci elektromobilitu i pres slaby dojezd na jedno nabiti, cene a vaze baterii.

Co se tyka znecisteni, je jasne, ze auta s konvencnimi pohony neznecisti ovzdusi zdaleka jako uhelne elektrarny stale dlouhodobe potrebne pro vyrobu elektriny i do techto zazracnych elektromobilu.

Nejsem si ani jisty, jestli se nekomu vyplati trendy SUV: vyssi vaha, vetsi odpor vzduchu, vyssi spotreba, cena vozu.

0/0
10.12.2016 18:30

J27i85ř12í 84S83c15h22w85a38c65h 8428444228626

při současném trendu nárůstu dojezdu bude dojezd elektromobilu za 10 let cca 500-600 km

vzhledem k efektivitě čístění spalin už samotná uhelná elektrárna vyprodukuje méně spalin, než auta pro které vyrobí elektrinu, nemluvě o kombinaci uhelných, vodních, slunčních, vetrných a jaderných elektráren. další výhodou je že i ta nejsmradlavější elektrárna nefouká ten svůj smrad rovnou na chodní a do oken.

0/0
10.12.2016 22:02

J61a63n 35T95a54r59a80b22a 4826366489599

Jistě, akumulátor samotný je slepá cesta, pomalý málo účinný. Řešení je kondenzátor. Jenže ty jsou v plenkách. A navíc, jak je u elektropumpy nabíjet? Na dnešních obvyklých 900km v oblíbených SUV potřebujete dejme tomu 65l nafty nebo 80litrů benzínu, to je brutto přibližně 700/900kWh, po odpočtu ztrát spalovacího motoru netto dejme tomu 300kWh, 20% vám zajistí rekuperace, potřebujete tedy "natankovat" 200-250kWh....I kdybyste takový kondenzátor už měl, dokáže vám to poskytnout čerpací alias nabíjecí stanice za dnešní tankovací dobu 3-5minut? Ani omylem. A ještě hoooodně dlouho to umět nebude.

+4/0
10.12.2016 22:24

A33l91e37š 36V76í52t95e53k 2765962597391

Ten nárůst dojezdu bude podobný švindl jako pokles normované spotřeby u aut v posledních 10 letech. Tam byste také mohl říct, že při současném trendu budou auta se spalovacími motory za 20 jet jezdit bez benzínu a za dalších deset let budou benzín jízdou vyrábět:) Vše je již na hraně fyzikálních zákonů a protože se používají pořád stejné akumulátory, dojezd se nezvýší. Obdobné je to se spotřebou spalovacích motorů, jsou na hraně teoreticky možné termodynamické účinnosti a dál už se dostat nedá.

+1/0
10.12.2016 23:31

M90i50r54e11k 10G23a22j52e48r 5631946279950

Chybi mne tam otazka, kdy ocekava prvni hacknuty Kodiaq a jak budou resit bezpecnostni diry.

+1/−5
10.12.2016 16:41

J91a77n 48T43a89r19a58b87a 4396376249369

Blbost, naprostá.

0/0
10.12.2016 22:26

J98i74ř91í 89T21e62p48r 4507820575905

Tak bude se vyrábět Š1203 nebo ne? To jsou jen samé fámy a spekulace, ale seriózní informace žádná. ;-)

0/0
10.12.2016 16:31

J63a62n 25T90a58r10a25b43a 4826786489469

Dvanácettroska? A proč, proboha, to byla jedna z nejhorších dodávek na světě.

0/0
10.12.2016 22:27
Foto

V25i80k27t77o32r 67Š48k79o87d16a 1605263640313

77 mega aut za rok...Uff. Nepotřebujeme války, ani islámský fanatismus - my se tu zahltime auty..

+5/−2
10.12.2016 15:48

J88a84r48o14s68l95a75v 44K65ř63i51v71á42n17e22k 4585903672598

Je to dost málo. Znamená to jedno auto za 80let na jednoho obyvatele zeměkoule. To jsme my ta lepší civilizave kážem vodu a sami pijem víno. A ještě takové hloupé hnidy jako ty ze své přežranosti plancaj nesmysly.

+1/0
10.12.2016 22:18







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.