- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Ktery rok vyroby asi ten vagon na snimku bude? Ještě by to chtělo fotku lokomotivy. Němci v železnični dopravě jsou jinde.
Zlatý sedmdesátky (je ten vagon).
"Další desítky tisíc korun vybrala firma ještě letos..."
Vážně v Německu vybrali koruny??? ...a já si dodnes myslel, že tam mají eura.
Tož ten dopravce HKX jezdí jen pátek + sobota + neděle jedním párem vlaků ... naproti tomu DB mezi Kölnem a Hamburgen HBF 19 přímých a dalších 16 s přestupem ... celkem 35 spojení za 24 hodiny .... opravdu skvělá konkurenční nabídka veřejnosti ...
Mno kdyz jsem videl, co prezentovali na Innotransu tak jedine, cim muzou zaujmout je jen ta cena ...
Nejnižší cena není 29 EUR, ale 21,75 EUR (s BahnCard25). Je ale pravda, že typické jízdné je vyšší.
Jančuru to teda podle mě nepřipomíná ani zdaleka. Němečtí cestující si svého dopravce vysnili a sami zasponzorovali. Pokud by se tady nějaký objevil, udělal bych to taky. Jančura se drze vecpal na trať, kde už tak je plno, a v neděli to udělal zase, čímž se zrušily některé vlaky ČD. Navíc nějak nevím o tom, že nový německý dopravce někoho pomlouvá, obviňuje z podnákladových cen a tak dále a tak dále. Locomore nikoho a nic nenahradil, je doplňkem k současným přepravním službám.
Ze začátku byl Jančura taky doplněk, ale začal okamžitě křičet a prosazovat na ministerstvu změny v systému objednávání vlaků
Berlin - Stuttgard: 631 km (po silnici, vlakem údaj nezjištěn) - cena 100 eur (2700 kč)
Praha - Suchdol nad Odrou: 322 km (tedy tam a zpět 644 km) - cena 579 kč (u ČD, u Leoše to skáče podle času od 348 Kč do 648 Kč)
V Německu tedy 4,66x dražší.
Průměrná mzda ČR: 27 220 Kč
Průměrná mzda Německo: 117 000 Kč
Průměrná mzda je tedy vyšší 4,29x vyšší.
Z toho vyplývá, že pro Němce ani pálka 100 eur na této trati není něco šíleného, co si běžný Němec nemůže dovolit.
Nezapomeňte, že člověk (i Němec) často neuvažuje "můžu si to dovolit?", ale spíš "o kolik je to dražší/levnější než jet autem?".
A v tomto smyslu se skutečně zdá cesta vlakem drahá i mnohým Němcům - a platí tam, že vlakem jezdí spíš bohatší než v ČR, což je dáno i tím, že na mnoha relacích je tam vlak skutečně rychlý.
Při ceně jízdenky 100 eur se opravdu nedivím, že se museli složit na svého dopravce. Do tohodle stavu doufám tady nedojdeme.
Ale copak, neříkají tady všichni, že se v Německu mají skvěle a nám se jen smějí?